Strona 5 z 7

: 2012-01-02, 23:21
autor: Przemek
Dobra, sprawdziłem zdjęcia w magazynie Solarisa, który dostaliśmy podczas wycieczki po fabryce i porównałem ze zdjęciami poszczególnych egzemplarzy. Nie mam wątpliwości - pierwszy jest 1407.

Nawet blachy się zgadzają - P 51 4002 ;)

: 2012-01-03, 14:45
autor: K4016td
Może robią muzeum Solarisa? Kiedyś słyszałem że są chętni odkupić warszawskiego ''dziadka'' (Dla niewiedzących - podobno pierwszy niskodpodłogwiec w Polsce - N4020 z 1994)

: 2012-01-03, 19:03
autor: Przemek

: 2012-01-03, 20:32
autor: J-31
Kiedyś słyszałem że są chętni odkupić warszawskiego ''dziadka'' (Dla niewiedzących - podobno pierwszy niskodpodłogwiec w Polsce - N4020 z 1994)
To już chyba raczej mało prawdopodobne. Ponieważ MZA gruntowanie przebudowało "dziadka". On już w środku jest inaczej zagospodarowany ;)

Swoją drogą to gdyby kiedyś jednak doszło do tej transakcji, to trochę by mnie to nie zdziwiło. #6430 pojawił się w Warszawie dzięki p. Olszewskiemu, choć sam pojazd został wyprodukowany w Niemczech. ;)

: 2012-01-03, 20:42
autor: K4016td
J-31 pisze:
#6430 pojawił się w Warszawie dzięki p. Olszewskiemu, choć sam pojazd został wyprodukowany w Niemczech. ;)
Ale w sumie cała historia Solarisa zaczęła się od tego Neoplana więc dużo p. Olszewski MZA zawdzięczna, ponieważ to go skłoniło do otworzenia biura handlowego w Warszawie.

: 2012-01-03, 20:43
autor: Ziarek
Nie będzie problemu doprowadzenia go do stanu oryginalnego dla tak dużej firmy jak Solaris to nie problem.

Niby "dziadek" jest niemiecki, ale to od niego się zaczęło - to pierwszy autobus dystrybuowany przez Neoplan Polska, spółka która została przekształcona w 2001 w firmę Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.

: 2012-01-03, 21:26
autor: J-31
Na razie "dziadek" dumnie reklamuje budowę centralnego odcinka II linii metra. Co będzie z nim dalej ? Sie zobaczy ;)

: 2012-01-03, 21:45
autor: lkmg-sol
Tak przy okazji przydałoby się spisać numer VIN z 1407 bo ten z TWB jest nieprawidłowy (taki sam jest w kieleckim #318).

: 2012-01-22, 14:08
autor: Gadzie
Kolejne dwa z rocznika 2002 są dostępne:
:strzałka: http://tnij.org/o126

: 2012-01-22, 18:27
autor: pmaster
Te 43000 € to za jeden, czy dwa? I siedzonka zdecydowanie nie pasują do solarisowego wnętrza

: 2012-01-22, 19:25
autor: Gadzie
pmaster pisze:Te 43000 € to za jeden, czy dwa?
Ceny są podawane zawsze za jeden pojazd, więc tak i w tym przypadku pewnie.

: 2012-01-22, 20:34
autor: pmaster
Trochę drogo, ale to może dlatego, że zadbane. No i kurs euro

: 2012-01-25, 14:14
autor: Auper
Gdzie drogo, normalna cena za Solarisa z tych lat, Tyskie w mniej więcej podobnej cenie szły...;)

: 2012-01-26, 18:25
autor: siekierowy
Niski przebieg i jeżdżony po normalnych drogach.

: 2012-02-04, 23:41
autor: Gadzie
Oprócz różnych wersji:
:strzałka: http://tnij.org/urbino10 ,
pojawiają się także nowsze pojazdy:
:strzałka: http://tnij.org/solar09 .

Dodatkowo zaznaczę, że cztery warszawskie Urbino 15 ex. Veolia wystawia obecnie firma OMR Omnibushandel Mario Röttgen GmbH. Odkupili je od VDL Bus & Coach.

: 2012-02-05, 02:42
autor: pmaster
Ile te deski już stoją?

: 2012-02-05, 10:06
autor: Amalio
pmaster pisze:Ile te deski już stoją?
Tyle ile nie jeżdżą w Warszawie. Tyle, że jeszcze przemieszczały się pomiędzy komisami.

: 2012-02-05, 18:59
autor: pmaster
To już 5 lat, chyba powinni zrobić jakąś wyprzedaż, bo w końcu więcej złego zrobi im stanie niż jeżdżenie.

: 2012-02-05, 19:50
autor: Ziarek
Jak tak dalej pójdzie to nikt nie będzie chciał kupować tak starych pojazdów.

: 2012-02-05, 20:24
autor: faja_k
Starych może nie, bo starsze wciąż są kupowane, ale tak zajeżdżonych już nikt nie chce ;)