Nowa Valletta

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-08, 21:17

plocmaster pisze:Ale przepaść między czym? Używkami z Zachodu czy tanimi Solbusami, SORami, albo innym wynalazikem?
Mam na myśli relację do podobnych konstrukcji regionalnych renomowanych producentów - Volvo (np. 8700), Mercedesa czy MANem (ostatni Lion's cośtam), bo Solarisa chyba raczej nie interesuje walka z SORem, Solbusem czy Kapeną.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-02-08, 21:26

Z tymże w/w przez Ciebie wozy to trochę wyższa półka ( oczywiście miałem na myśli wyrobi niemieckie i skandynawskie ). Zresztą nawet jeżeli z nimi Valletta miałaby walczyć to spójrz na zainteresowanie tymi wozami u nas ( bliskie zera ), a przypomnę iż Valletta jest skonstruowana ( przynajmniej teoretycznie ) właśnie z myslą o naszym rynku.
Ostatnio zmieniony 2008-02-08, 21:28 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-02-08, 21:27

Chyba jednak nie, bo już teraz jest to przepaść w porównaniu z Lion's Regio na przykład, więc Valetta walczy raczej z Solbusami i Autosanami.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-08, 21:30

Amalio pisze:Z tymże w/w przez Ciebie wozy to trochę wyższa półka ( oczywiście miałem na myśli wyrobi niemieckie i skandynawskie ).
Dlatego właśnie uważam, że Solaris strzelił trochę kulą w płot. Nie wiem ile Valetta miała kosztować, ale wydaje mi się, że nikt się tem nie spodziewał, że fala solarek zaleje PKSy.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-02-08, 21:44

Lopez pisze:Nie wiem ile Valetta miała kosztować
To zajrzyj na poprzednią stronę :P
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-08, 22:12

KKS pisze:To zajrzyj na poprzednią stronę
Fakt, dzięki za przypomnienie ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-02-08, 23:10

Oczywiście nie chodziło mi o tę Vallettę, a o niszę takiej konstrukcji, ostateczny następca H9

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2008-02-11, 20:26

Osobiście uważam, że Valletta nie wygląda źle, aczkolwiek nie jest charakterystyczna moim zdaniem ;)
Mam nadzieję, że przy okazji wypuszczenia II generacji, otrzyma ona ścianę przednią z charakterystycznym dla modeli Solarisa, załamaniem dolnej linii szyby przedniej.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-02-11, 22:11

Tylko czy warto robić II generację czegoś, co się nie przyjęło?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-12, 09:30

KKS pisze:Tylko czy warto robić II generację czegoś, co się nie przyjęło?
Dobre pytanie. Ten wątek jeszcze się w naszej dyskusji nie pojawił. Póki co, jak wynika z dostęnych informacji, valetta jest na razie w wersji przejściowej i finalnie się zmieni. Czy to oznacza, że będzie można już mówić o II generacji? Mam poważne wątpliwości. Z całą pewnością ten projekt poniżej pewnej liczby sprzedanych pojazdów będzie całkowicie nieopłacalny. Jednocześnie jednak warto pamiętać, że Solaris produkuje również vacanzę w bardzo małej liczbie i jakoś na tym wychodzi - w sumie sprzedali jakieś 55 sztuk.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-02-12, 10:00

Zgadza, się, ale problem polega na tym, że Vacanza jednak się sprzedaje. Mało, bo mało, ale 55 sztuk to już coś jest. Natomiast Valetta nie znalazła odbiorców. Tak więc pytanie KKS jest aktualne. ;)

Ja jednak zastanawiam się nad czymś innym. Czy nie należałoby porzucić Valette11 w takim układzie jakim ona jest - nie ma chętnych, więc nie warto jej rozwijać... ale jednocześnie popracować nad konstrukcją która bazowała by na typowej Vacanzie. Tzn. zrobić z tego lokalny autobus wysokopokładowy.

Wystarczyło by zmienić środkowe drzwi na dwu skrzydłowe (1-2-0). Może lekko opuścić wysokość pudła. Tak, aby zrobić lokalną Vacanzę. ;)

Oczywiście nie myślę tutaj o porzuceniu produkcji typowej Vacanzy (12 i 13) jaką znamy, ale stworzyć na jej bazie nowy autobus, po prostu nowy wariant ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-02-12, 18:25

A może problem tkwi w jej wielkości? Valetta ma 11 metrów, czyli mniej więcej tyle co L11, który nie był specjalnie popularny. Gdyby Solaris stworzył jakiegoś odpowiednika H9-tki (podobna pojemność, prosty do bólu, tani), może byłby częściej kupowany.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-02-12, 19:30

J-31 pisze:
Ja jednak zastanawiam się nad czymś innym. Czy nie należałoby porzucić Valette11 w takim układzie jakim ona jest - nie ma chętnych, więc nie warto jej rozwijać... ale jednocześnie popracować nad konstrukcją która bazowała by na typowej Vacanzie. Tzn. zrobić z tego lokalny autobus wysokopokładowy.

Wystarczyło by zmienić środkowe drzwi na dwu skrzydłowe (1-2-0). Może lekko opuścić wysokość pudła. Tak, aby zrobić lokalną Vacanzę. ;)
Czyli chcesz zrobić z tego Mana Lions Regio/Neoplana Trendlinera, Bove Lexio które w Polsce się nie sprzedają.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-12, 19:34

J-31 pisze:Czy nie należałoby porzucić Valette11 w takim układzie jakim ona jest - nie ma chętnych, więc nie warto jej rozwijać... ale jednocześnie popracować nad konstrukcją która bazowała by na typowej Vacanzie. Tzn. zrobić z tego lokalny autobus wysokopokładowy.
To jest zupełnie inna klasa. Zgadzam się z Amalio, że taki autobus nie mógłby się sprzedawać.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-02-12, 19:53

Amalio pisze:Czyli chcesz zrobić z tego Mana Lions Regio/Neoplana Trendlinera, Bove Lexio które w Polsce się nie sprzedają.
To wtedy za granicę, z Urbino się udało więc przy odpowiednim nastawieniu tu też może się udać.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-02-12, 20:17

ep40 pisze:
Amalio pisze:Czyli chcesz zrobić z tego Mana Lions Regio/Neoplana Trendlinera, Bove Lexio które w Polsce się nie sprzedają.
To wtedy za granicę, z Urbino się udało więc przy odpowiednim nastawieniu tu też może się udać.
Tam też moim zdaniem te autobusy sukcesu nie odniosły, bo u nich model wygląda tak:
- krótkie dystanse - autobus miejski
- średnie - szynobus, pociąg
- duże - turystyki

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-02-12, 20:42

Amalio pisze:- średnie - szynobus, pociąg
- duże - turystyki
Interesujące, na średni dystans pociągiem a na długi już autobusem. A dlaczego nie odwrotnie?
Amalio pisze:Tam też moim zdaniem te autobusy sukcesu nie odniosły
Więc jakim cudem takie modele zachodnich producentów jednak się sprzedają?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-02-12, 20:53

plocmaster pisze:Interesujące, na średni dystans pociągiem a na długi już autobusem. A dlaczego nie odwrotnie?
Po pierwsze - bo mają naprawdę dobrze rozbudowaną sieć kolejową po której kursują pociągi międzymiastowe/regionalne, a biorąc pod uwagę stan torowisk, tabor przejazd jest szybki i komfortowy. Sam osobiście nigdy w Niemczech "PKSu" nie widziałem - mija się to z celem. A generalnie dłuższe dystanse to również pociągi, ale oprócz zwykłych także typu ICE (czy inne "teżewe" ) żeby łatwo się dostać do pracy z miasta do miasta zaś wyjazd na jakiś odpoczynek - autobus turystyczny.
plocmaster pisze:Więc jakim cudem takie modele zachodnich producentów jednak się sprzedają?
Odpowiedz sobie i przy okazji mi na pytanie - w jakim nakładzie.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-14, 00:47

Kolejna myśl: być może Solaris pokazał ten autobus na początek tylko po to by wysondować rynek przed decyzją czy robić SV.II? Czy w przeciwnym razie nie bujałby się już gdzieś bujałby się na testach?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-02-14, 01:26

Może mają coś innego na głowie i nie mają teraz czasu ni ochoty tego promować? Choć sam w to nie wierzę.
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ