Urbino 18

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Rafaellos

Post autor: Rafaellos »

Solarisem U 18 jeszcze nie jeżdziłem ale <b>napewno</b> musieliście jakoś przypadkiem trafić na jakąś zepsutą produkcję ;( W Legnicy co na razie jeżdżią Solarisy Urbino 12 i powiem tak że w nich nic nie trzeszczy a nic nic nie puka ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Jechalem kilka razy nowymi U18 i M121CNG i po raz pierwszy mam wrazenie, iz Jelcz... bije na glowe Solarisa pod wzgledem jakosci wykonania pojazdu.
Hmm to faktycznie źle świadczy o marce Solaris, może je odeślą w celu poprawek?, bo to tej marce nie za bardzo pasuje takie wykonanie autobusów :/

Solaris jest na pewno lepszy jakościowo od Jelcza, no chyba, ze mi powiesz, że w tych M121CNG nic nie trzeszczy i autobusu został porządnie wykonany :chytry:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ja się w ogóle zdziwiłem, że Kraków zamówił SU18 bez klimy... jakby klima była, to by dach nie przeciekał :devil:
A tak w ogóle, to SU18 jechałem tylko raz :P

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

KKS pisze:A tak w ogóle, to SU18 jechałem tylko raz :P
To wstyd bo to naprawdę fajny niskaczowy przegub :) wprawdzie nie podoba mi się jedynie spłaszczony przegub.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ja raczej nie jeżdżę autobusami miejskimi, a jak już pojadę, to zazwyczaj trafią się krótkie :D
A i tym SU18 jechałem na dodatek nie w Poznaniu, a w Gdańsku :P

szubak

Post autor: szubak »

MKM Shadow pisze:Solaris jest na pewno lepszy jakościowo od Jelcza, no chyba, ze mi powiesz, że w tych M121CNG nic nie trzeszczy i autobusu został porządnie wykonany :chytry:
Nie trzeszczy :D
Ja tak jak mowie, lepsze wrazenie zrobily na mnie nowe Jelcze niz Solarisy... Chyba pierwszy raz :D

ppln

Post autor: ppln »

Może Solaris realizował duże zamówienie dla klienta zagranicznego i musieli się szybko wyrobić z waszymi wozami. ;)

Zresztą zawsze może się trafić trefna seria, np. łódzkie MANy psuły się jak [], a w wielu miastach spokojnie jeżdżą (chociaż 3-cia generacja MANa przed LC nie była zbyt udana - musieli wysyłać niektóre na NG do producenta bo łamała się kratownica)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:(chociaż 3-cia generacja MANa przed LC nie była zbyt udana - musieli wysyłać niektóre na NG do producenta bo łamała się kratownica)
Mały OT — łamała się ze względu na trudy eksploatacji w polskich warunkach (naprawdę nie to co na zachodzie) i 3/4 drzwi (te pojazdy były projektowane pod „zachodni” układ wejść)

Morpheo

Post autor: Morpheo »

Rafaellos pisze:W Legnicy co na razie //pisownia - osobno jeżdżią Solarisy Urbino 12 i powiem tak że w nich nic nie trzeszczy a nic nic nie puka ;)
Polecam podróż naszym #224. Jeśli nie puka, może już wszystko odpadło...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

szubak pisze:Nie trzeszczy :D
Ja tak jak mowie, lepsze wrazenie zrobily na mnie nowe Jelcze niz Solarisy... Chyba pierwszy raz :D
Jelcz przewyższa jakość Solarisa :D

ppln

Post autor: ppln »

Jeśli by wziąć powierzchnię takiego odqrzacza to rzeczywiście jest ona wyższa niż wskaźnik jakości (max. 100%) ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Szanowni użytkownicy nie wiem, czy nie popełniam, błędu pisząc ten post, ale... będąc w przepięknym Krakowie, miałem okazję przejechać się najnowszym SU18 III MPK Kraków. ;)

Wspomniałem już o tym fakcie w innym temacie - w dziale o Solarisach - jednakże tam pisałem o informacji pasażerskiej wewnątrz. Tutaj chciałbym się na chwilę skoncentrować na scenografii przestrzeni pasażerskiej ;)

A zainteresowała mnie ona, ponieważ najnowsze warszawskie (MZA) SU18 III zarówno te z 2005 roku jak i obecne cechują się niezwykłą pojemnością. Jest to spowodowane ogromną rzeźnią w pierwszym członie. :razz:

Jeśli uważnie Czytaliście moje kwietniowe posty, to zapewne Zauważyliście iż zastanawiałem się niedawno - w trakcie dostaw nowych SU18 III dla MZA - nad tym, czyja jest to zasługa, że te autobusy są tak pojemne. Mają taką rzeźnie. Zastanawiałem się czy to zasługa producenta, czy Zarządu MZA..... :roll:

I chyba wiem, komu powinniśmy dziękować za taki układ... :mruga:

..... MPK Kraków... Szczerze. :razz:

Krakowskie MPK zamówiło dokładnie takie same autobusy. Z dokładnie taką samą scenografią. Oczywiście są pewne różnice (tapicerka foteli oraz .... to za chwilę :P ) - również te nie wpływające bezpośrednio na scenografię wnętrza (klima dla kierowcy, mniejsza liczba odsuwanych okien, czy monitory LCD) ...

Krakowskiemu MPK potrzebna była tak duża rzeźnia w pierwszym członie. Ponieważ ich SU18 III miały mieć automaty biletowe (nasze ich nie mają). Z powodu dużej szafy, automatu biletowego, krakowskie SU18 III mają prawie "standardową" rzeźnię - tzn. tak dużą jak inne autobusy tej klasy. Jednakże dzięki temu posunięciu warszawskie SU18 III otrzymały wręcz gigantyczną rzeźnię.... :razz:

Tak po za tym, wszystkie uchwyty, ich umiejscowienie. Fotele, ich umiejscowienie - wszystko jest dokładnie takie same jak w warszawskich SU18 III.

Nawet, ta mała, niedopracowana rzeźnia w przyczepie. Też jest taka sama jak w warszawskich :mruga:

A zatem - pomny tego, że nasze SU18 III produkowano w tym samym czasie co Krakowskie - odnoszę wrażenie, że Solaris Bus & Coach po prostu "tłukł" autobusy jak leci. Część pojechała do Krakowa, część do Warszawy... no i tu właśnie mogę się mylić...:diabeł:

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:A zatem - pomny tego, że nasze SU18 III produkowano w tym samym czasie co Krakowskie - odnoszę wrażenie, że Solaris Bus & Coach po prostu "tłukł" autobusy jak leci. Część pojechała do Krakowa, część do Warszawy... no i tu właśnie mogę się mylić...
No rzeczywiście wygląda z tego, że SU18 w wersji dla Krakowa i Warszawy mają ze sobą wiele wspólnego. Wydaje mi się to naturalne, że dla dwóch klientów z podobnymi potrzebami zrobili prawie identyczne autobusy :) A automat biletowy to naprawdę fajna sprawa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:A automat biletowy to naprawdę fajna sprawa.
To prawda automat w krakowskich SU18 III jest fantastyczny. Trochę szkoda, że zajmuje tyle miejsca - ale ponieważ jest on wielofunkcyjny - a więc to zrozumiałe. Co ciekawe on ma również punkt styku Karty Miejskiej.

A propo jadąc SU18 z kol. M_Szymkowiakiem postanowiliśmy sprawdzić jak działa Krakowska Karta Miejska - a ja miałem przy sobie jeszcze WKM-kę :diabeł:

Chcieliśmy sprawdzić co zrobi kasownik jeśli przytknie mu się warszawską WKM-kę. I... nie udało się. System w ogóle nie działał. Nie zareagował nawet z KKM... :]

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:Co ciekawe on ma również punkt styku Karty Miejskiej.
Można sprawdzić w ten sposób tylko stan karty. Nie da się jednak kupić biletu okresowego w automacie w pojeździe. Zresztą w stacjonarnych automatach na przystankach też zajmuje to kupę miejsca.
Wydaje mi się, że MPK zamierza stopniowo rozbudowywać paletę możliwości ale tempo i logika wprowadzania systemu w Kraku to normalnie skandal.

drentwy

Post autor: drentwy »

Swarzędzki Wiraż-Bus wzbogacił się o kolejnego Solarisa - tym razem Urbino 18 III generacji. Klimatyzator dla kierowcy i okna takie jak w ostatniej serii dla Warszawy, zdjęcia są na stronie Solaris Clubu.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No to czas na gadżet którego ( przynajmniej ja jeszcze nie wiedziałem ) jeszcze nie było:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,234660,2.html
Ciekawe czy to rzeczywiście lepsze od podwójnych drzwi. Swoją drogą pierwsze drzwi chyba również są jednoczęściowe...

Lopez

Post autor: Lopez »

Amalio pisze:Ciekawe czy to rzeczywiście lepsze od podwójnych drzwi.
Wygląda ciekawie. W zakresie funkcjonalności - lepsze o ile potoki pasażerskie nie są zbyt duże. Natomiast od strony technicznej trudno powiedzieć.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze: W zakresie funkcjonalności - lepsze o ile potoki pasażerskie nie są zbyt duże.
Dlaczego :?:

Lopez

Post autor: Lopez »

Amalio pisze:Dlaczego
Bo są wyraźnie węższe od drzwi dwuskrzydłowych. Widać to z dokładnie na tym zdjęciu: http://galeria.solaris-club.com/details ... ode=search

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”