Twórcy Solarisa
No daj spokój. Przecież to była żenada. Jakiś koleś z urządzeniem do czyszczenia grobów? Czy panna która proponuje nocne wycieczki po mieście.... Byli ciency jak barszcz.Matlik pisze:Albo dla niej wszystkie pomysły oprócz produkcji autobusów są nudne
Może nie miał czasu? Gdzie diabeł nie może tam babę pośle....ppln pisze:A swoją drogą to wybrali chyba niewłaściwą osobę bo biznes tak na dobrą sprawę to ZTCW jej mąż rozkręcił
A gość, który proponował czas był lepszymaly_miki pisze:No daj spokój. Przecież to była żenada. Jakiś koleś z urządzeniem do czyszczenia grobów? Czy panna która proponuje nocne wycieczki po mieście.... Byli ciency jak barszcz.
Ciekawe czy ich dzieci, będą rozwijały interes za kilkadziesiąt lat, bo myśle, że nic nie stanie się takiego, by produkcja została zahamowana.
No myślę, że produkcja szczotek, szmat i wiader z wodą jest niczym niezagrożona, także babki/ciotki/kompatybilne to obsługujące powinny dalej występować w przyrodzie w odpowiednich ilościachCiekawe czy ich dzieci, będą rozwijały interes za kilkadziesiąt lat, bo myśle, że nic nie stanie się takiego, by produkcja została zahamowana.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Ambitne plany Solarisa
„Róbmy swoje”–takie motto przyświeca Solagne i Krzysztofowi Olszewskim, właścicielom największego polskiego producenta autobusów w Polsce. Nie straszny im ani kryzys gospodarczo-finansowy, o którym od dłuższego czasu jest głośno, ani konkurenci. Jedyne ich zmartwienia to to, jak wcielić w życie kolejne, często innowacyjne, pomysły.
W poniedziałek –16 stycznia 2009 roku Solaris na specjalnej konferencji prasowej podsumował rok 2008 i przedstawił plany na kolejne miesiące. A zatem…
Przeżyjmy to jeszcze raz
Rok 2008 był czasem niezwykle udanym dla polskiego potentata w branży autobusowej. Solaris ponownie został liderem polskiego rynku. Firma sprzedała w kraju aż 480 autobusów i wyeksportowała 557 wozów. To najlepszy wynik w historii producenta –łącznie bramy bolechowskiej fabryki opuściło 1037 pojazdów, co daje wynik lepszy o 47% w porównaniu z rokiem 2007. Przypomnijmy, iż wtedy Solaris sprzedał o 335 autobusów mniej.
W 2008 roku pojazdy podpoznańskiego producenta zakupiło 42 klientów, trzynastu z nich po raz pierwszy. Najpopularniejszym modelem Solarisa był Urbino 18. Wyprodukowano go w liczbie 513 wozów. Na drugim miejscu uplasował się 12-metrowy jamnik, którego powstało 420 sztuk.
Dużym sukcesem Solarisa jest także jego pozycja na rynku niemieckim, gdzie zajmuje 3 miejsce, z 9% udziałem. Warto jednak dodać, iż w 2008 roku najwięcej, bo 225, Solarisów pojechało do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Drugie miejsce właśnie dla Niemców, którzy kupili 185 Solarisów Urbino.
W 2008 roku firma Solaris Bus&Coach dostała największe w historii firmy zamówienie eksportowe –320 autobusów dla Aten.
Co dalej?
Nie w stylu Państwa Olszewskich byłoby siadanie na mieliźnie i spoczywanie na laurach. W ich głowach rodzą się ciągle to nowe pomysły, które starają się wcielać w życie. W tym roku chcemy dostarczyć naszym odbiorcom 1200 autobusów –powiedział Krzysztof Olszewski, Przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus&Coach. Jest to zadanie ambitne, ale zdaniem Olszewskiego realne do wykonania.
W 2008 roku Solaris sprzedał najwięcej Urbino 18 Solaris Urbino 12
Autobus międzymiastowy
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniomswoich klientów Solaris podjął prace nad przygotowaniem autobusu międzymiastowego. W tym segmencie producent z Bolechowa nie był dotychczas obecny. Do poszukiwania nowych rozwiązań firmę skłonił kryzys gospodarczy, ale znając szefów firmy, to także kolejne wyzwanie, z którym chcą się zmierzyć. Jako podkreślił Krzysztof Olszewski pojazd ten może będzie mógł skutecznie konkurować, zarówno pod względem jakości wykonania, jak i ceny z produktami takich światowych potentatów, jak chociażby Mercedes. Kiedy premiera? Tego nie wiemy, jednak na międzymiastowego jamnika długo czekać pewnie nie będziemy musieli.
Tramwaj
Prace nad budową pierwszego tramwaju z Bolechowa zmierzają do końca. Po raz pierwszy szynowy produkt Solarisa będzie można zobaczyć na targach TRAKO, które odbędą się w październiku w Gdańsku. Nie będzie to jednak pierwsza szynowa impreza, na której swoje osiągnięcia zaprezentuje Solaris. Przypomnijmy, że model Tramino można było zobaczyć już w zeszłym roku na berlińskiej wystawie InnoTrans (por. http://infotram.pl/text.php?from=tag&id=20261). Zresztą pierwsza przymiarka do torów wypadła wyjątkowo udanie i Solaris, nieważne, że za sprawą hybrydy, wzbudził w Berlinie całkiem spore zainteresowanie. Jak podkreślił Krzysztof Olszewski, niewykluczone, iż już niebawem nowe tramwaje z Bolechowa zobaczymy w Szczecinie. Solaris wystartował bowiem w przetargu na dostawę 6 niskopodłogowców dla MZK. Zdaniem Przewodniczącego Rady Nadzorczej firmy konkurent w walce o Gród Gryfa zaproponował zdecydowanie droższe pojazdy, co stwarza realną szansę na zwycięstwo. Dla Solarisa byłby to doskonały rozruch na rynku tramwajowym. W 2015 roku Solaris chciałby produkować 50 tramwajów rocznie. Szerzej na temat Tramino pisaliśmy na łamach InfoTram: http://infotram.pl/text.php?id=20531.
Hybryda, koniec diesla i autobus elektryczny
Po roku 2012 diesel zacznie umierać –powiedział Krzysztof Olszewski. Dlatego już dziśszef Solarisa myśli co zrobić, aby nie wypaść z gry. Alternatywą na braki związane z ropą ma być autobus elektryczny. Zdaniem Przewodniczącego Rady Nadzorczej właśnie pojazdy „z wtyczką”są przyszłością transportu pasażerskiego. Aby jednak zbudować taki autobus potrzeba czasu. Wcześniej konstruktorzy z Bolechowa będą dalej pracowali nad autobusami hybrydowymi, których już kilkanaście jeździ po ulicach europejskich miast. Są to m.in. Poznań (zob. http://infobus.pl/text.php?from=tag&id=20638), Hanower, Brema czy Monachium. Kolejne hybrydy trafią do Strasburga.
Autobus elektryczny to melodia przyszłości, jednak już dziś Olszewscy poważnie myślą o tej koncepcji. I ... robią swoje.
Infobus
link: http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=22866
Coraz bardziej ciekawi mnie IV generacja. Bo obecna konstrukcja to przecież koncepcja jedynie nieznacznie zmieniana od końca lat 90. I okazuje się, że nawet Solbus przedstawia bardziej innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne. No i oczywiście najbardziej interesuje jak będzie wyglądać autobus IV generacji od strony designu.
A co ma się zmieniać? A konstrukcje MANa, Merccedesa czy Iribusa są jeszcze starsze i dalej jeżdżą.TLG pisze:Coraz bardziej ciekawi mnie IV generacja. Bo obecna konstrukcja to przecież koncepcja jedynie nieznacznie zmieniana od końca lat 90. I okazuje się, że nawet Solbus przedstawia bardziej innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
A zewnętrznie !?Amalio pisze:No i co niby się zmieniło w Citaro Nowe zawieszenie, półosie, układ kierowniczy, kilka detali wewnątrz i silniki.
Słyszałem, że ma to być zrobione na bazie U12 LE z układem drzwi 1+1+1, lub 2+1+1. Prawda to !?Marcin_3558 pisze:Jak myślicie zrobi furore u przewożników typu PKS nowy miedzymiastowy Solaris
Poza tym jest jeszcze Valetta, która raczej bardziej pasuje jako międzymiastowiec, niż miejski (Urbino 11).
Ostatnio zmieniony 2009-02-19, 11:38 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.