Strona 3 z 7
: 2005-08-30, 15:47
autor: voy
Robson pisze:Pewno doszli do wniosku ze im bardziej na wschod tym mniejsze tremperatury i lepiej zamontowac mniej okienek uchylnych
Ależ skąd!! Tu w Rzeszowie mamy klimat mocno kontynentalny, co powoduje, że tu w lecie trudno wytrzymać, bo czasem jest tak gorąco, że aż parzy. Nie wspominając o duchocie, zero rześkiego powietrza.
Obserwujemy w Polsce odwrotność - w Białystoku mają Solarisy z przesuwnymi oknami, w Gdańsku Solarisy z klimatyzacją, w Rzeszowie z uchylnymi oknami a najnowsza dostawa będzie miała nie dość że uchylne, to jeszcze połowę mniej :[ są niby jakieś zapisy odnośnie wentylacji, ale ja w tą wentylację nie wierzę, chociaż marzy się taka sztuczna wentylacja jak w Volvach 7k.
: 2005-08-31, 11:43
autor: J-31
A może MPK Rzeszów chciało zaoszczędzić na otwieranych oknach ?
: 2005-08-31, 12:07
autor: voy
¯eby tylko przypadkiem pasażerowie na nich nie zaczęli oszczędzać nie jeżdżąc KM bo w tych nowych Solarisach nie będzie można wysiedzieć na plastikowych wytłoczkach i wytrzymać z powodu gorąca i duchoty.
: 2005-08-31, 14:44
autor: J-31
Spoko. Będzie dobrze, najwyżej ludzie będą protestować....
: 2005-08-31, 14:52
autor: voy
Nie będzie dobrze, nie po to się kupuje autobusy nowe z takimi oknami żeby ludzie protestowali. Autobus jest dla ludzi a nie ludzie dla autobusu. Mam wrażenie, że będzie w nich nieprzeciętna duchota.
: 2005-08-31, 14:55
autor: J-31
voy pisze:Nie będzie dobrze, nie po to się kupuje autobusy nowe z takimi oknami żeby ludzie protestowali. Autobus jest dla ludzi a nie ludzie dla autobusu. Mam wrażenie, że będzie w nich nieprzeciętna duchota.
Tego możesz być niestety pewny...
A wracając do tematu - czy SU 10 nie za bardzo podskakiwał na nierównościach. Jak wrażenia ?
: 2005-08-31, 15:00
autor: voy
Dobrze, tylko jak wspomniałem wyżej jest za głośny silnik Iveco.
: 2005-08-31, 15:17
autor: J-31
Iveco jest głośne, ale za to jakie mocne
: 2005-08-31, 15:36
autor: voy
Tak, to prawda, mocny silnik (przynajmniej w Urbinetto).
: 2005-09-01, 12:06
autor: J-31
Kierowcy tymi Urbinetto potrafią czasami nieźle wywijać. Podejrzewam jednak, że wtedy kiedy Byłeś, jeździli powoli i grzecznie...
A przy okazji Voy czy zajrzałeś im do kabiny ?
: 2005-09-01, 13:12
autor: voy
Tak, raz siedziałem z przodu i widziałem.
: 2005-09-01, 13:24
autor: J-31
voy pisze:Tak, raz siedziałem z przodu i widziałem.
Ok. I co widziałeś ?
: 2005-09-01, 13:32
autor: voy
Wnętrze kabiny kierowcy
: 2005-09-01, 14:15
autor: J-31
: 2005-09-01, 15:24
autor: voy
Kierowca, kierownica, przyciski
Taa i w lusterku swoje odbicie. Pisz konkretnie. u2w
: 2005-09-02, 11:15
autor: J-31
voy pisze:Kierowca, kierownica, przyciski
Taa i w lusterku swoje odbicie. Pisz konkretnie. u2w
Hmmm.
Chyba za bardzo się nie przyglądałeś wyposażeniu kabiny. Bo np. autokomputera nad puplitem nie Zauważyłeś...
: 2005-09-02, 13:46
autor: voy
A było coś takiego
do czego to służy?
: 2005-12-19, 10:38
autor: J-31
Swego czasu pisałem tutaj w temacie o wąskich pierwszych drzwiach w warszawskich SUrbinetto 10. Kierowcy, by zapewnić sobie widoczność z prawej strony stosują różne działania. Pojawiają się naklejki z napisem "nie zasłaniać widoczności", a jeden z kierowców przymocował rozciągającą się gumkę. Bardzo rzadko zdarza mi się go zobaczyć lub "złapać". Tym razem jednak, przez przypadek, jechałem takim autobusem i do tego miałem aparat fotograficzny.
Myślę, że to zdjęcie, może być też ciut pomocne dla kol. Bobika z MZK Wejherowo - bynajmniej nie chodzi tu o wykonanie, ale o ideę..
[ Dodano: 2005-12-19, 10:39 ]
Gumka przesuwa się wraz z otwieranym skrzydłem, ale przy zamkniętych drzwiach uniemożliwia ona podejście do drzwi...
: 2005-12-19, 15:41
autor: pmaster
Wielce ciekawe rozwiązanie, i do tego tanie jak barszcz ze słoniną z dżemem.
Powinno się doczekać zastosowania w wejherowskich M11.
BTW peery i inne wynalazki z Jelcza-Laskowic też mają podobne kabiny, a w Płocku też będzie elbilet…
: 2005-12-20, 13:52
autor: J-31
Wobec tego to "rozwiązanie techniczne" dedykuję również kierowcom KM Płock Sp. z o.o...