Urbino 18 III Hybrydowy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
kombino

Urbino 18 III Hybrydowy

Post autor: kombino » 2006-09-05, 15:16

Temat czas zacząć bo pojazd już jeździ :mruga:
Artykuł i zdjęcia: http://www.tutej.pl/cms.php?i=14913

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-09-05, 15:39

Ciekawe, które PKM kupi jako pierwsze te hybrydowe Solarisy?

rzelfix

Post autor: rzelfix » 2006-09-05, 16:18

Nareszcie! Długo się o tym mówiło. Ciekaw jestem jak to wpłynie na przestrzeń pasażerską, a treściwiej czy w związku z tym zajdą jakieś zmiany we wnętrzu pojazdu (mniejsza ilość siedzeń, itd.).
Autobus raczej będzie wiele droższy od zwykłęgo SU III 18 więc na razie nasi przewoźnicy nie będą się chcieli skusić na to, no chyba że kilka sztuk.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-09-05, 18:16

Bardzo ładny i ciekawy jest ten Solaris.
rzelfix pisze:Autobus raczej będzie wiele droższy od zwykłęgo SU III 18 więc na razie //pisownia - osobno nasi przewoźnicy nie będą się chcieli skusić na to, no chyba że kilka sztuk.
Też tak uważam. Polscy przewoźnicy będą pewnie kontynuowac zamówienia zwykłych Solarisów, zaś "hybrydówki" pójdą zapewne na eksport za granicę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-06, 11:15

rzelfix pisze:Ciekaw jestem jak to wpłynie na przestrzeń pasażerską, a treściwiej czy w związku z tym zajdą jakieś zmiany we wnętrzu pojazdu (mniejsza ilość siedzeń, itd.).
To jest pewne, że zajdą zmiany we wnętrzu, ponieważ SU 18 III to pojazd niskopodłogowy, a więc trzeba gdzieś "upchnąć" dodatkowy silnik i pewnie akumulatory. ;)
Adrian_ pisze:Polscy przewoźnicy będą pewnie kontynuowac zamówienia zwykłych Solarisów, zaś "hybrydówki" pójdą zapewne na eksport za granicę.
Tak i ja potwierdzam - nie wydaje mi się, aby ktokolwiek z naszych przewoźników to chciał kupić :mruga:

kombino

Post autor: kombino » 2006-09-06, 11:41

J-31 pisze:To jest pewne, że zajdą zmiany we wnętrzu, ponieważ SU 18 III to pojazd niskopodłogowy, a więc trzeba gdzieś "upchnąć" dodatkowy silnik i pewnie akumulatory. ;)
To jest już wiadome:rzeźnia po prawej stronie-napęd przed 2 osią po lewej.

Tylko 131miejsc :wall: W Polsce nikt go nie kupi :/

[ Dodano: 2006-09-06, 11:41 ]
Akumulatory na dachu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-06, 11:46

Mnie tylko trochę martwi, aby te akumulatory odpowiednio zamaskowali, a nie postawili takiej budy jak na pierwszych Solarisach CNG. Chodzi o to, by zachowano jakąś stylistykę... ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-09-06, 16:24

J-31 pisze:Mnie tylko trochę martwi, aby te akumulatory odpowiednio zamaskowali, a nie postawili takiej budy jak na pierwszych Solarisach CNG.
W pierwszych Ganzach też wszystko było prawie na wierzchu - obecne Trollina mają osłonę i to całkiem, całkiem. Zapewne i tu, w momencie wprowadzenia go do oferty coś z tym zrobią.

Milenium

Post autor: Milenium » 2006-09-06, 20:11

kombino pisze:Mnie tylko trochę martwi, aby te akumulatory odpowiednio zamaskowali, a nie postawili takiej budy jak na pierwszych Solarisach CNG. Chodzi o to, by zachowano jakąś stylistykę... ;)
Prototyp to prototyp. Wiele rozwiązań na pewno będzie lepszych w następnych modelach.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-09-12, 18:14

A jak się przechodzi z tyłu do przodu przez silnik elektryczny w rzeźni? Bo to wygląda tak jakby całe przejscie było zastawione i nie widać w tym miejscu drzwi!

ppln

Post autor: ppln » 2006-09-12, 18:17

Są może jakieś zdjęcia na TWB? Szukałem kilka dni temu i nie było

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-13, 09:25

ep40 pisze:A jak się przechodzi z tyłu do przodu przez silnik elektryczny w rzeźni? Bo to wygląda tak jakby całe przejscie było zastawione i nie widać w tym miejscu drzwi!
Się nie przechodzi, to jest prototyp do testów. Oni nie jeżdżą z pasażerami, tylko testują sprzęt ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-09-13, 17:15

J-31 pisze:Się nie przechodzi, to jest prototyp do testów. Oni nie jeżdżą z pasażerami, tylko testują sprzęt ;)
od razu było widać że to prototyp który nie nadaje się do produkcji seryjnej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-15, 10:06

A propo tego pojazdu. W najnowszym numerze miesięcznika "Autobusy" nr. 7-8/2006, jest pokazana symulacja wnętrza tego pojazdu. Tzn. jak będzie wyglądała scenografia wnętrza w seryjnie produkowanych hybrydowych SU 18 IIII. Jest to zbieżne z tym co napisał powyżej Kombino ;)

Hybrydowy SU 18 III miałby - co nie jest dziwne - dwie wieże. Jedna, po staremu w przyczepie, a druga, znacznie rozbudowana w pierwszym członie, na przeciwko II-gich drzwi. Niestety zajmowała by ona większą część miejsca, gdzie obecnie znajduje się rzeźnia. Natomiast sama rzeźnia, pewnie miała by trafić na prawą stronę.

Napisałem powyżej, że pozostałaby stara wieża w przyczepie. Z tego co pamiętam, to jest opcja, że mogła by ona zniknąć, na rzecz podwyższonych foteli oraz podłogi, ale to w przypadku autobusów trzy wejściowych produkowanych na Zachód. ;)

Cześć elementów (np. akumulatory) znalazłyby się na dachu, część pod sufitem. ;)

chudy5d

Post autor: chudy5d » 2006-09-17, 18:51

Wow. Ale cacko...normalnie mnie zatkało. Super, ciekawe czy jakieś MPK by się na takiego skusiło :mruga: Naprawdę cacko. Nigdy takiego wcześniej nie widziałem. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-18, 08:40

chudy5d pisze:Naprawdę cacko.
Tylko obawiam się, że to "cacko" - o ile wejdzie do produkcji seryjnej - będzie strasznie ciasne w środku :retard:

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-09-18, 14:01

J-31 pisze:Tylko obawiam się, że to "cacko" - o ile wejdzie do produkcji seryjnej - będzie strasznie ciasne w środku
Skąd masz taką pewność? przecież nie wiadomo, jak zostanie rozdysponowany sektor pasażerski (np. siedzenia w przegubie itd.) chyba, ze już pojawiły się jakieś zdjęcia, tudzież wizualizacje na ten temat.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-18, 14:25

Adrian_ pisze:chyba, ze już pojawiły się jakieś zdjęcia, tudzież wizualizacje na ten temat.
Przecież napisałem o tym na poprzedniej stronie. Wizualizacja pojawiła się w najnowszym numerze miesięcznika "Autobusy" :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-09-18, 16:17

J-31 pisze:Tylko obawiam się, że to "cacko" - o ile wejdzie do produkcji seryjnej - będzie strasznie ciasne w środku :retard:
Już ty się nie obawiaj. Kupi go tylko kilka bogatych przewoźników z krajów zachodniej Europy, po czym będzie puszczać na linie, które w Polsce byłyby obsługiwane 12-metrowymi autobusami (w rejonach podwyższonej przyjmowalności pasażerów jak GOP czy choćby Lublin, 10-metrowymi), więc ścisku nie będzie.
¯e już nie wspomnę o tym, że my raczej nie będziemy tym jeździć.

chudy5d

Post autor: chudy5d » 2006-09-18, 19:38

Sorki zapomniałem napisać, ze chodzi o cacko z zewnatrz, a środek moze być ciekawy i jak napisał J-31 ciasny :D

ODPOWIEDZ