Premiery Solarisa
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Premiery Solarisa
Pani Olszewska mówi ze planuje nowy autobus "nisko budżetowy":
Szefowa Solarisa przyznała też, że firma pracuje nad nowym pojazdem, choć podała niewiele szczegółów. – Za kilka miesięcy będzie wszystko wiadomo. Powiedzmy, ze ma to być coś w rodzaju... wielofunkcyjnego autobusu – przyznała. Nowy autobus ma się znacznie różnić od produkowanych do tej pory. Olszewska nazwała go „nisko kosztowym”. Ma być podobno przeznaczony przede wszystkim na rynki, na których – jak to oględnie powiedziano – głównym warunkiem zakupu jest cena, choć pani prezes przyznała, że będzie dostępny dla każdego, również dla odbiorców w Polsce.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -3235.html
Re: Premiery Solarisa
Ciekawy zabieg. Choć należy się zastanowić, czy nie lepiej i taniej zostawić w ofercie III generację jako autobus nisko kosztowy, ale promować najnowszy produkt jako podstawowy
Sama IV jest ciekawa i designerska, wygląda lekko, chociaż wątpliwości budzi u mnie nadmiar linii.
W środku te same mankamenty, które są znane z wcześniejszej serii jak i innych marek (za małe podesty).
Sama IV jest ciekawa i designerska, wygląda lekko, chociaż wątpliwości budzi u mnie nadmiar linii.
W środku te same mankamenty, które są znane z wcześniejszej serii jak i innych marek (za małe podesty).
Re: Premiery Solarisa
Ilość miejsc z podłogi czy ogólna zależy od zamówienia, więc nie zachwycałbym się testerem czy wozem pokazowym a poczekałbym aż pokażą coś dla ludzi, że tak powiem...
Re: Premiery Solarisa
Tylko, że gdy szwedzki konkurent rozwiązanie z 14 siedzeniami dostępnymi z poziomu niskiej podłogi oferował już w 1998r., Solaris podobne rozwiązanie zaprezentował dopiero teraz.
Re: Premiery Solarisa
Powtórzę to, co napisałem na FB: Ogólnie, co najwięcej daje w tyłek w tym wozie to przód, który nijak swoją minimalnością nie łączy się z masywnym bokiem czy tyłem (jeszcze jego minimalizm podkreślają te czarne słupki) oraz te panele na dachu, z tyłu. Jeszcze jakby ten przód zachodził na boki, ja w Urobino III, to jestem wstanie to zrozumieć, tak samo z osłonami na dachu: O ile z przodu mają postać aerodynamiczną i osłonową wyświetlacza (jak w Mercedesie), tak osłanianie klimatyzacji i osłony chłodnicy jest zbędne. W takim wydaniu wygląda to fatalnie, wizualnie podwyższa wóz, a estetycznie sprawia wygląd (całości wozu) tandetnego plastiku.
Re: Premiery Solarisa
Mówiąc o małych podestach odnoszę się do niewygodnych miejsc nad kołami od strony przejścia, gdzie podest kończy się w połowie siedzenia, wobec czego jedną nogę można oprzeć, ale druga wisi w powietrzu. W MANie i Mercedesie w tym miejscu podest jest poszerzony (być może w innych autobusach jest podobnie)Auper pisze:Ilość miejsc z podłogi czy ogólna zależy od zamówienia, więc nie zachwycałbym się testerem czy wozem pokazowym a poczekałbym aż pokażą coś dla ludzi, że tak powiem...
Re: Premiery Solarisa
Z ciekawości pobawiłem się trochę wyglądem przodu nowej solniczki. Na samym dole rzeczywisty wygląd pojazdu, pośrodku jedynie wyrównana linia okien przed przednią osią i "podniesiony" przód, natomiast na górze wersja ze zlikwidowanym czarnym narożnikiem. Robiłem to na szybko, dlatego bez detali takich jak szpary pomiędzy klapami/ plastikami.
Re: Premiery Solarisa
Wygląda jakby zmiksować w blenderze hybrydowe 7900, poprzednie Urbino, nowe Citaro, dla mnie przekombinowany i niedorobiony.
Re: Premiery Solarisa
I w sumie ta wersja wygląda najlepiej.BarteG pisze:natomiast na górze wersja ze zlikwidowanym czarnym narożnikiem.
BTW: Zrobiłbyś jeszcze 4 wersję, która jest kopią tego u góry, tylko z wyżej podniesionym światłami i zderzakiem?
Re: Premiery Solarisa
No ta pierwsza wersja wygląda znacznie lepiej niż orginał.
Re: Premiery Solarisa
Też o tym myślałem, ale to przekracza moje marne zdolności graficzne . Zostawiam to komuś, kto jest bardziej obeznany w tej dziedzinie.Zrobiłbyś jeszcze 4 wersję, która jest kopią tego u góry, tylko z wyżej podniesionym światłami i zderzakiem?
Re: Premiery Solarisa
Ale dziadostwo. Pokochałem tym samym nowe Citaro. To coś wygląda imho mega tandetnie i jak na niby takiego wielkiego światowego producenta liczyłem na coś nowoczesnego, ale i ładnego (kto im to projektował? Sami?). Kompletnie im to nie wyszło. Jestem zawiedziony zwłaszcza w kontekście tej całej pompy z pokazywaniem detali i budowania napięcia jakbym miał dostać orgazmu gdy zobaczę całość. No nic z tego.
Tylko po to by być zmuszonym go wycofać za nieco ponad dwa lata z ofertyTLG pisze:Ciekawy zabieg. Choć należy się zastanowić, czy nie lepiej i taniej zostawić w ofercie III generację jako autobus nisko kosztowy, ale promować najnowszy produkt jako podstawowy
Re: Premiery Solarisa
Mam mieszane uczucia. Poza nowym wyglądem zewnętrznym (przekombinowanym) wielkich zmian nie ma. Również obawiam się jak to będzie wyglądać w normalnych malowaniach polskich przewoźników. Zobaczymy. Sam nie wyobrażam sobie tego czegoś na ulicach Jastrzębia, w jastrzębskim malowaniu, ale może ten tańszy autobus faktycznie będzie bazował na III generacji (niekoniecznie bez zmian). Pożyjemy, zobaczymy.
Re: Premiery Solarisa
Czy ja wiem? Wnętrze to zdecydowanie największa zmiana in plus - układ zbiorników paliwa znany już z drugiej generacji powrócił, jest dużo siedzeń z niskiej, jest sporo przestrzeni dla stojących, ogólnie wygląda to dość przyjemnie. Martwię się tylko wypukłością przy tylnym nadkolu z lewej strony. I nie trafia do mnie argument, że Volvo miało to już 15 lat temu, lepiej późno niż później.oolek15 pisze:wielkich zmian nie ma.
Re: Premiery Solarisa
W porównaniu do wyglądu zewnętrznego wnętrze przeszło drobny lifting. To, co wymieniłeś jest niewątpliwie zaletą. Niemniej w polskich realiach najważniejsza jest cena, która zapewne będzie nieco wyższa niż III generacji. Zobaczymy czy Solarisy zamawiane przez polskich przewoźników będą miały tyle siedzeń z niskiej podłogi. No i ciasnota na miejscach siedzących w okolicach wieży raczej pozostała. We wnętrzu zaszła bardziej ewolucja zasługująca na miano faceliftingu niż rewolucja na miarę nowej generacji.Mrozard pisze:Wnętrze to zdecydowanie największa zmiana in plus - układ zbiorników paliwa znany już z drugiej generacji powrócił, jest dużo siedzeń z niskiej, jest sporo przestrzeni dla stojących, ogólnie wygląda to dość przyjemnie
Re: Premiery Solarisa
A ja właśnie sobie uświadomiłem, że te nowe Urbino będzie całkiem nieźle się prezentować w barwach przewoźników miejskich.
http://i.imgur.com/LUveOgh.jpg
autor: Błażej (SSC)
http://i.imgur.com/OPREejE.jpg
Autor: projektor (SSC)
Dzieciaki będą zachwycone.
http://i.imgur.com/LUveOgh.jpg
autor: Błażej (SSC)
http://i.imgur.com/OPREejE.jpg
Autor: projektor (SSC)
Dzieciaki będą zachwycone.
Re: Premiery Solarisa
Bo malowania w pasy ratują ten wóz. Na samowol... lubelskim, niespecjalnie to wygląda, ale reszta dobrze wygląda.
I odcięcia dalej rażą. Mam nadzieję, że tutaj główną rolę zagra słynna elastyczność Solarisa.
I odcięcia dalej rażą. Mam nadzieję, że tutaj główną rolę zagra słynna elastyczność Solarisa.
Re: Premiery Solarisa
Wygląda toto jakby ktoś do konstrukcji autobusu przyspawał w ogóle niepasujące do siebie elementy. Może przez to wygląda tandetnie, ale nowa generacja coś w sobie ma. Nie wiem do końca co ale ma coś na pewno.
Re: Premiery Solarisa
Taki klocek toporny się wydaje, no nic może jak zobaczę na żywo kiedyś to się przekonam. Niemniej jednak na pewno różni się od konkurencji, jak kiedyś Solaris pokazał dość obłe kształty w erze kanciaków tak teraz w erze krągłości idą w kwadraty
Re: Premiery Solarisa
Muszę przyznać, za specjalnie im to się nie udało.
Z zewnątrz wygląda, jak by te ściany były za małe i są doklejone.
Także Solaris idzie drogą non-sense, wstawiając "pseudo-szyby": Szyba jest większa, ale jednak nic przez nią nie widać. Przez to tylko koszty wzrastają, jak trzeba po wypadku wymienic taki ogromny panel szyby.
Wewnątrz to trochę plusów, trochę minusów.
Owszem, do plusów należy zwiększona liczba siedzeń "podłogowych", niby szersze drzwi, ale także umieszczenie baków przy jednak tej samej liczbie ogólnych siedzeń.
Pomimo, iż w U12 znajduje się bak na 1 osi, nadal są możliwe 2 siedzenia standardowe, a nie jakaś pojedyncza pseudo-płyta na plastikowym czymś. Za to wielki plus.
Umieszczenia 2. drzwi (przy 3-drzwiowym pojeździe) jest jednak trochę kontraproduktywnie. Drugie drzwi są za blisko pierwszych, a za daleko od trzecich. Powinni to zostawić, jak było do tych czas.
W U18 niestety trochę beznadziejnie wyszło.
Okropny długi wąski korytaż między 1. a 2. drzwiami. 3+4 drzwi nadal praktycznie koło siebie.
Najlepsze rozwiązanie było jak stosowane w starym O345G Conecto.
2 drzwi powinny być bardziej na przodzie, a 3. drzwi dokładnie za przegubem.
Ale jest jak jest, na plus mogę powiedzieć, że tutaj chociaż trochę pomyśleli, i wbudowali 2 siedzenia w kierunku jazdy a nie jak konkurent, tylko jedno i w dodatku bokiem do jazdy.
Wygięcie poręczy zupełnie fail. Wnętrze strasznie wygląda wąskie.
Także szyba przedzielająca rzeźnie stojącą nadal ma ten okropny, niebezpieczny kant. Mogli zaokręglić to bardziej.
Także motoryzacja jest niezaspecjalna: Można było poszerzyć oferte na dodatkowe producentów silników, zwłaszcza możliwość zabudowanie leżących silników.
Z zewnątrz wygląda, jak by te ściany były za małe i są doklejone.
Także Solaris idzie drogą non-sense, wstawiając "pseudo-szyby": Szyba jest większa, ale jednak nic przez nią nie widać. Przez to tylko koszty wzrastają, jak trzeba po wypadku wymienic taki ogromny panel szyby.
Wewnątrz to trochę plusów, trochę minusów.
Owszem, do plusów należy zwiększona liczba siedzeń "podłogowych", niby szersze drzwi, ale także umieszczenie baków przy jednak tej samej liczbie ogólnych siedzeń.
Pomimo, iż w U12 znajduje się bak na 1 osi, nadal są możliwe 2 siedzenia standardowe, a nie jakaś pojedyncza pseudo-płyta na plastikowym czymś. Za to wielki plus.
Umieszczenia 2. drzwi (przy 3-drzwiowym pojeździe) jest jednak trochę kontraproduktywnie. Drugie drzwi są za blisko pierwszych, a za daleko od trzecich. Powinni to zostawić, jak było do tych czas.
W U18 niestety trochę beznadziejnie wyszło.
Okropny długi wąski korytaż między 1. a 2. drzwiami. 3+4 drzwi nadal praktycznie koło siebie.
Najlepsze rozwiązanie było jak stosowane w starym O345G Conecto.
2 drzwi powinny być bardziej na przodzie, a 3. drzwi dokładnie za przegubem.
Ale jest jak jest, na plus mogę powiedzieć, że tutaj chociaż trochę pomyśleli, i wbudowali 2 siedzenia w kierunku jazdy a nie jak konkurent, tylko jedno i w dodatku bokiem do jazdy.
Wygięcie poręczy zupełnie fail. Wnętrze strasznie wygląda wąskie.
Także szyba przedzielająca rzeźnie stojącą nadal ma ten okropny, niebezpieczny kant. Mogli zaokręglić to bardziej.
Także motoryzacja jest niezaspecjalna: Można było poszerzyć oferte na dodatkowe producentów silników, zwłaszcza możliwość zabudowanie leżących silników.