Solaris (częściowo) wygrał przetarg na autobusy dla Dubaju
To ja może dodam do tego jeszcze klasyfikację realności:B.A. Baracus pisze:Reasumując wywody na temat środka transportu to ja widzę 3 opcje:
- przejazd o własnych siłach
- statek
- montaż na miejscu (części przewożone ciężarówkami)
1. statek
2. montaż
3. przejazd o własnych siłach
Jednak części do montażu popłynęłyby raczej statkiem (najtaniej). To już nie jest problem wrzucić wszystko do kontenerów j jazda:)
@Plocmaster dobra nawet jeśliby spali w autobusach choć ja uważam, że poważna firma = poważne rozwiązania.Taka jazda byłaby bardzo męcząca - mało komfortowa. Po za tym czy Solaris jest gotowy pokryć ewentualne koszta napraw tych autobusów jeśli w drodze miałyby na przykład stłuczki?
Biorąc pod uwagę naszą szerokość geograficzną transport morski zbyt długo by trwał zresztą istnieje ryzyko, że statek rozbije w pobliżu Wielkiej Brytanii (tak jak ostatnio ten kontenerowiec) i Anglicy rozkradną Solarisy po czym je sprzedadzą do Polski jako używane
Osobiście uważam, że montaż na miejscu by był najlepszym wyjściem
Biorąc pod uwagę naszą szerokość geograficzną transport morski zbyt długo by trwał zresztą istnieje ryzyko, że statek rozbije w pobliżu Wielkiej Brytanii (tak jak ostatnio ten kontenerowiec) i Anglicy rozkradną Solarisy po czym je sprzedadzą do Polski jako używane
Osobiście uważam, że montaż na miejscu by był najlepszym wyjściem
Jeśli mówimy poważnie to jak np. polska armia przewiozła sprzęt do Iraku? I jak się transportuje ropę naftową z Bliskiego Wschodu?Amalio pisze:Biorąc pod uwagę naszą szerokość geograficzną transport morski zbyt długo by trwał zresztą istnieje ryzyko, że statek rozbije w pobliżu Wielkiej Brytanii (tak jak ostatnio ten kontenerowiec) i Anglicy rozkradną Solarisy po czym je sprzedadzą do Polski jako używane
Drogą morską. 2 czy 3 tygodnie to nie jest jakoś przerażająco długo, nie żyjemy w średniowieczu
IMO najlepszym transportem byłby transport drogą morskąB.A. Baracus pisze:Reasumując wywody na temat środka transportu to ja widzę 3 opcje:
- przejazd o własnych siłach
- statek
- montaż na miejscu (części przewożone ciężarówkami)
Z resztą co się tak martwicie poczekajmy jeszcze trochę i będziemy wiedzieć jak Solaris przetransportuje te swoje produkty do Dubaju
Hmmm. To może lekko zejdę z tematu Solarisów dla Dubaju, chociaż nie za daleko. Bowiem wciąż mam na myśli sprawę wielkiego przetargu autobusów dla Dubaju. Przypomnę - to co doskonale Pamiętacie. Ten przetarg wygrał zarówno Solaris jak i Neoplan... a nowe Neoplany - z tego co pamiętam - są (a przynajmniej były) produkowane w Sadach. Robi je firma Neoman. Ta sama co MAN-y. Neoplan i MAN są do siebie podobne konstrukcyjnie. Różnią się jedynie detalami...
No i, chyba, coś się w temacie zaczyna ruszać. Otóż niedawno dotarła do mnie wiadomość - poprzez radio - iż zakład produkcyjny w Starachowicach (ciężarówki Star) ma się przekwalifikować i produkować konstrukcje stalowe dla autobusów. Oni już wcześniej robili zarówno ciężarówki jak i konstrukcje stalowe do autobusów MAN. A teraz przeniesiono już produkcję ciężarówek, gdzieś do Austrii
A zatem jeżeli Fabryka w Starachowicach - będąca w konsorcjum MAN-a - ma produkować masowo i wyłącznie konstrukcje stalowe, to całkiem prawdopodobne jest, że będzie to produkcja pod nowe Neoplany dla Dubaju (montaż autobusów w Sadach)
I co o tym Myślicie ?
No i, chyba, coś się w temacie zaczyna ruszać. Otóż niedawno dotarła do mnie wiadomość - poprzez radio - iż zakład produkcyjny w Starachowicach (ciężarówki Star) ma się przekwalifikować i produkować konstrukcje stalowe dla autobusów. Oni już wcześniej robili zarówno ciężarówki jak i konstrukcje stalowe do autobusów MAN. A teraz przeniesiono już produkcję ciężarówek, gdzieś do Austrii
A zatem jeżeli Fabryka w Starachowicach - będąca w konsorcjum MAN-a - ma produkować masowo i wyłącznie konstrukcje stalowe, to całkiem prawdopodobne jest, że będzie to produkcja pod nowe Neoplany dla Dubaju (montaż autobusów w Sadach)
I co o tym Myślicie ?
¯aden Poznań, żadne okolice Poznania - pomyliłeś całkowicie owe tereny Nowa fabryka powstaje w podkrakowskich Niepołomicach. Produkcja ma ruszyć już w lipcu tego roku. Ponoć ma to być najbardziej nowoczesna fabryka MAN-a w Europie, a może i na świecie.B.A. Baracus pisze:produkcja ciężarówek MAN niebawem zacznie się w nowej fabryce gdzieś w okolicy podajże Poznania,
http://www.infobus.pl/text.php?id=10900&from=tagJ-31 pisze:A zatem jeżeli Fabryka w Starachowicach - będąca w konsorcjum MAN-a - ma produkować masowo i wyłącznie konstrukcje stalowe, to całkiem prawdopodobne jest, że będzie to produkcja pod nowe Neoplany dla Dubaju (montaż autobusów w Sadach)
Tu jest informacja na ten temat, cytuję: "Pojazdy te zostaną wyprodukowane w kooperacji przez zakłady w Starachowicach i Salzgitter."
To może Cię zaskoczę bo jest i będzie. Przynajmniej dopóki Wojsko Polskie będzie je kupowało (model 944). Oczywiście MAN wcale się nie przykłada do promowania tej marki.B.A. Baracus pisze:marki STAR już nie ma
Poza tym Starachowice produkują części dla całego koncernu np. bardzo duży dział wiązek.
Właśnie do końca nie wiedziałem, to też pojawiło się słowo "podajże"Hannibal pisze:¯aden Poznań, żadne okolice Poznania - pomyliłeś całkowicie owe tereny Nowa fabryka powstaje w podkrakowskich Niepołomicach.
Nie chcę skłamać, ale nie dalej niż miesiąc temu M.A.N. ogłosił, że marka STAR zostanie całkowicie zlikwidowana... Z tego co pamiętam powstaną tylko ostatnie serie dla wojska i już koniec produkcji STARów...Lopez pisze:To może Cię zaskoczę bo jest i będzie. Przynajmniej dopóki Wojsko Polskie będzie je kupowało (model 944). Oczywiście MAN wcale się nie przykłada do promowania tej marki.
Poza tym Starachowice produkują części dla całego koncernu np. bardzo duży dział wiązek.
No i są Solarisy dla Dubaju
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-217285.html
Nie umiem się już doczekać zdjęć wnętrza bo jak wiadomo te Solarisy mają osobny przedział dla mężczyzn i osobny dla kobiet
A tu zwróćcie uwagę na dość ciekawy wyświetlacz
http://pl.youtube.com/watch?v=dGDIryMCRkc
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-217285.html
Nie umiem się już doczekać zdjęć wnętrza bo jak wiadomo te Solarisy mają osobny przedział dla mężczyzn i osobny dla kobiet
A tu zwróćcie uwagę na dość ciekawy wyświetlacz
http://pl.youtube.com/watch?v=dGDIryMCRkc
Na stronie galerii klubu Solarisa pojawił się na razie tylko rysunkowy układ wnętrza, który muszę przyznać, że wygląda dość ciekawie: Link.
Na tej stronie są jeszcze dodatkowe 2 zdjęcia SU12 dla tego przewoźnika
Ps. Jakoś obiecywali na TWB, że dodadzą fotkę wnętrza, a jakoś na razie nic nie dodali.
Na tej stronie są jeszcze dodatkowe 2 zdjęcia SU12 dla tego przewoźnika
Ps. Jakoś obiecywali na TWB, że dodadzą fotkę wnętrza, a jakoś na razie nic nie dodali.