SOLARIS Urbino 12, Urbino 9 w Zduńskiej Woli

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Michał

SOLARIS Urbino 12, Urbino 9 w Zduńskiej Woli

Post autor: Michał »

Zduńska Wola ma 5 U12 i 5 U9 jednak wszystkie mają reklamy i są zaniedbane i brudne oraz powoli sie rozlatują. Gdy z Sieradza jechałem do Zd - Woli linią Z to w jedną strone Jelczem 120M a w drugą U12 to większy komfort był w 120M mimo ze siedzenia były a'la peerka. Silnik w 120M nie chodził tak głośno jak w U12 i nie denerwowała jakaś górna klapa która była źle dokręcona i co chwile uderzała o dach. Nie lubie tych autobusów i wole 120M a wy wypowiedzcie sie jak jest z Solarisami w waszych miastach może są lepsze i nie tak zaniedbane jak w Zd- Woli.
Pozdrowienia :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

W Poznaniu U12 spisuja sie bardzo dobrze. Jeździ szybko, nic nie trzeszczy, tylko troche silnik wrzeszczy :P:P

voy

Post autor: voy »

Nie lubię tych autobusów co można zobaczyć w wielu wątkach na tym forum ;)

Adam_Palacz

Post autor: Adam_Palacz »

SU mają trochę wad - choćby to nieszczęsne wibrowanie, ale co do jakości wykonania, trwałości materiałów, to nie mam zarzutów. Może to też zalezy od sposobu użytkowania pojazdu. A jak już coś, to najwyżej spali się cały autobus ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W Warszawie chwilowo (grudzień 2004) jest pewien podział na Solarisy:
- SUrbinetto 10 - eksploatuje Mobilis (53 szt.)
- SU 12 - eksploatuje Connex (11 szt.) + SU15 - 44 szt.
- SU15 - eksploatuje MZA (ponad 155 szt.).

Urbinetto 10 są stosunkowo nowe (rok) więc nie ma jeszcze widocznych problemów. Narzekają na ich awaryjność, jedynie kierowcy.

Natomiast co do stanu SU12 i SU15, to widać duże różnice między MZA a Connexem. MZA bardziej dba o swoje autobusy (3 szt. są z 1999 r.), natomiast Connex-owskie Solarisy są w makabrycznym stanie (wszystkie są z 2000 r.).
Czekam, kiedy będą się sypać. Porysowana karoseria, pozostałości po kleju po reklamach, z tego powodu niektóre autobusy były "podretuszowane". A w środku zniszczone obicia foteli. Obraz nędzy i rozpaczy... :| Nie wiem jak długo jeszcze pojeżdżą te autobusy. Connex Warszawa w tym roku chwalił się swoim "wzorowym" :mruga: zapleczem technicznym. SU15 Connexu uczestniczą w wielu groźnych stłuczkach i wypadkach.... :<

Kolins

Post autor: Kolins »

W Wejherowie U12 (5 szt.) sprawują się idealnie, zresztą jeszcze nie są stare... Miasto jest podzielone torami na części połud. i pół., trochę tylko przednie zawieszenie hałasuje na przejazdach... Tam chyba jest belka?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To normalne. Każdy Solaris wydaje takie odłgosy :)

Michał

Post autor: Michał »

Postanowiłem odświeżyć temat. Otóż po ulicy przy której mieszkam jeżdżą jedyne w województwie łódzkim Solarisy :) Były jeszcze w Łodzi ale jak dobrze wszyscy wiedzą sprzedano do Wrocławia. Po około 7 latach eksploatacji są jak prawie nowe. Zobaczymy ile jeszcze wytrzymają. Dwa, trzy lata temu było z nimi gorzej bo przewoźnik mniej dbał. Teraz zaczęli o nie wreszcie dbać i są efekty :) Gdyby jeszcze dokręcili śrubki, żeby tak wszystko nie latało byłoby super...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Michał pisze:Postanowiłem odświeżyć temat. Otóż po ulicy przy której mieszkam jeżdżą jedyne w województwie łódzkim Solarisy :)
Czy ja dobrze zrozumiałem - w Sieradzu jeżdżą Solarisy ? :razz:

Michał

Post autor: Michał »

Nie nie. Jeżdżą w Zduńskiej Woli, ale na liniach Z i Ex (wspólnie obsługiwaną przez PKMy z obu miast), wjeżdżających głęboko w moje osiedle można je często spotkać. Z i Ex dzielą się tak (kolejność brygad dość przypadkowa ;) ):
Do obsługi Z wystarczą 4 autobusy (po dwa z każdego PKM), na Ex 2 (po jednym z każdego PKM). Jednak jak to w mniejszych przedsiębiorstwach bywa jest mix.
MPK Sieradz:
Z/1 - jeździ przez cały dzień (obsługa: często - M11,O303-11R, rzadko - 120M,A1010M)
Z/2 - podobnie jak Z/1
Z/3 - jeden kurs dziennie w dzień nauki szkolnej (kiedyś były dwa bo bisowały sie ranne kursy, i wracał jako Ex, tabor tj. Z/1)
Z/4 - wykonuje dwa dodatkowe kursy (o godzinie 17.40,20.00 - odjazdy z Sieradza, obsługa z linii 4: kiedyś najczęściej było H9-35 ( a to nie lada rarytas na Z ), dziś podobnie jak na Z/1
Ex/1 - jeden kurs w dzień roboczy, wraca jako Z
MPK Zduńska Wola:
Z/5 - jeździ przez cały dzień (obsługa: często - U12, rzadziej pozostałe autobusy dorównujące pojemnością, wieczorami szczególnie w weekendy U12 zastępują U9 lub H9-35)
Z/6 - podobnie jak Z/5
Z/7 - kiedyś był jeden kurs (18.35 odjazd z Sieradza,) obsługiwany najczęściej piękną pomarańczowo-kremową H9-tką, zawiesili go kilka lat temu..
Ex/1 - podobnie jak Z/5, z tą różnicą, że wieczorami nie kursuje i można zobaczyć na niej czasami w szczycie popołudniowym nawet H9-35 i U9 (co kilka lat temu było nie do pomyślenia)

Troszkę zrobiłem OFF Topic ale co nie co myślę, że wyjaśniłem ;). Wiem, że troszkę zagmatwane. Tak to już jest z małymi KM, gdzie 10 autobusów na 30 stoi w rezerwie a inne jeżdżą od świtu do późnej nocy. Podsumowując, na mojej ulicy mogę spotkać nawet 5 innych Solarisów dziennie, inni miłośnicy z woj. łódzkiego nie doznali takiego zaszczytu
:cool: :razz:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”