Silniki MAN znów w Solarisach?
Silniki MAN znów w Solarisach?
Nie wiedziałem gdzie to wkleić, więc tworzę nowy temat - chyba warto, bo to dosyć ciekawe. Fragment wywiadu dla Infobusa udzielonego przez pana Olszewskiego:
Poza tym polecam przeczytać całość - min. o planach startu w przyszłych "pozapolskich " przetargach dla 2 dużych miast (nie tylko w Europie) i współpracy z Turkkarem, która obejmować ma lekkie zmiany konstrukcyjne ich produktów, a być może i dopasowanie stylistyczne do pozostałych wozów Solarisa - http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=10485Proszę sobie wyobrazić, że kilka tygodni temu dostaliśmy sygnał z Monachium, że zmieniła się polityka MAN dotycząca działalności poszczególnych spółek i dział silników jest gotowy realizować nasze zamówienia. Niestety ta decyzja została podjęta trochę za późno i teraz, aby homologować pojazd z nowym silnikiem MAN musimy poczekać na wyprodukowanie czujników do systemu kontroli OBD 2, które pojawią się na rynku dopiero w październiku 2007 r. Także realnie patrząc pierwsze Solarisy z jednostkami MAN Euro 4 opuszczą fabrykę dopiero na początku 2008 r. Generalnie jest to dobra informacja przede wszystkim dla niemieckich przewoźników, którzy często zamawiali leżące silniki MAN, ale myślę, że i część polskich przewoźników będzie zadowolona.
Nikt się nie obrazi. To jest biznes a nie piaskownica. Zresztą taka polityka: nie kupiliście od nas ostatnio to teraz wam nie sprzedamy, mogłaby być naruszeniem reguł uczciwej konkurencji.plocmaster pisze:jeden producent się obrazi
To wlaśnie jest zaleta rynku autobusowego, że istinieje możliwość "złożenia" sobie pojazdu z czego tylko chcesz
To nie jest taka łatwa sprawa, żeby opracować naprawdę dobry silnik trzeba mieć masę pieniędzy, doświadczonych pracowników, cała produkcja jest również bardzo kosztowna... Dużo bardziej opłaca się kupować silniki od innych, bynajmniej przy obecnej produkcji pojazdów...Dokładnie! Produkują świetne autobusy to i silniki mogli by też produkować
Wydaje mi się, że ta zmiana polityki MANa to efekt orzeczenia w sprawie konkurencji, o którym czytałem jakiś czas temu. Sorry - szczegółów nie pamiętam, to chyba nawet nie było w Polsce.
W każdym razie jestem ciekaw czy obejmnie to też innych producentow i ich technologie np. silnik etanolowy scanii? To jest trochę inny stan faktyczny, bo jednak Scania włożyła kasę we własną innowacyjną technologię i pewnie opatentowała to w 60 krajach dla bezpieczeńśtwa
[ Dodano: 29 Mar 2007 12:09 ]
W każdym razie solarka z silnikiem MANa to będzie coś bezkonkurencyjnego Dla mnie absolutna bomba.
W każdym razie jestem ciekaw czy obejmnie to też innych producentow i ich technologie np. silnik etanolowy scanii? To jest trochę inny stan faktyczny, bo jednak Scania włożyła kasę we własną innowacyjną technologię i pewnie opatentowała to w 60 krajach dla bezpieczeńśtwa
[ Dodano: 29 Mar 2007 12:09 ]
W każdym razie solarka z silnikiem MANa to będzie coś bezkonkurencyjnego Dla mnie absolutna bomba.
Zmiana polityki M.A.N.a jest wynikiem jednej bardzo ważnej decyzji. A mianowicie, pamiętny przetarg na 260 przegubowców dla BVG Berlin. Wygrał w nim Solaris wyposażając swoje wozy w silnik M.A.N. Po pierwszej transzy dostaw BVG długo się zastanawiało czy wziąć druga transzę, powodem takiego wstrzymania był brak silników M.A.N. W końcu zarząd BVG zdecydował, że weźmie Solarisy z silnikiem DAFa. Po tej decyzji M.A.N. bojąc się chyba o kolejne decyzje tak dużych przedsiębiorstw postanowił z powrotem wprowadzić oddzielną sprzedaż silników.