Alpino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Bartek

Post autor: Bartek » 2010-03-18, 23:37

Generalnie autobus niczego sobie, jednak naddający się jedynie na tzw. "muchowozy", bo nie wyobrażam sobie go na bardziej uczęszczanej linii. SU10 jest bardziej funkcjonalny i uniwersalny niż Alpino.

Gustawek

Post autor: Gustawek » 2010-03-19, 14:17

DominikR pisze:Podoba mi się, że jest taki ... kompaktowy
Nie powiedziałbym, że Alpino jest kompaktowe. Jeśli już to U10 ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-03-19, 14:41

Tzn. Alpino, albo jak kto woli Urbino 8,6 robi wrażenie "dobrze poskładanego". Tak jakby wszystko pasowało do siebie ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-03-19, 15:01

I jednak zwracam honor. W autobusie znajduje się jeden komputer, który jest sterownikiem. Oprócz niego znajduje się komputer pokładowy, który wyświetla tylko informacje.
Co do jazdy i funkcji autobusu to jest jeszcze możliwość przechylenia wozu dla niepełnosprawnych.
Wrzucam sterownik:
Obrazek
Dorzucam pulpit:
Obrazek
I silnik:
Obrazek

I pomyśleć, że ten autobus pali średnio 40l/100km to się w głowie nie mieści. :shocked:

[ Dodano: 2010-03-19, 15:02 ]
A i jest też możliwość odpalenia autobusu na guziki, ale to w przypadku, gdy autobus działał wcześniej w obrębie godziny, bo powyżej tego czasu znów trzeba uruchamiać go za pomocą wpisywania kodu.

Gustawek

Post autor: Gustawek » 2010-03-19, 15:20

ŁK-MZK pisze:Co do jazdy i funkcji autobusu to jest jeszcze możliwość przechylenia wozu dla niepełnosprawnych.
Przyklęk jest już chyba standardem w każdym nowym autobusie.
ŁK-MZK pisze:I pomyśleć, że ten autobus pali średnio 40l/100km to się w głowie nie mieści.
Rzeczywiście dość dużo pali jak na takie maleństwo :) .

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-03-19, 17:38

I zapomniałbym bo wyjaśniła się sprawa z wyświetlaczem. Wyświetlacz działa, ale kierowcy bali się programować, zresztą nawet kierowca Solarisa nie radził tego robić. Problemem najpierw była płytka, ale gdy problem się rozwiązał, to się okazało, że gdyby się chciało wpisać linie to ona się nie zapisywała, a w momencie zapisania mogły skasować się jakieś linie zakodowane z Augustowa, tak więc postanowiono po prostu tego nie ruszać ;)

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 » 2010-03-19, 23:31

Ma pulpit VDO :)

ppln

Post autor: ppln » 2010-03-20, 00:56

ŁK-MZK pisze:a w momencie zapisania mogły skasować się jakieś linie zakodowane z Augustowa, tak więc postanowiono po prostu tego nie ruszać
To by sobie wgrali przez kartę u nich na zajezdni przecież. Jak się wypożycza wóz na testy, trzeba się liczyć z wyczyszczeniem sterownika. Na ten sterownik też się trzeba logować czy odpala się ''od kopa''? Jak się trzeba zalogować to może po prostu nie macie odpowiedniego klucza/hasła.

[ Dodano: 20 Mar 2010 00:57 ]
ŁK-MZK pisze:bo jak sterownik może odpowiadać za zapłon
U nas w swoim czasie kierowca musiał zalogować się kluczem do sterownika żeby w ogóle odpalić autobus. Po jakimś czasie rozwiązanie porzucono bo było niewygodne.

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-03-20, 10:41

ppln pisze:Jak się wypożycza wóz na testy, trzeba się liczyć z wyczyszczeniem sterownika. Na ten sterownik też się trzeba logować czy odpala się ''od kopa''? Jak się trzeba zalogować to może po prostu nie macie odpowiedniego klucza/hasła.
Najwidoczniej się nie przygotowali, bo się obawiali, że zostanie wyczyszczony. Niestety nie wiem jak to ze sterownikiem, ale jego chyba normalnie się włącza. Bo na nim dopiero kody do odpalenia autobusu się wpisuje itd. ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-03-20, 10:57

40l/100km :o: ten konkretny egzemplarz czy ogólnie ten model. Nie chce mi się w to wierzyć.

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-03-20, 12:20

siekierowy pisze:40l/100km ten konkretny egzemplarz czy ogólnie ten model. Nie chce mi się w to wierzyć.
On pali tyle co 12-14m autobusy. Wydaje mi się, że reszta ma podobne spalanie. Ten model tyle pali, bardzo dużo jak na swoje parametry. Niestety to jest jego głównym mankament. Może to być spowodowane dużymi obrotami silnika.

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-03-20, 15:10

Czyli przy takim zużyciu nie opłaca się go w ogóle kupować. On powinien się w 20l/100 km. mieścić.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4477
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2010-03-20, 15:14

Jeśli silnik jest taki sam jak standardowym Urbino, a cały pojazd waży niewiele mniej, to nie rozumiem waszego zdziwienia.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-03-20, 15:28

Zdziwienie jest, bo inne pojazdy tej wielkości palą chyba sporo mniej? W każdym razie ktoś nie do końca chyba to przemyślał.

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-03-20, 15:33

Jeśli są źle dobrane przełożenia, to i silnik na tym cierpi bo szybciej się zużyje i ekonomika eksploatacji. Trzeba było do takiego małego autobusu dodać w opcji skrzynię manualną, oczywiście wtedy trzeba by zmienić konstrukcję tyłu. Dla biedniejszych firm byłoby to lepsze, prostsza obsługa, mniejsze spalanie.
Ale Solaris uparł się na automatyczne skrzynie i nie bardzo mu to jak widać wychodzi.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-03-20, 15:56

KKS pisze:Zdziwienie jest, bo inne pojazdy tej wielkości palą chyba sporo mniej?
No nie wiem. W Dortmundzie na przykład MANy NM223 zastąpiono autobusami dwunastometrowymi. Bynajmniej nie z powodu jakiejś oszałamiającej frekwencji.

JELCZU85

Post autor: JELCZU85 » 2010-03-20, 17:49

Producent dał ciała z tym silnikiem i ze skrzynią biegów. A czy ja dobrze widzę, ze zdjęcia pulpitu, że tam jest Skrzynia Voith ??

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-03-20, 18:05

siekierowy pisze:Jeśli są źle dobrane przełożenia, to i silnik na tym cierpi bo szybciej się zużyje i ekonomika eksploatacji. Trzeba było do takiego małego autobusu dodać w opcji skrzynię manualną, oczywiście wtedy trzeba by zmienić konstrukcję tyłu.
To samo mówił kierowca, który go testował, że przy manualnej skrzyni biegów spalanie byłoby o wiele mniejsze.
Szkoda, że ma taki ten autobus mankament, bo pozostałe elementy funkcjonalne wozu są ogólnie dobre.

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-03-20, 20:47

W Przegubowcu pisze że wersja kupiona przez PKS Grodzisk Mazowiecki ma skrzynie ZF Ecolife, czyli sześciobiegowa. Podejrzewam że z tą skrzynią będzie palił mniej, ale będzie droższy w zakupie.

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 » 2010-03-20, 21:57

siekierowy pisze:On powinien się w 20l/100 km. mieścić.
W tylu nie mieszczą sie nawet niektóre samochody...

ODPOWIEDZ