Nowe Solarisy Urbino III 12 w MZK Bielsko-Biała

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Paweł pisze:A propos optycznej sygnalizacji zamykania drzwi, wydawało mi się, że jest w nowych Solarisach seryjna, natomiast bielskie jej nie mają.
Przyznam szczerze, że ja w ogóle nie przypominam sobie w Solarisach optycznej sygnalizacji zamykania drzwi. Zawsze była tylko akustyczna. :roll:

Paweł

Post autor: Paweł »

W tyskich i żywieckich coś takiego widziałem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Paweł pisze:W tyskich i żywieckich coś takiego widziałem.
Hmmm... A zatem, to może być po prostu opcja :roll:

Paweł

Post autor: Paweł »

J-31 pisze:
Paweł pisze:W tyskich i żywieckich coś takiego widziałem.
Hmmm... A zatem, to może być po prostu opcja :roll:
Opcja, która w bielskich Solarisach jednak jest. Tak samo jak oświetlenie wejść wewnątrz. Ogólnie jestem w szoku, bo te autobusy są bardzo dobrze wykonane.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

W Gdyńskich (Urbino i Trollino) jest standardowo, wewnętrzne oświetlenie, brak optycznej sygnalizacji, obecność akustycznej sygnalizacji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Paweł, czy Wasze Su 12 III już wyjechały na ulice Bielska? :)

I jakie wrażenia ? ;)

Paweł

Post autor: Paweł »

Jeżdżą już prawie tydzień. Jeśli chodzi o wrażenia to powiem krótko: szok. Autobusy bardzo dobrze wykonane, nic się nie tłucze, nie trzeszczy i tutaj Solaris przebił nawet Mana Lion's City. Jak na razie nie ma także większych problemów techniczny. Krótko mówiąć przepaść w porównaniu z Solarisami z 2002 roku. Jedynie kilku kierowców narzeka na słabe silniki (249KM), ale nie ma co się im dziwić bo wczesniej jeździli lżejszymi IK415 z silnikami o mocy 290KM :D

Milenium

Post autor: Milenium »

Paweł pisze:ale nie ma co się im dziwić bo wczesniej jeździli lżejszymi IK415 z silnikami o mocy 290KM :D
Z gorszego na lepszy i jeszcze narzekają.

Paweł

Post autor: Paweł »

Milenium pisze:
Paweł pisze:ale nie ma co się im dziwić bo wczesniej jeździli lżejszymi IK415 z silnikami o mocy 290KM :D
Z gorszego na lepszy i jeszcze narzekają.
Pod niektórymi względami IK415 bije Solarisa na głowę...

Milenium

Post autor: Milenium »

:retard: Dobre. Mają nowe Solarisy i jeszcze go porównują z Ik415. :/ Proponuje się cieszyć z tego co macie.

Paweł

Post autor: Paweł »

Milenium pisze::retard: Dobre. Mają nowe Solarisy i jeszcze go porównują z Ik415. :/ Proponuje się cieszyć z tego co macie.
Bez urazy, ale widać, że IK415 znasz tylko ze zdjęć.

Milenium

Post autor: Milenium »

:/ Ojej, Paweł. A tak na serio: nie można mieć wszystkiego, Solaris ma te zalety a Ikarus ma te i koniec ;). Każdy autobus ma swój styl.
Ostatnio zmieniony 2006-06-20, 14:34 przez Milenium, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No tak, ale kierowcy zazwyczaj inaczej podchodzą do autobusów, które prowadzą. I zdarza się, że ich oceny są skrajnie inne od naszych mkm-ów. ;)

[ Dodano: 2006-06-19, 14:50 ]
Z tego co słyszałem od wielu różnych ludzi, to Solarisy w prowadzeniu wcale nie są takie fenomenalne. ;)

Paweł

Post autor: Paweł »

Typowe Solarisy prowadzi się fatalnie. Są niestabilne, kładą się na zakrętach i mają problemy z poziomowaniem. Na szczęście nowe bielskie mają zawieszenie z drążkami stabilizacyjnymi (nie wiem czy jeszcze gdzieś w Polsce zastosowano je w Solarisach) i te wady zostały wyeliminowane.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak pamiętam nasz forumowy kolega Kozik, kierowca MZK Gorzów Wlkp. miał okazję poprowadzić SU 12 III. I pamiętam, że najbardziej uskarżał się na niskie zawieszenie pojazdu. Przez co łatwiej można było zachaczyć pudłem o jakieś krawężniki. Podejrzewam, że ten samo problem mają kierowcy bielskich Solarisów ;)

Milenium

Post autor: Milenium »

J-31 pisze:I pamiętam, że najbardziej uskarżał się na niskie zawieszenie pojazdu.
Nawet nie dość że w motorze ujawnili ten problem, to jeszcze dość niskie lusterka... Ale to post ogólny nie na temat o Bielsko Białej.... A jak prasa przyjeła nowe Solarisy?

PS do Pawła: Zawsze z chęcią czytam MIG-a, bardzo ciekawa lektura.

Robson

Post autor: Robson »

Kozik tak samo uskarżał się na umieszczenie lusterka zewnętrznego przez co roleta jest wycięta i nie chroni przed słońcem. Paweł, nie wiem jak nasze Solarki ale w porównaniu z resztą kraju są "wypasione" więc może też mają takei drążki. A pedał gazu jest jako łopatka czy moze jakiś inny??

Paweł

Post autor: Paweł »

Robson pisze:Kozik tak samo uskarżał się na umieszczenie lusterka zewnętrznego przez co roleta jest wycięta i nie chroni przed słońcem. Paweł, nie wiem jak nasze Solarki ale w porównaniu z resztą kraju są "wypasione" więc może też mają takei drążki. A pedał gazu jest jako łopatka czy moze jakiś inny??
A to na lewe lusterko też się u nas uskarżają, ale uważają, ze i tak jest lepsze niż na dole. A to czy mają drążki stabilizacyjne łatwo poznać zwłaszcza na postoju. Słychać charakterystyczne "psssssssst" i autobus przechyla sie nieco w którąś strone.
Jakie Wasze maja dodatkowe wyposażenie?
Jeden z bielskich kierowców zazdrości waszym kierowców 310 konnych silników. Sam wcześniej jeździł 290 konnym IK415 i teraz w 249 konnym Solarisie musiał zmienić soje przyzwyczajenia :)

Robson

Post autor: Robson »

Paweł pisze:A to na lewe lusterko też się u nas uskarżają, ale uważają, ze i tak jest lepsze niż na dole.
Lepsze jest a to dlatego że jest większe pole widzenia. Poprzednie miejsce zasłaniało trochę widok.
Paweł pisze:Jakie Wasze maja dodatkowe wyposażenie?
Miękkie siedzenia, przyciemniane szyby, diodowe wyświetlacze no i jak wiadomo silniki 310 konne :)
Paweł pisze:Jeden z bielskich kierowców zazdrości waszym kierowców 310 konnych silników. Sam wcześniej jeździł 290 konnym IK415 i teraz w 249 konnym Solarisie musiał zmienić soje przyzwyczajenia :)
Wszystko ładnie pięknie ale jest założona blokada na 70 km/h i nie można więcej pociągnąć. A nieraz chce się taką osobówkę wyprzedić a tu nic :/

Paweł

Post autor: Paweł »

To bielskie mają ograniczniki na 80 km/h ustawione (jak Ikarusy). Teraz kierowcy walczą by skrzynie biegow przeprogramować na tryb górski, lub w ostateczności normalny, bo teraz jeżdżą z trybem ekonomicznym (sic!!!).
A z wyposażenia dodatkowego (bo w końcu nigdzie konkretnie nie podalem):
- przyciemniane szyby
- podwójne szyby w przednich drzwiach
- klimatyzacja w kabinie
- zewnetrzne oświetlenie wejść
- optyczna sygnalizacja zamknięcia drzwi
- ogrzewany świetlik wyświetlacza
- czwarty kasownik
- system zapowiedzi głosowej przystanków
- kołpaki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”