Strona 16 z 20

Re: Premiery Solarisa

: 2015-02-06, 22:32
autor: Auper
Ja tam ciągle uważam że o wiele lepiej jak 4gen SU...;)

Re: Premiery Solarisa

: 2015-02-06, 23:12
autor: J-31
Śliczny nie jest, ale trzeba dać mu szansę. Od strony konstrukcyjnej, to dosyć ciekawy pojazd ;)

Re: Premiery Solarisa

: 2015-02-07, 00:21
autor: Marcin_558
Pojawił się artykuł tym Solarisie:
Solaris szykuje premierę 8-metrowego autobusu
Autor: Aleksander Kierecki

Podczas lutowej konferencji prasowej w Warszawie, Solaris przedstawił pierwsze wizualizacje nowego autobusu lokalnego o długości 8 m i masie całkowitej na poziomie ok. 7,5 t. Może on również z powodzeniem pełnić rolę gimbusa. Zdaniem zarządu firmy to naturalne uzupełnienie oferty produktowej i wejście w segment pomiędzy miejskim Urbino, a międzymiastowym InterUrbino. Pierwszy prototyp midibusa już jeździ, a jego wielka premiera ma odbyć się podczas październikowych targów w Kortrijk. Do tego momentu powstaną dwa prototypy –niewykluczone, że drugi zostanie jeszcze wydłużony o 0,8 m. Oba przejdą serię testów, podobnie jak ich więksi miejscy bracia. Pierwszy prototyp oferuje 31+1 miejsc siedzących, układ drzwi 0-2-0, a jego stylistyka bezpośrednio nawiązuje do Nowego Urbino. Została zresztą opracowana przez to samo berlińskie biuro projektowe. Generalnie bardzo nam się podobają jego boczne ściany i tylny panel. Opadającą dolna linia przedniej szyby to znak firmowy Solarisa, natomiast nowoczesny wygląd przodu „wyhamowują”klasyczne okrągłe reflektory. Wydaje się, że jest to celowy zabieg, aby dopasować stylistykę do gustu jak najszerszego grona użytkowników i jednocześnie podkreślić niskobudżetowy charakter autobusu. Warto pamiętać, że zgodnie z pierwszymi założeniami, pojazd ten ma być rozsądną cenowo propozycją dla gmin. Stąd też, aby maksymalnie ograniczyć jego cenę zakupu producent z Bolechowa sięgnął po masowo produkowane podwozie DAF LF. Platforma ta, wraz z wprowadzeniem nowej jednostki napędowej Euro 6, została całkowicie przeprojektowana, dzięki czemu udało się uzyskać lepszą sztywność, dobre właściwości jezdne, niską masę własną i całkowicie płaską podłogę. Co ważne, podzespoły takie jak zbiorniki powietrza i elektroniczny układ sterowania hamulcami są rozmieszczone we wnętrzu podwozia, dzięki czemu pozostawiono dużo wolnej przestrzeni na montaż innych podzespołów. Kolejny plus to różne konfiguracje rozstawu osi. W wersjach o masie całkowitej pojazdu od 7,5 do 12 t dostępnych jest aż osiem wariantów rozstawu osi —od 3,00 do 5,40 m. W tm zakresie gabarytowym podwozie wyposażone w koła o średnicy 17,5 cala.

Strategicznym elementem autobusu jest zupełnie nowy, czterocylindrowy silnik PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l, który dostępny jest w trzech wersjach –o mocy od 112 kW/150 KM do 157 kW/210 KM. Z kolei w układzie przeniesienia napędu zamontowano manualną, 6-biegowa przekładnię firmy ZF. Zalety jednostki PX-5 to m.in. długie okresy międzyobsługowe rzędu 60 000 km oraz czyszczenie aktywnego filtra cząstek stałych po 320 000 km lub po 5 latach. Dzięki technologii Euro 6 zapewnia ona również niskie zużycie paliwa. Ponadto silnik Paccar to kolejny element wspólny z autobusami Urbino, a przede wszystkim ta sama, szeroka sieć serwisowa. Podsumowując: najnowsze pojazd Solarisa to naszym zdaniem bardzo ciekawy projekt, która ma szanse przyjąć się nie tylko na polskim rynku, ale także w innych krajach naszego regionu, które cierpią na brak tanich i niezawodnych autobusów o pojemności powyżej 30 miejsc. Dzięki zastosowaniu ciężarówkowego podwozia, Solaris może zaproponować atrakcyjną cenę, a dodatkowo ma po swojej stronie gęstą sieć serwisową. Co do kosztu zakupu to jeżeli ten autobus miałby wygrywać ze swoimi konkurentami w tym segmencie, czyli modelami Autosan Tramp czy Kapena Moveo, to jego cena powinna mieścić się na poziomie ok. 400-420 tyś. PLN netto. Wówczas biorąc pod uwagę pozycję Solarisa na autobusowym rynku w Polsce, można byłoby prognozować jego rynkowy sukces. I już na koniec - kwestia nazwy pojazdu. Aktualnie w Solarisie trwa wewnętrzny konkurs na najlepszą propozycję. Naszym zdaniem przy takiej segmentacji produktu powinna by ona jak najprostsza, dlatego proponujemy Solaris Regio.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=69259

Re: Premiery Solarisa

: 2015-02-07, 00:45
autor: wojtek1611
jego cena powinna mieścić się na poziomie ok. 400-420 tyś. PLN netto.
Orientuje się ktoś jak to wypada przy powiększonych np. Sprinterach?

Re: Premiery Solarisa

: 2015-02-07, 11:30
autor: KB
Przypuszczam, że podobnie, bo np. ceny sprinterów od Auto-Cuby na otomoto.pl prezentują się następująco: http://auto-cuby.otomoto.pl/

Re: Premiery Solarisa

: 2015-02-07, 13:24
autor: Przemek
Widzę, że Solaris zamierza też w ten sposób wypełnić lukę po wszelakich midi-busach, które zabudowywano na podwoziu Vario.

Re: Premiery Solarisa

: 2015-02-07, 14:04
autor: Mrozard
Przewiduję umiarkowany sukces. Popyt na takie gimbusy jest, choć jest to nic w porównaniu do autobusów miejskich. Łącząc to i bardzo ekspansywną politykę Solarisa...

Re: Premiery Solarisa

: 2015-02-07, 15:39
autor: Marcin N
kubex pisze:To jest wysokopodłogowe czy co? I jeszcze bez klap z lewej strony... I o ile SU IV jest całkiem ładne to to jest paskudztwo i mam nadzieję że nie trafi do GOPu.
W GOP by tego nie miał kto kupić, wszędzie się już LF wymaga a to jest bardziej coś a'la Jelcz L090 czy Vario więc na miejskich tego nie znajdziesz.

Re: Premiery Solarisa

: 2015-02-07, 15:59
autor: Przemek
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=6063
Mój "borze". Nie spodziewałem się aż takiego ascetyzmu. Jakby Top Gear kazano wybudować autobus a Richard Hammond zajął się jego wyglądem.

Re: Premiery Solarisa

: 2015-02-07, 16:20
autor: 9507
Hmmm. Napuchnięty Matiz. Jak nic!

Re: Premiery Solarisa

: 2015-02-07, 17:35
autor: Piotr
Kędzior pisze:Mój "borze".
A widział Pan już te luki bagażowe, wsadzasz bagaż i od razu gubisz na pierwszym zakręcie :D

edit #1 Dodam że pojazd jest rocznikowo 2014 :)

Re: Premiery Solarisa

: 2015-09-10, 15:53
autor: Piotr
Solaris w tym roku swojego knypka-brzydala pokaże na targach Busworld.

Re: Premiery Solarisa

: 2015-09-11, 16:33
autor: J-31
Serio ? Będzie IV w wersji mini ? Aż ciekawy jestem jak będzie wyglądać :)

Re: Premiery Solarisa

: 2015-09-11, 17:11
autor: Auper
Nie IV...;) Lubel nie dał linku na infobusa:

http://infobus.pl/busworld-2015-premier ... 77364.html

Re: Premiery Solarisa

: 2015-09-11, 17:33
autor: Piotr
Tak, mój błąd.

@J-31 Skoro lubisz jeździć po kraju i nie posiadasz jeszcze fot SU 12 IV oraz tego midi polecam wyjazd z fabryki w godzinach poranych (przed 7/8) oraz ok. 14-16.

Re: Premiery Solarisa

: 2015-09-12, 13:06
autor: J-31
Lubel pisze:@J-31 Skoro lubisz jeździć po kraju i nie posiadasz jeszcze fot SU 12 IV oraz tego midi polecam wyjazd z fabryki w godzinach poranych (przed 7/8) oraz ok. 14-16.
Dzięki wielkie, ale raczej jest mało prawdopodobne bym kiedykolwiek próbował czatować z kamerą przed wyjazdem z fabryki. Inna sprawa, że faktycznie bardzo by mi się przydały fotki IV generacji - i to takie bardziej dokładniejsze niż to co jest w necie. Zatem po prostu czekam na jakąś okazję, może w końcu gdzieś się uda ;)

Re: Premiery Solarisa

: 2015-09-12, 18:56
autor: gustlik
Solaris Bus & Coach planuje zaprezentować autobus o długości ok. 8 metrów. Patrząc na wizualizacje mam wrażenie, że producent chciałby wejść na rynek gimbusów i niewielkich autobusów gminnych. Prezentowany autobus przypomina obecne na rynku produkty innych firm takich, jak Irisbus, Temsa, czy Autosan.
Patrząc na ten 8-metrowy autobus najpierw przypomniał mi się Jelcz 080.

Re: Premiery Solarisa

: 2015-09-12, 20:07
autor: Piotr
Tylko że Solarisowaty autobus będzie droższy i może się nie przyjąć jak Valetta.

Re: Premiery Solarisa

: 2015-09-13, 02:44
autor: pmaster
Valetta to było jednorazowe.

Re: Premiery Solarisa

: 2015-09-13, 09:09
autor: Piotr
Bo było za drogie jak na nasze firmy, a na testach w PKS Poznań nie wyszedł źle.