Solaris Urbino 18 CNG

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Mercury

Solaris Urbino 18 CNG

Post autor: Mercury »

Sa juz tematy o SU12 CNG i SU 15 CNG. Ja chcialbym, abyscie przedstawili swoje opinie o tym tworze, tym bardziej ze byc moze te wozy pojawia sie w Slupsku..... Zapraszam do dyskusji.

ppln

Post autor: ppln »

Przecie czegoś takiego jeszcze nie ma, więc raczej opinii nie przedstawimy. Może w przegubowym będą lepiej rozłożone butle (żeby była bardziej płaska, ale dłuższa obudowa). A czy mógłbym napisać coś złego o Solarce? ;) I życzę wam aby te pojazdy pojawiły się na waszych ulicach (czy w tym przetargu jest wzmianka o 100% niskopodłogowości? Jak nie to możecie szykować się na odqrzacze CNG (jak można wyprodukować Vecto CNG to i odqrzacza :) ))

Mercury

Post autor: Mercury »

Nie ma? Oooo, to mnie zaskoczyles. Wiec czemu tak glosno mowi sie o tym wozie w slupsku? :chytry:

O Jelczach zapomnij, bo to raczej nie realne - mowi sie o Manach, Solarkach, Irisbusach i Scanii.

OZZY

Post autor: OZZY »

ppln pisze:Może w przegubowym będą lepiej rozłożone butle (żeby była bardziej płaska, ale dłuższa obudowa).
W to raczej wątpie. Garb na dachu SU CNG to pojedyńczy rząd butli a nie taki w którym występuje kilka rzędów butli, jeden na drugim. Tak więc nie mozna tego inaczej rozwiązać, no chyba że pójdzie się jeszcze bardziej w długość ale wysokości to nie zmieni. Poza tym sam kształt/wysokość butli nie powoduje niekorzystnych zmian poza zmianą całościowego wyglądu więc wątpię żeby miały nastąpić jakieś zmiany :devil: Tutaj "AGD na kółkach" miałby tą zaletę że na upartego możnaby upchnać butle pod wysoką podłogą w członie B :D
Ostatnio zmieniony 2006-04-17, 16:59 przez OZZY, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:jak można wyprodukować Vecto CNG to i odqrzacza :)
O ile spełni warunki przetargu.
A SU18 CNG nie ma, bo po prostu na razie nikt go nie kupił. :D
OZZY pisze:Tutaj "AGD na kółkach" miałby tą zaletę że na upartego możnaby upchnać butle pod wysoką podłogą w członie B :D
Oj, nie wiem. W M121 raczej się nie da, więc czemu miałoby się dać w M181?

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Oj, nie wiem. W M121 raczej się nie da, więc czemu miałoby się dać w M181?
Bo odqrzacz ma większą część wysoką :P Co najwyżej Jelczowi wyjdzie dziwoląg mający w trzecich i czwartych drzwiach metrową podłogę (normalnie jest tylko w czwartych, w trzecich jest tylko jeden schodek)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Co najwyżej Jelczowi wyjdzie dziwoląg mający w trzecich i czwartych drzwiach metrową podłogę (normalnie jest tylko w czwartych, w trzecich jest tylko jeden schodek)
Woleliby zapewne zastosować butle od Vectozłoma, niż przebudowywać konstrukcję dla zamówienia na kilka pojazdów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak znam życie - jest już SU 12 III CNG, SU 15 III CNG, to na pewno - wcześniej, czy później - pojawi się SU 18 III CNG. Wg. mnie Solaris powinien jednak koniecznie popracować na estetyką osłon butli. Bo ten garb jest trochę nie ładny... :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:Wg. mnie Solaris powinien jednak koniecznie popracować na estetyką osłon butli. Bo ten garb jest trochę nie ładny... :)
Troche to jest mało powiedziane... Mam nadzieję, że już niedługo (być może w Radomiu) będą już jeździły Solarisy z nowmi osłonami.
Co do SU18 CNG, to całkowicie sie z Tobą zgadzam, prędzej czy później przyjdzie i na ne czas :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

B.A. Baracus pisze:Troche to jest mało powiedziane... Mam nadzieję, że już
niedługo (być może w Radomiu) będą już jeździły Solarisy z nowmi osłonami.
Wow. A zatem z wielką ciekawością czekam na nowe osłony. :P

lkmg-sol

Post autor: lkmg-sol »

Jak się okazało jednak już powstała 18-metrowa odmiana Urbino III 18 CNG. Link do zdjęcia poniżej:
http://galeria.solaris-club.com/details ... age_id=585

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

lkmg-sol pisze:Jak się okazało jednak już powstała 18-metrowa odmiana Urbino III 18 CNG
Czy Solaris sprzedał już gdzieś 18-metrowe wersje Solarisów napędzanych sprężonym gazem CNG? jeśli tak, to którzy przewoźnicy je zakupili?

lkmg-sol

Post autor: lkmg-sol »

Z tego co się orientuję na razie nikt nie zakupił 18- metrowej odmiany. Chociaż ten model na zdjęciu ma podobne szyby np. do warszawskich UIII 18 :-)

kombino

Post autor: kombino »

Tia.. nie mógł Słupsk trochę poczekać :?: :wall: Ten wygląda jak dla Bratysławy :mruga:
Nie wiem tylko po co ten podwyższony przegub :/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Coby to lepiej wyglądało, niż jakieś cuda wianki z typowym przegubem. Aczkolwiek w Volvo o wieele lepiej to wygląda.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

A jak wyglada w tych gazowych Solarisach kwestia silnika? zamontowano silnik o tej samej mocy, co w zwykłych Urbino 18, czy też zamontowano jakiś słabszy/mocniejszy?

kombino

Post autor: kombino »

Podejrzewam,że podobnie jak w SU12CNG jest to ten sam silnik tylko o zwiększonej do 310KM mocy.

Mercury

Post autor: Mercury »

kombino pisze:Tia.. nie mógł Słupsk trochę poczekać :?:
Słuchaj - Solaris nie wział w ogóle udziału w przetargu. Podobnie jak MAN, Mercedes czy Jelcz. Jedynie był Irisbus. Myśle, że "tak musiało byc". Irisbus musiał wygrać za wszelką cene...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A tymczasem SU 18 III CNG wygląda rzeczywiście monsturalnie. ;)

Ciekawe tylko czemu ustawiono osłony na przegubie ? :roll:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Widzę, że forum już działa, co osobiście niezmiernie mnie cieszy zwłaszcza, że już wczoraj chciałem przekazać tą informację. Otóż do lubelskiego MPK dotarł Solaris Urbino 18 CNG :!: . Autobus ten wzorem Lionsów z MZA Warszawa został zakupiony bez przetargu, za gotówkę, którą lubelskie MPK uzyskało oddając większość taboru w ponowny leasing (w tym swojego jedynego Solarisa Urbino 15). Autobus ten pojawił się na zajezdni Majdan Tatarski w piątek. Jest to pierwszy Solaris Urbino 18 CNG w Polsce. Wbrew temu, co twierdził plocmaster autobus ten przyjechał do MPK już na stałe. W lubelskim MPK otrzyma nr. taborowy 2284. Obecnie MPK Lublin stara się także na dotację z Unii Europejskiej, dzięki której w przysżłości będzie można zakupić także 70 fabrycznie nowych trolejbusów oraz 100 fabrycznie nowych autobusów na gaz :). Oto zdjęcie pierwszego Solarisa Urbino 18 CNG w Polsce: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-122555.html
Mam tylko nadzieję, że MPK Lublin za jakiś czas przemaluje ten autobus :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”