Nowe Solarisy w Warszawie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-04-03, 19:59

Lopez pisze:Pytanie czy wymieni?
Resztę może nie, ale sporo wymienią, no i nie zapominaj o ajentach i kaganiec nań wkrótce zdejmą.
Na wszelki wypadek w ew. wyborach głosujcie na sprawdzonych kandydatów ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29315
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-04-04, 08:42

Lopez pisze:Jeśli MZA wymieni w ciągu najbliższych 2-3 resztę pojazdów w tych zajezdniach to nie będzie problemu. Pytanie czy wymieni? :)
Dobre pytanie. Niestety MZA jest jak kobieta nieujarzmiona. Plany są takie, że MZA chciałoby w ciągu najbliższych kilku lat zakupić aż 400 nowych pojazdów. Co z tego wyniknie - nikt nie wie. Faktem jest, że MZA ogłosiły kolejny przetarg na 50 nowych autobusów. A zatem ciąg dalszy napisze życie. ;)

A tymczasem mnie udało się w końcu zapolować i załapać się na SU12III. No i... potwierdzam wszystko to co napisał kol. Nolem powyżej. Moje wrażenia są pozytywne. Wspaniały autobus. Udany zakup.

To co zrobiło na mnie największe wrażenie, to... oooogromna rzeźnia. Ten autobus zadaje kłam wszelkim twierdzeniom jakie wmawiano nam przez lata, że "autobus niskopodłogowy z natury musi być ciasny". Nie prawda. Nie musi być.

Co więcej SU12III ma większą rzeźnię niż... SU15 z poprzedniej generacji :retard:

Postanowiłem zrobić małe porównania ;)
Obrazek

A poniżej porównałem SU12III również do MAN-a NL223. Obecne Lion's-y produkowane dla polskich przewoźników mają podobnie rozplanowane wnętrze
Obrazek

Zastanawia mnie tylko jedno, czy tak rozplanowane wnętrze to zasługa projektantów Solarisa - który tłucze teraz takie pojazdy z takim wnętrzem - czy też jest to zasługa MZA które postanowiło zaingerować w wystrój wnętrza. :|

Tu mam pytanie do kolegów z Gdańska :mruga: . Czy Wasze SU12 III mają również tak samo rozplanowane wnętrze, czy różnią się ? ;)

No i na koniec skrzynia biegów. Również potwierdza się to co napisał Nolem. Wg mnie te krótkie przełożenia na początku, to jest dobry pomysł. Silnik nie przeciąża się, ale autobus szybko się rozpędza.

Reasumując. Wreszcie MZA kupiło fajne autobusy. Ja bym prosił więcej takich pojazdów. Już nawet nie przeszkadzały mi te twarde fotele :razz:

Krzysiek

Post autor: Krzysiek » 2007-04-04, 13:54

Informacja z Wawkomu wozy 8201-5 przechodzą jutro na Ostrą.
Za to Woronicza dostanie 5 nowych su18 już dzisiaj wieczorem, już 5 kierowców wyjechało po wozy IC.
W konsekwencji 40 Su18 z klimą dostanie Ostra , a 100 nowych su18 Woronicza.
:]
Następna dostawa i przenosiny już w piątek.
Nowe Su12 są już wszystkie gotowe, więc też dotrą na dniach na Ostrą o Woronicza.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29315
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-04-04, 14:15

Krzysiek pisze:Informacja z Wawkomu wozy 8201-5 przechodzą jutro na Ostrą.
Za to Woronicza dostanie 5 nowych su18 już dzisiaj wieczorem, już 5 kierowców wyjechało po wozy IC.
W konsekwencji 40 Su18 z klimą dostanie Ostra , a 100 nowych su18 Woronicza.
Dzięki za informację. Jednak znając realia i pomysły MZA, ciekawy jestem ile razy to się zmieni :diabeł:
Krzysiek pisze:Za to Woronicza dostanie 5 nowych su18 już dzisiaj wieczorem, już 5 kierowców wyjechało po wozy IC
Przed chwilą zajrzałem Przegubowca i ....
Przegubowiec pisze: 04-04-2007 • W dniu dzisiejszym przyjadą z fabryki na Woronicza Solarisy U12 o numerach 1100-1104. Jutro dotrze też kolejnych 5 przegubowców. (...)
:retard:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-04-04, 14:34

Co do tych siedzeń, to jestem zaszokowany, że jest ich tak mało :shocked:
Jak jechałem SU12 III w Gdańsku to nie liczyłem siedzeń, ale na pewno zwróciłbym uwagę, gdyby było ich też tak mało :razz:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29315
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-04-04, 15:12

KKS pisze:Co do tych siedzeń, to jestem zaszokowany, że jest ich tak mało :shocked:
Poprzednie generacje SU12 miały więcej miejsc siedzących, ale tutaj mamy naprawdę typowy autobus miejski. Jak na nasze - warszawskie warunki - to wydaje mi się, że to rozwiązanie jest wręcz idealne ;)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2007-04-04, 19:54

Coś mi się wydaje, że MZA może pozwolić sobie na takie roszady taborowe z tego względu, że powoli kultowe Ikarusy są zastępowane przez Solarisy, co za tym idzie unifikacja taboru na wszystkich zajezdniach zmierza w jednym kierunku- Solarisy. Po ostatnich przetargach można zauważyć, że Solaris dla warszawy jest w stanie dużo zrobić ;) MZA już pewnie się nastawia na kolejną wygraną Solarisa w przetargu i myśli gdzie wsadzić kolejne solniczki ;)

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-04-04, 20:02

J-31 pisze:Jednak znając realia i pomysły MZA, ciekawy jestem ile razy to się zmieni
To o co chodzi: problemy decyzyjne czy pijarowe?

drentwy

Post autor: drentwy » 2007-04-04, 20:47

B.A. Baracus pisze: Po ostatnich przetargach można zauważyć, że Solaris dla warszawy jest w stanie dużo zrobić ;)
Tia, tylko niech następnym razem robią to staranniej i dokładnie wszystko przetestują - w SU12 wyświetlacze głupieją i padają jak muchy...

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2007-04-04, 20:52

drentwy pisze:Tia, tylko niech następnym razem robią to staranniej i dokładnie wszystko przetestują - w SU12 wyświetlacze głupieją i padają jak muchy...
Zauważyłem, jest to niestety wina sterowników, ale Solaris powinien dopilnować, aby wozy jeździły ze sprawnymi wyświetlaczami... Mam nadzieję, że już niebawem wszystko wróci do normalności.

ppln

Post autor: ppln » 2007-04-04, 22:41

Solaris zamontował takie sterowniki i wyświetlacze jakie dostał od R&G i zakładając, że poprawnie je podłączyli (zgodnie z dołączonym schematem), nowy system R&G jest po prostu wadliwy. Więc właściwie wszelkie narzekania powinny być skierowane w stronę R&G bo autobusy jeżdżą i nawet nie trzeszczą. A jak komuś nie pasują to zachęcam do przejażdżki komfortowym łódzkim gniotem...

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-04-04, 23:01

ppln pisze: nowy system R&G jest po prostu wadliwy
Mi się to samo nasuwa. W końcu wyświetlacze to gotowy podzespół do bezpośredniego zamontowania. Solaris niewiele mógł tu spaprać :D

lkmg-sol

Rozmieszczenie siedzeń

Post autor: lkmg-sol » 2007-04-05, 00:27

Jeżeli chodzi o rozmieszczenie siedzeń w gdańskich UIII 12 to wygląda to tak jak w linku http://galeria.solaris-club.com/details ... age_id=695 (różnica - obicie siedzeń w innym kolorze). Jak widać MZA zamówiło wersję z możliwie największą "rzeźnią". Podobne rozmieszczenie siedzeń do warszawskich jest w UIII 12 z firmy PKM Świerklaniec i PKM Jastrzębie Zdrój (różnica - zastosowanie podwójnych siedzeń z lewej strony bezpośrednio za kierowcą wobec półtoraków w warszawskich). Ale dzięki tym półtorakom można swobodnie przejść z pierwszych drzwi do środka autobusu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29315
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-04-05, 08:24

lkmg-sol pisze:widać MZA zamówiło wersję z możliwie największą "rzeźnią". Podobne rozmieszczenie siedzeń do warszawskich jest w UIII 12 z firmy PKM Świerklaniec i PKM Jastrzębie Zdrój (różnica - zastosowanie podwójnych siedzeń z lewej strony bezpośrednio za kierowcą wobec półtoraków w warszawskich). Ale dzięki tym półtorakom można swobodnie przejść z pierwszych drzwi do środka autobusu.
Dzięki. No to teraz już wiem, że to jednak pomysł MZA. I dzięki im za to. :)
drentwy pisze:w SU12 wyświetlacze głupieją i padają jak muchy...
Jeśli chodzi o sypiącą się elektronikę, szczególnie problemy związane z informacją pasażerską. To nie jest to nic nowego. SU10 z 2003 też mają ten sam - nadal nie rozwiązany - problem. A zatem problem wyświetlaczy to niestety "pięta achillesowa" Solarisów :]
Lopez pisze:To o co chodzi: problemy decyzyjne czy pijarowe?
Pijar w MZA ? :o: Pierwsze słyszę. Raczej to jakiś problem decyzyjny ;)

drentwy

Post autor: drentwy » 2007-04-05, 13:11

J-31 pisze:
drentwy pisze:w SU12 wyświetlacze głupieją i padają jak muchy...
Jeśli chodzi o sypiącą się elektronikę, szczególnie problemy związane z informacją pasażerską. To nie jest to nic nowego. SU10 z 2003 też mają ten sam - nadal nie rozwiązany - problem. A zatem problem wyświetlaczy to niestety "pięta achillesowa" Solarisów :]
Szczerze mówiąc jakoś nie pamiętam takich problemów w SU10, ale i kontakt mam z nimi mizerny - tylko 107 i (kiedyś) 166 ;) Nieważne kto zawinił, gromy i tak spadają na głowę producenta - mam nadzieję, że w końcu sobie z tym poradzą.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2007-04-05, 13:23

Odpowiedzialność bardzo słusznie spada na producenta, bo powinien dokładnie sprawdzić wszystkie podzespoły w swoich autobusach. Dlatego teraz w gesti Solarisa jest, aby te sterowniki naprawić lub po prostu wymienić. A to jakie konsekwencje Solaris wyciągnie względem R&G to już ich prywatna sprawa ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29315
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-04-05, 14:13

drentwy pisze:Szczerze mówiąc jakoś nie pamiętam takich problemów w SU10, ale i kontakt mam z nimi mizerny - tylko 107 i (kiedyś) 166 ;)
Ja mam ich na codzień. I często słyszę jak kierowcy wręcz rzucają mięsem na elektronikę SU10 ;)

polsmol

Post autor: polsmol » 2007-04-05, 16:49

Miałem wczoraj okazję przejechać się nowym SU 18 nr. 8109.
No i z przykrością stwierdzam, że trochę się zawiodłem. Mam duże zastrzeżenia do wykończenia przegubu. Podłoga w tej serii jest równie badziewna jak w MAN-ach z ITS, ale na szczęście nie skrzypi. Poza tym na orurowaniu było masę śladów po produkcji, jakiegoś szlifowania itp. których nie usunięto. Sprawia to wrażenie jakby prace wykonywano w ogromnym pośpiechu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29315
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-04-06, 09:22

A tymczasem mokotowskie SU12III mają dzisiaj swoją premierę liniową. Widziałem dzisiaj rano #1104 jak zmierzał na Ursynowie, ulicą Rosoła w stronę Pętli Natolin Płn lub os. Kabaty - raczej stawiam na tą pierwszą pętle. Nie obsługiwał linii, a zatem podejrzewam, że pojawi się dzisiaj na linii 165 ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek » 2007-04-06, 10:43

J-31 pisze:A tymczasem mokotowskie SU12III mają dzisiaj swoją premierę liniową. Widziałem dzisiaj rano #1104 jak zmierzał na Ursynowie, ulicą Rosoła w stronę Pętli Natolin Płn lub os. Kabaty - raczej stawiam na tą pierwszą pętle. Nie obsługiwał linii, a zatem podejrzewam, że pojawi się dzisiaj na linii 165 ;)
I to co najmniej na dwóch brygadach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”