Używane Solarisy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

mrozard pisze:Podobnież sam Polbus twierdził, że pierwszy był #1407, ale Solaris okazał się mądrzejszy i sprawdzając po VINie kupił niewłaściwy wóz. Cholera, kim trzeba być, żeby walnąć taką gafę? :retard:
Abstrachując od tego, że 1408 sprzedany został we wrześniu zeszłego roku (tak więc odgrzał się niezły kotlet;)), wszystko byłoby jasne, gdyby w Forbusie miały spisane wszystkie numery VIN. Teraz można tylko dociekać.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dla zwykłej publiczności (czytaj laików) oraz marketingowców to pewnie i tak nie ma znaczenia - który Solaris był tym "pierwszym", #1407, czy #1408. To ma raczej znaczenie dla nas.

Swoją drogą ciekawy jestem co Solaris Bus & Coach zamierza zrobić z tym pojazdem ? ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Pewnie go odnowią i albo postawią przed zakładem albo wypożyczą któremuś pobliskiemu przewoźnikowi ;)

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

http://km.wroclaw.pl/phpBB3/viewtopic.p ... &start=195
10 post od góry. Podobno w takim stanie Solaris kupił niby-nr 1 :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jakoś mnie nie dziwi jego stan techniczny. Producent jest bogaty, odbuduje go ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Dobra, sprawdziłem zdjęcia w magazynie Solarisa, który dostaliśmy podczas wycieczki po fabryce i porównałem ze zdjęciami poszczególnych egzemplarzy. Nie mam wątpliwości - pierwszy jest 1407.

Nawet blachy się zgadzają - P 51 4002 ;)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Może robią muzeum Solarisa? Kiedyś słyszałem że są chętni odkupić warszawskiego ''dziadka'' (Dla niewiedzących - podobno pierwszy niskodpodłogwiec w Polsce - N4020 z 1994)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kiedyś słyszałem że są chętni odkupić warszawskiego ''dziadka'' (Dla niewiedzących - podobno pierwszy niskodpodłogwiec w Polsce - N4020 z 1994)
To już chyba raczej mało prawdopodobne. Ponieważ MZA gruntowanie przebudowało "dziadka". On już w środku jest inaczej zagospodarowany ;)

Swoją drogą to gdyby kiedyś jednak doszło do tej transakcji, to trochę by mnie to nie zdziwiło. #6430 pojawił się w Warszawie dzięki p. Olszewskiemu, choć sam pojazd został wyprodukowany w Niemczech. ;)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

J-31 pisze:
#6430 pojawił się w Warszawie dzięki p. Olszewskiemu, choć sam pojazd został wyprodukowany w Niemczech. ;)
Ale w sumie cała historia Solarisa zaczęła się od tego Neoplana więc dużo p. Olszewski MZA zawdzięczna, ponieważ to go skłoniło do otworzenia biura handlowego w Warszawie.

Ziarek

Post autor: Ziarek »

Nie będzie problemu doprowadzenia go do stanu oryginalnego dla tak dużej firmy jak Solaris to nie problem.

Niby "dziadek" jest niemiecki, ale to od niego się zaczęło - to pierwszy autobus dystrybuowany przez Neoplan Polska, spółka która została przekształcona w 2001 w firmę Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Na razie "dziadek" dumnie reklamuje budowę centralnego odcinka II linii metra. Co będzie z nim dalej ? Sie zobaczy ;)

lkmg-sol

Post autor: lkmg-sol »

Tak przy okazji przydałoby się spisać numer VIN z 1407 bo ten z TWB jest nieprawidłowy (taki sam jest w kieleckim #318).

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Kolejne dwa z rocznika 2002 są dostępne:
:strzałka: http://tnij.org/o126

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Te 43000 € to za jeden, czy dwa? I siedzonka zdecydowanie nie pasują do solarisowego wnętrza

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

pmaster pisze:Te 43000 € to za jeden, czy dwa?
Ceny są podawane zawsze za jeden pojazd, więc tak i w tym przypadku pewnie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Trochę drogo, ale to może dlatego, że zadbane. No i kurs euro

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Gdzie drogo, normalna cena za Solarisa z tych lat, Tyskie w mniej więcej podobnej cenie szły...;)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Niski przebieg i jeżdżony po normalnych drogach.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Oprócz różnych wersji:
:strzałka: http://tnij.org/urbino10 ,
pojawiają się także nowsze pojazdy:
:strzałka: http://tnij.org/solar09 .

Dodatkowo zaznaczę, że cztery warszawskie Urbino 15 ex. Veolia wystawia obecnie firma OMR Omnibushandel Mario Röttgen GmbH. Odkupili je od VDL Bus & Coach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”