[Łódź] Rewolucja taborowa w Łodzi czyli SU18 III
[Łódź] Rewolucja taborowa w Łodzi czyli SU18 III
Od początku. Kilka miesięcy temu MPK Łódź rozpisało przetarg na 25 w pełni niskopodłogowych przegubowych autobusów. Przetarg zapowiadał się bez żadnych rewelacji: Mercedes chociaż niektóre kręgi na fali plotki o sprzedaży Volv B10LA sugerowały najnowsze przegubowce Volvo dla uzupełnienia stanu zajezdni na Limanowskiego. Tym bardziej zaskakujące jest rozstrzygnięcie przetargu, które możecie zobaczyć TUTAJ.
A to się ppln ucieszy
A to się ppln ucieszy
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Gdyby nie ta sprzedaż, to dalej nie wiedziałbym jak to jest jeździć sobie SU 12Lopez pisze:Teraz widać jaką głupotą była sprzedaż tych kilku solarek na początku roku
A tak a propo, zastanawiają mnie wyniki przetargu, tj. 75/20/5/100%
Odnoszę wrażenie, że albo Solaris dał łapówkę za ustawienie przetargu , albo po prostu wykonał doskonałą serię Urbino, którą MPK jednak z czasem doceniło.
Ostatnio zmieniony 2007-12-13, 21:56 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
W polskich przetargach kryteria są tak ogóle, że wszystko pasi jeśli tylko ma odpowiednią ilość kół, albo pasuje tylko jeden oferent pod którego jest przetarg, a więc uzyskanie maxa w punktacji generalnej nie stanowi takiego wyczynu.Kędzior pisze:A tak a propo, zastanawiają mnie wyniki przetargu, tj. 75/20/5/100%
A Ty byś posmarował? Trochę powagi.plocmaster pisze:IMHO to raczej smarowanie. Nie wierzę już w cuda i przypadki.
Nowoczesne polskie autobusy w przeciwieństwie do zachodnich potrafią wręczać łapówki. Solaris pracuje również nad autobusami, które będą próbowały z mizernym skutkiem same się naprawiać oraz jeździć na wódce i bigosie. Ot - to by była promocja Polski w świecie, taki swojski, Polski autobusplocmaster pisze:Eee… SU18?
Sugerujesz więc, że tylko Solaris zgłosił się do przetargu? Wątpliwe. Zapewne ktoś chciał mieć Solarki w Łodzi (to już nie jest kwestia tego, czy za odpowiednią opłatą, czy po prostu darmową rekomendacją) i ustawił pod nie przetarg. Każdy przetarg, do którego zgłasza się więcej niż jedna firma, a tylko jedna uzyskuje aż 100 punktów na 100, jest podejrzany i to właśnie takimi sprawami powinno się zajmować CBA. Co nie znaczy, że nie odpowiadają mi wyniki przetargu - gratuluję Łodzi SolarisówLopez pisze:W polskich przetargach kryteria są tak ogóle, że wszystko pasi jeśli tylko ma odpowiednią ilość kół, albo pasuje tylko jeden oferent pod którego jest przetarg, a więc uzyskanie maxa w punktacji generalnej nie stanowi takiego wyczynu.
Smarowania to chyba nie było bo i żadnej innej oferty nie było.
100% punktów było dlatego, że Solaris zaoferował swój produkt jako jedyny, przy okazji spełniając wymogi SIWZ w zakresie ekologii. Kryteria były stosunkowo ogólnikowe, ale haczykiem był serwis. MPK być może chciało właśnie zamówić nową markę i dlatego wzięło wozy z serwisem.
Oby nie było protestów, to w przyszłym roku może kupią więcej (może będą się chcieli pozbyć choć części B10L)
100% punktów było dlatego, że Solaris zaoferował swój produkt jako jedyny, przy okazji spełniając wymogi SIWZ w zakresie ekologii. Kryteria były stosunkowo ogólnikowe, ale haczykiem był serwis. MPK być może chciało właśnie zamówić nową markę i dlatego wzięło wozy z serwisem.
Oby nie było protestów, to w przyszłym roku może kupią więcej (może będą się chcieli pozbyć choć części B10L)
Wątpię żeby Solaris był jedynym uczestnikiem przetargu, po prostu nikt nie pomyślał/nie chciał udziwniać przetargu żeby nie doszło do takiej sytuacji jak podczas kupowania 69 nówek.
100%? Dlaczego nie, tyle dostał zwycięzca, inni odpowiednio mniej.
Jeśli np. planowano zakup V7700A to SU18 przebija go ceną i uzyskuje w tym kryterium więcej punktów. Ekologia? Co z tego że Volvo od razu spełnia normy Euro 5 skoro w tym punkcie zwraca się także uwagę na parametry funkcjonalne i tu Solaris może się wybić niższą ceną części zamiennych itp.
O terminie dostawy nie będę nawet wspominał, bo Solaris produkuje i dostarcza autobusy w tempie ekspresowym
100%? Dlaczego nie, tyle dostał zwycięzca, inni odpowiednio mniej.
Jeśli np. planowano zakup V7700A to SU18 przebija go ceną i uzyskuje w tym kryterium więcej punktów. Ekologia? Co z tego że Volvo od razu spełnia normy Euro 5 skoro w tym punkcie zwraca się także uwagę na parametry funkcjonalne i tu Solaris może się wybić niższą ceną części zamiennych itp.
O terminie dostawy nie będę nawet wspominał, bo Solaris produkuje i dostarcza autobusy w tempie ekspresowym
Nie wiem bo czytałem tylko ogłoszenie wyników, ale możliwe, że...KKS pisze:Sugerujesz więc, że tylko Solaris zgłosił się do przetargu? Wątpliwe.
czyli po prostu przetarg został napisany dość ogólnie. Trzeba sobie też zdać sprawę, że tak naprawdę autobusy znane z polskich miast są do siebie dość podobne.OZZY pisze:po prostu nikt nie pomyślał/nie chciał udziwniać przetargu żeby nie doszło do takiej sytuacji jak podczas kupowania 69 nówek
Ppln, jak Zarząd MPK się "rozkręci" z tymi Solarisami, to może w końcu kupią również SU10... czyli Twój podpis stanie się nieaktualnyppln pisze:Ja bym się ich spodziewał na koniec lutego albo w marcu, ale zawsze mogą być szybciej. Standardem (w ogóle) są 3 miesiące od podpisania umowy, więc to też zależy od tego, kiedy to się uda. A Solaris jest nieco szybszy
Komuchy?J-31 pisze:Ooops. Coś mój post ktoś wziął i wyciął
W opisie jest mowa o Solarisie z "tego roku", a w "tym roku" SU10 już nie zdążą kupić Chyba, że kolejny rok też będzie "tym"J-31 pisze:Ppln, jak Zarząd MPK się "rozkręci" z tymi Solarisami, to może w końcu kupią również SU10... czyli Twój podpis stanie się nieaktualny
Nie kupią bo za bardzo nie ma na razie takiej potrzeby. Ale pewnej ilości U18 (20-60) możemy się spodziewać już w najbliższym okresie - Ikarusy trzeba powoli wycofywać, a ponoć mają docelowo trafić na Limanowskiego (tam gdzie wg. naszych przypuszczeń Solarisy)J-31 pisze: Ppln, jak Zarząd MPK się "rozkręci" z tymi Solarisami, to może w końcu kupią również SU10...