Twórcy Solarisa
Chińczycy w Europie
Chińczycy ostatnio radzą sobie coraz lepiej w Europie, np. http://infobus.pl/text.php?from=search&id=29087 . Radzę też przyjrzeć się pozycji marki King Long na rynku włoskim (http://infobus.pl/text.php?id=29180 , tabela u dołu artykułu). Nie mówiąc o tym, że w krajach WNP mają już spore sukcesy na koncie...
Re: Chińczycy w Europie
No i jak niby to się ma do rynku Europejskiego Moim zdaniem wcale. Nie wiem jak w Mołdawii, ale Białoruś odpada z wiadomych powodów, na Ukrainie oprócz fali lipnych YouYi chinole wzięcia nie mają chyba wcale, a Rosja i Kazachstan leżą bardziej w Azji niż Europie, graniczą z Chinami nie są bogate i tam sprzedaż jakiegokolwiek badziewia nie jest trudna.tantus pisze: Nie mówiąc o tym, że w krajach WNP mają już spore sukcesy na koncie...
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Milionowe inwestycje Solarisa
W najbliższych dwóch latach Solaris planuje wydać na centrum obsługowe oraz nową fabrykę autobusów elektrycznych blisko 40 mln zł.
Przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach Krzysztof Olszewski ujawnił, że mające powstać w tym roku centrum serwisowe zlokalizowane w nowych halach obok fabryki w Bolechowie będzie kosztowało 18 mln zł. Ułatwi obsługę ponad 7 tys. jeżdżących po całej Europie Solarisów.
Olszewski spodziewa się, że coraz większy będzie popyt na modele hybrydowe, a docelowo elektryczne. Jako powód wymienia rosnące ceny ropy i zamieszanie na światowych rynkach. Tłumaczy, że autobus z napędem hybrydowym lub elektrycznym musi mieć strukturę lżejszą od dotychczasowych konstrukcji, aby zapewnić tę samą pojemność. Oznacza to, że konieczne jet wykorzystanie nowych materiałów.
- Najkorzystniej jest wykorzystać wiedzę dostawców, ale technologie, które zamierzamy zastosować są tak nowatorskie, że nie wykluczamy, że sami w nie zainwestujemy, a łączne wydatki na nową halę i jej wyposażenie mogą przekroczyć 20 mln zł - wyjaśnia Olszewski. Planuje, że nowa fabryka będzie gotowa w 2014 roku. Kolejna inwestycja Solarisa może mieć miejsce w Hiszpanii. Firma przygotowuje się do wykupienia hiszpańskiego producenta autokarów Noge. - Rozmawiamy z syndykiem upadłościowym - przyznaje Olszewski.
Solaris liczy na duży popyt na autobusy międzymiastowe. Olszewski wyjaśnia, że Solaris mógłby np. dostarczać gotowe do montażu zespoły takich pojazdów. Gotowe byłyby sprzedawane przez Hiszpanów na Płw. Iberyjskim. Cały plan jest na wstępnym etapie i nie ma nawet decyzji pod jaką marką samochody byłyby sprzedawane. Olszewski dodaje, że w br. autobusy międzymiastowe będą najważniejszym segmentem w ofercie Solarisa.
Przewiduje spadek zamówień na autobusy miejskie, bo znaczna część europejskich miast osiągnęła limit zadłużenia i poważnie ograniczyła inwestycje. Właśnie dzięki modelom międzymiastowym Solaris planował w tym roku sprzedaż 1300 autobusów (w 2010 roku firma znalazła nabywców na 1120) i wzrost przychodów z 1,3 mld zł w 2010 roku do niecałych 1,5 mld zł w obecnym. Po pierwszych reakcjach klientów Olszewski spodziewa się, że te plany mogą być przekroczone.
rp.pl
http://www.rp.pl/artykul/5,617534.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Solaris będzie produkować pociągi dla metra i szybkie koleje?
W tym roku firma ma wyprodukować ponad 1300 autobusów. Najwięcej w 15-letniej historii.
Plan spółki Solaris Bus & Coach z Bolechowa pod Poznaniem oznacza poprawienie wyniku z 2010 r. o 180 sztuk. Przychody na poziomie 1,45 mld zł mają się zwiększyć o 150 mln zł.
Jednak Krzysztof Olszewski, współwłaściciel i szef rady nadzorczej spółki, już myśli o rewizji planów w górę, bo szykują się nowe przetargi w polskich miastach i u najważniejszych zagranicznych odbiorców firmy – w Niemczech i Szwecji. W drugim zakładzie firmy w Środzie Wielkopolskiej rozkręci się też produkcja tramwajów. Poznań otrzyma 20 z 45 zamówionych pojazdów. Tramwaje mają chronić firmę przed możliwym uszczupleniem udziałów w rynku autobusowym.
Olszewski sygnalizuje zagrożenie dla europejskich koncernów ze strony firm chińskich. Sprzedają nie tylko pojazdy, lecz także komponenty do ich montażu. Podejmują też próby przejęć kapitałowych. Chiński inwestor był zainteresowany kupnem Solarisa. – Ale nasza spółka nie jest na sprzedaż – mówi prezes Solange Olszewska. Choć przyznaje, że wraz z mężem chcą zrezygnować z bezpośredniego zarządzania firmą.
W tym roku rozpoczną budowę hali, w której od 2014 r. produkowane będą autobusy elektryczne. Według Olszewskiego pojazdy napędzane prądem to przyszłość transportu w miastach. Nie wyklucza też rozwoju segmentu szynowego. Jego zdaniem produkcja pociągów dla metra i kolei dużych prędkości to kwestia najbliższych kilkunastu lat.
http://forsal.pl/artykuly/489671,solari ... oleje.html
Z tymi pociągami dużych prędkości, to chyba za bardzo się pospieszyli. Na razie Polska nie będzie miała linii kolejowych przystosowanych do pociągów dużych prędkości. A PKP IC jak na razie ma problemy z utrzymanie tego taboru, który posiada. Aktualnie PKP IC "dopasował rozkład do ilości sprawnych wagonów"... co oznacza w praktyce mniej pociągów
Podejrzewam, że oni po prostu nakreślili sobie jakąś tam wizję przyszłościową firmy. Stąd wzmianka o "pociągach dużych prędkości". Przypuszczam, że oni próbują przewidzieć przyszłość i mogą mieć sporo racji. Bo w końcu kiedyś budowa linii dużych prędkości na pewno ruszy. A jak zacznie się budowa... to będzie potrzebny tabor