Solaris (częściowo) wygrał przetarg na autobusy dla Dubaju

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Lopez

Post autor: Lopez »

Na solaris-club.com są zdjęcia wnętrza dubajskich solarek z opisem, jakie elementy wyposażenia zostały specjalnie dostosowane do potrzeba zamawiającego. Jest tego naprawdę sporo.
solaris-club.com pisze:Dla kontraktu Dubaj opracowano min:
układ wyłączania silnika przy dużym zapyleniu powietrza ( burze piaskowe) , filtry powietrza olejowe,dodatkowe chłodnice oleju,
kurtyny powietrza zimnego nad drzwiami , dodatkowe sprężarki do klimatyzacji ,nawiewy w klapach dachowych, przyciemnione szyby z dodatkowym wewnetrznym wkładem z tworzywa izolujące od promieni słonecznych (szyba czołowa również ma wkład z tworzywa ,nie ma homologacji na Europę), półprzezroczysta harmonia obrotnicy, dodatkowe akumulatory podtrzymujące prace AC w przypadku wyłączenia silnika, tylny zderzak posiadający wzmocnienie ze stali i nowe LEDy,koła z oponami typu MCS pompowane azotem, przednia częśc auta za kierowcą - przestrzen dla kobiet odgrodzona od dalszej ściana z szybą i zamykaną bramką , bramki zliczające pasażerów i wiele innych...
Mnie szczególnie zainteresował ten przedział dla kobiet i dzieci. Nie jest on całkiem wyodrębniony - po bokach zastosowano ścianki szklane a środek oddziela bramka odchylana w jedną stronę.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:układ wyłączania silnika przy dużym zapyleniu powietrza ( burze piaskowe)
A nie lepiej byłoby kazać kierowcy wyłączyć silnik podczas burzy piaskowej?
Lopez pisze:szyba czołowa również ma wkład z tworzywa ,nie ma homologacji na Europę
Ciekawe
Lopez pisze:półprzezroczysta harmonia obrotnicy
Czyli po naszemu po prostu przezroczysta opończa przegubu
Lopez pisze:Mnie szczególnie zainteresował ten przedział dla kobiet i dzieci. Nie jest on całkiem wyodrębniony - po bokach zastosowano ścianki szklane a środek oddziela bramka odchylana w jedną stronę.
No cóż, w końcu najbardziej postępowy kraj arabski, więc nie będą stawiać jakichś barykad

Lopez

Post autor: Lopez »

plocmaster pisze:najbardziej postępowy kraj arabski
Jaki? Przypominam, że to jest ZEA. Postępowa to jest Jordania, ale nie o to nas interesuje.
plocmaster pisze:Czyli po naszemu po prostu przezroczysta opończa przegubu
tak naprawdę nie jest cała przezroczysta. Ma tylko coś w rodzaju półprezroczystych "okienek". Nie widzę jednak w tym nic interesującego poza gadżetem.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:Jaki? Przypominam, że to jest ZEA
Tak mi się skojarzyło, w końcu robią sobie sztuczne wyspy, jest bogato etc., a w innych muzułmańskich państwach, gdzie nie ma ropy wyznawcy Mahometa zamiast Ferrari jeżdżą na osiołkach
Lopez pisze:tak naprawdę nie jest cała przezroczysta. Ma tylko coś w rodzaju półprezroczystych "okienek". Nie widzę jednak w tym nic interesującego poza gadżetem.
Wydawało mi się, że to taka jaka w LC GXL, trudno to wyczyścić

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:Wydawało mi się, że to taka jaka w LC GXL, trudno to wyczyścić
Byś se pooglądał zdjęcia to byś zauważył, że SU tylko po bokach ma prześwitujące.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Może szejkom się nie spieszy, mogło sie przecież coś zmienić...

[ Dodano: 11 Lut 2008 23:10 ]
To przecież zupełnie inna kultura i zwyczaje...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Zwyczaje, nie zwyczaje, biznes is biznes, a terminy obowiązują każdego, niezależnie od kultury. Inna sprawa, że pewnie nie było w umowie żadnych terminów — kiedy ma się zacząć dostawa, a jedynie, kiedy ma się skończyć.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze: Inna sprawa, że pewnie nie było w umowie żadnych terminów — kiedy ma się zacząć dostawa, a jedynie, kiedy ma się skończyć.
A czemu by miało nie być :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:A nie lepiej byłoby kazać kierowcy wyłączyć silnik podczas burzy piaskowej?
No właśnie wygląda na to, że oni opracowali system, który ma wspomagać kierowcy bezpieczne wyłącznie silnika w czasie burzy piaskowej. U nich jednak panuje inny klimat niż u nas. U nas nie burzy piaskowej, to kierowca może "sobie wyłączyć silnik" ot tak. A tam jest zupełnie coś innego ;)
solaris-club.com pisze:kurtyny powietrza zimnego nad drzwiami , dodatkowe sprężarki do klimatyzacji
Jak przyglądam się warszawskim klimatyzowany Solarisom, oraz gdańskim (ZKM) to zastanawiam się co zrobi przewoźnik w Dubaju, za rok lub dwa - kiedy te autobusy będą już trochę miały na liczniku.

Otóż w znanych mi Solarisach klima dział poprawnie przez pierwszy rok. Potem zaczynają się "hocki-klocki". Tzn. niby działa, ale nie chłodzi. Nikt się tym nie przejmuje... a w upały w autobusie jest jeszcze goręcej (znam to z warszawskich SU18 III z 2005 roku, gdzie kierowcy mimo tego, że klima nie chłodzi na siłę zamykają okna na klucz :nuts: ). :chytry:

Jeśli serwis, bądź zaplecze techniczne w Dubaj, będzie do tych klim podchodziło tak, jak w Polsce, to.... brrrr... dobrze, że nie mieszkam w Dubaju :diabeł:
solaris-club.com pisze:przyciemnione szyby z dodatkowym wewnetrznym wkładem z tworzywa izolujące od promieni słonecznych (szyba czołowa również ma wkład z tworzywa ,nie ma homologacji na Europę),
To rzeczywiście ciekawe rozwiązanie. Przeglądając zdjęcia na TWB i Klubie Solarisa, zastanawiałem się czemu one są takie ciemne. Teraz już rozumiem... ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:No właśnie wygląda na to, że oni opracowali system, który ma wspomagać kierowcy bezpieczne wyłącznie silnika w czasie burzy piaskowej
No, w sumie może chodzić o to, że po załączeniu tego włącza się tam jakiś hamulec, żeby silnik się już nie kręcił, zatyka się ten otwór do zasysania powietrza etc.
J-31 pisze:Jak przyglądam się warszawskim klimatyzowany Solarisom, oraz gdańskim (ZKM) to zastanawiam się co zrobi przewoźnik w Dubaju, za rok lub dwa - kiedy te autobusy będą już trochę miały na liczniku.

Otóż w znanych mi Solarisach klima dział poprawnie przez pierwszy rok. Potem zaczynają się "hocki-klocki". Tzn. niby działa, ale nie chłodzi. Nikt się tym nie przejmuje... a w upały w autobusie jest jeszcze goręcej (znam to z warszawskich SU18 III z 2005 roku, gdzie kierowcy mimo tego, że klima nie chłodzi na siłę zamykają okna na klucz ).

Jeśli serwis, bądź zaplecze techniczne w Dubaj, będzie do tych klim podchodziło tak, jak w Polsce, to.... brrrr... dobrze, że nie mieszkam w Dubaju
Spokojnie, tam jest o wiele goręcej niż tu, a sam emirat jest o wiele bogatszy, więc klima na pewno będzie dobrze działać

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: To rzeczywiście ciekawe rozwiązanie. Przeglądając zdjęcia na TWB i Klubie Solarisa, zastanawiałem się czemu one są takie ciemne. Teraz już rozumiem... ;)
Spójrz na to zdjęcie:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-218762.html
Ten Solaris również ma bardzo ciemne szyby jednak wątpię aby miał on takie wkładki. Wydaje mi się, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego i te wkładki tylko odbijają światło ;) Choć z drugiej strony może jednak Niemcy też je zamawiają i stąd nie mają potrzeby oklejania szyb różnokolorowymi foliami :?: :P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Może ten Solaris ma szybę przyciemnioną tak, że może z nią jeździć po RFN i UE, a te dubajskie mają ją przyciemnioną tak, że nie mogą?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ukmnęłą mi jedna rzecz - UE zabrania stosowania tych wkładek na szybę czołową - na to wygląda, że Niemcy to jednak po prostu porządny naród :P
plocmaster pisze:Może ten Solaris ma szybę przyciemnioną tak, że może z nią jeździć po RFN i UE, a te dubajskie mają ją przyciemnioną tak, że nie mogą?
Boczne i tylna na pewno nie, bo u nas można do 100%. Różnica może być przy czołowej i przednich bocznych - u nas jest max 30%.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

J-31 pisze:brrrr...
Chyba raczej ufff :P
Też jestem ciekaw, jak sobie z tą klimą poradzą...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Spójrz na to zdjęcie:
Oj Amalio, zbyt słabo Przeanalizowałeś zdjęcia Solarisów dla Dubaju. :]

Szyby w tym Solarisie, którego link do zdjęcia przesłałeś, nijak się mają do tego co posiadają autobusy dla Dubaju. Sugerowałbym Ci jeszcze raz spojrzeć na zdjęcia tamtych autobusów. One naprawdę mają przyciemniane szyby - i to od razu wpada w oko. Co więcej szyby w ich Solarisach są na tyle ciemne, że trudno nawet zobaczyć wnętrze. Tymczasem w tym niemieckim Solarisie - o ile faktycznie okna są lekko przyciemnione - to jednak widać wnętrze. Różnica jest naprawdę ogromna ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Może i te Solarisy dla Dubaju mają ciemniejsze szyby, ale co do argumentów to się nie zgodzę. Po pierwsze zupełnie inna pogoda co ma wpływ na odczucie co do ciemności. A dwa - lekko przyciemnione szyby to mają Solarisy sprzedawane w Polsce. Te co idą do Niemiec mają o wiele ciemniejsze szyby.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:A dwa - lekko przyciemnione szyby to mają Solarisy sprzedawane w Polsce. Te co idą do Niemiec mają o wiele ciemniejsze szyby.
Zgadza się ;)
Amalio pisze:Po pierwsze zupełnie inna pogoda co ma wpływ na odczucie co do ciemności
To fakt. To co zastosowano w autobusach dla Dubaju, w Polsce (czy nawet w Niemczech) nie ma racji bytu, ponieważ w autobusie rzeczywiście byłoby zbyt ciemno ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tymczasem z tego co słyszałem od siostry jeden z Solarisów dla Dubaju stał w ten weekend w holu MTP na targach edukacyjnych, przedstawiciele z Bolechowa opowiadali o zamontowanych w nim filtrach przeciwko burzy piaskowej i pokazywali przedział dla kobiet. Szkoda, że akurat nie miałem czasu, żeby się na te targi wybrać :/

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nic straconego - zawsze możesz się wybrać do Dubaju i tam je obejrzeć :diabeł:

Lopez

Post autor: Lopez »

KKS pisze:jeden z Solarisów dla Dubaju stał w ten weekend w holu MTP
Zdjęcia są na solaris-club.com. No ale oczywiście userom z Poznania przepadła chyba najlepsza w życiu okazja obejrzenia tych pojazdów ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”