Solaris Urbino 20/24 - domniemania

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Swoją drogą, gdyby Solaris miałby być taki mega pojemny - jak jest nawet teraz SU 18III dla MZA - to nie miałbym nic przeciwko.... chociaż trzeba pamiętać, że do takich autobusów potrzebna jest odpowienia infrastruktura drogowa ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

W wypadku Solarisa mnie to wcale nie dziwi, sam pomysł i wygląd gdyż każda seria jest ze sobą zunifikowana.

Shadow238 pisze:Ps. A jakby ciekawie wyglądał taki 20 metrowy trolejbus
topics56/misz-masz-czyli-operacje-genet ... htm#126265

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

J-31 pisze:
Razor 688 pisze:Chciałbym widzieć jak by on wyglądał. :)
No to Zajrzyj koniecznie do forumowych misz-maszy. Na stronie 201-szej jest 20 metrowy Solaris ;)

:strzałka: topics56/misz-masz-czyli-operacje-genet ... 2,3000.htm
A no już wiem dzięki za wskazówki choć to zdjęcie było już kiedyś pokazywane wtedy nie byłem do końca przekonany że to jednak prawda. :D Ale mimo wszystko ładnie się prezentuje. :)

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »

Shadow238 pisze:Właśnie to zdjęcie najbardziej żywo oddaje wersje produkcyjną U20- mam nadzieję, że wkrótce takie cudo będzie produkowane przez Solarisa ;)
Ja mam nadzieję, że takie cudo jak SU 20 będzie na śląsku. Najlepiej w PKM Gliwice :P

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

stachu pisze:Ja mam nadzieję, że takie cudo jak SU 20 będzie na śląsku. Najlepiej w PKM Gliwice
A nasze PKMy byłoby stać na takie cudeńko ? :chytry:

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »

Shadow238 pisze:A nasze PKMy byłoby stać na takie cudeńko ? :chytry:
Ja myślę, że gliwicki, katowicki i sosnowiecki na takie cudo stać, chociaż, co do PKM Sosnowiec to miałbym wątpliwość, bo tam bardziej zakupują SU 15

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Shadow238 pisze:
A nasze PKMy byłoby stać na takie cudeńko ? :chytry:
Gliwicom by to nawet pasowało, bo jeśli się nie mylę to maja anty tramwajowego prezydenta :?:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Jeśli w Wawie i Kraku ktoś takie autobusy kupi, to pewnie każdy w Polsce będzie takie cuś chciał. Ale jeśli jednak nie kupią, to zapomnijcie.

Lopez

Post autor: Lopez »

KKS pisze:Kraku
O Krakowie już możesz zapomnieć. Chyba że powstanie 20m jelcz... ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:O Krakowie już możesz zapomnieć. Chyba że powstanie 20m jelcz... ;)
Ja myslę, że to zależy od "rozwoju sytuacji". Póki co, żaden przewoźnik w Polsce nie kupił tak długich autobusów, ponieważ są one drogie w zakupie i kłopotoliwe w eksploatacji. Zatem Solaris niczego takiego nie proponował.

... Jednakże w momencie, gdyby MZA by się rzeczywiście zdecydowało na zakup, a Solaris stanąłby na wysokości zadania i rzeczywiście skonstruował - chociażby - SU20 i takie autobusy sprawdziły by się w warszawskich (trudnych) warunkach. To oznacza "przetarcie ścieżki"... i wtedy jest szansa, że zarząd MPK też pomyślałby o zakupie np. SU20, bo wiadomo, że Jelcz nie produkuje i nie zamierza produkować tak długich autobusów. ;)

Po za tym - patrząc perspektywicznie - nawet przedszkolaki i najstarsi górale wiedzą, że MPK Kraków, nie będzie bez końca kupować wyłącznie Jelczy. Któregoś dnia kupią coś innego i jest zawsze szansa, że będzie to Solaris. Cierpliwości :)

Wracając do tematu. Póki co, to są tylko domysły, spekulacje i domniemiania. SU20 nie istnieje, a my nie mamy pewności, czy rzeczywiście zarząd SB&C zdecydował się na prace nad taką konstrukcją :mruga:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Zobaczycie, co będzie, jak na taki genialny pomysł wpadnie MAZ :D

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

KKS pisze:Zobaczycie, co będzie, jak na taki genialny pomysł wpadnie MAZ
10% szans na to, żeby MAZ coś takiego wyprodukował :P

Chociaż produkują już deskorolki, więc kto wie :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mimo wszystko zostawmy MAZ-a w spokoju. Niech sobie dalej produkują nawet deskorolki. To już lepiej "pomarzyć" o SU24 III :mruga:

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

kombino pisze:Dla Solarisa to żaden problem-U20 to U18 z członem B zapożyczonym z U15, a U24 to U18 z wleczonym z pasywnym członem C ;) Piece of cake :D
Jeśli już to SU18 z silnikiem jak w wersji Hybrid (w I członie z napędem na 2 oś). Ew, coś takiego: Silnik + generator prądu stałego w pierwszym członie (czyli wielka skrzynia jak SU18 Hybrid), a koła 2 i 3 osi napędzane asynchronicznymi silnikami 3f (z falownika umieszczonego na dachu 1 członu) (tak myślę że 4 silniki asynchroniczne po 145 kW każdy powinny styknąć), ostatnia 4 oś skrętna. Gdyby zastosować prostą przekładnię redukcyjną, wtedy nadkola wyglądały by jak te z 1 osi. Silniki trakcyjne można by umieścić nad kołami.
Przy takiej mocy silników, autobus dysponował mocą 600 KM co dla takiego pojazdu jest całkiem dobrym wynikiem. Sterowanie silników z falownika umożliwiało by płynny rozruch no i silnik pracujący dłużej na stałych obrotach, zużywałby mniej paliwa. A gdyby jeszcze cały układ wyposażyć w zestaw akumulatorów - wtedy można by dodatkowo hamować za pomocą tych silników elektrycznych, i przy okazji, odzyskiwać część energii. Bez akumulatorów też możnaby hamować silnikami, ale wtedy na dachu trzeba by umieścić zestaw oporników.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

A ja uważam za dobry pomysł Van Hool-a. Czyli napęd na 2 oś klasycznym silnikiem mocy ok. 450KM przeniesienie rzeźni na drugi bok. Tak jak studium projektowe mojego autorstwa w temacie o wozach pow. 20m Dziś jeszcze za szybko na takie hybrydy i można przez jakiś czas produkować klasyczne wozy spalinowe.

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

Masz rację. Jednak zastosowanie napędu: diesel + generator, pozwala rozłożyć napęd bardziej równomiernie i gdyby nie niska podłoga, można by na upartego stworzyć autobus z napędem na wszystkie koła (tylko ciekawe jakiej mocy musiałby być diesel, żeby to wszystko uciągnąć?) :retard:

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

W sytuacji, gdy zapewne ledwie 1-miasto odpali sobie taki pojazd i na pewno dodatkowe koszty (napęd hybrydowy) nie pomogą w jego kupnie, sam pomysł jest oczywiście dobry, tyle że zapomniałeś o akumulatorach dający moc podczas wolnej jazdy.

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

Nie zapomniałem o akumulatorach :retard: (choć nie pisałem o wolnej jeździe na nich) Przeczytaj moje powyższe posty.

timtheenchanter

Post autor: timtheenchanter »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No tak, ale co to jest spóźniony żart prima-aprylisowy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”