Solaris na Ukrainie
Solaris na Ukrainie
Tym oto cytatem rozpoczynam dość ciekawy wątek o tym, że jednak Ukraina Solarisami jest zainteresowana:plocmaster pisze:Ukraińców nie stać, oni wolą kupić coś swojego.
...
Co nie oznacza, że będzie coś sprzedawał.
http://www.phototrans.eu/14,252906,0.html
Czekam na wasze opinie
Pierwsza myśl która mi się nasuwa ( o czym pomyślałem zaraz jak Solaris otworzył swoje przedstawicielstwo na Ukrainie ), że jak zwykle Jelcz jest w tyle. Z pewnością gdyby PA postanowiło rozpocząć sprzedaż swoich produktów na Ukrainie to by na tym zarobili...
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Patrząc na to, że LAZy po naliczeniu cła i tak są u nas tanie może tak być. Chyba lepszy "łysy" Solaris, niż "wypaśny" LAZ. Piszę wypaśny w cudzysłowie, bo oni i tak żadnych wypasów tam nie ładują...
Zbaczając trochę z tematu, to w prasie można było znaleźć ogłoszenie, w którym Solaris Bus & Coach szuka specjalistów od rynku hiszpańskiego - czyli firma naprawdę porządnie się rozwija - i na wschód i na zachód
Zbaczając trochę z tematu, to w prasie można było znaleźć ogłoszenie, w którym Solaris Bus & Coach szuka specjalistów od rynku hiszpańskiego - czyli firma naprawdę porządnie się rozwija - i na wschód i na zachód
O właśnie. Ale po co, skoro u nas sprzedają się "dobrze"...Amalio pisze:Pierwsza myśl która mi się nasuwa ( o czym pomyślałem zaraz jak Solaris otworzył swoje przedstawicielstwo na Ukrainie ), że jak zwykle Jelcz jest w tyle. Z pewnością gdyby PA postanowiło rozpocząć sprzedaż swoich produktów na Ukrainie to by na tym zarobili...
Zadajesz głupie pytanie...Robert_529 pisze:Kasy nie mają. Może dla nich Solaris, to jak dla nas nowy MAN z Full-wypasem ??
No właśnie - ostatnio się zastanawiałem co z rynkiem hiszpańskim - jak widać za niedługo i tam dotrze SolarisKKS pisze: szuka specjalistów od rynku hiszpańskiego - czyli firma naprawdę porządnie się rozwija - i na wschód i na zachód
Ciekawy tylko jestem jak długo ten Solaris wytrzyma po kilku latach w ciężkich Ukraińskich warunkach. No i ciekawy jestem, czy mechanicy w przedsiębiorstwie, do którego trafił będą za rok lub dwa naprawiać ten autobus "młotkiem i gwoździami"
Mimo wszystko ja mam przedziwne wrażenie, że to nie będzie jedyny Solaris na Ukrainie. No i wielkie brawa dla Solarisa - właśnie zdobywają wschód.
Mimo wszystko ja mam przedziwne wrażenie, że to nie będzie jedyny Solaris na Ukrainie. No i wielkie brawa dla Solarisa - właśnie zdobywają wschód.
To już nie te czasy, teraz to wszystko się tam z buta naprawia . A tak bardziej poważnie to zależy do jakiego przedsiębiorstwa trafił. Bo na pewno mają tam jakieś solidne, które potrafią zadbać o autobusy.J-31 pisze:No i ciekawy jestem, czy mechanicy w przedsiębiorstwie, do którego trafił będą za rok lub dwa naprawiać ten autobus "młotkiem i gwoździami"
Kijów stolica, więc pewnie nie robiął tam nic na odwal, chyba, że się mogę mylićMarcin_3558 pisze:Ten Solaris Urbino 18 jedzie do Kijowa
Ostatnio zmieniony 2008-06-24, 12:33 przez ŁK-MZK, łącznie zmieniany 1 raz.
Chyba Masz rację. Na początek otworzą serwis u przewoźnika... a potem - jeśli na Ukrainie znajdzie się więcej nabywców, otworzą filię lub profesjonalny, własny serwisAmalio pisze:Myślę, że Solaris to rozegra jak u nas na przykład - w przedsiębiorstwach którym Solaris sprzedał swoje produkty były otwierane serwisy ( choćby na przykład PKM Jastrzębie prowadzi serwis Solarisa ), a więc sądzę, że będą i części i profesjonalny serwis
Mylisz się.ŁK-MZK pisze:Kijów stolica, więc pewnie nie robiął tam nic na odwal, chyba, że się mogę mylić
Ukraińcy generalnie potrafią się "rzucić" na duże inwestycje typu budowa 1000 km autostrad w rok, problem leży tylko w wykończeniu - asfalt jest super ale nie ma żadnej przydrożnej infrastruktury a czasem i pasów na jezdni...
Dlatego też Amalio się myli pisząc:
Bo na Ukrainie serwis autobusów stoi na niskim poziomie, a nawet wcale nie jest w modzie.Amalio pisze:Myślę, że Solaris to rozegra jak u nas na przykład - w przedsiębiorstwach którym Solaris sprzedał swoje produkty były otwierane serwisy
Należy pogratulować Solarisowi nosa, chociaż sukcesu bym przedwczześnie nie wieszczył. Odchudzona wersja urbino może powalczyć z tamtejszymi wynalazkami, to fakt. Jest to też pojazd z "Zachodu" a więc na dzień dobry lepszy (trochę jak u nas...). Jednak to cena będzie podstawowym czynnikiem, który zdecyduje o sprzedaży solarisów. Być moze w perspektywie zostanie założona fabryka na Ukrainie? To by pozwoliło ciąć koszty.
Ja w każdym razie trzymam kciuki za fabrykę z Bolechowa
To nie znaczy, że Solaris nie może tego zmienić Wiem, że to bardzo trudne, ale warto spróbowaćLopez pisze:Bo na Ukrainie serwis autobusów stoi na niskim poziomie, a nawet wcale nie jest w modzie.
Jak będziemy ciągle zakładać, że w tym kraju jest tak, czy owak i nic nowego się nie przyjmie, to zostanie tam tak na długie lata
A może Solaris ukraińskich przewoźników przekona do siebie właśnie sprawnym i profesjonalnym serwisem?
Czy ktoś tutaj nie wie może, czy to jest jakaś bardzo uboga wersja, jakiej jeszcze nie było, czy po prostu nie ma paru rzeczy, których i wcześniej do niektórych wozów sprzedanych w UE nie montowano? I zauważcie fajne lampki na dachu, napis pod jamnikiem oraz fakt zamontowania wyświetlacza o wiele lepszego niż w większości solnic na rynek polski. Może to wcale nie jest aż taka biedna wersja? W sumie na Ukrainie światła drogowe nie są zbytnio potrzebne, a co dopiero przeciwmgłowe.
Co ci Ukraińcy zrobili, że tak ich nie lubisz?Amalio pisze:Pierwsza myśl która mi się nasuwa ( o czym pomyślałem zaraz jak Solaris otworzył swoje przedstawicielstwo na Ukrainie ), że jak zwykle Jelcz jest w tyle. Z pewnością gdyby PA postanowiło rozpocząć sprzedaż swoich produktów na Ukrainie to by na tym zarobili...
Serwis będzie podlegał Solarisowi i skoro Solaris przekonał jednego przewoźnika to może również przekonać kolejnych ( np biura podróży do zakupu Vacanzy ) do zakupu ich produktów toteż w interesie wszystkich jest aby ten serwis jednak był, bo to będzie dodatkowa motywacja do zakupu tego wozu. I tak jak pisałem - serwis Solarisa czyli inwestycja Polska, a nie ukraińska, więc o porywaniu się na coś nie ma mowy.Lopez pisze: Bo na Ukrainie serwis autobusów stoi na niskim poziomie, a nawet wcale nie jest w modzie.
Skoro tak to obierasz to napisizę Ci w ten sposób - to ukraińcy sami się nie lubią skazując się na LAZyplocmaster pisze:Co ci Ukraińcy zrobili, że tak ich nie lubisz?
Obawiam się, że to tylko marzenia. Solaris oczywiście może zaproponować dobry, fabryczny serwis ale to zawsze od klienta zależy czy wyłoży kasę. Najlepiej dla obu stron, żeby ukraińskie solarki były niezniszczalneAmalio pisze:Serwis będzie podlegał Solarisowi i skoro Solaris przekonał jednego przewoźnika to może również przekonać kolejnych ( np biura podróży do zakupu Vacanzy ) do zakupu ich produktów toteż w interesie wszystkich jest aby ten serwis jednak był, bo to będzie dodatkowa motywacja do zakupu tego wozu. I tak jak pisałem - serwis Solarisa czyli inwestycja Polska, a nie ukraińska, więc o porywaniu się na coś nie ma mowy.
A co jest w wyświetlaczach Mobiteca lepszego niż w dobrze zaprogramowanych Pixelach (które naprawdę wymiatają jeśli chodzi o czytelność). Nie miałem za bardzo okazji się tym pobawić (widziałem ledwie 3 wozy z takimi, wszędzie prawdopodobnie niezaprogramowane), chociaż według strony producenta, system jest całkiem ciekawy, mimo to sterownik nie prezentuje się lepiej niż SRG3100P (na chwilę obecną chyba najlepszy)plocmaster pisze:I zauważcie [..] oraz fakt zamontowania wyświetlacza o wiele lepszego niż w większości solnic na rynek polski
PS. Jak ktoś chce program do edytowania tekstu na tablice LAWO to mogę podać link do ftp. Tylko archiwum jest zahasłowane.
Awaryjność, kompatybilność, może jeszcze to się łatwiej obsługuje.ppln pisze:A co jest w wyświetlaczach Mobiteca lepszego niż w dobrze zaprogramowanych Pixelach (które naprawdę wymiatają jeśli chodzi o czytelność). Nie miałem za bardzo okazji się tym pobawić (widziałem ledwie 3 wozy z takimi, wszędzie prawdopodobnie niezaprogramowane), chociaż według strony producenta, system jest całkiem ciekawy, mimo to sterownik nie prezentuje się lepiej niż SRG3100P (na chwilę obecną chyba najlepszy)
Znasz hasło, czy trzeba łamać?ppln pisze:archiwum jest zahasłowane