Silniki MAN znów w Solarisach?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
drentwy

Silniki MAN znów w Solarisach?

Post autor: drentwy »

Nie wiedziałem gdzie to wkleić, więc tworzę nowy temat - chyba warto, bo to dosyć ciekawe. Fragment wywiadu dla Infobusa udzielonego przez pana Olszewskiego:
Proszę sobie wyobrazić, że kilka tygodni temu dostaliśmy sygnał z Monachium, że zmieniła się polityka MAN dotycząca działalności poszczególnych spółek i dział silników jest gotowy realizować nasze zamówienia. Niestety ta decyzja została podjęta trochę za późno i teraz, aby homologować pojazd z nowym silnikiem MAN musimy poczekać na wyprodukowanie czujników do systemu kontroli OBD 2, które pojawią się na rynku dopiero w październiku 2007 r. Także realnie patrząc pierwsze Solarisy z jednostkami MAN Euro 4 opuszczą fabrykę dopiero na początku 2008 r. Generalnie jest to dobra informacja przede wszystkim dla niemieckich przewoźników, którzy często zamawiali leżące silniki MAN, ale myślę, że i część polskich przewoźników będzie zadowolona.
Poza tym polecam przeczytać całość - min. o planach startu w przyszłych "pozapolskich " przetargach dla 2 dużych miast (nie tylko w Europie) i współpracy z Turkkarem, która obejmować ma lekkie zmiany konstrukcyjne ich produktów, a być może i dopasowanie stylistyczne do pozostałych wozów Solarisa - http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=10485

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

IMO to Solaris powinien robić jakieś własne silniki, a nie jak teraz — masa silników w ofercie, jeden producent się obrazi i trzeba będzie brać solnice z innym, inny też się obrazi i też trzeba go będzie zmienić, itd.…

Lopez

Post autor: Lopez »

plocmaster pisze:jeden producent się obrazi
Nikt się nie obrazi. To jest biznes a nie piaskownica. Zresztą taka polityka: nie kupiliście od nas ostatnio to teraz wam nie sprzedamy, mogłaby być naruszeniem reguł uczciwej konkurencji.
To wlaśnie jest zaleta rynku autobusowego, że istinieje możliwość "złożenia" sobie pojazdu z czego tylko chcesz :D

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Dokładnie! Produkują świetne autobusy to i silniki mogli by też produkować
To nie jest taka łatwa sprawa, żeby opracować naprawdę dobry silnik trzeba mieć masę pieniędzy, doświadczonych pracowników, cała produkcja jest również bardzo kosztowna... Dużo bardziej opłaca się kupować silniki od innych, bynajmniej przy obecnej produkcji pojazdów...

Lopez

Post autor: Lopez »

B.A. Baracus pisze:Dużo bardziej opłaca się kupować silniki od innych, bynajmniej przy obecnej produkcji pojazdów...
Dokładnie. Nikt nie produkuje 600 silników rocznie... No chyba że są to silniki lotnicze ;)

polsmol

Post autor: polsmol »

Poza tym produkowanie własnych jednostek napędowych to de facto uwiązanie do jednego źródła podzespołów. Solaris nie ma tego ograniczenia i może dobierać najlepsze (stosunek koszt/efekt) części od różnych producentów. To wpływa cenę i jakość autobusu.

Lopez

Post autor: Lopez »

Wydaje mi się, że ta zmiana polityki MANa to efekt orzeczenia w sprawie konkurencji, o którym czytałem jakiś czas temu. Sorry - szczegółów nie pamiętam, to chyba nawet nie było w Polsce.
W każdym razie jestem ciekaw czy obejmnie to też innych producentow i ich technologie np. silnik etanolowy scanii? To jest trochę inny stan faktyczny, bo jednak Scania włożyła kasę we własną innowacyjną technologię i pewnie opatentowała to w 60 krajach dla bezpieczeńśtwa :)

[ Dodano: 29 Mar 2007 12:09 ]
W każdym razie solarka z silnikiem MANa to będzie coś bezkonkurencyjnego ;) Dla mnie absolutna bomba.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Zmiana polityki M.A.N.a jest wynikiem jednej bardzo ważnej decyzji. A mianowicie, pamiętny przetarg na 260 przegubowców dla BVG Berlin. Wygrał w nim Solaris wyposażając swoje wozy w silnik M.A.N. Po pierwszej transzy dostaw BVG długo się zastanawiało czy wziąć druga transzę, powodem takiego wstrzymania był brak silników M.A.N. W końcu zarząd BVG zdecydował, że weźmie Solarisy z silnikiem DAFa. Po tej decyzji M.A.N. bojąc się chyba o kolejne decyzje tak dużych przedsiębiorstw postanowił z powrotem wprowadzić oddzielną sprzedaż silników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”