Automatyczne zapowiedzi przystanków w nowych Solarisach
Nie wiem jak na dziś wygląda sytuacja, ale do Jelczy M121I już się tak wzorowo nie przyłożyli, zapowiadanie tam przystanków jest bardzo cicha- jeśli chodzi o lektora i za pewne w nie wszystkich została ta informacja ustawiona (czytaj lektor)....J-31 pisze:Wow A to mnie miło Zaskoczyłeś, bo już chciałem pomyśleć, że PKM Sosnowiec za bardzo się nie przyłożył do informacji pasażerskiej. No i proszę jaka miła niespodzianka...
Jeszcze, żeby tak wszystkie 30 Solarisów miało system głosowy ustawiony bo podejrzewam, że na dzień dzisiejszy w kilkunastu wozach nie ma....J-31 pisze:No to chyba wychodzi na to, że SU15 III PKM Sosnowiec mają najlepszą informację przystankową w Polsce
Jakich niemieckich Solarisach? Tych, co jeżdżą w Niemczech? Nic dziwnego — to trochę bogatszy kraj, poza tym LCD nie są bez wad, a dobrze zaprogramowany wyświetlacz wew. nie jest gorszy od LCD-kaJacbull pisze:Jeden z lepszych numerów, to jest to, gdzie w Warszawie i solarisy 12 i 18 mają klasyczne wyświetlacze R&G, a w tych niemieckich wyświetlacze LCD...
Sorry, że tak się chwalę, ale w Poznaniu informacja o przystankach na wyświetlaczu jest w każdym autobusie, a w większości jest i informacja głosowaJacbull pisze:Najlepiej, to jest w Warszawie, gdzie nie zawsze w nowych solarisach (przynajmniej tych na 81xx) działa lub jest włączony system zapowiedzi.
Wypraszam sobie - wszystkie autobusy MPK Łódź kupione po 1995 mają system zapowiedzi głosowych, od 2000 wszystkie dostają wyświetlacze wewnętrzne, od 2003 wszystkie mają wyświetlacze diodowe. Każdy wóz posiada zaprogramowane wszystkie linie, więc jeśli kierowcy się chce wpisać linię wraz z brygadą działa zarówno zapowiadanie głosowe jak i wyświetlają się przystanki na wyświetlaczu wewnętrznym.J-31 pisze:No to chyba wychodzi na to, że SU15 III PKM Sosnowiec mają najlepszą informację przystankową w Polsce
W najnowszych bulwach (i chyba tylko, chociaż nie jestem pewien) jest zewnętrzny system informacji o linii i kierunku uruchamiany pilotem niewidomego bądź też włączający się na każdym przystanku (ale to wkurza). Zdziwiłem się jak dzisiaj usłyszałem informację o kierunku mojego tramwaju (5 albo 6) przy odjeździe.
Muszę wręcz powiedzieć, że dobrze zaprogramowany diodowy wewnętrzny jest lepszy od LCD bo dobrze widoczny z każdego miejsca.plocmaster pisze:<tr></tr>Jakich niemieckich Solarisach? Tych, co jeżdżą w Niemczech? Nic dziwnego — to trochę bogatszy kraj, poza tym LCD nie są bez wad, a dobrze zaprogramowany wyświetlacz wew. nie jest gorszy od LCD-ka
Jeśli już to widzę coś w rodzaju elektronicznego papieru (takie cuś, że jak się raz zaprogramuje to cały czas się wyświetla i nie pobiera prądu, poza tym wydaje się być całkiem wyraźne) w miejscu choinki. ¯eby nie trzeba było latać i wsadzać
Moje zdanie, które Zacytowałeś powyżej, to była podpucha. I proszę - bingo. Złapałeś się. Za co Ci dziękuję. To był podstęp, ale teraz wiem jak wygląda zapowiadanie przystanków w mieście Łodzi.ppln pisze:Wypraszam sobie - wszystkie autobusy MPK Łódź kupione po 1995 mają system zapowiedzi głosowych, od 2000 wszystkie dostają wyświetlacze wewnętrzne, od 2003 wszystkie mają wyświetlacze diodowe. Każdy wóz posiada zaprogramowane wszystkie linie, więc jeśli kierowcy się chce wpisać linię wraz z brygadą działa zarówno zapowiadanie głosowe jak i wyświetlają się przystanki na wyświetlaczu wewnętrznym.(...)J-31 pisze:No to chyba wychodzi na to, że SU15 III PKM Sosnowiec mają najlepszą informację przystankową w Polsce
A przy okazji. Rozumiem, że Solarisy Urbino 12, które eksploatowało łódzkie MPK, też były w pełni wyposażone, ale czy ta informacja w nich działała ? Czy kierowcy tych Solarisów, z tego korzystali
I Masz rację, że się Chwalisz. To co zrobił poznański MPK jest godne pochwały i oczywiście warto się wzorować.KKS pisze:Sorry, że tak się chwalę, ale w Poznaniu informacja o przystankach na wyświetlaczu jest w każdym autobusie, a w większości jest i informacja głosowa
Ja jednak nieco uzupełnię Twoją wypowiedź. Ponieważ każdy autobus MPK Poznań, posiadający elektroniczną informację pasażerską, ma dodatkowo umieszczoną dyktę we wnętrzu pojazdu. Jest to tablica dyktowa z informacją o trasie linii. I taka dykta umieszczona jest tuż pod sufitem na przeciwko środkowych drzwi. Zawsze, wszędzie tak samo, jednolicie. Nie trzeba jej szukać. Bo niezależnie od typu pojazdu wszędzie jest tak samo
A zatem eletronika informuje pasażera o aktualnym przystanku, ale dodatkowo pasażer może dokładnie przeczytać jak wygląda trasa i gdzie są przystanki. I to jest to co mi się bardzo spodobało w Poznaniu
Pominę sobie te wazelinowanie zacytuję tylko ten fragment, o który mi chodzi:
* System ten włącza się automatycznie, chyba, że motorniczy loguje się jako brygada 0, bądź też 99, a zdarza się to wtedy, gdy obsługuje on brygadę szczytową/posiłkową, bo takie nie są zarejestrowane w komputerze, robi za rezerwę, bądź też motorniczy zaloguje się po czasie...
Niestety nie podoba się to MPK, bo już tramwaje, które są wyposażone w wyświetlacze "termometrów" nie mają. A że dzięki taryfie przystankowej w autobusach jest obowiązek włączania informacji, to już w tramwajach taryfy takiej nie ma, więc często się zdarza, że albo widzimy tylko numer linii*, albo widzimy wciąż jako następny przystanek ten początkowyJ-31 pisze:I to jest to co mi się bardzo spodobało w Poznaniu
Te autobusy NG miały bodajże w 2002 roku, więc Ikarki miały wtedy 8 lat... Czy uważasz, że modernizowanie w poważny sposób 8-letniego autobusu jest marnotrawstwem pieniędzy? Zwłaszcza, że w przeciwieństwie do trzy lata młodszych Neoplanów autobus taki jeszcze ładnych parę lat pojeździ...MKM Shadow pisze:Ale czy nie jest marnotrawstwem pieniędzy pakowania systemu zapowiadania przystanków do starych M11 i Ikarusów 280 ?
* System ten włącza się automatycznie, chyba, że motorniczy loguje się jako brygada 0, bądź też 99, a zdarza się to wtedy, gdy obsługuje on brygadę szczytową/posiłkową, bo takie nie są zarejestrowane w komputerze, robi za rezerwę, bądź też motorniczy zaloguje się po czasie...
To nie każdy bilet u was nadaje się do zastosowania w każdym środku transportu? Dlaczego?KKS pisze:A że dzięki taryfie przystankowej w autobusach jest obowiązek włączania informacji, to już w tramwajach taryfy takiej nie ma
Czemu ekologi miałyby wytrzymać dłużej?KKS pisze:Zwłaszcza, że w przeciwieństwie do trzy lata młodszych Neoplanów autobus taki jeszcze ładnych parę lat pojeździ
Mi po prostu chodziło o to, że dla mnie trochę dziwne jest, aby przedsiębiorstwo montowało taki system głosowych do remontowanych autobusów typu Ikarus i Jelcz M11. Owszem takie autobusy pojeżdżą jeszcze kilkanaście lat, ale kiedyś przyjdzie pora i co wtedy? System głosowy wraz z pozostałym osprzętowaniem zostaje przełożony do innego wozu ?KKS pisze:Te autobusy NG miały bodajże w 2002 roku, więc Ikarki miały wtedy 8 lat... Czy uważasz, że modernizowanie w poważny sposób 8-letniego autobusu jest marnotrawstwem pieniędzy? Zwłaszcza, że w przeciwieństwie do trzy lata młodszych Neoplanów autobus taki jeszcze ładnych parę lat pojeździ...
Poza tym nie wszystkie M11 i Ikary 280 miały ten system wbudowany (chyba).
Kilka lat temu (?) wprowadzono dodatkowe bilety tylko dla autobusów - do 10 przystanków (1,90 zł) i powyżej 10 (3,80 zł) jako alternatywę dla biletów czasowych. Ze względu na stan taboru tramwajowego nie było sensu czekać z zamontowaniem komputerów w tramwajach, by to uruchomić, jednak od 2 lat każda zmodernizowana 105-ka ma komputer, a że jest ich coraz więcej, można już powoli o tym myślećplocmaster pisze:To nie każdy bilet u was nadaje się do zastosowania w każdym środku transportu? Dlaczego?
Chociażby dlatego, że Nerwoplany już w tej chwili jeżdżą tak, jakby miały się rozlecieć, a ekologi sprawiają wrażenie miłych, z tym, że wysokopodłogowych autobusów. Zajeżdżone miękkie niskacze powoli nadają się na złomplocmaster pisze:Czemu ekologi miałyby wytrzymać dłużej?