Solaris Alpino
Mnie Solaris zaskoczy wtedy gdy zobaczę pierwszego piętrowca lub co lepsze tramwaj (ale nie taki robiony we współpracy z Bombardierem)Solaris to jest po prostu wzór prowadzenia biznesu, nie tylko dla polskich firm i nie tylko z branży komunikacyjnej. Mam nadzieję, że będzie nas dalej zaskakiwał
Co do Ateńskiego przetargu to mam nadzieję, że nie będzie dzielony na części A co do samego Alpino to mogliby pomyśleć nad zlikwidowaniem tej ogromnej szafy z tyłu pojazdu
Ateny kupiły ponoć 100 sztuk alpino. Nie znalazłem w necie żadnych szczegółów, poza krótka informacją na Solaris-Club. Przetrag był na 220 pojazdów, ciekaw więc skąd się wzięła ta 100. No ale póki co będzie to największy użytkownik tych pojazdów. Wprowadzenie produktu jakim jest alpino okazało się więc być jak najbardziej sensowne.
Właśnie tak by to wyglądało Co prawda to pierwsze solarki kupione przez greckiego przewoźnika, ale to nie wyjaśnia traktowania nie fair.plocmaster pisze:Może zagranica jest do Solarisów przekonana tylko połowicznie?
Myślę sobie tak:
- gdyby SA był gorszy od konkurencji - pewnie w tym wypadku szmelccedesa - nikt by go nie kupił,
- skoro go kupili, to musiał okazać się lepszy
- zakup 100 sztuk świadczy o pewnym deficycie zaufania.
Mam nadzieję, że Solaris to nadrobi i będzie skutecznie konkurował z dużymi producentami.
Lepszy. Tylko od czegoLopez pisze: - skoro go kupili, to musiał okazać się lepszy
No bo nie ma głupich żeby kupować coś co się nie sprzedało. A przynajmniej nie w hurtowych ilościach.Lopez pisze:zakup 100 sztuk świadczy o pewnym deficycie zaufania.
A po za tym Alpino jest tylko ukłonem w stronę miast gdzie panuje zasada "100% LF albo śmierć".
No tak - Solaris objawienie tysiąclecia - wszyscy go muszą mieć, wszyscy go muszą kupić i całkowicie się od niego uzależnić kupując tylko u jednego producenta.Lopez pisze:Co prawda to pierwsze solarki kupione przez greckiego przewoźnika, ale to nie wyjaśnia traktowania nie fair.
ZTCW, o czym była zresztą mowa w tym temacie nieco wcześniej, przetarg dotyczył dostawy właśnie 220 autobusów LF klasy 8,5m. Przydałby się ktoś z przynajmniej bierną znajomością greckiegou2w pisze:Może po prostu przetarg był zorganizowany właśnie pod kilka typów pojazdów i jeden z typów/rodzajów przypadł SB&C
Od innych startujących w tym przetargu.Amalio pisze:Lepszy. Tylko od czego
Na razie nie miało gdzie.Amalio pisze:No bo nie ma głupich żeby kupować coś co się nie sprzedało.
Nie, ale to jednak nie fair. W czym Solaris jest gorszy od innych?Amalio pisze:No tak - Solaris objawienie tysiąclecia - wszyscy go muszą mieć, wszyscy go muszą kupić i całkowicie się od niego uzależnić kupując tylko u jednego producenta.
OK. Tylko czemu w takim razie kupili aż/tylko 100 sztuk? Bo im wieżowy układ silnika nie odpowiadał?ppln pisze:Rzeczywiście wieżowy układ silnika w takim maluchu nie ma racji bytu, ale jak ktoś żądał 100% niskiej podłogi (nie tylko w wejściach)...
A czemu nie? Jak garnitur skrojony na miarę.ppln pisze:Trudno, żeby sprzedało się coś co było docelowo robione właśnie pod ten przetarg...
Amalio jest wprawdzie trochę stronniczy co do Solarek zazwyczaj, ale tu ma rację. Grekom się to spodobało, ale przecież nie mają z Solarisami żadnych doświadczeń, a ten model nie jest często w Europie spotykany. Czy chciałbyś, by MPK Kraków kupiło 200 sztuk wozów firmy X, która swoje pojazdy sprzedaje do różnych państw i sobie je tam chwalą? Zwłaszcza, że Solaris to firma ze wschodu Europy a o jakości pojazdów i innych produktów stamtąd za granicą są różne opinie. Jeśli to się grekom spodoba, to może kupią w przyszłości jakieś Urbina?