Solaris Alpino
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
http://www.phototrans.eu/14,442389,0,So ... _6_16.html MPK szykuje się chyba na jakiś przetarg na małe wozy(9 metrów) bo testują małe wozy co chwile.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
http://poznanskie-autobusy.cba.pl/detai ... age_id=861
Jaki jest sens robienia wozu "100%" LF, skoro tylko dwa siedzenia są dostępne z niskiej podłogi?
Jaki jest sens robienia wozu "100%" LF, skoro tylko dwa siedzenia są dostępne z niskiej podłogi?
Nie widać tego dokładnie na miejscu, ale biletomat chyba stoi na podłodze, dlaczego nie mógłby stać na nadkolu? Jeszcze ze dwa miejsca by się załatwiło. W ogóle myślałem, że nie będzie żadnego schodka z tyłu i siedzenia będą normalnie dostępne z podłogi jak w U12 czy 18, w ogóle dlaczego on tam musi być?
Sytuacja z trzema babciami nie jest zmyślona, np. takie 84 czy 65 - większości sprawniejszych fizycznie ludzi nie chce się czekać na jeżdżący co x minut autobus i idą sobie 15 minut na tramwaj, większość pasażerów takich linii to właśnie starsi ludzie.
Skoro nie ma to dlaczego robi się pic na wodę i chwyt marketingowy mówiący, że to autobus 100% LF? Sugeruje to, że autobus jest przyjazny niepełnosprawnym a tymczasem gdy wejdą do niego trzy schorowane babcie to jedna musi się już wspinać. W takim przypadku lepiej dać silnik leżący i schody do większej ilości siedzeń.pmaster pisze: A jest miejsce na więcej?
Sytuacja z trzema babciami nie jest zmyślona, np. takie 84 czy 65 - większości sprawniejszych fizycznie ludzi nie chce się czekać na jeżdżący co x minut autobus i idą sobie 15 minut na tramwaj, większość pasażerów takich linii to właśnie starsi ludzie.
Według mnie główny problem tego modelu to stojący silnik, oraz zastosowanie kół R22,5 zamiast R19,5 jak to ma miejsce chociaż w U8,9LE. Wieża z tyłu jest masakrycznych rozmiarów w stosunku do gabarytów pojazdu. Solaris mógłby się zastanowić czy teraz, kiedy porozumiał się w sprawie silników z MANem nie przebudować tyłu pojazdu pod zabudowę leżącą silnika i zamiast Cumminsa umieścić MANa D08.
Fakt, mniejszy nawet od Alpino Neoplan N4007 na 17 normalnych siedzeń ma 4 dostępne z poziomu podłogi + 2 rozkładane co daje w sumie 19 miejsc siedzących. Sposobów rozwiązania problemu jest bardzo wiele, wymienione tu pomysły z przebudową tyłu, można by też wydłużyć zwis przedni o tyle, żeby siedzenia z pierwszego rzędu siedzeń nie były na przednim nadkolu, a przed nim na niskiej podłodze (rozwiązane swoją drogą również zastosowane przez Neoplana, by o tym przekonać zapraszam do podróży gdańskim Neoplanem N4011NF #2483, Solarisowi to rozwiązanie też nie jest obce, niektóre U12, U15, U18 z pojedynczymi I drzwiami tak mają). Obecnie stosowane silniki nie tylko są przyczyną kiepskiej zabudowy tyłu Alpino 8,6, ale także tyłu Alpino LE (to zdjęcie wyjaśnia to o co mi chodzi, zrobione w elektryku co prawda, ale diesle mają tak samo: http://www.phototrans.eu/14,513018,0,So ... _2362.html ).
Prawdę powiedziawszy to jednak wydaje mi się, że zabudowa silnika w szafie - a w konsekwencji istnienie szafy - w tak małym autobusie jak SU 8.6, to jest jednak pewien błąd. Szafa zabiera zbyt dużo miejsca w tak małym autobusie. Wydaje mi się, że w przypadku 8-metrowych Urbino, Solaris powinien był sięgnąć po sprawdzone rozwiązania np. ze wspomnianego wyżej Neoplana N4011NF i zrezygnować z szafy, ale... czy przewoźnicy przystaliby na takie rozwiązanie ?
Pytanie nie jest niezasadne, bo jak widać chociażby na przykładzie MPK Poznań, przecież można było kupić SU 8,9LE zamiast SU 8,6
Pytanie nie jest niezasadne, bo jak widać chociażby na przykładzie MPK Poznań, przecież można było kupić SU 8,9LE zamiast SU 8,6
Tylko jeszcze trzeba dojść do tego, że prócz satysfakcji i wymowy medialnej kupienia wozu o długości poniżej 9 metrów z szafą (czyli domniemanego 100% LF) w grę powinna wchodzić przestronność i wygoda pasażerów... Na całe szczęście nasze MPK to zrozumiałoPytanie nie jest niezasadne, bo jak widać chociażby na przykładzie MPK Poznań, przecież można było kupić SU 8,9LE zamiast SU 8,6
A jak porównacie wnętrze poznańskiego alpino z wnętrzem bolesławskiego?
http://phototrans.eu/14,522987,0,Solari ... 6_173.html http://phototrans.eu/14,522986,0,Solari ... 6_173.html
http://phototrans.eu/14,522987,0,Solari ... 6_173.html http://phototrans.eu/14,522986,0,Solari ... 6_173.html