Strona 17 z 17

: 2011-11-19, 22:15
autor: J-31
Czy ktoś się orientuje po w Alpino te dodatkowe kratki. Jedna znaduje się na tylnej ścianie, a druga po prawej stronie pojazdu na zwisie tylnym ? ;)

: 2011-12-27, 20:23
autor: Wojtek-MKM
http://phototrans.eu/14,528307,0,Solari ... 6_576.html
Czy mi się wydaje, czy rozmiar kół jest odmienny? Zawsze tak to wyglądało?

: 2011-12-27, 20:42
autor: Przemek
Na moje nieco spaczone ;) oczy to rozmiar kół w tym przypadku nie różni się od zamontowanych, dla przykładu w Urbino 12. Fakt, faktem jest, że w tak krótkim autobusie wygląda to co najmniej dziwnie.

: 2011-12-27, 20:59
autor: Wojtek-MKM
Nie o to chodzi, porównaj przednie i tylne koło.

: 2011-12-27, 21:18
autor: Michalbc
Opony to raczej ten sam rozmiar, z tyłu masz jedynie supersingle, a wóz na bank siedzi niżej z przodu i dlatego się tak może wydawać ;)

: 2011-12-28, 00:07
autor: Suchy
Michalbc pisze:Opony to raczej ten sam rozmiar, z tyłu masz jedynie supersingle, a wóz na bank siedzi niżej z przodu i dlatego się tak może wydawać ;)
Przyjrzyj się zdjęciu, z tyłu ma większe nadkole.

: 2011-12-28, 12:55
autor: Wojtek-MKM
Widzę, że tylko Suchy zauważył o co mi chodzi :mruga:

: 2011-12-28, 13:47
autor: nevander13
jak dzieci w tyłu są dwie opony a w przodu jedna, w styłu sklejone są dwie prawe koła do siebie bo łatwiej przykręcić szpilkę. w przodzie jest tylko prawa strona i wygląda to troszkę inaczej. koła w pojazdach ciężarowych pow. 3.5t i autobusach musi być takie same,

: 2011-12-28, 13:51
autor: Wojtek-MKM
Poproszę jeszcze raz tego posta, ale napisanego po polsku.

: 2011-12-29, 02:17
autor: Michalbc
Suchy pisze: Przyjrzyj się zdjęciu, z tyłu ma większe nadkole.
Ma większe nadkola, ale rozmiar kół ma ten sam.
http://phototrans.eu/14,523510,0,Solari ... 6_173.html
Tyle, że Supersingle są grubsze.

: 2011-12-29, 11:36
autor: J-31
Nevander13 w sumie napisał coś ważnego, ale ze względu na błędy w pisowni mógł zostać źle zrozumiany. A z jego posty wynika, że większe nadkole na tylnej osi zostało wymuszone potrzebą innego montażu Supersingli. ;)

: 2011-12-30, 16:04
autor: nevander13
Przepraszam za błędy, czasami za mocno wypije to troszkę jeżyk pomieszam i nie mam czasu siedzieć na forum i od razu poprawiać błędy,
Dlaczego solaris stosuje takie rozwiązanie??? łatwiej jest wymienić bliźniacze koło.

: 2011-12-30, 18:42
autor: Gadzie
nevander13 pisze:Dlaczego solaris stosuje takie rozwiązanie??? łatwiej jest wymienić bliźniacze koło.
Dzięki Super Single mają więcej miejsca w środku, co przy węższym Alpino bardzo się przydaje. Przejście między nadkolami jest więc szersze ;)

: 2013-10-03, 12:47
autor: ep40
Czyżby midik Solarisa pojawił się w wersji EURO 6? Trudno o inne wytłumaczenie takiej zabudowy tyłu.
http://galeria.solaris-club.com/details ... 0156b607be

: 2013-11-09, 11:46
autor: Coffee
http://galeria.solaris-club.com/details ... ode=search
Solaris robi się coraz bardziej elastyczny na potrzeby rynku. Był przedłużony Urbino 12, był przedłużony Urbino 18, teraz przyszła pora na przedłużone Alpino 8.9LE.

: 2013-11-09, 13:57
autor: Amalio
Wchodzą na terytorium Göppela który jak wiadomo ma problemy finansowe.

: 2013-11-09, 14:16
autor: wojtek1611
Coffee pisze:http://galeria.solaris-club.com/details ... ode=search
Solaris robi się coraz bardziej elastyczny na potrzeby rynku. Był przedłużony Urbino 12, był przedłużony Urbino 18, teraz przyszła pora na przedłużone Alpino 8.9LE.
Tylko czekać aż KZK GOP zacznie je uznawać za autobus dwunastometrowy ;)