Automatyczne zapowiedzi przystanków w nowych Solarisach

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull »

Najlepiej, to jest w Warszawie, gdzie nie zawsze w nowych solarisach (przynajmniej tych na 81xx) działa lub jest włączony system zapowiedzi. Jeden z lepszych numerów, to jest to, gdzie w Warszawie i solarisy 12 i 18 mają klasyczne wyświetlacze R&G, a w tych niemieckich wyświetlacze LCD...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Wow A to mnie miło Zaskoczyłeś, bo już chciałem pomyśleć, że PKM Sosnowiec za bardzo się nie przyłożył do informacji pasażerskiej. No i proszę jaka miła niespodzianka...
Nie wiem jak na dziś wygląda sytuacja, ale do Jelczy M121I już się tak wzorowo nie przyłożyli, zapowiadanie tam przystanków jest bardzo cicha- jeśli chodzi o lektora i za pewne w nie wszystkich została ta informacja ustawiona (czytaj lektor)....
J-31 pisze:No to chyba wychodzi na to, że SU15 III PKM Sosnowiec mają najlepszą informację przystankową w Polsce
Jeszcze, żeby tak wszystkie 30 Solarisów miało system głosowy ustawiony bo podejrzewam, że na dzień dzisiejszy w kilkunastu wozach nie ma....

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jacbull pisze:Jeden z lepszych numerów, to jest to, gdzie w Warszawie i solarisy 12 i 18 mają klasyczne wyświetlacze R&G, a w tych niemieckich wyświetlacze LCD...
Jakich niemieckich Solarisach? Tych, co jeżdżą w Niemczech? Nic dziwnego — to trochę bogatszy kraj, poza tym LCD nie są bez wad, a dobrze zaprogramowany wyświetlacz wew. nie jest gorszy od LCD-ka

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Jacbull pisze:Najlepiej, to jest w Warszawie, gdzie nie zawsze w nowych solarisach (przynajmniej tych na 81xx) działa lub jest włączony system zapowiedzi.
Sorry, że tak się chwalę, ale w Poznaniu informacja o przystankach na wyświetlaczu jest w każdym autobusie, a w większości jest i informacja głosowa :P

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Sorry, że tak się chwalę, ale w Poznaniu informacja o przystankach na wyświetlaczu jest w każdym autobusie, a w większości jest i informacja głosowa
Nawet w Ikarusach i M11 :P ? (OT)

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:No to chyba wychodzi na to, że SU15 III PKM Sosnowiec mają najlepszą informację przystankową w Polsce
Wypraszam sobie - wszystkie autobusy MPK Łódź kupione po 1995 mają system zapowiedzi głosowych, od 2000 wszystkie dostają wyświetlacze wewnętrzne, od 2003 wszystkie mają wyświetlacze diodowe. Każdy wóz posiada zaprogramowane wszystkie linie, więc jeśli kierowcy się chce wpisać linię wraz z brygadą działa zarówno zapowiadanie głosowe jak i wyświetlają się przystanki na wyświetlaczu wewnętrznym.
W najnowszych bulwach (i chyba tylko, chociaż nie jestem pewien) jest zewnętrzny system informacji o linii i kierunku uruchamiany pilotem niewidomego bądź też włączający się na każdym przystanku (ale to wkurza). Zdziwiłem się jak dzisiaj usłyszałem informację o kierunku mojego tramwaju (5 albo 6) przy odjeździe.

plocmaster pisze:<tr></tr>Jakich niemieckich Solarisach? Tych, co jeżdżą w Niemczech? Nic dziwnego — to trochę bogatszy kraj, poza tym LCD nie są bez wad, a dobrze zaprogramowany wyświetlacz wew. nie jest gorszy od LCD-ka
Muszę wręcz powiedzieć, że dobrze zaprogramowany diodowy wewnętrzny jest lepszy od LCD bo dobrze widoczny z każdego miejsca.
Jeśli już to widzę coś w rodzaju elektronicznego papieru (takie cuś, że jak się raz zaprogramuje to cały czas się wyświetla i nie pobiera prądu, poza tym wydaje się być całkiem wyraźne) w miejscu choinki. ¯eby nie trzeba było latać i wsadzać

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

MKM Shadow pisze:Nawet w Ikarusach i M11 ? (OT)
Wyświetlacze są na 100%, ostatnio się dowiedziałem, że w przynajmniej niektórych Ikarkach są też zapowiedzi głosowe :P

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Jest to sens montowania w tak wiekowych wozach ?

Lopez

Post autor: Lopez »

MKM Shadow pisze:Jest to sens montowania w tak wiekowych wozach ?
Prawdopodobnie jeszcze trochę pojeżdżą, a co to za problem później przenieść je do innego pojazdu? Nikt na tym nie traci, korzystają pasażerowie :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Kiedy parę lat temu wprowadzano bilety na x przystanków (z których i tak praktycznie nikt nie korzysta), montowano w każdym autobusie komputery, a skoro komputery, to i wyświetlacze... Poza tym nasze ikarki są z 1994 roku, więc jeszcze trochę pojeżdżą, zwłaszcza, że NG nie było tak dawno robione ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:
J-31 pisze:No to chyba wychodzi na to, że SU15 III PKM Sosnowiec mają najlepszą informację przystankową w Polsce
Wypraszam sobie - wszystkie autobusy MPK Łódź kupione po 1995 mają system zapowiedzi głosowych, od 2000 wszystkie dostają wyświetlacze wewnętrzne, od 2003 wszystkie mają wyświetlacze diodowe. Każdy wóz posiada zaprogramowane wszystkie linie, więc jeśli kierowcy się chce wpisać linię wraz z brygadą działa zarówno zapowiadanie głosowe jak i wyświetlają się przystanki na wyświetlaczu wewnętrznym.(...)
Moje zdanie, które Zacytowałeś powyżej, to była podpucha. I proszę - bingo. Złapałeś się. Za co Ci dziękuję. To był podstęp, ale teraz wiem jak wygląda zapowiadanie przystanków w mieście Łodzi. :mruga:

A przy okazji. Rozumiem, że Solarisy Urbino 12, które eksploatowało łódzkie MPK, też były w pełni wyposażone, ale czy ta informacja w nich działała ? Czy kierowcy tych Solarisów, z tego korzystali ;)
KKS pisze:Sorry, że tak się chwalę, ale w Poznaniu informacja o przystankach na wyświetlaczu jest w każdym autobusie, a w większości jest i informacja głosowa :P
I Masz rację, że się Chwalisz. To co zrobił poznański MPK jest godne pochwały i oczywiście warto się wzorować. :razz:

Ja jednak nieco uzupełnię Twoją wypowiedź. Ponieważ każdy autobus MPK Poznań, posiadający elektroniczną informację pasażerską, ma dodatkowo umieszczoną dyktę we wnętrzu pojazdu. Jest to tablica dyktowa z informacją o trasie linii. I taka dykta umieszczona jest tuż pod sufitem na przeciwko środkowych drzwi. Zawsze, wszędzie tak samo, jednolicie. Nie trzeba jej szukać. Bo niezależnie od typu pojazdu wszędzie jest tak samo :)

A zatem eletronika informuje pasażera o aktualnym przystanku, ale dodatkowo pasażer może dokładnie przeczytać jak wygląda trasa i gdzie są przystanki. I to jest to co mi się bardzo spodobało w Poznaniu ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:To co zrobił poznański MPK jest godne pochwały i oczywiście warto się wzorować.
Ale czy nie jest marnotrawstwem pieniędzy pakowania systemu zapowiadania przystanków do starych M11 i Ikarusów 280 ? ;)

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

Może i jest, ale wydaje mi się, że teraz przedsiębiorstwa wychodzą na przeciw pasażerom zwłaszcza tym niewidomym i niedowidzącym. Tak mi się wydaje, że każdy autobus powinien mieć zapowiedz. :P

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Pominę sobie te wazelinowanie :mruga: zacytuję tylko ten fragment, o który mi chodzi:
J-31 pisze:I to jest to co mi się bardzo spodobało w Poznaniu
Niestety nie podoba się to MPK, bo już tramwaje, które są wyposażone w wyświetlacze "termometrów" nie mają. A że dzięki taryfie przystankowej w autobusach jest obowiązek włączania informacji, to już w tramwajach taryfy takiej nie ma, więc często się zdarza, że albo widzimy tylko numer linii*, albo widzimy wciąż jako następny przystanek ten początkowy :/
MKM Shadow pisze:Ale czy nie jest marnotrawstwem pieniędzy pakowania systemu zapowiadania przystanków do starych M11 i Ikarusów 280 ?
Te autobusy NG miały bodajże w 2002 roku, więc Ikarki miały wtedy 8 lat... Czy uważasz, że modernizowanie w poważny sposób 8-letniego autobusu jest marnotrawstwem pieniędzy? Zwłaszcza, że w przeciwieństwie do trzy lata młodszych Neoplanów autobus taki jeszcze ładnych parę lat pojeździ...


* System ten włącza się automatycznie, chyba, że motorniczy loguje się jako brygada 0, bądź też 99, a zdarza się to wtedy, gdy obsługuje on brygadę szczytową/posiłkową, bo takie nie są zarejestrowane w komputerze, robi za rezerwę, bądź też motorniczy zaloguje się po czasie...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

KKS pisze:A że dzięki taryfie przystankowej w autobusach jest obowiązek włączania informacji, to już w tramwajach taryfy takiej nie ma
To nie każdy bilet u was nadaje się do zastosowania w każdym środku transportu? :shocked: Dlaczego?
KKS pisze:Zwłaszcza, że w przeciwieństwie do trzy lata młodszych Neoplanów autobus taki jeszcze ładnych parę lat pojeździ
Czemu ekologi miałyby wytrzymać dłużej?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

KKS pisze:Te autobusy NG miały bodajże w 2002 roku, więc Ikarki miały wtedy 8 lat... Czy uważasz, że modernizowanie w poważny sposób 8-letniego autobusu jest marnotrawstwem pieniędzy? Zwłaszcza, że w przeciwieństwie do trzy lata młodszych Neoplanów autobus taki jeszcze ładnych parę lat pojeździ...
Mi po prostu chodziło o to, że dla mnie trochę dziwne jest, aby przedsiębiorstwo montowało taki system głosowych do remontowanych autobusów typu Ikarus i Jelcz M11. Owszem takie autobusy pojeżdżą jeszcze kilkanaście lat, ale kiedyś przyjdzie pora i co wtedy? System głosowy wraz z pozostałym osprzętowaniem zostaje przełożony do innego wozu ?
Poza tym nie wszystkie M11 i Ikary 280 miały ten system wbudowany (chyba).

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

plocmaster pisze:To nie każdy bilet u was nadaje się do zastosowania w każdym środku transportu? Dlaczego?
Kilka lat temu (?) wprowadzono dodatkowe bilety tylko dla autobusów - do 10 przystanków (1,90 zł) i powyżej 10 (3,80 zł) jako alternatywę dla biletów czasowych. Ze względu na stan taboru tramwajowego nie było sensu czekać z zamontowaniem komputerów w tramwajach, by to uruchomić, jednak od 2 lat każda zmodernizowana 105-ka ma komputer, a że jest ich coraz więcej, można już powoli o tym myśleć ;)
plocmaster pisze:Czemu ekologi miałyby wytrzymać dłużej?
Chociażby dlatego, że Nerwoplany już w tej chwili jeżdżą tak, jakby miały się rozlecieć, a ekologi sprawiają wrażenie miłych, z tym, że wysokopodłogowych autobusów. Zajeżdżone miękkie niskacze powoli nadają się na złom :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”