Nowa Valletta

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Nowa Valletta

Post autor: pmaster » 2007-09-20, 19:27

Mnie się tam podoba — jak na autobus do przewozów lokalnych, jest całkiem nieźle. Brakowało czegoś takiego na rynku.
A ta tylna ściana IMHO nie jest taka zła

Posty wydzielone z tematu 'Premiery Solarisa'. u2w
ObrazekObrazek

nolem

Post autor: nolem » 2007-09-20, 19:49

Są różne gusta, jednak jak na Solarisa mogłoby być lepiej. Jest to jeszcze wersja prototypowa, zdaje mi się, że jeszcze nie ma homologacji, a na pewno nie posiada tabliczki znamionowej, więc zapewne jakieś zmiany mogą zajść. Zapewne będzie też ewoluować jak rodzina Urbino. Wnętrze sprawiło na mnie wrażenie składanego "na szybko". Przynajmniej miejscami...
Do tej pory nie było właściwie konkurencji w tym segmencie, jednak na targach Solbus zaprezentował także wóz o podobnym przeznaczeniu, więc na rynku zaczyna się robić ciekawie... Nieestety nie miałem czasu wykonać zdjęcia Solbusa, więc posiłkuję się TWB :strzałka: http://phototrans.eu/2-189855.html

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-09-20, 20:24

plocmaster pisze:Mnie się tam podoba — jak na autobus do przewozów lokalnych, jest całkiem nieźle. Brakowało czegoś takiego na rynku.
A ta tylna ściana IMHO nie jest taka zła
Właśnie. Zgadzam się w całości.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-09-21, 09:20

Ciekawe, czy doczekamy się w niedługim czasie Valletty III? :P
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-09-21, 09:37

KKS pisze:Ciekawe, czy doczekamy się w niedługim czasie Valletty III? :P
Jeśli znajdą się na nią chętni. To pewnie Solaris będzie rozwijał tą konstrukcję ;)

... I wtedy może się okazać, że Valletta III nas pozytywnie zaskoczy... :diabeł:
Obrazek

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-09-21, 09:47

Negatywnie już chyba nie może :retard:
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

nolem

Post autor: nolem » 2007-09-21, 11:08

J-31 pisze:A propo SV11, to chyba Masz rację Nolem. On w całości wygląda jak by był robiony w wielkim pośpiechu - nie tylko wnętrze, ale również zewnętrzny design ;)
Oj nie nadinterpretujmy moich słów. Wspomniałem o niedokładnościach montażu, a jeśli chodzi o stylistykę to ona jest na swo sposób dopracowana... Valletta 11 ma być przeznaczona dla PKS-ów, a dla nich nie tyle liczy się wyszukany design, co cena produktu, jego niska awaryjność oraz niskie koszty eksploatacji. Valletta 11 brzydka nie jest i to najważniejsze. Na pewno będzie się wyróżniać. Stylistyka jest autorstwa warszawskiej firmy NCArt. Podejrzewam, że jeśli Solaris dojdzie do wniosku, że stylistyka ujest elementem utrudniającym sprzedaż zmieni ją.
Na razie widzimy doskonały sposób cięcia kosztów. Stylistyka ta sama, co w pierwszej Vallettcie, bardzo podobna konstrukcja, co powinno znacznie wiązać się z "skalkulowaniem ceny na atrakcyjnym poziomie", jak zostało to ładnie określone na prezentacji.

drentwy

Post autor: drentwy » 2007-09-21, 12:44

Do mnie stylistyka mimo wszystko w dalszym ciągu nie przemawia, a sam wóz zbyt różni się od aktualnych S. IMHO wystarczyłoby zamontować między przednimi reflektorami srebrną listwę jak w innych wyrobach firmy (i na niej umieścić napis "Solaris", nie na karoserii), zlikwidować to wielgaśne przetłoczenie z napisem z tyłu i zamontować tylne światła z I i II generacji Urbino - niewiele, a znacznie poprawiłoby to wygląd.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-09-21, 13:11

A ja mam pytanie - wie ktoś może, czy ten wóz naprawdę będzie produkowany w Turcji?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

JacekM

Post autor: JacekM » 2007-09-21, 21:19

Co do moich wrażeń o Valetcie - wygląda na żywo znacznie lepiej niż na zdjęciach. Wnętrze też mi się podoba. Wot, H9 XXI wieku.

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-09-24, 18:14

A ja uważam że SV powinien dostać takie czoło jak SU.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-09-24, 18:54

PE 099 pisze:A ja uważam że SV powinien dostać takie czoło jak SU.
Też prawda, ale jeśli chcieli pokazać całkiem nowy model, to może trzeba było pomyśleć na starą stylistyką, a nie tu weźmiemy przód od Valletty, a tył zrobimy tam jakiś....

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-09-24, 22:21

Ale nawet stara Valletta powinna być podobna do SU. A tu przód wzięty z nieba i nie podobny do znaku rozpoznawczego czyli obniżonej przedniej szyby po stronie drzwi...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-09-24, 23:02

Wprawdzie Vacanza również ma taki przód, ale myślę, że w Urbino ta opadająca linia ma podkreślić niskopodłogowość ( przynajmniej mi się to tak zawsze kojarzy), a tego w przypadku Valletty nie da się zrobić ;) Co ine zmienia faktu, że design Valletty jest kiepski.
Tory na tiry!

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-09-24, 23:17

A S Vancaza :?: Nie ma niskiej podłogi a ma "krzywą" szybę...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-09-25, 10:14

PE 099 Vacanza, a nie Vancaza ( oj widzę, że masz problemy z nazewnictwem ).
Amalio pisze:Wprawdzie Vacanza również ma taki przód
PE 099 pisze:A S Vancaza :?:
Niewyraźnie napisałem :?:
Tory na tiry!

Mibars

Post autor: Mibars » 2007-10-13, 15:25

Dobry pomysł, bo zaśmieciłem temat o Solarisach... (swoją drogą - dopisałem coś do poprzedniego posta)


A wracając do tematu:
-Na oczy Valletty prawostronnej nie widziałem... Za to zdjęcia na pierwszy rzut oka trochę odrzuciły, potem się do nich przyzwyczaiłem i zaczynam twierdzić, że calkiem ładnie to wyszło...

No tak, autobus wyglądem znacząco się różni od innych Solarisów, ma jednak swój styl i uważam, że jest ładniejszy od Valletty maltańskiej.

Jak na ten przód patrze, to nie wiem dlaczego, ale kojarzy mi się z ZIU...

Na pewno jest ładniejszy od Autosanów i Jelczy (od zdjęć Solbusa miejskiego również - bo Solbusów "na żywo" nie widziałem)- te liczne małe światełkach w "atrapie" reflektora wyglądają ohydnie, w Valleccie zdecydowano się na większe lampy.

Co do techniki... 300KM w 11-metrowym autobusie "podmiejskim" powinno chyba wystarczyć, nawet zastanawiam się, czy to nie za dużo, ręczna skrzynia biegów jest tu jak najbardziej na miejscu, martwią mnie jednak tylne siedzenia, które są umieszczone aż tak wysoko i tylna szyba będąca za plecami siedzących tam pasażerów... Trochę dziwnie wyglądają umieszczone na suficie przyciski - co to jest? "na żądanie", czy "awaria"?

Wydaje mi się, że ten autobus nie jest aż tak nieprzyjazny dla niepełnosprawnych - wydaje się być raczej średniopodłogowy z wysoko umieszczonymi siedzeniami - zawsze lepiej tak, niż potężne schody w drzwiach...

Pewnie dałoby się go dostosować do niepełnosprawnych - w pobliżu drugich drzwi można by pochylniami obniżyć podłogę, a przy drzwiach dać dość stromą, ale zawsze pochylnie i naprzeciwko nich rząd obniżonych foteli z możliwością wymontowania i pod nimi szyny do mocowania wózka. Albo jeszcze ciekawszy patent - wygospodarować miejsce między przednim nadkolem, a drzwiami, zastosować tam niską podłogę i składane siedzenia, pod nimi szyny dla foteli dla niepełnosprawnych... I też by było! sam 'korytarz" między kabiną kierowcy, a częścią niską mógłby by być już wysoki... A na nadkolu siedzenia i tak można umieścić, w końcu tam podłoga jest wysoka.

Oczywiście wszystkie te zmiany ingerują w ramę nośną - bo ta jest bardziej "przestrzenna", niż w LF'achm za to modyfikacja przoydu wydaje mi się być bardziej racjonalna.

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-10-13, 23:19

Ale Valetta jest 60% niskopodłogowa w wersji np. Maltańskiej.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-10-13, 23:20

Ale my nie piszemy o tej Valetcie, jakby Szanowny Kolega nie zauważył... Maltańska Valetta jest miejska, polska jest międzymiastowa, dotarło?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-10-13, 23:25

Ale piszemy czy mogłaby być niskopodłogowa... Mogłaby być tylko trzeba by trochę wnętrze poprzekładać. A chyba wóz miejski od lokalnego potrafię poprawie zidentyfikować... A dlaczego "polska" a nie np. Łotewska :?:

ODPOWIEDZ