Solaris Alpino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
nevander13

Post autor: nevander13 »

a mi się bardzo podobają te małe solarki

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak jak jechałem naszymi - tzn. warszawskimi - Urbino 8.6. To podoba mi się w nich, że wciąż jest to autobus, ale porusza się po wąskich uliczkach i jest zwinny jak samochód osobowy. Zmieści się praktycznie wszędzie :)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Też w poznańskich jest jeden półtorak więcej niż w bolesławskich i moim zdaniem jest to o jeden za dużo.
Poza tym czy ktoś z miasta posiadającego niskowejściowe Alpina może porównać wspomnianą dużą zwinność 8.6 ze zwinnością 8.9LE? W końcu zwis tylny jest w nich trochę dłuższy.

Bartek

Post autor: Bartek »

Moim zdaniem tylny zwis 8.9 nie wpływa znacząco na jego zwrotność. Autobusy doskonale się prowadzą, prawie jak osobówka i da się nimi wjechać niemal w każdą osiedlową uliczkę.


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czy ktoś się orientuje po w Alpino te dodatkowe kratki. Jedna znaduje się na tylnej ścianie, a druga po prawej stronie pojazdu na zwisie tylnym ? ;)

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

http://phototrans.eu/14,528307,0,Solari ... 6_576.html
Czy mi się wydaje, czy rozmiar kół jest odmienny? Zawsze tak to wyglądało?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Na moje nieco spaczone ;) oczy to rozmiar kół w tym przypadku nie różni się od zamontowanych, dla przykładu w Urbino 12. Fakt, faktem jest, że w tak krótkim autobusie wygląda to co najmniej dziwnie.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Nie o to chodzi, porównaj przednie i tylne koło.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Opony to raczej ten sam rozmiar, z tyłu masz jedynie supersingle, a wóz na bank siedzi niżej z przodu i dlatego się tak może wydawać ;)

Awatar użytkownika
Suchy
Posty: 156
Rejestracja: 2007-07-04, 14:44
Lokalizacja: Nowa Wieś (gm. Nisko)
Kontakt:

Post autor: Suchy »

Michalbc pisze:Opony to raczej ten sam rozmiar, z tyłu masz jedynie supersingle, a wóz na bank siedzi niżej z przodu i dlatego się tak może wydawać ;)
Przyjrzyj się zdjęciu, z tyłu ma większe nadkole.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Widzę, że tylko Suchy zauważył o co mi chodzi :mruga:

nevander13

Post autor: nevander13 »

jak dzieci w tyłu są dwie opony a w przodu jedna, w styłu sklejone są dwie prawe koła do siebie bo łatwiej przykręcić szpilkę. w przodzie jest tylko prawa strona i wygląda to troszkę inaczej. koła w pojazdach ciężarowych pow. 3.5t i autobusach musi być takie same,

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Poproszę jeszcze raz tego posta, ale napisanego po polsku.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Suchy pisze: Przyjrzyj się zdjęciu, z tyłu ma większe nadkole.
Ma większe nadkola, ale rozmiar kół ma ten sam.
http://phototrans.eu/14,523510,0,Solari ... 6_173.html
Tyle, że Supersingle są grubsze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nevander13 w sumie napisał coś ważnego, ale ze względu na błędy w pisowni mógł zostać źle zrozumiany. A z jego posty wynika, że większe nadkole na tylnej osi zostało wymuszone potrzebą innego montażu Supersingli. ;)

nevander13

Post autor: nevander13 »

Przepraszam za błędy, czasami za mocno wypije to troszkę jeżyk pomieszam i nie mam czasu siedzieć na forum i od razu poprawiać błędy,
Dlaczego solaris stosuje takie rozwiązanie??? łatwiej jest wymienić bliźniacze koło.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

nevander13 pisze:Dlaczego solaris stosuje takie rozwiązanie??? łatwiej jest wymienić bliźniacze koło.
Dzięki Super Single mają więcej miejsca w środku, co przy węższym Alpino bardzo się przydaje. Przejście między nadkolami jest więc szersze ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Czyżby midik Solarisa pojawił się w wersji EURO 6? Trudno o inne wytłumaczenie takiej zabudowy tyłu.
http://galeria.solaris-club.com/details ... 0156b607be

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

http://galeria.solaris-club.com/details ... ode=search
Solaris robi się coraz bardziej elastyczny na potrzeby rynku. Był przedłużony Urbino 12, był przedłużony Urbino 18, teraz przyszła pora na przedłużone Alpino 8.9LE.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”