Urbino 18

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2013-06-18, 15:17

ep40 pisze:Warto też wspomnieć o U18 Euro 6 u którego zabudowa tyłu osiągnęła takie rozmiary
Dlatego Mercedes wolał przebudować całą konstrukcję. Poświęcić 6 siedzeń dla szafy, to jednak trochę przegięcie.
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1464
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-06-18, 16:08

Czemu 6 siedzeń? Mi się wydawało, że 2...

Awatar użytkownika
kiEL
Posty: 36
Rejestracja: 2013-05-15, 15:05
Lokalizacja: Kiel/Lodz

Post autor: kiEL » 2013-06-18, 19:16

Ja widze, ze brakuja 3 siedzenia.
1 siedzenie przed 3.drzwiami
2 siedzenia za 4.drzwiami. Tak na oko ale tam by weszly 2 normalne siedzenia.

[ Dodano: 2013-06-18, 18:31 ]
Shadow238 pisze:jest wyróżnienie poprzez zastosowanie koloru żółtego siedzeń dostępnych z niskiej podłogi
To sie nie zgadza. Pierwszy rzed siedzen w czlonie B jest dostepny z niskiej podlogi, ale w niebieskim kolorze. o.O
Solaris New Urbino IV vs. Citaro G C2

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2013-06-18, 19:45

Auper pisze:Czemu 6 siedzeń? Mi się wydawało, że 2...
Porównujesz do silnika stojącego, a ja do leżącego.
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
kiEL
Posty: 36
Rejestracja: 2013-05-15, 15:05
Lokalizacja: Kiel/Lodz

Post autor: kiEL » 2013-06-18, 19:51

Solaris wogole produkuje pojazdy z lezacym silnikiem? Chyba nie..
Solaris New Urbino IV vs. Citaro G C2

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 » 2013-06-18, 20:42

Leżące silniki mają bodajże SU Low Entry. Jest też opcja silnika w członie A, jak to było w pierwszych SU18 Hybrid.

Awatar użytkownika
kiEL
Posty: 36
Rejestracja: 2013-05-15, 15:05
Lokalizacja: Kiel/Lodz

Post autor: kiEL » 2013-06-18, 20:58

Dobrze, w LE sie zgadza, ale w typ przypadku ostatnie drzwi by mialy stopien i juz pojazd nie jest w 100% niskopodlogowy.
Jak widzialem na innym zdjeciu, w ostatnim rzedzie znajduje sie jakies male podniesienie i nie jest mozliwe tam posadzic siedzenia.
Szkoda, aktualnie mozna powiedziec, ze SU Euro 6 bardzo kiepsko wyglada. Mam nadzieje ze sie polepszy z wprowadzeniem IV-Generacji. :|
Solaris New Urbino IV vs. Citaro G C2

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1464
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-06-18, 21:00

Każdy solaris może mieć silnik leżący, kwestia zamówienia... Nie porównuję z Mercedesem tylko ze starym Solarisem, układ silnika leżącego w autobusie miejskim nie jest najlepszym rozwiązaniem...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-06-18, 21:01

Obawiam się, że wprowadzenie IV generacji Solarisów ( jeśli to kiedyś nastąpi, nie prędko), nie będzie miało wpływ na rozmiar szafy. Z tymże szafa w nieskończoność też nie może rosnąć, bo w końcu w ogóle nie będzie miejsca na fotele ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2013-06-18, 21:11

A nawiasem mówiąc, czy tylko wg. mnie chore normy oraz przepisy dotyczące emisji spalin to kolejny bezsensowny euro-wymysł ? Dobrze, kopcący na czarno Ikarus to lekka przesada, ale do czego oni chcą doprowadzić tymi przepisami ? ¯e autobus będzie wydalał czysty tlen ?
Wybaczcie EOT.
ЯЦSSIДИ DДИCЭ GIVЭS PФШЭЯ ГФ ЧФU
Post nie zawiera niczego, to tylko spam.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2013-06-18, 21:31

kiEL pisze:Solaris wogole produkuje pojazdy z lezacym silnikiem? Chyba nie..
Solaris ma w ofercie model z leżącym silnikiem. Jest to wersja Ü.
wojtek1611 pisze:Leżące silniki mają bodajże SU Low Entry.
A jaki Twoim zdaniem by miał mieć :?: To chyba oczywiste, że LE ma leżący.
wojtek1611 pisze:Jest też opcja silnika w członie A, jak to było w pierwszych SU18 Hybrid.
Nie ma takiej opcji. Jak zdążyłeś napisać pojawiło się to w pierwszych hybrydach. TYLKO.
Auper pisze:Każdy solaris może mieć silnik leżący, kwestia zamówienia...
¯e co :?: Od kiedy to jest niby kwestia zamówienia :?: Od lat jest to kwestia niemożności zamówienia. Od niedawna opcja dostępna tylko w U12.
J-31 pisze: Z tymże szafa w nieskończoność też nie może rosnąć, bo w końcu w ogóle nie będzie miejsca na fotele ;)
¯ebyś się nie zdziwił ;) Prawda jest taka, ze szafa w Solarisie regularnie rośnie wzdłuż i w szerz.
Rumpel pisze: ¯e autobus będzie wydalał czysty tlen ?
A co - nie uważasz, że tak byłoby fajnie :?: Przecież po to wprowadza się kolejne normy Euro. Tym niemniej kolejnej normy Euro nie należy spodziewać się prędko. Obecnie produkowane silniki są już bardzo czyste i pojawia się problem z...wykrywalnością szkodliwych substancji. Jest ich na tyle mało, że wyniki mieszczą się w granicach błędu. Dlatego może zobaczymy Euro 7, ale na tym może się skończyć. Z resztą Euro-wyścig i tak jest wyhamowywany z powodu pojazdów hybrydowych i elektrycznych.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1464
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-06-18, 22:42

Skąd pomysł że w LE jest montowany tylko silnik leżący...? I dla czego od lat niby nie można mieć solarisa z silnikiem leżącym, istnieje/ła taka opcja w aktualnie produkowanym modelu, więc jakby jakiś potencjalny poważny kupiec zechciał taki autobus, to wątpię by nie zrobili...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2013-06-18, 22:48

Auper pisze:Skąd pomysł że w LE jest montowany tylko silnik leżący...?
A jaki jest sens pakowania stojącego skoro po to jest podniesiona podłoga żeby upchnąć wszystko pod nią :?:
Auper pisze: I dla czego od lat niby nie można mieć solarisa z silnikiem leżącym, istnieje/ła taka opcja w aktualnie produkowanym modelu, więc jakby jakiś potencjalny poważny kupiec zechciał taki autobus, to wątpię by nie zrobili...
Czyli mam rozumieć, że BVG Berlin było ostatnim poważnym kupcem i w ogóle, to im się odwidziało i zaczęli kupować z wieżą i w ogóle w Niemczech nagle od tamtego czasu nie ma ani jednego poważnego kupca :?: Jasne...
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-06-18, 22:48

Wydaje mi się, że Solaris zrobi wszystko, jak się go ładnie poprosi, a z silnikami leżącymi długo był problem, bo MAN nie chciał ich mu sprzedawać, bo konkurencja. Amalio o tym pisał.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1464
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-06-18, 23:25

Aczkolwiek nie oni jedyni takie silniki przecież produkują... Co do silników stojących w LE, no to do Solarisa trzeba pytanie kierować czemu takie rzeczy robią...;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-06-19, 01:34

Ja gdzieś widziałem, że Solaris jest tak elastyczny że może zrobić wszystko, a robi to co robi bo akurat takie kupują. Np. nie produkuje przegubów z układem drzwi jak w odkurzaczu, bo nikt nie wpadł na pomysł ich kupienia
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 119
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Post autor: Burmistrz » 2013-06-19, 07:32

To chyba pani Solange mówiła że jak klient będzie chciał to oni mogą nawet fontannę w autobusie zamontować :diabeł:

Awatar użytkownika
kiEL
Posty: 36
Rejestracja: 2013-05-15, 15:05
Lokalizacja: Kiel/Lodz

Post autor: kiEL » 2013-06-19, 13:40

Jak ja napisalem pytanie w mailu to odpowiedzieli, ze nie jest mozliwe, wbudowac drzwi kolo przeguba bo niby konstrukcja na to nie pozwoli.
Solaris New Urbino IV vs. Citaro G C2

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1464
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-06-19, 14:02

3cie drzwi przy przegubie to generalnie nie najlepszy pomysł, przegub sam w sobie jest dosyć wysoko osadzony, takie rozwiązanie przemienia autobus niskopodłogowy w taki z podłogą wybitnie pofalowaną...

Awatar użytkownika
kiEL
Posty: 36
Rejestracja: 2013-05-15, 15:05
Lokalizacja: Kiel/Lodz

Post autor: kiEL » 2013-06-19, 14:14

W Volvo (B10LA bezposrednio, w 7000A pol okna, ale wyglada na plasko podloge) to bylo tez mozliwe i wcale nie bylo takiej wysokiej podlogi przes to.

Najwiekszy pozytywny aspekt jest ten, ze wydaje sie, ze ma wiecej miejsca (jezeli znajduje sie tez rzeznia dla wozkow na przeciwko 3. drzwi).
I predzej sie pojdzie do przeguba niz zostanie sie przy drzwiach i blokujac przejscie.
Solaris New Urbino IV vs. Citaro G C2

ODPOWIEDZ