SOR BN10,5 / CN10,5

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki SOR...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

SOR BN10,5 / CN10,5

Post autor: Marcin_558 » 2015-04-03, 14:12

Nysa zamawia pierwsze SOR-y BN 10,5 Euro 6

Zakład Komunikacji Miejskiej w Nysie rozstrzygnął przetarg na zakup 3 szt. autobusów miejskich i podpisał umowę z firmą SOR Poland. To oznacza, że z końcem maja br. w opolskim mieście pojawią się trzy niskowejściowe pojazdy SOR BN 10,5 –pierwsze tego typu w naszym kraju z silnikami Euro 6. Ile kosztowały trzy „BM-ki”–tego nie wiemy, natomiast w przetargu pojawiła się tylko jedna oferta –SOR Poland. Decydując się na jej wybór MZK tym samym zakończyło kompleksową wymianę swojego taboru. –„Nyski MZK ma 36 autobusów, zamówione trzy nowe oznaczają, że już wszystkie będą niskopodłogowe, przyjazne i pasażerom i środowisku”- mówi prezes MZK Anna Pyka. Aktualnie liczba pojazdów SOR we flocie MZK wynosi 7 pojazdów, a nyski tabor uzupełniają marki Solbus (14), Jelcz (3) i Autosan (2). Najnowsze zamówione pojazdy pozwolą wycofać z eksploatacji wysłużone i wysokopodłogowe Jelcz M11. Zakup zostanie sfinansowany w ramach pozyskanych środków z Unii Europejskiej w ramach opolskiego RPO. To 2 mln 290 tys. zł, gdzie 80% kosztów zakupu pokrywają fundusze europejskie, a pozostałe 20% to tzw. wkład własny MZK.

Autobusy SOR BN 10,5

I kilka słów zastosowanych jednostkach napędowych w zamówionych egzemplarzach BM 10,5. To silniki FPT Tector 7 Euro 6 o pojemności 6,7 l i mocy 184 kW. Ich znakiem charakterystycznym jest technologia IVECO HI-SCR. Dzięki systemowi selektywnej redukcji katalitycznej IVECO HI-SCR, chronionemu patentem FPT Industrial, pojazdy są w stanie spełnić limity określone w normie Euro 6 bez wykorzystywania EGR (recyrkulacja spalin). Pojedynczy system redukcji emisji, niezakłócający procesu spalania, nie wymaga stosowania dodatkowego układu chłodzenia ani kosztownej ingerencji w konstrukcję pojazdu. Wszystko to przekłada się na obniżenie zużycia paliwa porównywalne z jednostkami Euro 5 i poprawę osiągów w porównaniu z silnikami poprzedniej generacji. W Nysie „Tectory”będą współpracować z automatycznymi skrzyniami biegów ZF EcoLife, a łączna pojemność pasażerska pojazdów wyniesie 87 miejsc, w tym 29 siedzących. Na koniec przypomnijmy, że nyskie BN 10,5 nie będą pierwszymi autobusami SOR zarejestrowanymi w Polsce z normą Euro 6. Palmę pierwszeństwa mają egzemplarze BN 12 Euro 6, które od zeszłego roku jeżdżą na Śląsku razem z przegubową niskopodłogową wersją NB 18.

http://infobus.pl/text.php?from=main&id=70293

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: SOR BN10,5 / CN10,5

Post autor: Marcin_558 » 2015-04-15, 21:17

Arriva w Czechach odbiera 8 nowych SORów CN 10,5 z Euro 6:

http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 16&secid=1

ODPOWIEDZ