Urbino 18

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 748
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: oolek15 » 2013-06-19, 14:42

kiEL pisze:I predzej sie pojdzie do przeguba niz zostanie sie przy drzwiach i blokujac przejscie.
Co za różnica? Kto będzie chciał stać przy drzwiach i tak będzie tam stał - nie ważne czy są 20cm czy 2m od przegubu. Przynajmniej w Polsce.
kiEL pisze:Najwiekszy pozytywny aspekt jest ten, ze wydaje sie, ze ma wiecej miejsca (jezeli znajduje sie tez rzeznia dla wozkow na przeciwko 3. drzwi).
Aczkolwiek położenie drzwi nie jest tu ważniejsze niż wielkość samej rzeźni i rozmieszczenie siedzeń dookoła.

Awatar użytkownika
kiEL
Posty: 36
Rejestracja: 2013-05-15, 15:05
Lokalizacja: Kiel/Lodz

Post autor: kiEL » 2013-06-19, 14:58

Ta roznica, ze jak nie ma siedzen, strzymujac decyzje przejsc bardziej do wnetrzna, nie ma powodu zostac przy drzwiach. Praktycznie juz sie wchodzi do przeguba, gdzie jest wiecej miejsca, niz jak by jeszcze byly jakies fotele z nogami od pasazerow w przejsciu.

A wlasnie, ze jest. Jak z jednej i z drugiej strony sa siedzenia, wydaje sie, ze jest zapchany autobus. A jak z jednej strony jest duzo siedzen, a z drugiej nie, wydaje sie, ze ma wiecej miejsca.
Tak tez jest z tymi poreczami w "starszej" wersji. Wyginaly sie do okien, i przes to wnetrzne wydawalo sie bardziej szersze, niz jak porecze dopiero przy suficie zaginaja sie.
Inny przyklad:
Miedzy MB a Solaris, czlon B, bez rzezni:
Wydaje sie, ze MB ma wiecej siedzen, bo wszystkie sa do kierunku jazdy.
Solaris ma az 4 rzedy siedzen, ale przez troche dziwny uklad sie tak widaje, jak by mial mniej.
Tak samo na przodzie. Wydaje sie, ze MB ma ogromnie duzo miejsca, a Solaris prawie zadne.
Jednak to wszystko iluzja optyczna. Oba pojazdy maja praktycznie ta sama ilosc miejsc siedzacych.

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 748
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: oolek15 » 2013-06-19, 16:19

kiEL pisze:Ta roznica, ze jak nie ma siedzen, strzymujac decyzje przejsc bardziej do wnetrzna, nie ma powodu zostac przy drzwiach. Praktycznie juz sie wchodzi do przeguba, gdzie jest wiecej miejsca
Ja raczej nie mam z tym problemów, żaden średnio myślący człowiek też nie będzie miał. Najwyżej ktoś komuś powie żeby się przesunął. Odrębna sprawa to czasami dziwne zachowania ludzi, ale z tym się nic nie zrobi przez jakieś zmiany we wnętrzu autobusu. Poza tym piszesz o autobusie z rzeźnią naprzeciwko 3 drzwi. Bardziej logiczne (i wygodne) byłoby pchanie się do pustego przegubu niż zapchanej rzeźni.
kiEL pisze: fotele z nogami od pasazerow w przejsciu
Jeżeli pasażerowie siedzą tyłem/przodem do kierunku jazdy to problemu nie ma. Jeżeli bokiem - nogi musiałyby być wyciągnięte, w związku z czym wystarczy zwykłe "przepraszam, chciałbym przejść". Człowiek ma oczy na pewnej wysokości, więc zauważy że w dotarciu do puściutkiego przegubu stoją mu wyłącznie czyjeś nogi.
kiEL pisze:A wlasnie, ze jest. Jak z jednej i z drugiej strony sa siedzenia, wydaje sie, ze jest zapchany autobus. A jak z jednej strony jest duzo siedzen, a z drugiej nie, wydaje sie, ze ma wiecej miejsca.
To są już indywidualne odczucia. Z resztą jak ktoś będzie chciał wejść, to wejdzie. Najlepiej by było zrobić autobus bez żadnych siedzeń? Wtedy wchodząc byłoby wrażenie największej możliwej ilości miejsca. Docieramy do granic absurdu.
kiEL pisze:Tak tez jest z tymi poreczami w "starszej" wersji. Wyginaly sie do okien, i przes to wnetrzne wydawalo sie bardziej szersze, niz jak porecze dopiero przy suficie zaginaja sie.
O 10 cm?
kiEL pisze:Solaris ma az 4 rzedy siedzen, ale przez troche dziwny uklad sie tak widaje, jak by mial mniej.
Tak samo na przodzie. Wydaje sie, ze MB ma ogromnie duzo miejsca, a Solaris prawie zadne.
To czy siedzenia są przodem czy tyłem do kierunku jazdy nie ma większego znaczenia - a jeżeli już to można zmniejszyć przestrzeń na nogi, co Solaris opanował do perfekcji. Poza tym "ogromnie dużo" i "prawie żadne" to wyrażenia, które są przesadą.

Ogólnie dyskusja o tym czy drzwi mają być 5 centymetrów w lewo czy w prawo nie ma większego sensu. I tak o tym decyduje zamawiający i producent.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1492
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-06-19, 17:52

Wrażenie obszerności wnętrza w 90% leży w kwestii użytych siedzeń i podsufitki...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-06-19, 23:15

KiEl po pierwsze zacznij pisać trochę bardziej zrozumiale, bo pozostali użytkownicy mają problem ze zrozumieniem Cię ;)
kiEL pisze:Miedzy MB a Solaris, czlon B, bez rzezni:
Wydaje sie, ze MB ma wiecej siedzen, bo wszystkie sa do kierunku jazdy.
Po drugie wydaje mi się, że źle postrzegasz autobusy. Bo czy on ma rzeźnie w drugim członie, czy też jej nie ma, to wszystko zależy od zamawiającego ;)

Zdecydowana większość Mercedesów Citaro G nie posiada rzeźni w drugim członie... ale jest wyjątek - MPK Kraków, ich przegubowe Citaro G posiadają rzeźnię na przeciwko III-ch drzwi, uszczuplono sporą ilość miejsc siedzących, nawet w pierwszym członie :mruga:

I jeszcze jeden przykład na mniejszą ilość miejsc siedzących. Wrocławskie Citaro G z roku 2008, nie posiadają foteli w członie B obok szafy, czyli na tylnym zwisie ;)

Solaris Urbino 18 - wracamy do tematu - najlepszym przykładem są Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie. Przez wiele lat MZA zamawiało SU18 III z rzeźnią na przeciwko III-cich drzwi. Jej wielkość nawet się zmieniała przy kolejnych zamówieniach... a obecnie MZA już nie życzy sobie rzeźni w członie B ;)

Reasumując. Wszystko zależy od zamawiającego, a zatem pewnie porównania są bezsensowne ;)

Awatar użytkownika
kiEL
Posty: 36
Rejestracja: 2013-05-15, 15:05
Lokalizacja: Kiel/Lodz

Post autor: kiEL » 2013-06-19, 23:29

Ja nie mam polskich literow.. :/

J-31 pisze: to wszystko zależy od zamawiającego
Wiem. I pisalem tylko przykladowo.
Jak sa siedzenia zamiast rzezni, to jeszcze bardziej sie wydaje, ze jest ciasno, i jeszcze bardziej zatrzymuje decyzje wejsc dalej do pojazdu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-06-19, 23:33

kiEL pisze:Ja nie mam polskich literow.. :confused:
Polskich literow jakoś przeżyjemy, ale chodzi o składnię i sens wypowiedzi ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-06-20, 08:14

Albo dołączaj jeszcze niemiecką wersję, może będzie łatwiejsza do przebrnięcia

Awatar użytkownika
kiEL
Posty: 36
Rejestracja: 2013-05-15, 15:05
Lokalizacja: Kiel/Lodz

Post autor: kiEL » 2013-07-03, 13:54

Jeszcze gorzej niz myslalem..
http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=5251
Ale teraz brakuje tylko 2 siedzen. xD

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-07-03, 14:24

Ktoś mi powie co Bolechowo wsadziło w ten podest ? Zbiornika na mocznik przecież nie ruszyli.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2013-07-03, 14:44

Rozwiązane tragicznie. Niczym w wozach zza wschodniej granicy.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2013-08-02, 17:53

kiEL pisze:Jak ja napisalem pytanie w mailu to odpowiedzieli, ze nie jest mozliwe, wbudowac drzwi kolo przeguba bo niby konstrukcja na to nie pozwoli.
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=40057 raz jedyny im się udało, ale to taki prototyp można by rzec ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2013-08-02, 19:27

W tym właśnie rzecz, że rozstaw osi jest zupełnie inny od seryjnych Urbino, tak samo długość członów, do tego środkowa oś jest tak niefortunnie umiejscowiona, że między II drzwiami, a przegubem są tylko 2 rzędy siedzeń (z ogromną ilością miejsca na nogi) co w I członie daje ogółem 6 rzędów, konkurencyjne autobusy o porównywalnej długości członów (choćby Citaro) mają w I członie 7 rzędów.
W sumie byłoby ciekawym by ktoś znający temat wypowiedział się dlaczego zdecydowano się na tak poważną zmianę w egzemplarzach seryjnych względem prototypu.

ODPOWIEDZ