Premiery Solarisa

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Jak widać nowe ma grubsze ramiona i nie jest tak pochylone jak dotychczasowe.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Bez przesady, drobna poprawka, niczego nie zmienia; nie ma w zasadzie nad czym tu debatować ;)

Awatar użytkownika
BarteG
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-12, 21:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BarteG »

Nie ja zacząłem dyskusję n/t zmiany logo, nawet nie ciągnął bym tego tematu- Amalio pytał to odpowiadałem ;) .
"nie dostałem od tej firmy gadżetów jakie chciałem, a inni dostali".
Nie przypominam sobie żebym tak pisał.

Z mojej strony koniec OT, wracając do tematu to jestem ciekaw, czy projektowanie SU18,75 miało sens tzn czy przyjmie się na rynku- moim zdanie nie. Dlaczego? Dlatego, że większość SWIZów pisana jest pod zwykłe 18-metrowce a różnica między 18 a 18,75 nie jest jakaś porażająca. Już bardziej zasadne wydaje mi się zaprojektowanie czegoś w rodzaju CapaCity, bo tam różnica długości jest bardziej znacząca. No ale nie ma co gdybać- pożyjemy zobaczymy ;).

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

SU18,75 powstało pewnie dlatego, że ktoś takiej długości pojazd sobie zażyczył - proste. Skończ łaskawie szukać problemu tam, gdzie go nie ma.

Następne posty nie na temat będą nagradzane ostrzeżeniami.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

gornik357 pisze:SU18,75 miało sens tzn czy przyjmie się na rynku- moim zdanie nie. Dlaczego? Dlatego, że większość SWIZów pisana jest pod zwykłe 18-metrowce a różnica między 18 a 18,75 nie jest jakaś porażająca. Już bardziej zasadne wydaje mi się zaprojektowanie czegoś w rodzaju CapaCity, bo tam różnica długości jest bardziej znacząca.
Co do rzeczy ma niby różnica długości :?: Jaki według Ciebie byłby sens budowania autobusu 20m skoro sprzedają się one znacznie gorzej od 18,75 :?:

Gdyby Solaris budował swoją ofertę w oparciu o wymagania wyłącznie Polskich klientów, to daleko by nie zaszedł. Wszystkie nowe modele powstały z myślą o odbiorcach w calej Europie gdzie będzie zbyt na takie modele jak 18,75, InterUrbino, electric czy w końcu Urbino Ü. Ba - dodajmy do tego Urbino/Trollino MetroStyle.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

InfoBus.pl: To oznacza kolejny gorący okres przed wami. Opracowanie i wyprodukowanie kolejnego elektrycznego modelu w sytuacji, kiedy rynek będzie oczekiwał od was czwartej generacji Urbino z silnikami Euro 6…

Małgorzata Olszewska: Tak, to prawda, ale my jesteśmy już przyzwyczajeni do takich wyzwań. Osobiście uważam, że stylistyka aktualnej generacji Urbino cały czas się broni, także na razie będziemy koncentrować się przede wszystkim na wersjach elektrycznych i wdrażaniu nowych jednostek Euro 6 do istniejących modeli. Tutaj chronologia jest następująca: najpierw silnika DAF, potem MAN i na końcu Cummins Ten rytm podyktowany jest przez dostępność nowych jednostek u ich dostawców. Niestety, ich montaż nie jest łatwy i wymusił na nas stworzenie nowej komory silnika, która niestety jest większa od dotychczas stosowanych. Problemem jest także większa waga nowych silników i poziom ich skomplikowania. Dodając do tego wyższą cenę można naprawdę zniechęcić się do diesla. Dlatego też –wsłuchując się w głosy klientów –nie dążymy do jak najszybszego wdrożenia silników Euro 6 do produkcji seryjnej. Pracujemy tutaj spokojnie nad jak najlepszym ich montażem i czekamy na wejście obowiązkowych norm w życie. W przyszłym roku będziemy na pewno gotowi na nowe wymogi –ze wszystkimi jej zaletami, jak i trudnościami.

InfoBus.pl: Jakie są prognozy dotyczące produkcji Solarisa na ten rok?

Małgorzata Olszewska: Osiągniemy minimalnie mniejszy poziom w porównaniu z ubiegłym rokiem. Co ciekawe, w tym roku wzięliśmy udział w większej liczbie przetargów niż rok wcześniej, a mimo to wynik jest niższy. To świadczy o rosnącej konkurencji, a także o kurczeniu się niektórych rynków –m.in. w Polsce. Przygotowując się do takiej sytuacji wprowadziliśmy do oferty dwa nowe autobusy: Urbino 18,75 –z myślą przede wszystkim o skandynawskich klientach oraz Urbino 12 Uberland, który powinien zainteresować przewoźników głównie w Niemczech. Do tego coraz mocniej liczymy na międzymiastowy model InterUrbino, który w tym roku zmodernizowaliśmy i jeszcze lepiej dostawaliśmy do potrzeb klientów. I to już przynosi pierwsze wymierne efekty –mamy duże zamówienie na ten autobus z Włoch, a nawet z Rosji, gdzie sześć InterUrbino przekażemy na początku przyszłego roku na Syberię, do Irkucka. Oczywiście będą one wyposażone w specjalny pakiet zimowy, który już wcześniej stosowaliśmy w naszych autobusach dla Skandynawii.

InfoBus.pl: A jak spisują się inne kierunku eksportowe?

Małgorzata Olszewska: Wzrost zagranicznej sprzedaży odnotowaliśmy w Czechach i we Włoszech. Rekordowy rok mamy w Niemczech. Słabiej w tym roku wypadnie Francja, gdyż nie zdobyliśmy żadnego kontraktu z Transdev. Ważne natomiast zwycięstwa odnieśliśmy w Hiszpanii (i to na 20 autobusów), a także w Belgii, królestwie Van Hool-a. Rozwijamy cały czas naszą współpracę w Finlandii. W ostatnim czasie przebudowaliśmy nasze struktury w Szwecji, Austrii i Szwajcarii. Myślę, że wyjdzie nam to na dobre, gdyż już z tego ostatniego kraju, z Salzburga, otrzymaliśmy zamówienie na aż 26 trolejbusów (+ 14 w opcji) –oczywiście w niepowtarzalnym wyglądzie MetroStyle. Sprzedaż oczywiście to nie wszystko. Myślimy także o naszym serwisie, dlatego w marcu br. uruchomiliśmy w Berlinie Centrum Kompetencyjne Solarisa, gdzie nie tylko naprawiamy nasze pojazdy, ale także szkolimy personel techniczny. Tutaj także przygotowujemy nowe autobusy do wydania i przerabiamy używane egzemplarze pod kątem kolejnego użytkownika. To taki niemiecki odpowiednik Centralnej Stacji Serwisowej Solarisa w Polsce. Dzięki temu jesteśmy coraz bliżej klienta.

www.infobus.pl/text.php?id=50415
----------------------------------------------------
Zapowiedź IV generacji SU:
Echa TRANSEXPO 2012: Solaris zapowiada IV generację

Podczas targów TRANSEXPO o najnowszej IV generacji Urbino, premierowym elektrobusie i jesiennych targach w Hanowerze i Berlinie rozmawialiśmy z Solange Olszewską, prezesem Solaris Bus &Coach.

SOLARIS BUS &COACH –kieleckie stoisko producenta z Bolechowa było powtórką ekspozycji z IAA 2012, co jak najbardziej pozytywnie świadczy o kondycji polskiego rynku. Oczywiście najważniejszą premierą (za którą Solaris otrzymał główną nagrodę Targów Kielce) był debiut elektrobusa Solarisa Urbino 12 electric. Obok niego zobaczyliśmy kolejnych debiutantów: zmodernizowane InterUrbino 12;lokalne i niskopodłogowe Urbino 12 Üoraz Solaris w formacie XXL, czyli przegubowe Urbino 18,75. Autobusy te opisaliśmy już w InfoBusie przy okazji targów w Hanowerze. O dalszym rozwoju firmy rozmawialiśmy z Solange Olszewską, prezesem Solaris Bus &Coach:

InfoBus.pl: Jak się Pani czuła odbierając w Kielcach kolejną nagrodę dla Solaris?

Solange Olszewska, prezes Solaris Bus &Coach: Fantastycznie. Ta kolejna nagroda utwierdza mnie w przekonaniu, że robimy po prostu dobrą robotę. Osobiście jest to dla mnie szczególnie cenny medal, gdyż został przyznany przez fachowców z branży. Co ciekawe najwięcej nagród otrzymujemy właśnie po uruchomieniu produkcji autobusów elektrycznych. W zeszłym roku i w tym dostaliśmy medal Targów Kielcach, docenili nas także czytelnicy niemieckiego magazynu “Busplaner”, uznając nasz pierwszy elektrobus za “Innowację Roku 2012”w kategorii Transport Publiczny. Z kolei niemieckie Stowarzyszenie Przewoźników Transportu Publicznego (VDV) przyznało polskiemu autobusowi nagrodę EBUS w dziedzinie pojazdy elektryczne. To naprawdę mobilizuje.

InfoBus.pl: Wydaje się, że szczególnie ważny dla werdyktu jury miał fakt, że Urbino 12 electric ma już za sobą pierwszy sukces handlowy

Solange Olszewska: Rzeczywiście rzadko się zdarza, aby innowacyjny autobus został od razu kupiony. Nam się to udało dzięki firmie Braunschweiger Verkehrs-AG z miejscowości Brunszwik w Niemczech. Urbino 12 electric dostarczony zostanie w 2013 roku będąc częścią realizowanego przez niemieckie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast programu pilotażowego związanego z nowoczesnymi technologiami napędu. Na pewno ten sukces zawdzięczamy także naszym pierwszym elektrobusom. Przypomnę, że bardzo dobrze zdały swój egzamin podczas pierwszej tury testów w regularnym ruchu miejskim. W sumie do tej pory autobusy elektryczne naszej produkcji przejechały kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Na przykład w Poznaniu przez trzy tygodnie Solaris Urbino electric pokonał bez jakichkolwiek usterek 3.000 km, wożąc kibiców oraz gości przybywających do Poznania podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Równie udanie wypadły testy w Warszawie czy podczas wystawy sztuki współczesnej „documenta”w Kassel, gdzie autobusy pokonywały regularnie, bez ładowania, ponad 120 km. To po prostu działa.

InfoBus.pl: W tym roku pokazujecie Państwo identyczną ekspozycję w Kielcach jaką wcześniej mogliśmy zobaczyć w Hanowerze. Dlaczego?

Solange Olszewska: Polscy klienci nie różnią się od tych, którzy odwiedzają nas w Hanowerze czy Berlinie. TRANSEXPO w Kielcach to tak samo ważna wystawa jak te w Europie zachodniej. A może nawet ważniejsza bo to kraj, z którego się wywodzimy. Poziom zarówno jeśli chodzi o ekspozycje jak tez jeśli mó1)imy o oferowanych produktach się wyrównał, co oczywiście jest wielkim sukcesem naszej branży. W tej sytuacji nie ma potrzeby wprowadzania „krajowych elementów”i chcemy wszystkim pokazać to, nad czym aktualnie pracujemy, a co często jest także spełnieniem oczekiwań poszczególnych klientów. W tym roku pokazaliśmy m.in. Urbino 12 Ü, czyli wszechstronny autobus międzymiastowy, który łączy w sobie dostępność, najwyższy komfort jazdy z dużą pojemnością. To pojazd skonstruowany na miarę zmieniających się potrzeb transportowych, z myślą o niewielkich miastach oraz wsiach, gdzie także jest potrzebny niskopodłogowy, przyjazny tabor. Kolejnym uzupełnieniem naszej oferty są modele Urbino 12,9 oraz 18,75, które są naszą odpowiedzią na rosnącą liczbę pasażerów komunikacji miejskiej i związaną z nią potrzebę większej przestrzeni w autobusach miejskich. W Kielcach pokazaliśmy wydłużoną „osiemnastkę”, która jest równocześnie najdłuższym autobusem wyprodukowanym przez nas do tej pory. Natomiast pierwsze dwa Urbino 12,9 z napędem hybrydowym trafią do fińskiego miasta Tampere. Odnowiliśmy także międzymiastowy model InterUrbino –w tradycyjnej współpracy ze studioFT z Berlina. Dzięki stylistycznym zmianom pojazd ma teraz bardziej dynamiczny charakter, co na pewno spodoba się wielu naszym klientom.

InfoBus.pl: O ile pokazane w tym roku pojazdy to rozwiniecie dotychczasowej oferty, tak w przyszłym roku czeka Was generalna przebudowa całej generacji

Solange Olszewska: Dokładnie. To ostatni dzwonek dla IV generacji Urbino, która w przyszłym roku pojawi się wraz z nową gamą silników Euro 6. Kto spodziewa się rewolucji zawiedzie się.. Będzie to ewolucyjny projekt mocno nawiązujący do ostatniej serii Urbino, ale z jeszcze ładniej zaprojektowanym wnętrzem i zmodernizowaną zewnętrzną stylistyką. Wstępne wizualizacje wyglądają bardzo ciekawie. Prosimy jednak wszystkich jeszcze o chwilę cierpliwości –do następnych targów w Kielcach i Kortrijk.

InfoBus.pl: Jak ocenia Pani tegoroczne targi w Hanowerze i Berlinie? Czy spełniły Wasze oczekiwania?

Solange Olszewska: Wszystkie wystawy to ukłon producentów w stronę klientów. Dlatego dla nas najważniejsze są jak najliczniejsze odwiedziny naszych ekspozycji przez użytkowników czy sympatyków Solarisa. I pod tym kątem jak najbardziej te targi spełniły nasze oczekiwania.

InfoBus.pl: Na Innotrans medialną gwiazdą imprezy została bydgoska PESA. Jak to Pani odebrała?

Solange Olszewska: Oczywiście, wszystkim polskich firmom –szczególnie w działalności eksportowej –życzymy jak najlepiej i cieszymy się z każdego ich zagranicznego sukcesu. Podpisana w Berlinie umowa ramowa z DB, to kolejny krok w negocjacjach z europejską kolejową potęgą i tego jak najbardziej gratulujemy.

InfoBus.pl: A jak w tym kontekście oceni Pani debiut w Hanowerze i Kielcach elektrobusu firmy AMZ-Kutno?

Solange Olszewska: To już bardziej skomplikowany temat, który zostawiam do samodzielnej oceny przewoźnikom i ekspertom z branży.

InfoBus.pl: Podczas targów w Berlinie miała Pani okazję rozmawiać z niemieckim Ministrem Transportu. Na targach w Kielcach w ogóle zabrakło jakiegokolwiek przedstawiciela resortu transportu. Czy to oznaka lekceważenia?

Solange Olszewska: Wydaje mi się, że niestety trochę tak jest. Oczywiście ciężko jest porównywać targi Innotrans do TRANSEXPO z całym szacunkiem dla obu imprez. Berlińska wystawa ma naprawdę światową rangę i niedocenienie tutaj ogromnego wkładu niemieckich firm w ten sukces byłoby naprawdę ignorancją. Wracając do Polski, wydaje się to niesamowite jak tak potężny segment rynku, jakim jest komunikacja publiczna, może być cały czas niedoceniony przez nasze Ministerstwo Transportu. Przecież chociażby sami producenci pojazdów i komponentów tworzą dziesiątki tysięcy miejsc pracy, a Solaris jest już jedną z nielicznych polskich marek, która coś znaczą na międzynarodowej arenie przemysłu motoryzacyjnego. Do tego dochodzą dziesiątki tysięcy ludzi zatrudnionych w przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej, którzy na co dzień zapewniają komunikację milionom pasażerów. I to nie ma żadnego przełożenia na kontakty z Ministrem Transportu. Można nawet odnieść wrażenie, że nasza branża nie jest dla nich „cool”. Czas to zmienić. To sygnał dla nas wszystkich, dla całego sektora miejskiej komunikacji, że musimy jeszcze lepiej artykułować nasze interesy i pozyskać szersze zainteresowanie.

InfoBus.pl: I na koniec pytanie o nieobecność Krzysztofa Olszewskiego na jesiennych targach. Czy coś się stało?

Solange Olszewska: Tak, niestety mój mąż ma problemy zdrowotne i aktualnie przechodzi rehabilitację. To bardzo ciężkie wydarzenie dla nas jako rodziny. Przy okazji chciałabym podziękować wszystkim za okazany naszej rodzinie szacunek w tej szczególnej sytuacji.

InfoBus.pl: Bardzo dziękujemy za rozmowę, a Panu Krzysztofowi życzymy szybkiego powrotu do zdrowia!

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=50995

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

No to tylko świadczy o tym że wszystko już było.
Kto spodziewa się rewolucji zawiedzie się.. Będzie to ewolucyjny projekt mocno nawiązujący do ostatniej serii Urbino, ale z jeszcze ładniej zaprojektowanym wnętrzem i zmodernizowaną zewnętrzną stylistyką.
Powtarza się historia Jelcza z różnymi wariacjami na temat Peerki. (W gruncie rzeczy wszystko od Peery do Gniota było pośrednio lub bezpośrednio bazowane na Berliecie)

Tylko tu zamiast PR-y mamy Urbino które jest już produkowane przez 13 lat w praktycznie niezmienionym kształcie, oczywiście poza drobnymi zmianami.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

K4016td pisze:
Tylko tu zamiast PR-y mamy Urbino które jest już produkowane przez 13 lat w praktycznie niezmienionym kształcie, oczywiście poza drobnymi zmianami.
A czy nie zauważyłeś, że dotyczy to każdej innej konstrukcji :?: Taka sama sytuacja jest u MANa, Mercedesa, Scani, Volva czy Irisbusa.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Po co zmieniać coś co mimo upływ lat jest przyjemne dla oka i przyjazne pasażerowi? Porównanie do Jelcza nie ma sensu, Jelcz zawsze był konstrukcją toporną i przestarzałą.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

irisbus pisze: Jelcz zawsze był konstrukcją toporną i przestarzałą.
Eee tam, w latach 70. PR-ka była nowoczesna. :retard:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

SU IV generacji według Infobusa pojawi się dopiero w 2014 podczas IAA w Hanowerze:

www.infobus.pl/text.php?from=rss&id=53421

TW

Nowości Solarisa

Post autor: TW »

Witam wszystkich po bardzo dłuuuugiej nieobecności.
Chciałem zapytać czy coś komuś wiadomo na temat zapowiadanej premiery Urbino 4?

http://infobus.pl/text.php?id=61918

http://infobus.pl/admin/FCK/editor/plug ... s%C5%82ony

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Solaris Urbino IV

Post autor: Marcin_558 »

Solaris zapowiedział premierę nowej generacji Urbino koło września. Jako pierwsze zaprezentuje Urbino 12 i 18.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Premiery Solarisa

Post autor: pmaster »

Już od jakichś 2 lat co najmniej wszyscy na nią czekają.

zajkowski

Re: Premiery Solarisa

Post autor: zajkowski »

Witam,

To mój pierwszy post, mam dla Was ciekawą wiadomość na temat Urbino IV generacji:

www.nowysolaris.com

zachęcam ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Przemek »

24-tego września punkt 11:00 będzie miała miejsce światowa premiera nowej generacji Urbino.
Tymczasem pojawiły się ostatnie przecieki:
http://nowysolaris.pl/images/main/img11.jpg
http://nowysolaris.pl/images/main/img12.jpg

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Auper »

Tutaj można zobaczyć nieco więcej, co do samego autobusu, no cóż, nowego praktycznie nic nie ma, bo to ciągle autobus na 4 kołach z silnikiem w wieży, jedynie design jest... No mi się po prostu bardzo nie podoba...;)

Awatar użytkownika
BarteG
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-12, 21:29
Lokalizacja: Kielce

Re: Premiery Solarisa

Post autor: BarteG »

Ale czego Ty się konkretnie spodziewałeś? Kosmodromu? Wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane, dzięki czemu jest dużo więcej miejsc dostępnych z niskiej podłogi i ogólnie wygląda to dużo bardziej cywilizowanie. Natomiast co do designu zewnętrznego... sam nie wiem. Muszę się chyba jeszcze do niego przyzwyczaić i przede wszystkim zobaczyć jak to będzie wyglądało "w praktyce", czyli w różnych malowaniach. O ile Solaris będzie pilnował malowania detali na czarno to ok, ale myślę, że zaraz zacznie się dziadostwo jak w przypadku pasa świateł w Sancity etc. Póki co czekam na Transexpo i na testera- po obejrzeniu tego na żywo i przejażdżce zobaczymy co ten autobus jest naprawdę wart.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Auper »

Ja tam większego przeprojektowania nie widzę, miał to być kompletnie nowy solaris, masa nowych technologii, a jak zwykle, jest kompletnie to samo co nam wciskali przez ostatnie 15lat, tylko nieco inaczej opakowane, nie rozumiem jednak kogo chcą nabrać na ten numer, bo zamawiający autobus raczej nie pójdą na nowy design...

Awatar użytkownika
BarteG
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-12, 21:29
Lokalizacja: Kielce

Re: Premiery Solarisa

Post autor: BarteG »

Środkowe drzwi sporo przesunięte względem przodu, dzięki temu został dodany dodatkowy rząd siedzeń między 2 a 3 drzwiami, do tego zbiornik paliwa przeniesiony do przodu i cztery siedzenia obniżone z podestu na niską podłogę. Podsumowując układ wnętrza- w podstawowej wersji SU12III było 29 miejsc siedzących (w tym 23 na podestach i 6 nisko), natomiast w pokazanym prototypie SU12IV mamy 33 miejsca, z czego aż 16 dostępnych z poziomu podłogi. Znaczna różnica. Do tego wnętrze zupełnie się różni od strony wizualnej- płaska podsufitka, zabudowany wyświetlacz wewnętrzny, nowa kabina, całkowicie inny kształt i rozplanowanie poręczy, inne, grubsze słupki okienne. Zmian jest naprawdę dużo, ale szczerze mówiąc- wnętrze III generacji wydaje się bardziej przyjazne dla oka.

O ile w nowym SU12 zmiany w rozplanowaniu wnętrza są jak najbardziej na +, o tyle w SU18IV zbyt zachłysnęli się Mercedesem i wywalili drugie drzwi maksymalnie do tyłu. Nie widzę w tym większego sensu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”