Używane Solarisy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29097
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-05-23, 22:00

Marcin N pisze:nie wiem co Veolia z tymi wozami robiła w Warszawie
No właśnie sęk w tym, że Veolia nic z nimi nie robiła. Tylko woziła mieszkańców Warszawy. I to był ich największy problem. A jednocześnie mieli piękne, nowoczesne zaplecze, bardzo się tym chwalili... teraz wywrotki wywożą ostatnie cegiełki, bo buldożery już dawno zjechały z placu rozbiórki po Veolii Transport Warszawa ;)

Teraz historia się powtarza. "Mobilis" już dawno lachę położył na SU10. Nawet pewnie ich nie naprawiają, tylko zajeżdżają je, ale będą próbować je sprzedać jako "nowe", "serwisowane", super nowoczesne i co najważniejsze niskopodłogowe. Hasło dnia: "pierwszy właściciel, niewielki przebieg" :diabeł:

ppln

Post autor: ppln » 2013-05-23, 22:34

To raczej chodzi o to, że chcą mieć z tych (już za moment niepotrzebnych) autobusów maksymalny zysk. Jak się sprzedadzą - świetnie, jak nie to pójdą na części, jak nie pójdą na części to też dobrze bo już się pewnie dawno zwróciły (i ich dalsze używanie będzie coraz mniej opłacalne bo psuć się przecież nie przestaną ;) ).

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2761
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2013-05-24, 15:22

A to wiesz coś więcej ? Meteorex kupił te SU10 ? :mruga:

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-05-24, 16:53

Nic nie wiem, aczkolwiek w kościach czuję, i z doświadczenia z tym przewoźnikiem można śmiało przewidzieć, że takiej okazji nie puszczą bokiem...;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2761
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2013-05-24, 17:02

W sumie nie ma za bardzo gdzie tych wozów upchnąć, o ile deskorolki łatwo znalazły zatrudnienie bo można nimi przeguba zastąpić to z tymi U10 może być mały problem. Jedyna linia gdzie mogłyby się pojawić to właśnie T no i może na upartego "babciowóz" 245 ale tam czasem nawet Edik jest za duży.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29097
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-05-24, 20:48

Jeśli mogę coś zasugerować, to nie Ocieniajcie mobilisowskich Solarisów Urbinetto 10 po wyglądzie - w sensie, że jest mały i ma tylko 10 metrów.

"Mobilis" znakomicie dopasował te autobusy do warszawskich potrzeb. I one w środku są naprawdę pojemne. Tam spokojnie można postawić dwa, średniej wielkości, wózki dziecięce ... i jeszcze zostanie trochę miejsca. Z tyłu są szersze single, co powoduje, że dodatkowo korytarz w tylnej części pojazdu jest nieco szerszy niż w obecnie produkowanych SU10 ;)

W Warszawie te - w sumie małe - autobusy wielokrotnie dosyć dobrze radziły sobie na liniach ogólno miejskich z dużymi potokami pasażerskimi ;)

Jedynie co odstrasza to ich stan, ale o tym już pisałem ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2761
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2013-05-24, 21:52

J-31 pisze:Jeśli mogę coś zasugerować, to nie Ocieniajcie mobilisowskich Solarisów Urbinetto 10 po wyglądzie - w sensie, że jest mały i ma tylko 10 metrów.
Ależ nikt tutaj ich tak nie ocenia... ;)
J-31 pisze:"Mobilis" znakomicie dopasował te autobusy do warszawskich potrzeb. I one w środku są naprawdę pojemne. Tam spokojnie można postawić dwa, średniej wielkości, wózki dziecięce ... i jeszcze zostanie trochę miejsca. Z tyłu są szersze single, co powoduje, że dodatkowo korytarz w tylnej części pojazdu jest nieco szerszy niż w obecnie produkowanych SU10
Nigdy tego typu wozami nie jechałem, ale jeśli mówisz, że są tak pojemne, to możliwe że da radę upchnąć to jako pełnowymiarowy tabor B* a koszty eksploatacji będą niższe ;)

*W GOP oznaczenie tabor B przyjęto dla wozów od 11,5 do 12 metrów długości.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-05-24, 23:46

Pamiętajmy oczywiście, że Meteor z takim oddaniem zważa na tabor na tyskich liniach, że na T można spotkać SU15 a na 45 Ediki bądź inne kurduple...

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2761
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2013-05-25, 00:03

Nigdy nie spotkałem się z tym, żeby na T jeździło coś większego niż 12m ;)
Edik też nigdy nie ganiał na 45, jak już to Autosan H6 #879 ale to dawno było... ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-05-25, 00:39

Na T SU15 widziałem dłuższy czas temu, aczkolwiek był tam na pewno, a co do Edika na 45, no to rzeczywiście może nie było (marna pamięć moja), aczkolwiek nie zdziwiłbym się...

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2013-06-04, 18:05

Kolejne re-emigracje:
http://phototrans.pl/14,627423,0,Solari ... 42062.html
Tak jak ktoś nie tak dawno pisał, zakupy używanych Solarisów z zachodu wkrótce zaczną się masowo :D

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2761
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2013-06-05, 05:19

Jeśli będą w tak samo dobrym stanie jak pozostałe używki z zachodu to ja się nie pogniewam ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2013-08-15, 12:38


ODPOWIEDZ