Solaris Urbino 12 III (Mobilis Warszawa)
Solaris Urbino 12 III (Mobilis Warszawa)
Otwieram nowy temat. Później połączę go z wcześniejszym, o Solarisach IIIG w W-wie.
A zatem...
A zatem...
Małe zaskoczenie dla mnie. Wcześniej słyszałem, że "Mobilis" rusza ze swoimi Solarisami 1-szego września. No, a tutaj niespodzianka. Już w lipcu wyjeżdżąją pierwsze - 10 sztuk.Przegubowiec pisze:22-06-2007 • Do zajezdni w Ursusie dotarł już pierwszy Solaris Urbino 12 dla realizacji kontraktu na 50 wozów w ruchu. Od 1.07 Mobilis ma wyjechać na pierwszych 10 brygad. Mobilisowe Solarisy w odróżnienia od tych z MZA mają miękkie siedzenia oraz wyświetlacze Pixela. Otrzymają numery od A101 wzwyż.
Już gdzieś słyszałem, że w Mobilis będzie musiał znaleźć nową lokalizacje, gdyż w zakładzie przy ul. Posag 7 panien jest za ciasno na cały tabor posiadany przez firmę. Na razie to tylko plotka, więc nie jestem w stanie jej zweryfikować.
Jeśli chodzi o trasy, na które mają wyjechać nowe Solarisy to polecam uważną lekturę "Przegubowca" i forum Wawkom.
Jeśli chodzi o trasy, na które mają wyjechać nowe Solarisy to polecam uważną lekturę "Przegubowca" i forum Wawkom.
Hmm nowe Solarisy prezentują się bardzo ładnie link do zdjęcia. http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-168144.html zauważyłem też, że maja mniejsze szyby do otwierania.
Jak na razie według TWB na zajezdni są juz dwa Solarisy.
Jak na razie według TWB na zajezdni są juz dwa Solarisy.
Przecież tam tych hal poursusowskich jest w pytę i z pewnością można dokupić/wynająć jeszcze kawałek.TLG pisze:Już gdzieś słyszałem, że w Mobilis będzie musiał znaleźć nową lokalizacje, gdyż w zakładzie przy ul. Posag 7 panien jest za ciasno na cały tabor posiadany przez firmę. Na razie to tylko plotka, więc nie jestem w stanie jej zweryfikować.
Niektóre są pozjamowane przez inne firmy. Ponadto brak jest infrastruktury do obsługi takiej ilości taboru. Dlatego ta plotka ma pewne pokrycue w faktach. Okaże się w trakcie realizacji.plocmaster pisze:Przecież tam tych hal poursusowskich jest w pytę i z pewnością można dokupić/wynająć jeszcze kawałek.
Spoko. Póki co, Scania nie jest taka zła... potem zobaczymyB.A. Baracus pisze:Na pewno będzie to coś lepszego i ciekawszego od Scanii...
Nie wiem, ale znając "Mobilisa", to raczej wątpię. Po prostu wyjadą na ulice, by obsługiwać linię. W "oficjalną pokazówkę" raczej nie wierzęB.A. Baracus pisze:Ciekawe czy Mobilis szykuje jakąś "oficjalną" pokazówkę
Na placu Mobilis nie ma miejsca już teraz. Jedną część hali jeszcze mają w miare pustą. Z tego co wiem, to firma przymierza sie do montażu nowej myjni w tym samym miejscu. Co do zapecza to jeden kanał i kilka podnośników dostawnych trudno tak nazwaćTLG pisze:Już gdzieś słyszałem, że w Mobilis będzie musiał znaleźć nową lokalizacje, gdyż w zakładzie przy ul. Posag 7 panien jest za ciasno na cały tabor posiadany przez firmę. Na razie to tylko plotka, więc nie jestem w stanie jej zweryfikować.
No to dojechało mu 12 kolegów
Na Przegubowcu można też obejrzeć trochę więcej zdjęć pierwszego egzemplarza - we wnętrzu widać całkiem sporo zmian w porównaniu do Solarek z MZA - żółte poręcze, inna kabina, kamery (w SU12 MZA mimo zapowiedzi dalej ich nie ma...) no i wyświetlacz wewnętrzny w ciekawym miejscuPrzegubowiec pisze:27-06-2007 • Dziś wieczorem do zajezdni w Ursusie dojechało z fabryki 12 kolejnych Solarisów U12. Od 1.07 wyjadą na 10 brygad, które Mobilis dostanie w ramach 10-letniej umowy na obsługę linii. W pierwszym rzucie Mobilisowi przypadną w obsłudze linie 180 194 i 197.
Witam.
Tradycyjnie chciałbym przedstawić swój mały reportaż o pierwszym dniu użytkowania wozów.
Wybrałem się tym razem na linię 197, ponieważ wszystkie brygady obsługuje Mobilis nowymi wozami. Dziś na 1/197 A109, na 2/197 A111, zaś na 3/197 A106.
Jak Solaris wygląda każdy wie... Więc nie ma sensu się rozpisywać.
Wspomnę tylko o różnicach w stosunku do Solarisów MZA.
Solarisy Mobilisu wyposażono w silnik DAF-a (prawdopodobnie taki sam jak U12 dla MZA), ale współpracuje on z 4. biegową skrzynią VOITH-a. Mam wrażenie, że dzięki niej autobus jest żwawszy w porównaniu do 6. biegowego ZF-a (rzadsze zmiany biegów, które nie powodują zmniejszenia przyśpieszenia. Przełożenia też dobrze dobrane. Z resztą takie same jak w U18). Z tym, że silnik znacznie częściej osiągał obroty powyżej 1500 obr./min. podczas przyśpieszania z gazem wciśniętym trochę ponad połowę.
Tak jak wspomniał kol. Drentwy w Solarisach dla Mobilisu zamontowano „żółte poręcze, kamery (w SU12 MZA mimo zapowiedzi dalej ich nie ma...) no i wyświetlacz wewnętrzny w ciekawym miejscu”. Zmieniono także ilość i wielkość otwieranych okien, zamontowany inny fotel kierowcy (taki jak w Urbinetkach, czyli o model czy dwa niższy/gorszy), za to zgodnie z wymogami przetargu doczekaliśmy się wreszcie miękkich siedzeń w Solarisach...
Zamontowano także klimatyzator innego producenta (Carrier Suetrak) oraz system nagłośnienia przestrzeni pasażerskiej. Natomiast poskąpiono na radio dla kierowcy. Kabina jest podobnie zabudowana jak w Urbino 18 MZA, czyli mniej schowków nad głową kierowcy (biały profilowany „laminat”). Kierowca narzekał na ich brak oraz na śliską kierownicę, natomiast chwalił żwawość wozu.
Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu za każdym razem pojawiała się informacja o jakimś błędzie. A to sterowania układu silnika, a to EBS-u lub układu chłodzenia. Jednak po włączeniu silnika i upływie około minuty komunikaty te znikały. Ogólnie Solarisy te zrobiły na mnie dobre wrażenie. Ładnie dobrana kolorystyka (wolę żółte poręcze), nie trzeszczą tak jak Scania (chociaż tak bardzo mi to w Scanii nie przeszkadza).
Teraz pora na kilka zdjęć...
Jako, że nie mam chwilowo czasu, aby zdjęcia pojedynczo opisywać i linkować podam link ogólny...
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.net/c1315922.html
Tradycyjnie chciałbym przedstawić swój mały reportaż o pierwszym dniu użytkowania wozów.
Wybrałem się tym razem na linię 197, ponieważ wszystkie brygady obsługuje Mobilis nowymi wozami. Dziś na 1/197 A109, na 2/197 A111, zaś na 3/197 A106.
Jak Solaris wygląda każdy wie... Więc nie ma sensu się rozpisywać.
Wspomnę tylko o różnicach w stosunku do Solarisów MZA.
Solarisy Mobilisu wyposażono w silnik DAF-a (prawdopodobnie taki sam jak U12 dla MZA), ale współpracuje on z 4. biegową skrzynią VOITH-a. Mam wrażenie, że dzięki niej autobus jest żwawszy w porównaniu do 6. biegowego ZF-a (rzadsze zmiany biegów, które nie powodują zmniejszenia przyśpieszenia. Przełożenia też dobrze dobrane. Z resztą takie same jak w U18). Z tym, że silnik znacznie częściej osiągał obroty powyżej 1500 obr./min. podczas przyśpieszania z gazem wciśniętym trochę ponad połowę.
Tak jak wspomniał kol. Drentwy w Solarisach dla Mobilisu zamontowano „żółte poręcze, kamery (w SU12 MZA mimo zapowiedzi dalej ich nie ma...) no i wyświetlacz wewnętrzny w ciekawym miejscu”. Zmieniono także ilość i wielkość otwieranych okien, zamontowany inny fotel kierowcy (taki jak w Urbinetkach, czyli o model czy dwa niższy/gorszy), za to zgodnie z wymogami przetargu doczekaliśmy się wreszcie miękkich siedzeń w Solarisach...
Zamontowano także klimatyzator innego producenta (Carrier Suetrak) oraz system nagłośnienia przestrzeni pasażerskiej. Natomiast poskąpiono na radio dla kierowcy. Kabina jest podobnie zabudowana jak w Urbino 18 MZA, czyli mniej schowków nad głową kierowcy (biały profilowany „laminat”). Kierowca narzekał na ich brak oraz na śliską kierownicę, natomiast chwalił żwawość wozu.
Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu za każdym razem pojawiała się informacja o jakimś błędzie. A to sterowania układu silnika, a to EBS-u lub układu chłodzenia. Jednak po włączeniu silnika i upływie około minuty komunikaty te znikały. Ogólnie Solarisy te zrobiły na mnie dobre wrażenie. Ładnie dobrana kolorystyka (wolę żółte poręcze), nie trzeszczą tak jak Scania (chociaż tak bardzo mi to w Scanii nie przeszkadza).
Teraz pora na kilka zdjęć...
Jako, że nie mam chwilowo czasu, aby zdjęcia pojedynczo opisywać i linkować podam link ogólny...
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.net/c1315922.html
Jak najbardziej niebieski.... Nie wiem dlaczego pomyślałeś o zieleni...MKM Shadow pisze:Jaki odcień jest tej tapicerki na siedzeniach niebieski czy zielony ?
Oj to już nie pierwszy raz. ¯ółte listwy, jak to określasz, występowały już zarówno w Urbino 12 jak i Urbino 18 z ostatnich dostw dla MZA. Na potwierdzenie zdjęcie. Wnętrze Urbino 12 MZAMKM Shadow pisze: O i widzę, że w tych SU12 III dla Mobilisa zastosowano listwy na progach w kolorze żółtym, a nie szarym jak to nas Solaris zdążył do tego przyzwyczaić