Solaris Urbino 18 III Hybrid

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Widzę, że nie było w temacie nic o zamówieniu z Oslo.

:strzałka: http://phototrans.eu/14,498086,0,Solari ... 14_75.html

Prezentuje się ciekawie w tej czerwieni.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Skoro mowa o SU18 Hybrid, to w galerii Klubu Solarisa, znalazłem taki ciekawy autobus

:strzałka: http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=4618

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:Skoro mowa o SU18 Hybrid, to w galerii Klubu Solarisa, znalazłem taki ciekawy autobus

:strzałka: http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=4618
a... co w nim ciekawego :?: Hybryda dla Neuss. Nie jedyna już z resztą.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Po prostu miło widzieć, że tych autobusów jest coraz więcej ... ;) ... oby tylko potem nie wracały one do Polski :diabeł:

A propo - a jak się sprawuje sosnowiecki #505 ? :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Hybryda w Warszawie

Post autor: J-31 »

Udało mi się wreszcie przejechać warszawską Hybrydą. Sam nie wiem jakim cudem - bo "Ostrobramska" wysyła te autobusy, każdego dnia gdzie indziej.

Dosć napisać, iż trafiłem w dobre miejsce o dobrym czasie. Gdy tylko dotarłem na pl. Na rozdrożu i zszedłem na dół na przystanek w kierunki Pragi... dosłownie chwilę później dotarł #8399

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=25094

Także, szczęśliwie nie musiałem czekać. Dzień wcześniej #8397 obsługiwał linię 523... a dzisiaj aż trzy Hybrydy spotykały się w Międzylesiu. Pokazany na zdjęciu #8399 obsługiwał 525, natomiast 8398 wraz z jeszcze jednym obsługiwały linię 125. Czwarta Hybryda odpoczywała w zajezdni.

Co do samego pojazdu

Przestrzeń pasażerska taka sama jak w normalnych Urbino 18 z rocznika 2011
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=25090

Jego ekscelencję "Szarość", to już Znacie ze zdjęć na Przegubowcu. Nic nowego ;)
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=25091

Jazda - będzie film, obecnie się ładuje na Youtube - jest taka sobie. Silnik czasami robi wrażenie jakby miał się wyrwać z tej szafy. Buczy okropnie, a autobus jedzie sobie spacerowo.

Natomiast dosyć szybko rusza z drogi. Czasami słychać pracę silnika elektrycznego. To Usłyszycie na filmie.

Czasami jak pracę przejmuje silnik spalinowy i zaczyna pracować na wysokich obrotach - to w jego trakcie dosyć śmiesznie gra elektronika. Z szafy dochodzą takie ciche odgłosy elektroniki. Próbowałem to nagrać, ale mimo wszystko nie słychać na filmie.

Coś czuję, że kierowcy będą szybko przeklinać Hybyrydę. Ponieważ rzeczą normalną w Warszawie jest to, iż kierowcy próbują nadrabiać zaległy czas i mocno rozpędzają autobusy. Hybrydą się to nie uda. Jadąc autobusem wyczuwa się jakby pojazd miał założony kaganiec i nie rozpędza się powyżej pewnej prędkości.

Jedyny plus tego pojazdu, to niesamowicie płynna jazda. Zero szarpania. Prócz tego, że oczywiście czasami kierowca depnie mocniej po hamulcach ;)

========= Edyta lubi oglądać filmy, a najbardziej kolorowe ===============
Film
:strzałka: http://youtu.be/IsSvUC0Vfl0

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały »

Pewnie się narażę co niektórym Forumowiczom, ale moim zdaniem malowanie warszawskich hybryd jest o wiele ładniejsze i ciekawsze niż pozostałych autobusów MZA :cool:
Wydawało mi się czy hybryda ta ma okropnie sztywne zawieszenie bo aż podskoczyłeś jak wpadł na nierówności :?:

I te spojrzenia pasażerów na Ciebie mówiące: "co on robi, pogięło go?" :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Biały pisze:Wydawało mi się czy hybryda ta ma okropnie sztywne zawieszenie bo aż podskoczyłeś jak wpadł na nierówności :?:
Zawieszenie jest takie same jak w zwykłych Solarisach. Po prostu ulica była nierówna. I co jakiś czas wpadaliśmy w drziury ;)
Biały pisze:I te spojrzenia pasażerów na Ciebie mówiące: "co on robi, pogięło go?" :D
Hehe. Czasami mam takie same wrażenie. Niektórych to faktycznie przeraża, ale też intryguje :P

Jechałem dzisiaj zwykłym SU18 i po tym szarpaniu skrzyni biegów, wciąż jestem pod wrażeniem płynnej jazdy Hybrydy. Aczkolwiek Hybryda robi takie wrażenie, jakby silnik był na uwięzi. ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Szeregowa hybryda Solarisa na testach w Łodzi:
http://phototrans.pl/14,577843,0,Solari ... 6860X.html

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

O! Zguba się znalazła :)

[ Dodano: 06 Wrz 2012 23:49 ]
BTW: Wie ktoś jaką to ma wysokość wraz z tym garbem?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem jak ten autobus zachowuje się w czasie eksploatacji. Kiedy załącza się silnik spalinowy. Mam nadzieję, że zaniedługo "jacht" trafi do Warszawy na testy. W sumie jakby tak mocniej dmuchnąć mu w ten żagiel na dachu, to daleko by nie miał z Łodzi ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:Kiedy załącza się silnik spalinowy.
Silnik cały czas pracuje ale na wolniejszych obrotach, doładowując baterie. Dopiero gdy się prąd w bateriach kończy lub gdy brakuje mocy silnikom elektrycznym, to spalinowy zwiększa obroty. Oczywiście można silnik spalinowy wyłączyć i przełączyć się na zasilanie bateryjne.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Przegubowa Hybryda na poznańskich blachach (ale nie w poznańskich barwach) przyjechała dziś do SPAD i będzie testowana :D

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »


Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

Tylko,ze ona była tlyko przejazdem i już jej nie ma.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Spore zamówienie na hybrydy zgarnął Solaris:

:strzałka: http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=55383

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »


wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 »

Przecież to są dwie, zupełnie różne hybrydy. Świadczy o tym chociażby dodatkowy wyświetlacz.

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

Domontować wyświetlacz to żaden problem...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Sranie w banie. To są dwa różne autobusy. Jakbyś zadał sobie minimum trudu, to znalazłbyś jego metrykę na TWB.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 »

Jak się przejrzy inne zdjęcia, to widać że mają różną wysokość drzwi, czy głośnik obok wyświetlacza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”