Premiery Solarisa
Bez przesady! Jelcze 120M też jeszcze kupują niektórzy przewoźnicyMercury pisze:Wysokopodłogowy Urbino! Solaris chyba nie wie, co robi. Halo, autobusy z wysoką podłogę to przeżytego pokroju ZSSR!
Z tyłu zapewne, bo wątpię, aby Solaris tu eksperymentował z centralnym ułożeniem silnikaRazor 688 pisze:gdzie będzie znajdował się silnik.
PS. A ja jestem jeszcze ciekawy jaki będzie układ drzwi. Obstawiam między 1-2-1, albo 2-2-0.
Sorry, ale moim skromnym zdaniem Solaris powinien isć na zachód, a nie na wschód - różnic jest wiele. Kraje byłego ZSSR niech obsługuje Jelcz z flagowym produktem 120M, rodem z lat 70...Lopez pisze:Solaris jak na razie zawsze dobrze wiedział co robi i nigdy na tym źle nie wyszedł. A kto powiedział, że oni to chcą sprzedawać w Polsce? Widzę ten nowy model raczej na Ukrainie czy w Turcji.
¯e coś takiego jeszcze się kupuje, to jest chore samo w sobie...plocmaster pisze:Powiedz to kupującym wysokopodłogowce
I to właśnie nazywam debilizmem.... Kupmy sobie zatem Solarisa wysokopodłogowego - przynajmniej wygra z Jelczem i poprawi jakość usług... no comments...MKM Shadow pisze:Bez przesady! Jelcze 120M też jeszcze kupują niektórzy przewoźnicy
W sensie? Pieniądz jest pieniądz. Hrywna, euro — bez różnicy, byle jak najwięcej.Mercury pisze:Sorry, ale moim skromnym zdaniem Solaris powinien isć na zachód, a nie na wschód - różnic jest wiele.
Ale on ma to gdzieśMercury pisze:Kraje byłego ZSSR niech obsługuje Jelcz z flagowym produktem 120M, rodem z lat 70...
Chore, ale co na to można poradzić?Mercury pisze:¯e coś takiego jeszcze się kupuje, to jest chore samo w sobie...
Dla mnie Solaris był symbolem nowoczesności, czegoś nowego, nowej jakości na polskim rynku. Taka biała gwiazda na tle innych. Od początku produkowali autobusy niskopodłogowe - lub niskowejściowe. Byli nowocześni, mogli spokojnie konkurować z MANem, nawet Scanią, Mercedesem czy Irisbusem... I dla mnie jest to krok wstecz - bo jeżeli chcieli taki model, to mogli coś takiego zbudować na początku. "Moda" na wysokopodłogowce to przeżytek - i te 11 metrów zajeżdża nowym M11... Tego chcemy?
Scania też ma już hybrydę i jakoś wysokopodłogowców nie produkuje - więc argument z hybrydą całkowicie nietrafiony...
W ogóle niech wszyscy - Irisbus, Scania, MAN - przejdą na wysokie autobusy. Czemu nie, prawda?
Scania też ma już hybrydę i jakoś wysokopodłogowców nie produkuje - więc argument z hybrydą całkowicie nietrafiony...
W ogóle niech wszyscy - Irisbus, Scania, MAN - przejdą na wysokie autobusy. Czemu nie, prawda?
Tak, tylko że to nie jest w/w, tylko prywatna firma nastawiona na zarabianie pieniędzy.Mercury pisze:Dla mnie Solaris był symbolem nowoczesności, czegoś nowego, nowej jakości na polskim rynku.
Inną strategię mieli.Mercury pisze:I dla mnie jest to krok wstecz - bo jeżeli chcieli taki model, to mogli coś takiego zbudować na początku.
Nie, ale skoro nabywcy chcą, to nie można nic na to poradzić — jak nie Solarisa, kupią coś innegoMercury pisze:"Moda" na wysokopodłogowce to przeżytek - i te 11 metrów zajeżdża nowym M11... Tego chcemy?
Mercury pisze:mogli spokojnie konkurować z MANem, nawet Scanią, Mercedesem czy Irisbusem
Przecież w/w marki produkują wysokopodłogowce (z wyj. Scanii, która robi chyba same podwozia HF)!Mercury pisze:W ogóle niech wszyscy - Irisbus, Scania, MAN - przejdą na wysokie autobusy. Czemu nie, prawda?
Ostatnio zmieniony 2007-09-12, 20:15 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
@Mercury: Według mnie nie ma co dramatyzować na razie
Oczekujmy spokojnie premiery tego nowego modelu Solarisa, ocenimi go z zewnątrz, wewnątrza, a za pare miesięcy zobaczymy jak dalej potoczą się losy tego modelu. Czy przewoźnicy nasi, bądź zagraniczni po testach będą chcieli, aby taki pojazd trafił do ich floty czy nie.
Nie skreślalmy tak już na dobrą sprawę tego modelu i nazywajmy go "przeżytkiem", bo równie dobrze tak samo możemy nazwać SU12 LE, który jest autobusem niskowejściowym, a jak widać sprzedaje się dobrze, mimo, że ma niską podłogę tylko przy II drzwiach.
Oczekujmy spokojnie premiery tego nowego modelu Solarisa, ocenimi go z zewnątrz, wewnątrza, a za pare miesięcy zobaczymy jak dalej potoczą się losy tego modelu. Czy przewoźnicy nasi, bądź zagraniczni po testach będą chcieli, aby taki pojazd trafił do ich floty czy nie.
Nie skreślalmy tak już na dobrą sprawę tego modelu i nazywajmy go "przeżytkiem", bo równie dobrze tak samo możemy nazwać SU12 LE, który jest autobusem niskowejściowym, a jak widać sprzedaje się dobrze, mimo, że ma niską podłogę tylko przy II drzwiach.
MKM Shadow pisze:SU12 LE, który jest autobusem niskowejściowym, a jak widać sprzedaje się dobrze, mimo, że ma niską podłogę tylko przy II drzwiach.
Nie porównuj autobusu wysokopodłogowego do niskowejściowego...ppln pisze:Kilkadziesiąt (czyli od 30 sztuk), głównie dla państw skandynawskich, w Polsce nikt tech chyba nie wziął
30 sztuk to mało, bardzo mało.... Już widzę statystykę przy SU11....
Jeśli to będzie dość tanie (tańsze od conecto i 120M) i dobrze wykonane (co najmniej tak jak conecto dla Łodzi w momencie przyjazdu, ciche i nietrzeszczące i będzie miało niskie stopnie 1+1+1 albo 1+1+2) to wróżę mu dobrą przyszłość w przewozach podmiejskich. I (mam nadzieję) nic poza tym.Mercury pisze:Już widzę statystykę przy SU11....
Nie sądzę aby SU11 był tani. Solaris to marka, tanio się nie sprzeda
Przecież chociażby w przypadku SU12 LE, przewidywano, że LE byłby świetną ofertą dla biednych polskich przewoźników, których nie stać na LF. No i okazało się, że LE jest na tyle drogi, że w Polsce nikt go nie kupił...
Tak samo może być z SU11. Może się okazać, że będzie na tyle drogi, że biedniejszych polskich przewoźników nie będzie na niego stać. A zatem, ci naprawdę biedni, będą kupować niskowejściowe "używki", a SU11 (wzorem SU12 LE) pojadą gdzieś na zachód.
Reasumując Mercury. Nie Dramatyzuj, tylko cierpliwie Poczekaj na rozwój sytuacji. Może się jeszcze okazać, że Solaris nie znajdzie nabywców i zarzucą produkcję SU11
Przecież chociażby w przypadku SU12 LE, przewidywano, że LE byłby świetną ofertą dla biednych polskich przewoźników, których nie stać na LF. No i okazało się, że LE jest na tyle drogi, że w Polsce nikt go nie kupił...
Tak samo może być z SU11. Może się okazać, że będzie na tyle drogi, że biedniejszych polskich przewoźników nie będzie na niego stać. A zatem, ci naprawdę biedni, będą kupować niskowejściowe "używki", a SU11 (wzorem SU12 LE) pojadą gdzieś na zachód.
Reasumując Mercury. Nie Dramatyzuj, tylko cierpliwie Poczekaj na rozwój sytuacji. Może się jeszcze okazać, że Solaris nie znajdzie nabywców i zarzucą produkcję SU11
Jest to całkiem prawodopodobne, że faktycznie Solaris może liczyć na spory kontrakt z Ministerstwa Edukacji. Oni chyba co jakiś czas, takie przetargi organizująLopez pisze:Przyszło mi do głowy, że ten U11 może się sprzedawać w Polsce jako autobus szkolny.
No ale dość już tych spekulacji...
Chociaż nie ukrywam, że pisząc ten post jakoś nie chce mi się w to wierzyć