Solaris Alpino
Ten autobus mógłby być także świetnym nabytkiem na linie o mniejszym natężeniu ruchu, jak i na linie nocne w Rzeszowie (o ile nie puszczano by go na linie nr 4). Choć MPK Rzeszów wolałoby zapewne tego Solarisa w wersji CNG. A tymczasem czy wiadomo już coś może o testach Alpino? autobus ten wybył podobno do Augustowa w ramach ogólnopolskich testów i słuch o nim zaginął.
Chwila, chwila. Ale ty seryjnie tak źle życzysz pasażerom. No soryy, ale byłem w Rzeszowie i gór jak w alpach tam nie widziałem.Adrian_ pisze:Ten autobus mógłby być także świetnym nabytkiem na linie o mniejszym natężeniu ruchu, jak i na linie nocne w Rzeszowie (o ile nie puszczano by go na linie nr 4). Choć MPK Rzeszów wolałoby zapewne tego Solarisa w wersji CNG. A tymczasem czy wiadomo już coś może o testach Alpino? autobus ten wybył podobno do Augustowa w ramach ogólnopolskich testów i słuch o nim zaginął.
Co do Augustowa jak to powiedział prezes tamtejszego przewoźnika "Na miejscu biorę 4 sztuki" tak był zachwycony.
Ale on tak na poważnie, czy tak tylko mu się powiedziało, bo się zaekscytował?Wilchelm pisze:Co do Augustowa jak to powiedział prezes tamtejszego przewoźnika "Na miejscu biorę 4 sztuki" tak był zachwycony.
A co w tym złego, że MPK będzie mieć autobus z niezłym kopem? Poza tym są słabsze silniki…Wilchelm pisze:Chwila, chwila. Ale ty seryjnie tak źle życzysz pasażerom. No soryy, ale byłem w Rzeszowie i gór jak w alpach tam nie widziałem.
Być może nie ma tam aż takich dużych wzniesień, ale mimo wszystko takowe w okolicach Rzeszowa się znajdują. Poza tym kupując Alpino przez MPK Rzeszów myślałem tutaj bardziej o polityce taborowej, a konkretnie o braku wozów krótszych, niż 12 metrów.Wilchelm pisze:Chwila, chwila. Ale ty seryjnie tak źle życzysz pasażerom. No soryy, ale byłem w Rzeszowie i gór jak w alpach tam nie widziałem.
Czyli wszystko wskazuje na to, iż ów tester może zostać zakupiony przez ZKM Augustów. W sumie byłoby to dobre rozwiązanie, w końcu posiadają tam odpowiednie zaplecze techniczne dla tego autobusu .Wilchelm pisze:Co do Augustowa jak to powiedział prezes tamtejszego przewoźnika "Na miejscu biorę 4 sztuki" tak był zachwycony.
W_sumie to macie racje ale znowu Bielsko Biała jest górzystem miasto no chociasz mogli ujednolicić tabor no ale to już sprawa MZK.
Ostatnio zmieniony 2006-12-22, 23:32 przez Razor 688, łącznie zmieniany 2 razy.
Obawiam się, ze 100% ujednolicenie taboru w bielskim MZK przez Solarisy nie wchodzi w gr. Zawsze będzie występować tam jeszcze druga marka.Razor 688 pisze:W_sumie to macie racje ale znowu Bielsko Biała jest górzystem miasto no chociasz mogli ujednolicić tabor no ale to już sprawa MZK.
Myślę, że z takiej okazji na pewno skorzystałby Elbud Jaworzno. Oni ostatnio przerzucili sie na małopojemnościowe wozy.MKM Shadow pisze:Bardzo fajny ten "kurdupel" Cieszył bym się bardzo jakby również wpadł na testy do któregoś przewoźnika z rejonu KZK GOP
Oto dane techniczne Solarisa Alpino:MKM Shadow pisze:Ktoś może dane techniczne podać ?
-długość: 8600mm (8,6m)
-szerokośc 2400mm (2,4m, jest węższy o 15cm od Solarisa Urbino 9)
-wysokość 2850mm (2,85m)
-typ silnika: Cummins ISBe4 250B o normie spalania Euro 4 (w obecnie produkcji możliwa instalacja silnika z Euro 5)
-pojemność skokowa silnika: 4,5 dm szceścienne
-moc: 183kW (250 kM)
-Autobus ten posiada od 47 do 61 miejsc siedzących wśród których 14 miejsc jest siedzących, reszta stojących
-skrzynia biegów Voith 5
-średnia zawracania 18,08m
Zachwycony to on na pewno mógł być, ale.....Wilchelm pisze:Co do Augustowa jak to powiedział prezes tamtejszego przewoźnika "Na miejscu biorę 4 sztuki" tak był zachwycony.
A Augustów raczej do takich nie należy. Cóż, marzenia piękna rzecz.Wilchelm pisze:Alpino w Polsce nie racji bytu. Poza wysoko górskimi gminami.