SU12 III dla PKM Świerklaniec już we wrześniu!

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Filip_2691

SU12 III dla PKM Świerklaniec już we wrześniu!

Post autor: Filip_2691 »

Witam :) Pod koniec września do PKM Świerklaniec mają dotrzeć 2 sztuki SU12 III. Został też nie dawno ogłoszony przetarg na zakup SU15 III. Doszły mnie słuchy, że zamiast 4 SU15 III PKM chce kupić 3 SU18 III. Ale nie chce mi sie w to wierzyć ;) Zapraszam do dyskusji :)

ppln

Post autor: ppln »

Mi się wydaje czy w GOPie zaczyna się wyraźna ewolucja taborowa

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Aż się wierzyć nie chce, że w GOP-ie tak szybko trwa wymiana taboru :). Ciekaw tylko jestem, czy PKM zakupi je za całą kwotę, czy też wezmą je w leasing? bo chyba nie będzie ich stać na to, by wyłożyć od razu pieniądze na kilka Solarisów ;).

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Na razie jeszcze nic nie wiadomo. O wszystkim przekonamy się w najbliższym czasie :)

Egon

Re: SU12 III dla PKM Świerklaniec już we wrześniu!

Post autor: Egon »

Filip_2691 pisze:Doszły mnie słuchy, że zamiast 4 SU15 III PKM chce kupić 3 SU18 III. Ale nie chce mi sie w to wierzyć ;) Zapraszam do dyskusji :)
Tak się zastanawiam, co byłoby bardziej odpowiednie. Powszechnie za lepszy jest uważany autobus przegubowy (bo jest bardziej pojemny i zwrotny niż sztywniak), jednak z drugiej strony lepiej mieć cztery sztuki niż trzy. Zależy, do obsługi których linii miałyby być wykorzystane - np. na 5 i 114 niewątpliwie bardziej nadawałyby się SU18, ale już na 860 czy wieczornych kursach 5 wystarczyłyby SU15. Dla PKM Świerklaniec bardziej sensowny wydaje się być zakup 4 x SU15.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jeśli chodzi o odwieczny spór deskorolka vs. przegub w kontekście GOP-u, powiem, iż kupowanie 15 zamiast 18m jest bardzo złym i niepożądanym zjawiskiem — wszak organizatorzy (no, KZK GOP na pewno) uznają oba typy autobusów za tabor C, a wiadomo, że te 3m i kawałek gumy robią jednak różnicę. Wkrótce stłoczeni w sztywnych autobusach się zorientujecie, ale będzie już za późno :/

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Zmarnują się szybciutko. Widzę je tylko na 5, 19, 820, 860 i jeszcze na kilku mniej wysypanych zakrętami liniach o szerszych uliczkach powiatu T.G. i mniejszym natężeniu dziur. :P

PS.
Oczywiście nie obraziłbym się gdyby zagościły na 73, 608 i 708. Dla niewtajemniczonych- linie najczęściej przez mnie obsługiwane. :devil:

james206

Post autor: james206 »

rzelfix pisze:PS.
Oczywiście nie obraziłbym się gdyby zagościły na 73, 608 i 708. Dla niewtajemniczonych- linie najczęściej przez mnie obsługiwane. :devil:
Możemy rozumieć, że dysponujesz własnym taborem :?:
plocmaster pisze:organizatorzy (no, KZK GOP na pewno) uznają oba typy autobusów za tabor C, a wiadomo, że te 3m i kawałek gumy robią jednak różnicę
I tu masz rację, ale jeśli miały by zastąpić krótkie wozy, które pojawiają się na 5 czy 168 to jest to już jakiś plus. :) Poza tym PKM Świerklaniec nie ma niczego z taboru C poza Ik280, więc lepszy rydz niż nic. Na początek mogą być longery w większej ilości.
Adrian_ pisze:Ciekaw tylko jestem, czy PKM zakupi je za całą kwotę, czy też wezmą je w leasing?
Na kredyt, jak każdy szanujący* się na Śląsku przewoźnik. :retard:
*szanujący-tym pojęciem nie określimy firm np:Henryka Zagozdy, H.Polaka, Transgóru Mysłowice, Transkomu-P.Śląskie czy Ampexu Bytom etc.

rzelfix

Post autor: rzelfix »

PszonaR pisze:Możemy rozumieć, że dysponujesz własnym taborem?
"Obsługiwane" oczywiście w przenośni. Bardziej trafnym określeniem byłoby "korzystane".

Egon

Post autor: Egon »

Oprócz tych linii o których napisałem wyżej, 15-metrowce wg mnie najlepiej nadawałyby się na 20-tkę. Krótkie autobusy, a już szczególnie SU10, na tej linii to, delikatnie ujmując, nieporozumienie. No ale KZK GOP wymaga tam taboru B. :nuts:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PszonaR pisze:I tu masz rację, ale jeśli miały by zastąpić krótkie wozy, które pojawiają się na 5 czy 168 to jest to już jakiś plus. :)
Taa, na pewno ci nimi krótkie zastąpią… Człowieku, to jest Górny Śląsk, a nie jakieś Zagłębie Ruhry. Bierz to pod uwagę.
PszonaR pisze:Na kredyt, jak każdy szanujący* się na Śląsku przewoźnik. :retard:
Tak, bo ci „nieokreśleni” po prostu nie muszą brać kredytów na swoje autobusy :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:Tak, bo ci „nieokreśleni” po prostu nie muszą brać kredytów na swoje autobusy
A niektórzy "określeni" przewoźnicy, jak np. Henryk Zagozda nawet nie przerejestrowywują swych używek.
Egon pisze: No ale KZK GOP wymaga tam taboru B.
A jak ta sprawa wygląda z linią 148, na której od czasu do czasu pojawiają sie przeguby? na tej linii potrzebne jest coś większego, czy też nie?

Peter

Post autor: Peter »

Poczekajmy na to co zakupią, ale jeśli nówki mają służyć do obsługi np. linii 820, to chyba raczej SU18. Zależy po prostu do obsługi jakich linii mają one być przeznaczone. Ja za SU15 osobiście nie przepadam. :mruga:
A poza tym dzięki Filip za ciekawe info. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU12 III dla PKM Świerklaniec już we wrześniu!

Post autor: J-31 »

Filip_2691 pisze:Witam :) Pod koniec września do PKM Świerklaniec mają dotrzeć 2 sztuki SU12 III. Został też nie dawno ogłoszony przetarg na zakup SU15 III. Doszły mnie słuchy, że zamiast 4 SU15 III PKM chce kupić 3 SU18 III. Ale nie chce mi sie w to wierzyć ;) Zapraszam do dyskusji :)
No proszę GOP się nam rozwija i to w kierunku... Solarisa. Gratulacje. :)

A swoją drogą też jeste bardzo ciekaw na co zdecyduje się w końcu PKM Świerklaniec: SU15 czy SU 18. Znając realia Śląska, rzeczywiście lepszym autobusem byłby jednak przegubowiec ;)

Egon

Post autor: Egon »

Adrian_ pisze:A jak ta sprawa wygląda z linią 148, na której od czasu do czasu pojawiają sie przeguby? na tej linii potrzebne jest coś większego, czy też nie?
Jakichś olbrzymich tłumów na niej nie widziałem, mimo że w każdy dzień roboczy pomiędzy 16:00 a 17:00 obserwuję autobusy tej linii. O ile ta linia jest w ogóle potrzebna, to krótkie autobusy wydają się być wystarczające.

[ Dodano: 2006-08-29, 12:32 ]
J-31 pisze:Znając realia Śląska, rzeczywiście lepszym autobusem byłby jednak przegubowiec ;)
Niekoniecznie. W rejonie obsługiwanym prze MZKP nie podróżują, poza kilkoma wyjątkami, takie tłumy jak po terenach KZK GOP. Poza tym sztywniaki miałyby nad przegubowcami tę przewagę, że byłoby ich o jednego więcej. Natomiast nieporozumieniem byłoby wystawianie ich na linie 5 czy 820 w godzinach szczytu zamiast przegubowców.
Ostatnio zmieniony 2006-08-29, 12:36 przez Egon, łącznie zmieniany 1 raz.

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Ja bym proponował wydłużenie linii 148 do rynku w Chorzowie, daleko nie jest, a frekwencja by chociaż wzrosła i można by trochę odciążyć T6/T41 na odcinku Rozbark Siemianowicka - Chorzów Rynek. Poza tym wiadomo jakie jest zapotrzebowanie mieszkańców Piekar Śl. na transport do Chorzowa.
Ostatnio zmieniony 2006-08-29, 19:13 przez rzelfix, łącznie zmieniany 1 raz.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Zgadzam się z przedmówcą. Oczywiście za tą wypowiedź należy się pochwała :)

Egon

Post autor: Egon »

rzelfix pisze:Ja bym proponował wydłużenie linii 148 do rynku w Chorzowie, daleko nie jest, a frekwencja by chociaż wzrosła i można by trochę odciążyć 6/41 na odcinku Rozbark Siemianowicka - Chorzów Rynek. Poza tym wiadomo jakie jest zapotrzebowanie mieszkańców Piekar Śl. na transport do Chorzowa.
Mam nieco inne zdanie - napisałem o tym w temacie "MZKP czyli Międzygminny Zamęt ...w KM"

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dobra, wróćmy nieco do tematu. Zastanawiam mnie jedna rzecz :roll:
Filip_2691 pisze:Został też nie dawno ogłoszony przetarg na zakup SU15 III. Doszły mnie słuchy, że zamiast 4 SU15 III PKM chce kupić 3 SU18 III.
Jeżeli PKM zorganizował przetarg na zakup autobusów 15 - metrowych, to jakim cudem jest mowa o... zamianie ich na autobusy przegubowe. Przecież warunki przetargu muszą być jasne... :mruga:

james206

Post autor: james206 »

plocmaster pisze:Taa, na pewno ci nimi krótkie zastąpią… Człowieku, to jest Górny Śląsk, a nie jakieś Zagłębie Ruhry. Bierz to pod uwagę.
Ploc, ja tu mieszkam. :) I tylko teoretyzuję... W PKM Tychy SU15 chodzą zamiennie jako tab. B i C.
plocmaster pisze:Tak, bo ci „nieokreśleni” po prostu nie muszą brać kredytów na swoje autobusy :)
Tak - innym potentantom przewozowym wystarczą kolejne NG. Co z tego, że na którymś wozie z kolei zaczyna się dwucyfrowa seria...
Peter pisze:Poczekajmy na to co zakupią, ale jeśli nówki mają służyć do obsługi np. linii 820, to chyba raczej SU18.
Fajnie by było. Tak jeżdżą tylko Ik280, a na tej linii występują olbrzymie potoki pasażerskie. Wszak w czerwcu musieli aż po 10 brygad dawać... :P PKM Bytom to choć dawał Neosie N4021. :mruga:
Filip_2691 pisze:Został też nie dawno ogłoszony przetarg na zakup SU15 III.
A to można ogłosić przetarg na konkretny typ (markę i model) autobusu :?: :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”