Nowe Solarisy Urbino III 12 w MZK Bielsko-Biała
Jeżdżą już prawie tydzień. Jeśli chodzi o wrażenia to powiem krótko: szok. Autobusy bardzo dobrze wykonane, nic się nie tłucze, nie trzeszczy i tutaj Solaris przebił nawet Mana Lion's City. Jak na razie nie ma także większych problemów techniczny. Krótko mówiąć przepaść w porównaniu z Solarisami z 2002 roku. Jedynie kilku kierowców narzeka na słabe silniki (249KM), ale nie ma co się im dziwić bo wczesniej jeździli lżejszymi IK415 z silnikami o mocy 290KM
Jak pamiętam nasz forumowy kolega Kozik, kierowca MZK Gorzów Wlkp. miał okazję poprowadzić SU 12 III. I pamiętam, że najbardziej uskarżał się na niskie zawieszenie pojazdu. Przez co łatwiej można było zachaczyć pudłem o jakieś krawężniki. Podejrzewam, że ten samo problem mają kierowcy bielskich Solarisów
Nawet nie dość że w motorze ujawnili ten problem, to jeszcze dość niskie lusterka... Ale to post ogólny nie na temat o Bielsko Białej.... A jak prasa przyjeła nowe Solarisy?J-31 pisze:I pamiętam, że najbardziej uskarżał się na niskie zawieszenie pojazdu.
PS do Pawła: Zawsze z chęcią czytam MIG-a, bardzo ciekawa lektura.
A to na lewe lusterko też się u nas uskarżają, ale uważają, ze i tak jest lepsze niż na dole. A to czy mają drążki stabilizacyjne łatwo poznać zwłaszcza na postoju. Słychać charakterystyczne "psssssssst" i autobus przechyla sie nieco w którąś strone.Robson pisze:Kozik tak samo uskarżał się na umieszczenie lusterka zewnętrznego przez co roleta jest wycięta i nie chroni przed słońcem. Paweł, nie wiem jak nasze Solarki ale w porównaniu z resztą kraju są "wypasione" więc może też mają takei drążki. A pedał gazu jest jako łopatka czy moze jakiś inny??
Jakie Wasze maja dodatkowe wyposażenie?
Jeden z bielskich kierowców zazdrości waszym kierowców 310 konnych silników. Sam wcześniej jeździł 290 konnym IK415 i teraz w 249 konnym Solarisie musiał zmienić soje przyzwyczajenia
Lepsze jest a to dlatego że jest większe pole widzenia. Poprzednie miejsce zasłaniało trochę widok.Paweł pisze:A to na lewe lusterko też się u nas uskarżają, ale uważają, ze i tak jest lepsze niż na dole.
Miękkie siedzenia, przyciemniane szyby, diodowe wyświetlacze no i jak wiadomo silniki 310 konnePaweł pisze:Jakie Wasze maja dodatkowe wyposażenie?
Wszystko ładnie pięknie ale jest założona blokada na 70 km/h i nie można więcej pociągnąć. A nieraz chce się taką osobówkę wyprzedić a tu nicPaweł pisze:Jeden z bielskich kierowców zazdrości waszym kierowców 310 konnych silników. Sam wcześniej jeździł 290 konnym IK415 i teraz w 249 konnym Solarisie musiał zmienić soje przyzwyczajenia
To bielskie mają ograniczniki na 80 km/h ustawione (jak Ikarusy). Teraz kierowcy walczą by skrzynie biegow przeprogramować na tryb górski, lub w ostateczności normalny, bo teraz jeżdżą z trybem ekonomicznym (sic!!!).
A z wyposażenia dodatkowego (bo w końcu nigdzie konkretnie nie podalem):
- przyciemniane szyby
- podwójne szyby w przednich drzwiach
- klimatyzacja w kabinie
- zewnetrzne oświetlenie wejść
- optyczna sygnalizacja zamknięcia drzwi
- ogrzewany świetlik wyświetlacza
- czwarty kasownik
- system zapowiedzi głosowej przystanków
- kołpaki
A z wyposażenia dodatkowego (bo w końcu nigdzie konkretnie nie podalem):
- przyciemniane szyby
- podwójne szyby w przednich drzwiach
- klimatyzacja w kabinie
- zewnetrzne oświetlenie wejść
- optyczna sygnalizacja zamknięcia drzwi
- ogrzewany świetlik wyświetlacza
- czwarty kasownik
- system zapowiedzi głosowej przystanków
- kołpaki