Solaris Alpino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ep40 pisze:Też tak uważam bo sobie nie wyobrażam Jelczy w Atenach .
3 lata temu jeszcze jeździły u nich ziutki, więc to nie byłoby nic dziwnego ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Solaris to jest po prostu wzór prowadzenia biznesu, nie tylko dla polskich firm i nie tylko z branży komunikacyjnej. Mam nadzieję, że będzie nas dalej zaskakiwał :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Solaris to jest po prostu wzór prowadzenia biznesu, nie tylko dla polskich firm i nie tylko z branży komunikacyjnej. Mam nadzieję, że będzie nas dalej zaskakiwał
Mnie Solaris zaskoczy wtedy gdy zobaczę pierwszego piętrowca lub co lepsze tramwaj (ale nie taki robiony we współpracy z Bombardierem) ;)

Co do Ateńskiego przetargu to mam nadzieję, że nie będzie dzielony na części ;) A co do samego Alpino to mogliby pomyśleć nad zlikwidowaniem tej ogromnej szafy z tyłu pojazdu ;)

ppln

Post autor: ppln »

MKM Shadow pisze:Albo Solarisa z manualem
A Vacanzy nie widziałeś ;) ?

B.A. Baracus pisze:A co do samego Alpino to mogliby pomyśleć nad zlikwidowaniem tej ogromnej szafy z tyłu pojazdu
Rzeczywiście, przy 2-drzwiowym wozie nie potrzeba 100% niskiej podłogi bo i tak nikt nie zauważy

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

ppln pisze:Rzeczywiście, przy 2-drzwiowym wozie nie potrzeba 100% niskiej podłogi bo i tak nikt nie zauważy
To po pierwsze, a po drugie to jest za mały autobus na taką szafę, tam trzeba czegoś małego ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Macie rację przy 2 drzwiach zawsze autobus będzie niskopodłogowy, nie niskowejściowy, a dodatkowe 2-3 miejsca się przydadzą.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Filip7370 pisze:a dodatkowe 2-3 miejsca się przydadzą.
W tym przypadku to jakieś 4-5 miejsc, a w takim małym autobusie to jest sporo... ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Można położyć silnik - to zawsze byłoby trochę miejsca. No ale w końcu Solaris nie ma problemu z dowolną konfiguracją pojazdu na życzenie klienta. Jeśli więc chodzi o szafę z tyłu to mówisz i nie masz ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Faktycznie patrząc na możliwości Solarisa, to absolutnie realne jest, że w odpowiedniej konfiguracji maleńki Alpino straci szafę, silnik trafi pod podłogę. A to oznacza brak szafy i większą przestrzeń pasażerską :)

Lopez

Post autor: Lopez »

Ateny kupiły ponoć 100 sztuk alpino. Nie znalazłem w necie żadnych szczegółów, poza krótka informacją na Solaris-Club. Przetrag był na 220 pojazdów, ciekaw więc skąd się wzięła ta 100. No ale póki co będzie to największy użytkownik tych pojazdów. Wprowadzenie produktu jakim jest alpino okazało się więc być jak najbardziej sensowne.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dubajski też był na więcej. Może zagranica jest do Solarisów przekonana tylko połowicznie?

Lopez

Post autor: Lopez »

plocmaster pisze:Może zagranica jest do Solarisów przekonana tylko połowicznie?
Właśnie tak by to wyglądało :| Co prawda to pierwsze solarki kupione przez greckiego przewoźnika, ale to nie wyjaśnia traktowania nie fair.
Myślę sobie tak:
- gdyby SA był gorszy od konkurencji - pewnie w tym wypadku szmelccedesa - nikt by go nie kupił,
- skoro go kupili, to musiał okazać się lepszy
- zakup 100 sztuk świadczy o pewnym deficycie zaufania.
Mam nadzieję, że Solaris to nadrobi i będzie skutecznie konkurował z dużymi producentami.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze: - skoro go kupili, to musiał okazać się lepszy
Lepszy. Tylko od czego :?:
Lopez pisze:zakup 100 sztuk świadczy o pewnym deficycie zaufania.
No bo nie ma głupich żeby kupować coś co się nie sprzedało. A przynajmniej nie w hurtowych ilościach.

A po za tym Alpino jest tylko ukłonem w stronę miast gdzie panuje zasada "100% LF albo śmierć".
Lopez pisze:Co prawda to pierwsze solarki kupione przez greckiego przewoźnika, ale to nie wyjaśnia traktowania nie fair.
No tak - Solaris objawienie tysiąclecia - wszyscy go muszą mieć, wszyscy go muszą kupić i całkowicie się od niego uzależnić kupując tylko u jednego producenta.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Lopez pisze:Ateny kupiły ponoć 100 sztuk alpino. Nie znalazłem w necie żadnych szczegółów, poza krótka informacją
Może po prostu przetarg był zorganizowany właśnie pod kilka typów pojazdów i jeden z typów/rodzajów przypadł SB&C

Lopez

Post autor: Lopez »

u2w pisze:Może po prostu przetarg był zorganizowany właśnie pod kilka typów pojazdów i jeden z typów/rodzajów przypadł SB&C
ZTCW, o czym była zresztą mowa w tym temacie nieco wcześniej, przetarg dotyczył dostawy właśnie 220 autobusów LF klasy 8,5m. Przydałby się ktoś z przynajmniej bierną znajomością greckiego :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Lepszy. Tylko od czego
Od innych startujących w tym przetargu.
Amalio pisze:No bo nie ma głupich żeby kupować coś co się nie sprzedało.
Na razie nie miało gdzie.
Amalio pisze:No tak - Solaris objawienie tysiąclecia - wszyscy go muszą mieć, wszyscy go muszą kupić i całkowicie się od niego uzależnić kupując tylko u jednego producenta.
Nie, ale to jednak nie fair. W czym Solaris jest gorszy od innych?

ppln

Post autor: ppln »

Amalio pisze: No bo nie ma głupich żeby kupować coś co się nie sprzedało.
Trudno, żeby sprzedało się coś co było docelowo robione właśnie pod ten przetarg...

Rzeczywiście wieżowy układ silnika w takim maluchu nie ma racji bytu, ale jak ktoś żądał 100% niskiej podłogi (nie tylko w wejściach)...

Lopez

Post autor: Lopez »

ppln pisze:Rzeczywiście wieżowy układ silnika w takim maluchu nie ma racji bytu, ale jak ktoś żądał 100% niskiej podłogi (nie tylko w wejściach)...
OK. Tylko czemu w takim razie kupili aż/tylko 100 sztuk? Bo im wieżowy układ silnika nie odpowiadał?
ppln pisze:Trudno, żeby sprzedało się coś co było docelowo robione właśnie pod ten przetarg...
A czemu nie? Jak garnitur skrojony na miarę.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Amalio jest wprawdzie trochę stronniczy co do Solarek zazwyczaj, ale tu ma rację. Grekom się to spodobało, ale przecież nie mają z Solarisami żadnych doświadczeń, a ten model nie jest często w Europie spotykany. Czy chciałbyś, by MPK Kraków kupiło 200 sztuk wozów firmy X, która swoje pojazdy sprzedaje do różnych państw i sobie je tam chwalą? Zwłaszcza, że Solaris to firma ze wschodu Europy a o jakości pojazdów i innych produktów stamtąd za granicą są różne opinie. Jeśli to się grekom spodoba, to może kupią w przyszłości jakieś Urbina?

ppln

Post autor: ppln »

Lopez pisze:A czemu nie?
A gdzie jeszcze? Wciśniesz komuś garnitur skrojony pod kogoś innego ;)
Lopez pisze:Tylko czemu w takim razie kupili aż/tylko 100 sztuk?
Jak na takie maluchy to aż 100 sztuk. A skąd mam wiedzieć dlaczego nie wzięli 220?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”