Solaris Urbino 18 III Hybrid
Masz pecha. Bo Mieszkasz w Płocku, Gdybyś mieszkał w Warszawie, to zapewne za to jedno zdanie postawiłbym Ci ... napój bąbelkowy z pianąplocmaster pisze:Już ty się nie obawiaj. Kupi go tylko kilka bogatych przewoźników z krajów zachodniej Europy, po czym będzie puszczać na linie, które w Polsce byłyby obsługiwane 12-metrowymi autobusami (w rejonach podwyższonej przyjmowalności pasażerów jak GOP czy choćby Lublin, 10-metrowymi), więc ścisku nie będzie.
Masz rację, ale..... Jestem pewny, że MPK Poznań, chętnie się nimi zainteresuje o wiele szybciej. Powód ekologia. To teraz jest modne.
Wątpię, by tak się stało. Koszty eksploatacji takiego Solarisa mogą okazać się za wysokie dla polskich przewoźników i wtedy nie dojdzie do zakupu tego modelu przez niektórych przewoźników. Chociaz niewykluczone, że Solaris wysupła jakiego testowego "hybrydowca", który będzie wizytował zajezdnie polskich przewoźnikó w celach testów .J-31 pisze:Masz rację, ale..... Jestem pewny, że MPK Poznań, chętnie się nimi zainteresuje o wiele szybciej. Powód ekologia. To teraz jest modne.
Może i to i dobrze, taki napój bąbelkowany mógłby się skończyć wielodniową libacją z udziałem twojej rodziny i kotaJ-31 pisze:Masz pecha. Bo Mieszkasz w Płocku, Gdybyś mieszkał w Warszawie, to zapewne za to jedno zdanie postawiłbym Ci ... napój bąbelkowy z pianą
Poza tym, nie rozumiem, co w tym zdaniu zasługuje na taki zaszczyt. Mógłbyś przy okazji wyjaśnić?
Taak, modne. Z tym że żeby być modnym, trzeba mieć na to pieniądze, a tych MPK Poznań w nadmiarze raczej nie posiada. ¯e już nie wspomnę, że to raczej rozsądny PKM.J-31 pisze:Masz rację, ale..... Jestem pewny, że MPK Poznań, chętnie się nimi zainteresuje o wiele szybciej. Powód ekologia. To teraz jest modne.
Wydaje mi się, że mniej więcej tak właśnie będzie i na tym się poprzestanie. Te autobusy są po prostu za drogie w stosunku do tego, co oferują.ppln pisze:Poza tym na pewno kilka pojawi się w jakimś mieście. Za 4 lata
Te hybrydy to tak naprawdę ekologia na pokaz, a nie długoterminowe działanie — gdy się skończy ropa naftowa, i tak zostajemy z palcem w de.
Prawda. W Polsce te autobusy obsługiwały by najbardziej obciążone linie, a na zachodzie... sam Wieszplocmaster pisze:Poza tym, nie rozumiem, co w tym zdaniu zasługuje na taki zaszczyt
Drogi to może być zakup, ale eksploatacja może być dużo tańsza. Oczywiście za wcześnie na takie domysły. Jeszcze nikt tego nie eksploatuje.Adrian_ pisze:Koszty eksploatacji takiego Solarisa mogą okazać się za wysokie dla polskich przewoźników i wtedy nie dojdzie do zakupu tego modelu przez niektórych przewoźników.
Zajrzę do miesięcznika tam jest dokładny opis. Postaram się jutro coś napisać.u2w pisze:Ciekawe również jak jest dokładnie rozwiązany naped.
Obiecywałem, obiecywałem i ....
....Oto mam przed sobą miesięcznik "Autobusy" nr. 7-8/2006, a w nim artykuł autorstwa pani Anny Urbańskiej oraz pana Zbigniewa Rusaka, pt "Nowe konstrukcje Solaris Bus & Coach - wejście w nową dekadę" (str. 14)
I kilka cytatów z artykułu - najciekawszych dla nas a związanych z tematem.
Natomiast przyczepa wygląda jak w SU 18 dla Niemiec. Posiada tylko jedno wejście, ponieważ tylny zwis jest podniesiony i mają tam stać fotele na podwyższeniach. Jak będzie okazja zrobię później rysunek.
Producent twierdzi, że te pojazdy mogą mieć również układ drzwi 2-2-2-2
....Oto mam przed sobą miesięcznik "Autobusy" nr. 7-8/2006, a w nim artykuł autorstwa pani Anny Urbańskiej oraz pana Zbigniewa Rusaka, pt "Nowe konstrukcje Solaris Bus & Coach - wejście w nową dekadę" (str. 14)
I kilka cytatów z artykułu - najciekawszych dla nas a związanych z tematem.
Autobusy pisze: Nowy autobus został wyposażony w układ hybrydowy EP DRIVE opracowany wspólnie przez firmy Cummins i Allison (...)
Autobusy pisze:Pierwotnym źródłem energii jest silnik Euro 4 Cummins ISL e4, o pojemności 8,9 litra, mocy 250 kW i maksymalnym momencie obrotowym 1500 Nm osiąganym przy 1200 obr/min. W odróżnieniu od standardowego silnika, jednostka ta posiada zmienione oprogramowanie modułu sterującego ECM oraz specjalny zestaw adaptacyjny do współpracy z systemem EP DRIVE. Innym charakterystycznym elementem tej jednostki jest brak rozrusznika.
Autobusy pisze:Silnik spalinowy połączony jest z napędem EV, gdzie sumowany jest moment napędowy silnika i silników elektrycznych, które są składowymi elementami napędu i zostały zabudowane we wspólnej obudowie
Autobusy pisze:Napęd ten, ważący 464 kg składa się z dwóch wspomnianych asynchronicznych silników elektrycznych, dwóch asynchronicznych sprżegieł oraz trzystopniowej przekładni planetarnej, takiej samej jak w skrzyniach biegów serii 1000/2000/2400.(...)
Autobusy pisze:Silnik spalinowy z napędem EV będzie zamontowany pod specjalną obudową, pomiędzy osiami pojazdu, asymetrycznie po lewej stronie pojazdu. Chłodnica i filtr powietrza podobnie jak w wieżowym układzie silnika zostaną zamontowane ponad silnikiem spalinowym.
Autobusy pisze:Podczas hamowania, gdy silniki elektryczne zaczynają pracować jako prądnice, nadmiar energii przekazywany jest do baterii pełniących funkcję akumlatora energii. Baterie nikolow-wodorkowe NiMH o wadze 410 kg zamontowane będą na dachu pojazdu w przedniej jego części. Ponieważ bateria jest ładowana w czasie normalnej eksploatacji pojazdu w ruchu drogowym, nie wymaga doładowywania z zewnętrznych źródeł energii. (...)
Wynik testów przeprowadzonych na autobusach o podobnym napędzie w USA i Kanadzie:Autobusy pisze:Zgromadzona energia wykorzystywana jest podczas ruszania, kiedy to główna część momentu potrzebna jest do przyspieszenia pojazdu. Pochodzi ona z silników elektrycznych, w związku z czym silnik spalinowy pracuje cały czas w optymalnym zakresie prędkości obrotowych, gwarantując niskie zużycie paliwa i niższą emisję spalin i hałasu. Całość pracy nadzorują dwa elektroniczne moduły sterujące (...)
Aby Was już nie zanudzać cytatami, na koniec krótki opis wnętrza pojazdu. Ano jak już pisałem wcześniej, w pierwszym członie pomiędzy osiami pojawiła się sporych rozmiarów szafa (tam gdzie wcześniej była rzeźnia). W niej znajduje się silnik spalinowy oraz oraz moduł EV. Są one połączone z tylnym mostem autobusu.Autobusy pisze:- zmniejszone o 20-43% zużycie paliwa (...)
Natomiast przyczepa wygląda jak w SU 18 dla Niemiec. Posiada tylko jedno wejście, ponieważ tylny zwis jest podniesiony i mają tam stać fotele na podwyższeniach. Jak będzie okazja zrobię później rysunek.
Producent twierdzi, że te pojazdy mogą mieć również układ drzwi 2-2-2-2
Chętnie bym zobaczył takie produkty ale z drzwiami 2-2-2-2 nie wyglądałby z zewnątrz (wewnątrz każda wersja będzie piękna) aż tak egzotycznie.J-31 pisze:Aby Was już nie zanudzać cytatami, na koniec krótki opis wnętrza pojazdu. Ano jak już pisałem wcześniej, w pierwszym członie pomiędzy osiami pojawiła się sporych rozmiarów szafa (tam gdzie wcześniej była rzeźnia). W niej znajduje się silnik spalinowy oraz oraz moduł EV. Są one połączone z tylnym mostem autobusu.
Natomiast przyczepa wygląda jak w SU 18 dla Niemiec. Posiada tylko jedno wejście, ponieważ tylny zwis jest podniesiony i mają tam stać fotele na podwyższeniach. Jak będzie okazja zrobię później rysunek.
Producent twierdzi, że te pojazdy mogą mieć również układ drzwi 2-2-2-2
SU 18 III Hybrydowy - wersja rysunkowa
Obiecywałem, obiecywałem i jak Widzicie powoli ale skutecznie wywiązuję się ze swoich obietnic. Obiecywałem wcześniej jakiś rysuneczek obrazujący omawiany w tym temacie SU 18 III Hybrydowy. Jego opis już przedstawiłem wcześniej.
Aby stworzyć te trzy rysunki musiałem skorzystać z
"Infobus" i artykuł pt. "Co będzie w Kielcach"
a także miesięcznika "Autobusy" nr. 7-8/2006
No i teraz rysunki. Pierwszy obrazujący opisany wcześniej pojazdy
Drugi rysunek to profil boczny, "otworzyłem" go byśmy mogli zajrzeć do wnętrza - uwaga jest to tylko hipoteza, która wcale nie musi się sprawdzić w rzeczywistości:
Zgodnie z najnowszymi tendencjami fotele są mocowane do ściany - stąd fotele na zwisie tylnym wyglądają niczym "lewitujące".
Niestety muszę przeprosić, ale rysunek silnika nie wyszedł mi najlepiej, chciałem pokazać jedynie jego ułożenie. Wygląda na to, że silnik napędza II-gą oś, a nie jak zwykle w przegubowych pchaczach trzecią.
A teraz rzut od góry - również pokazujący hipotetyczne wnętrze SU 18 III Hybrid.
Aby stworzyć te trzy rysunki musiałem skorzystać z
"Infobus" i artykuł pt. "Co będzie w Kielcach"
a także miesięcznika "Autobusy" nr. 7-8/2006
No i teraz rysunki. Pierwszy obrazujący opisany wcześniej pojazdy
Drugi rysunek to profil boczny, "otworzyłem" go byśmy mogli zajrzeć do wnętrza - uwaga jest to tylko hipoteza, która wcale nie musi się sprawdzić w rzeczywistości:
Zgodnie z najnowszymi tendencjami fotele są mocowane do ściany - stąd fotele na zwisie tylnym wyglądają niczym "lewitujące".
Niestety muszę przeprosić, ale rysunek silnika nie wyszedł mi najlepiej, chciałem pokazać jedynie jego ułożenie. Wygląda na to, że silnik napędza II-gą oś, a nie jak zwykle w przegubowych pchaczach trzecią.
A teraz rzut od góry - również pokazujący hipotetyczne wnętrze SU 18 III Hybrid.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 02:00 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
DziękiAdrian_ pisze:Wow, widze że włożyłeś w ten rysunek sporo pracy, ale przynajmniej bardzo dobrze go zobrazowałeś i opisałeś dosyć przejrzyście
No ja mam taką cichą nadzieję. Wręcz nie mogę się już doczekać na jego premieręAdrian_ pisze:A co do drobnych niedociągnieć to jeśli pojawią sie zdjecia tego modelu z Transexpo, wówczas się porówna
Inwerter, czyli inaczej przetwornica napięcia to nic innego, jak urządzenie elektroniczne, tudzież elektromechaniczne zamieniające wartość zasilanego napięcia na inne napięcie. Zbudowana jest z silnika elektrycznego i prądnicy umieszczonej na wspólnej osi. Najprawdopodobniej inwerter DPIM działa na podobnej zasadzie .chudy5d pisze: ale co znaczy Inwerter DPIM za co to odpowiedzialne itp.