SOR BN9,5 / CN9,5

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki SOR...
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Posty: 45
Rejestracja: 2009-12-01, 12:37
Lokalizacja: Radymno

Post autor: zegarmistrz » 2010-09-20, 17:59

jak przebiega test autobusu :o:

janko

Post autor: janko » 2010-09-20, 19:53

zegarmistrz pisze:jak przebiega test autobusu :o:
znakomicie :D

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 » 2010-09-20, 21:14

Oj coś czuje że Dębica będzie kolejnym miastem które zakupi 10 nowiuśkich SORów BN9,5 :|

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28795
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-09-21, 08:38

Aż tak spodobał im się ten SOR ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2691
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2010-09-21, 08:39

J-31 pisze:Aż tak spodobał im się ten SOR ?
Jeśli główną rolę gra cena to nic dziwnego.

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-09-21, 10:24

Kupowanie takich autobusów to strasznie krótkowzroczne myślenie. Już po nowym widać że to tandeta, dobrze jeszcze jak jest gwarancja, a co później?

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 » 2010-09-21, 13:10

Tak jak napisał Marcin prawdopodobnie cena tu gra rolę i przetarg będzie ustawiany pod odpowiedni typ wozów tak myślę. Jak już dostali pieniądze unijne to powinni kupić coś porządnego bo mają na jedną sztukę do wydania 700 tysięcy zł a nie jakieś padło które po 2 tygodniach będzie już popsute.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2010-09-21, 16:03

Czemu akurat po dwóch tygodniach :chytry: Z tego co wiem to w Raciborzu spisują się nienagannie, prócz tego wybryku z nówką (co każdemu może się zdarzyć) to żadnych poważnych awarii jeszcze nie było :]
http://www.kmrow.vot.pl - ROWkom - Regionalny Informator Komunikacyjny

Awatar użytkownika
zegarmistrz
Posty: 45
Rejestracja: 2009-12-01, 12:37
Lokalizacja: Radymno

Post autor: zegarmistrz » 2010-09-21, 17:08

SOR to świetny autobus miałem przyjemność nim jeżdzic :D

mars84
Kierowca
Kierowca
Posty: 163
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 » 2010-09-21, 17:45

Maciek007 pisze:Jak już dostali pieniądze unijne to powinni kupić coś porządnego bo mają na jedną sztukę do wydania 700 tysięcy zł a nie jakieś padło które po 2 tygodniach będzie już popsute.
Chyba nie do końca, lepiej kupić 3 proste w obsludze autobusy aniżeli coś pożądnego jeżeli przewoźnika nie stać na ich serwisowanie. Co do wytrzymałości SOR-a to w DLA jeżdżą ok. 6 miesięcy i nie zarejstrowano żadnych poważnych awarii które wyeliminowałyby te wozy całkowicie z ruchu lub uterek których koszty usunięcia nadwyrężyły możliwości finansowe przewoźnika. Miałem możliwość prowadzenia SOR-a BN 12(w automacie i manualu), BN 9,5 a nawet C12 i naprawdę trudno się do czegoś w tych wozach przyczepić więc nie kracz niepotrzebnie.

lukmek

Post autor: lukmek » 2010-09-21, 21:12

Zgadzam się z przedmówcą. My jako MKMowcy patrzymy na to inaczej, ale dla przewoźnika ważniejszy jest rachunek ekonomiczny. SOR może i paskudnie wygląda, czy jakość montażu elementów we wnętrzu może nie jest najwyższych lotów, ale uważam że z tego powodu nie trzeba skreślać tych wozów. Ich zaletą są przede wszystkim prosta budowa, oszczędne i trwałe silniki Iveco. Może zostanę publicznie zlinczowany za to co napiszę, ale przyjemniej jedzie mi się nowym SORem CN12 niż używanym eMAeNem NU263 z Reichu.

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-09-21, 22:43

Zobaczymy za 10 lat jak się będą sprawować.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-09-21, 22:51

lukmek pisze:oszczędne i trwałe silniki Iveco
Polemizowałbym, zwłaszcza co do tego drugiego.
ObrazekObrazek

lukmek

Post autor: lukmek » 2010-09-21, 23:13

plocmaster pisze:oszczędne i trwałe silniki Iveco
A ja nie widzę pola do polemiki. Przez wakacje pracowałem jako kierowca i odbyłem trochę rozmów z kolegami z pracy na temat silników i pojazdów różnych marek. Wprawdzie chodzi o ciężarówki, ale silniki są praktycznie takie same. O wychwalanych pojazdach Mercedesa mówi się tak: "Wiesz dlaczego kierowcy Mercedesów nie pokazują sobie ręki na pozdrowienie? Bo widzieli się rano w serwisie". Nie słyszałem tego od jednej osoby, tylko od kliku z całkiem sporym stażem pracy za kółkiem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28795
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-09-22, 08:47

siekierowy pisze:Zobaczymy za 10 lat jak się będą sprawować.
Tak naprawdę to większość fabrycznie nowych autobusów po 10 latach eksploatacji w polskich warunkach, będą sprawiać jakieś problemy. To zależy od serwisu i stopnia "zajeżdżenia" pojazdu ;)
Obrazek

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-09-22, 16:16

Problemy sprawiać mogą, ważne żeby w ogóle dojeździły te 10 lat.

Awatar użytkownika
zegarmistrz
Posty: 45
Rejestracja: 2009-12-01, 12:37
Lokalizacja: Radymno

Post autor: zegarmistrz » 2010-10-01, 23:13

Ten SOR jest teraz w Jarosławskim MZK :D

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 » 2010-10-02, 18:04

Jesteś pewien że to ten sam?

Awatar użytkownika
zegarmistrz
Posty: 45
Rejestracja: 2009-12-01, 12:37
Lokalizacja: Radymno

Post autor: zegarmistrz » 2010-10-02, 20:24

Jestem pewny na 100% to ten sam co w Dębicy :o:

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 » 2010-10-02, 20:28

No to dobrze, wiadomo kiedy dojadą następne?

ODPOWIEDZ