Urbino 18 III Hybrydowy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Jacek_Ch.

Post autor: Jacek_Ch. » 2009-05-25, 10:23

W hybrydzie hamowanie ma ogromne znaczenie w hybrydzie.
Im dłużej się hamuje, tym więcej się energii odzyska ;)

9507
Posty: 2870
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-05-25, 19:50

J-31 pisze:9507 napisał:
W porównaniu z Volvami i MB wydała mi się duża

Z tym się jak najbardziej zgodzę. Nie wiem jak w Citaro
Może jakoś strasznie większa nie jest (taki sam układ siedzeń), ale większa jest na 99% ;)
BTW, nasze Citaro też mają siedzenia naprzeciw III drzwi, da się przyzwyczaić, szczególnie, jak Solaris robi tak duzą rzeźnię w członie A ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-05-26, 08:28

9507 pisze:BTW, nasze Citaro też mają siedzenia naprzeciw III drzwi, da się przyzwyczaić, szczególnie, jak Solaris robi tak duzą rzeźnię w członie A ;)
Tak. Rzeźnia w hybrydowych SU18 jest duża, ale jest ona nieco ograniczona rozkładanymi fotelami. No, ale w przypadku testera nie dziwi mnie to ;)
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-05-29, 12:36

MPK: bez dofinansowania nie będzie hybrydy

j
ostatnia aktualizacja: Piątek, 2009.05.29 08:46

MPK nie kupi kolejnego autobusu o napędzie hybrydowym, jeśli nie dostanie dofinansowania. Taka decyzja zapadła po analizie półrocznego eksploatowania hybrydy. Nowe rozwiązanie jest potrzebne, ponieważ miejski przewoźnik musi mieć ekologiczny tabor, zgodny z unijną dyrektywą.

Hybryda – to najnowocześniejszy, ekologiczny autobus. MPK Poznań jako jedyny przewoźnik w Polsce zdecydował się na kupno takiej maszyny. Autobus kosztował półtora miliona złotych. Według wstępnych analiz szybko miał się zwrócić, ponieważ silnik jest częściowo elektryczny. Po pól roku okazuje się, że inwestycja nie zwraca się tak szybko jak planowano.



Natomiast Unia Europejska wydała nową dyrektywę w sprawie ochrony środowiska, określającą ile autobusy mogą emitować dwutlenku węgla do atmosfery. Zatem przewoźnicy są zobowiązani kupić nowe autobusy, co może dojść do skutku jedynie dzięki dodatkowym funduszom unijnym.



Poznański tabor w polskich statystykach wypada najlepiej pod względem dbałości o środowisko. Zaraz za stolicą Wielkopolski jest Warszawa i Wrocław. Jednak zdaniem specjalistów z Brukseli polskie autobusy nadal są za mało nowoczesne.
¬ródło: http://epoznan.pl/index.php?section=new ... s&id=14082

Zastanawia mnie ten fragment:
Natomiast Unia Europejska wydała nową dyrektywę w sprawie ochrony środowiska, określającą ile autobusy mogą emitować dwutlenku węgla do atmosfery. Zatem przewoźnicy są zobowiązani kupić nowe autobusy, co może dojść do skutku jedynie dzięki dodatkowym funduszom unijnym.
Dziennikarze coś pomieszali, czy rzeczywiście coś takiego obowiązuje?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-05-29, 12:47

KKS pisze:Dziennikarze coś pomieszali, czy rzeczywiście coś takiego obowiązuje?
Na pewno są pewne ograniczenia związane z emisją zanieczyszczeń... ale nie oznacza to wcale, że przewoźnicy komunikacji miejskiej muszą od razu kupować - wyłącznie - autobusy hybrydowe.

By chronić środowisko, to są jeszcze inne rozwiązania - i Solaris, jak i inni producenci, z powodzeniem je stosują. ;)

Najważniejsze jest jednak to, iż ten artykuł i problem poznańskiego MPK - to jest policzek w twarz dla SB&C... nie opłaca się kupować hybrydy. I to jest najważniejsza wiadomość :mruga:

Swoją drogą, należało by się zastanowić - skoro UE wprowadziło jakąś nową dyrektywę... to przecież nie obowiązuje ona tylko w Poznaniu. Toteż od razu należy zadać pytanie - skoro MPK martwi się o dopłaty do zakupu nowych autobusów hybrydowych... to dlaczego przewoźnicy k.m. na Górnym Śląsku kupują stare, używane autobusy ? :chytry:
Obrazek

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2009-05-29, 12:53

J-31 pisze:to dlaczego przewoźnicy k.m. na Górnym Śląsku kupują stare, używane autobusy ?
Bo KZK GOP póki co dopuszcza takie w przetargach ? :chytry:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-05-29, 13:02

Shadow238 pisze:Bo KZK GOP póki co dopuszcza takie w przetargach ? :chytry:
Doskonale o tym wiem... ale po tym pytaniu widać jaka jest różnica problemów w różnych rejonach Polski. W Poznaniu MPK chce kupować hybrydy... i domaga się dopłat. A w tym samym czasie KZK GOP dopuszcza autobusy używane i nie martwi się normami emisji spalin, jaki emitują te autobusy ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-05-29, 15:39

J-31 pisze: A w tym samym czasie KZK GOP dopuszcza autobusy używane i nie martwi się normami emisji spalin, jaki emitują te autobusy ;)
A co to obchodzi KZK GOP :?: KZK GOP utrzymuje się ze środków przeznaczanych przez miasta i gminy na funkcjonowanie KM, więc jeżeli ktoś będzie chciał hybrydy, to takowe się pojawią...
I tak samo to wygląda w innych miastach, tyle, że Ty tego nie zauważasz, bo w wielu miastach nie ma podziału na organizatora i przewoźnika, albo takowy utrzymuje z grubsza tylko jednego, miejskiego przewoźnika.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2009-06-02, 18:23

http://www.kmrow.vot.pl - ROWkom - Regionalny Informator Komunikacyjny

baldus

Post autor: baldus » 2009-06-02, 22:06

A nie wiesz może jak długo u Was zostanie?
Chętnie bym się nim przejechał :D

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-06-02, 22:11

Już go nie ma... czytajże komentarze pod zdjęciami.
Tory na tiry!

baldus

Post autor: baldus » 2009-06-02, 22:25

O Boziu!! Faktycznie! Kurcze, a mama mówiła, żebym literki też czytał, a nie tylko obrazki oglądał... :confused:

[ Dodano: 2009-06-02, 21:26 ]
te gwiazdki, to nic innego, jak również nazwa choroby :diabeł:
(poprawione)
Ostatnio zmieniony 2009-06-03, 11:51 przez baldus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-06-28, 21:21

Co się obecnie dzieje z hybrydą? Bo po wizycie w Ostrowie słuch o niej zaginął.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-06-28, 21:27

2009.06.21 ok. 9:30 widziany we Wrocławiu, na ul. Powstanców Śląskich. Pewnie wracał do Poznania :)
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-06-29, 09:34

Skoda 16T pisze:2009.06.21 ok. 9:30 widziany we Wrocławiu, na ul. Powstanców Śląskich. Pewnie wracał do Poznania :)
Raczej do Bolechowa, bo to nie jest poznańska hybryda ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2009-09-08, 00:46

Odświeże trochę temat, bo mam ciekawego newsa.
Jak donosi pewien użytkownik z forum WPK Katowice:
rustsaltz pisze: Jak wieść z zajezdni niesie dzisiaj do Zagórza przyjechała Hybryda z testów. Ma ona stać się własnością PKM Sosnowiec za wady nowych solniczek (#400-405).
Na jak długo ? Tego jeszcze nie wiem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-09-08, 08:17

To mnie nie dziwi. Ten testowy SU18III Hybrid nie będzie jeździć w nieskończoność po Polsce. Musi w końcu być zakupiony (bo na pewno nie podarowany ;) ) przez jakiegoś przewoźnika. I trafiło na PKM Sosnowiec ;)
Obrazek

Bartek

Post autor: Bartek » 2009-09-08, 12:02


Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2009-09-08, 12:24

Nawet ładny, mało ozdobników na szybach.
Należy ukryć go przed wzrokiem "anty-tramwajowych" władz ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2009-09-08, 12:32

pr110 pisze:http://www.phototrans.eu/14,354106,0,So ... 0961M.html

Ładnie hybrydzi w tych barwach :)
No i druga hybryda w Polsce, a zarazem pierwszy SU18 w Sosnowcu. Ciekawy jestem czy PKM Sosnowiec zaoszczędzi trochę na tym pojeździe w czasie jego eksploatacji ;)

ODPOWIEDZ