Solaris Alpino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ppln pisze: A gdzie jeszcze? Wciśniesz komuś garnitur skrojony pod kogoś innego ;)
Ale to nie jest Urbino dla Dubaju, które ma mnóstwo drogich, dla nas nie potrzebnych i niekoniecznie homologowanych rzeczy - to jest rzeczywiście autobus skrojony na miarę. Tu mamy do czynienia z autobusem znanej już nam klasy tyle w pełni niskopodłogowym. I tak jak pisałem - niektórzy mają wymóg 100% LF, więc takich autobusów będą szukać.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Swoją drogą ciekawy jestem, jak te SA będą się sprawować w Grecji. I to biorąc po uwagę zarównow warunki jaki zaplecze techniczne. Jeśli Grecy nie będą się przejmować serwisowanie tych Solarisów, to .... :]

tyrystor

Post autor: tyrystor »

J-31 pisze:Swoją drogą ciekawy jestem, jak te SA będą się sprawować w Grecji. I to biorąc po uwagę zarównow warunki jaki zaplecze techniczne. Jeśli Grecy nie będą się przejmować serwisowanie tych Solarisów, to .... :]
Veolię (w większości) przeżywają, to i u Greków przeżyją ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

tyrystor pisze:Veolię (w większości) przeżywają
Oj ostatnio coraz gorzej :mruga: Jest im bardzo ciepło :diabeł:

No ta fajnie! Pierwszy poważny kontrakt na SA. Zobaczymy jak się będą sprawowały. Jeżeli grecy wyślą je na linie o małym obciążeniu to będzie OK! Jeśla o dużym - to będziemy mieli porównanie jak Alpino radzi sobie w różnych warunkach.

Lopez

Post autor: Lopez »

Na infobusie pokazano zdjęcie alpino LE. Tego, że powstanie pojazd w tej wersji to się naprawdę nie spodziewałem. W kazdym razie jelcz libero ma bezpośredniego konkurenta.
Link: http://infobus.pl/text.php?from=main&id=18431 (2 fotki na samym dole).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Na infobusie pokazano zdjęcie alpino LE. Tego, że powstanie pojazd w tej wersji to się naprawdę nie spodziewałem. W kazdym razie jelcz libero ma bezpośredniego konkurenta.
No, no. Szczwane lisy :)

Oni po prostu wywalili wieżę z Alpino, podnieśli podłogę na tylnym zwisie... i w ten prosty sposób powiększyli przestrzeń pasażerską. Czyli Alpino zrobił się ciut pojemniejszy... nie zmieniając swoich gabarytów :P

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze: nie zmieniając swoich gabarytów
Jeden się zmienił :) Alpino normalnie ma 8,6m a wersja LE 8,9m. Swoją drogą bardzo chętnie zobaczyłbym wnętrze tego nowego autobusu.

A swoją drogą: co jest z przetargiem w Atenach? Zupełny brak w tej kwestii informacji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Faktycznie cisza. Mam nadzieję, że Ateny się nie wycofały. Natomiast kilka sztuk pojechało do Niemiec ;)

:strzałka: http://www.phototrans.eu/15,108537,4500.html

:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,235585,0.html

ppln

Post autor: ppln »

O, ten Alpino LE to strzał w dziesiątkę - optymalnie pojemny i powinien mieć niską podłogę we wszystkich drzwiach (jak Libero). Ja poproszę 15 takich do Łodzi, za Vero ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:Natomiast kilka sztuk pojechało do Niemiec
Wygląda jednak, że sprzedaż alpino nie poraża liczbą. Czyżby cena za wysoka nawet dla Niemców, Szwajcarów i Austriaków?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wygląda jednak, że sprzedaż alpino nie poraża liczbą. Czyżby cena za wysoka nawet dla Niemców, Szwajcarów i Austriaków?
Trudno powiedzieć. Szczegóły zostawiam już fachowcom. ;)

A mnie się wydaje, że na tym rynku z jednej strony nie ma za dużego zapotrzebowania na tak małe autobusy, a z drugiej strony - na zachodzie Europy, a szczególnie w Niemczech - jest jednak spora konkurencja. Jest po prostu dużo firm, które produkują małe autobusy na podwoziach większych koncernów np. MAN-a ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:
A mnie się wydaje, że na tym rynku z jednej strony nie ma za dużego zapotrzebowania na tak małe autobusy,
Zgadzam się, bo o to właśnie chodzi.
J-31 pisze:a z drugiej strony - na zachodzie Europy, a szczególnie w Niemczech - jest jednak spora konkurencja. Jest po prostu dużo firm, które produkują małe autobusy na podwoziach większych koncernów np. MAN-a ;)
A tu się już nie zgodzę. Niby kto robi tak małe autobusy na podwoziu MANa :?: Wymień z 2-3 firmy...

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

J-31 pisze:Jest po prostu dużo firm, które produkują małe autobusy na podwoziach większych koncernów np. MAN-a
To nie ta epoka, cóż zostało takich "wyrobników" sporo, ale oni robią typowe furgonetki "na sterydach". (poza Goeppel [to i tak część MAN-a]) I właśnie te "furgonetki na sterydach" załatwiły większość popytu na midibusy, bo popatrzy z punktu widzenia dzisiejszych realiów (drogiej benzyny, rozczłonkowaniu mieszkalnictwa). Midik ma duży i na pewno niepaliwożerny silnik rozmiarów 5-6 litrów, który pali koło 25-30 litrów. A taka Solina (VW Kustelis dla Niemca) ma silnik VW koło 2,5-3 litrów palący koło 16-20 litrów. Przy tym midik ma niewiele więcej miejsca niż taki "mikrob" a mniej niż klasyczna "dwunastka". Oczywiście mam na myśli Niemcy zajmuje się tyle miejsc co jest napisane, a nie jak w PL ładowanie midików na brygady dla przegubów (testy Citaro K na 122 przez MZA).

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Filip7370 pisze: poza Goeppel
Göppel. Oni już nie robią autobusów.
Filip7370 pisze:VW Kustelis dla Niemca.
Kutsenits :!: I nie dla Niemca a bardziej dla Austriaka.

Lopez

Post autor: Lopez »

Trzymajmy się jednak tematu alpino, Panowie. Myślę, że rolą Solarisa jest wzbudzić na Zachodzi "poczucie zapotrzebowania" na małe autobusy w tym stylu zamiast takich prawie busów. Kwestia przemyślanego marketingu.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze:Trzymajmy się jednak tematu alpino, Panowie. Myślę, że rolą Solarisa jest wzbudzić na Zachodzi "poczucie zapotrzebowania" na małe autobusy w tym stylu zamiast takich prawie busów.
Ale np Niemcy czy Austriacy i tak eksploatują sporo autobusów tej klasy. I są rejony w których nie ma w ogóle busów a są takie midi. Więc trudno żeby zapotrzebowanie się zwiększyło tym bardziej, że z niektórych miast Midi są wycofywane na rzecz większych autobusów.

ppln

Post autor: ppln »

Przypuszczam, że Alpino nikt nie bierze właśnie z powodu tej feralnej wieży, która jest w tym segmencie autobusów ostrym przegięciem. Tutaj są 2 wyjścia - amfiteatr albo wóz LE, przy czym to drugie jest bardziej uzasadnione ekonomicznie. I Solaris, wypuszczając Alpino LE, sprawił że jest w miarę atrakcyjne.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Ładny ten Alpino LE :) . Oby poprawiło sprzedaż tego modelu .

Lopez

Post autor: Lopez »

Jak podaje solaris-club pierwsze egzemplarze alpino LE zamówił już klient z Austrii :) Pogratulować :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Czyżby model na zamówienie? Być może Solaris dostawał jakieś cynki, że chętnie by kupiono Alpino bez wieży ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”