Solaris (częściowo) wygrał przetarg na autobusy dla Dubaju
Na solaris-club.com są zdjęcia wnętrza dubajskich solarek z opisem, jakie elementy wyposażenia zostały specjalnie dostosowane do potrzeba zamawiającego. Jest tego naprawdę sporo.
Mnie szczególnie zainteresował ten przedział dla kobiet i dzieci. Nie jest on całkiem wyodrębniony - po bokach zastosowano ścianki szklane a środek oddziela bramka odchylana w jedną stronę.solaris-club.com pisze:Dla kontraktu Dubaj opracowano min:
układ wyłączania silnika przy dużym zapyleniu powietrza ( burze piaskowe) , filtry powietrza olejowe,dodatkowe chłodnice oleju,
kurtyny powietrza zimnego nad drzwiami , dodatkowe sprężarki do klimatyzacji ,nawiewy w klapach dachowych, przyciemnione szyby z dodatkowym wewnetrznym wkładem z tworzywa izolujące od promieni słonecznych (szyba czołowa również ma wkład z tworzywa ,nie ma homologacji na Europę), półprzezroczysta harmonia obrotnicy, dodatkowe akumulatory podtrzymujące prace AC w przypadku wyłączenia silnika, tylny zderzak posiadający wzmocnienie ze stali i nowe LEDy,koła z oponami typu MCS pompowane azotem, przednia częśc auta za kierowcą - przestrzen dla kobiet odgrodzona od dalszej ściana z szybą i zamykaną bramką , bramki zliczające pasażerów i wiele innych...
A nie lepiej byłoby kazać kierowcy wyłączyć silnik podczas burzy piaskowej?Lopez pisze:układ wyłączania silnika przy dużym zapyleniu powietrza ( burze piaskowe)
CiekaweLopez pisze:szyba czołowa również ma wkład z tworzywa ,nie ma homologacji na Europę
Czyli po naszemu po prostu przezroczysta opończa przegubuLopez pisze:półprzezroczysta harmonia obrotnicy
No cóż, w końcu najbardziej postępowy kraj arabski, więc nie będą stawiać jakichś barykadLopez pisze:Mnie szczególnie zainteresował ten przedział dla kobiet i dzieci. Nie jest on całkiem wyodrębniony - po bokach zastosowano ścianki szklane a środek oddziela bramka odchylana w jedną stronę.
Jaki? Przypominam, że to jest ZEA. Postępowa to jest Jordania, ale nie o to nas interesuje.plocmaster pisze:najbardziej postępowy kraj arabski
tak naprawdę nie jest cała przezroczysta. Ma tylko coś w rodzaju półprezroczystych "okienek". Nie widzę jednak w tym nic interesującego poza gadżetem.plocmaster pisze:Czyli po naszemu po prostu przezroczysta opończa przegubu
Tak mi się skojarzyło, w końcu robią sobie sztuczne wyspy, jest bogato etc., a w innych muzułmańskich państwach, gdzie nie ma ropy wyznawcy Mahometa zamiast Ferrari jeżdżą na osiołkachLopez pisze:Jaki? Przypominam, że to jest ZEA
Wydawało mi się, że to taka jaka w LC GXL, trudno to wyczyścićLopez pisze:tak naprawdę nie jest cała przezroczysta. Ma tylko coś w rodzaju półprezroczystych "okienek". Nie widzę jednak w tym nic interesującego poza gadżetem.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
No właśnie wygląda na to, że oni opracowali system, który ma wspomagać kierowcy bezpieczne wyłącznie silnika w czasie burzy piaskowej. U nich jednak panuje inny klimat niż u nas. U nas nie burzy piaskowej, to kierowca może "sobie wyłączyć silnik" ot tak. A tam jest zupełnie coś innegoplocmaster pisze:A nie lepiej byłoby kazać kierowcy wyłączyć silnik podczas burzy piaskowej?
Jak przyglądam się warszawskim klimatyzowany Solarisom, oraz gdańskim (ZKM) to zastanawiam się co zrobi przewoźnik w Dubaju, za rok lub dwa - kiedy te autobusy będą już trochę miały na liczniku.solaris-club.com pisze:kurtyny powietrza zimnego nad drzwiami , dodatkowe sprężarki do klimatyzacji
Otóż w znanych mi Solarisach klima dział poprawnie przez pierwszy rok. Potem zaczynają się "hocki-klocki". Tzn. niby działa, ale nie chłodzi. Nikt się tym nie przejmuje... a w upały w autobusie jest jeszcze goręcej (znam to z warszawskich SU18 III z 2005 roku, gdzie kierowcy mimo tego, że klima nie chłodzi na siłę zamykają okna na klucz ).
Jeśli serwis, bądź zaplecze techniczne w Dubaj, będzie do tych klim podchodziło tak, jak w Polsce, to.... brrrr... dobrze, że nie mieszkam w Dubaju
To rzeczywiście ciekawe rozwiązanie. Przeglądając zdjęcia na TWB i Klubie Solarisa, zastanawiałem się czemu one są takie ciemne. Teraz już rozumiem...solaris-club.com pisze:przyciemnione szyby z dodatkowym wewnetrznym wkładem z tworzywa izolujące od promieni słonecznych (szyba czołowa również ma wkład z tworzywa ,nie ma homologacji na Europę),
No, w sumie może chodzić o to, że po załączeniu tego włącza się tam jakiś hamulec, żeby silnik się już nie kręcił, zatyka się ten otwór do zasysania powietrza etc.J-31 pisze:No właśnie wygląda na to, że oni opracowali system, który ma wspomagać kierowcy bezpieczne wyłącznie silnika w czasie burzy piaskowej
Spokojnie, tam jest o wiele goręcej niż tu, a sam emirat jest o wiele bogatszy, więc klima na pewno będzie dobrze działaćJ-31 pisze:Jak przyglądam się warszawskim klimatyzowany Solarisom, oraz gdańskim (ZKM) to zastanawiam się co zrobi przewoźnik w Dubaju, za rok lub dwa - kiedy te autobusy będą już trochę miały na liczniku.
Otóż w znanych mi Solarisach klima dział poprawnie przez pierwszy rok. Potem zaczynają się "hocki-klocki". Tzn. niby działa, ale nie chłodzi. Nikt się tym nie przejmuje... a w upały w autobusie jest jeszcze goręcej (znam to z warszawskich SU18 III z 2005 roku, gdzie kierowcy mimo tego, że klima nie chłodzi na siłę zamykają okna na klucz ).
Jeśli serwis, bądź zaplecze techniczne w Dubaj, będzie do tych klim podchodziło tak, jak w Polsce, to.... brrrr... dobrze, że nie mieszkam w Dubaju
Spójrz na to zdjęcie:J-31 pisze: To rzeczywiście ciekawe rozwiązanie. Przeglądając zdjęcia na TWB i Klubie Solarisa, zastanawiałem się czemu one są takie ciemne. Teraz już rozumiem...
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-218762.html
Ten Solaris również ma bardzo ciemne szyby jednak wątpię aby miał on takie wkładki. Wydaje mi się, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego i te wkładki tylko odbijają światło Choć z drugiej strony może jednak Niemcy też je zamawiają i stąd nie mają potrzeby oklejania szyb różnokolorowymi foliami
Ukmnęłą mi jedna rzecz - UE zabrania stosowania tych wkładek na szybę czołową - na to wygląda, że Niemcy to jednak po prostu porządny naród
Boczne i tylna na pewno nie, bo u nas można do 100%. Różnica może być przy czołowej i przednich bocznych - u nas jest max 30%.plocmaster pisze:Może ten Solaris ma szybę przyciemnioną tak, że może z nią jeździć po RFN i UE, a te dubajskie mają ją przyciemnioną tak, że nie mogą?
Oj Amalio, zbyt słabo Przeanalizowałeś zdjęcia Solarisów dla Dubaju.Amalio pisze:Spójrz na to zdjęcie:
Szyby w tym Solarisie, którego link do zdjęcia przesłałeś, nijak się mają do tego co posiadają autobusy dla Dubaju. Sugerowałbym Ci jeszcze raz spojrzeć na zdjęcia tamtych autobusów. One naprawdę mają przyciemniane szyby - i to od razu wpada w oko. Co więcej szyby w ich Solarisach są na tyle ciemne, że trudno nawet zobaczyć wnętrze. Tymczasem w tym niemieckim Solarisie - o ile faktycznie okna są lekko przyciemnione - to jednak widać wnętrze. Różnica jest naprawdę ogromna
Zgadza sięAmalio pisze:A dwa - lekko przyciemnione szyby to mają Solarisy sprzedawane w Polsce. Te co idą do Niemiec mają o wiele ciemniejsze szyby.
To fakt. To co zastosowano w autobusach dla Dubaju, w Polsce (czy nawet w Niemczech) nie ma racji bytu, ponieważ w autobusie rzeczywiście byłoby zbyt ciemnoAmalio pisze:Po pierwsze zupełnie inna pogoda co ma wpływ na odczucie co do ciemności
Tymczasem z tego co słyszałem od siostry jeden z Solarisów dla Dubaju stał w ten weekend w holu MTP na targach edukacyjnych, przedstawiciele z Bolechowa opowiadali o zamontowanych w nim filtrach przeciwko burzy piaskowej i pokazywali przedział dla kobiet. Szkoda, że akurat nie miałem czasu, żeby się na te targi wybrać