Rozróżnianie generacji

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. No dobra to ja się poddaję.... :D

No tak ale musi być jakiś szczegół. Dlaczego mówimy I i II generacja ? Może to jest kwestia okresu produkcji ? :wow:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:Ok. No dobra to ja się poddaję.... :D

No tak ale musi być jakiś szczegół. Dlaczego mówimy I i II generacja ? Może to jest kwestia okresu produkcji ? :wow:
Nom w sumie nikt nie mówi "Solaris Urbino 12 II generacji" dla nas to jest po prostu SU12 i już :P III generacja bedzie juz rozróżnialna, ponieważ zaszło wiele zmian, które nie przejda cichaczem :P

voy

Post autor: voy »

Tak, już samo nadwozie jest inne.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Po prostu nie ma podziału na I i II generacje ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Może I generacja, to były autobusy pokazowe, wyprodukowane jeszcze za czasów Neoplan Polska ? ;)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Raczej nie, chociaż kto wie :) Może dopóki nie było jeszcze oficjalnej nazwy firmy Solaris Bus&Coach, była produkowana I generacja :)

voy

Post autor: voy »

Myślę, że II generacja to te autobusy, które posiadają ten dach nowy i zainstalowany tam wyświetlacz. Choć inni twierdzą, że gdy usunięto z przodu podesty to jest druga generacja. Zresztą po co się rozwodzić nad czymś takim, nie ma żadnej różnicy właściwie!

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

W drugiej generacji obniżono podłogę z 360 do 320/340 mm.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

To jeszcze ja trochę namieszam :)
Gdyńskie trolejbusy SU12T - instalacja elektryczna "klasyczna"; SU12AC - instalacja nowej generacji sterowana komputerem pokładowym z multiplekserami.
I jeszcze pewne różnice m.in. w układzie świateł tylnych między #3001 a pozostałymi. Naprawdę trudno docieć, gdzie nastapiło "przejście".

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Wiśnia pisze:W drugiej generacji obniżono podłogę z 360 do 320/340 mm.
A w Gdyni U12 i 12T, oraz 12AC są pierwszej generacji. W informacjach tych pojazdów pisze, że wysokość podłogi wynosi 360 mm. Nawet w tych najnowszych, łącznie z tym z 2005 roku :!:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

u2w pisze:To jeszcze ja trochę namieszam :)
Gdyńskie trolejbusy SU12T - instalacja elektryczna "klasyczna"; SU12AC - instalacja nowej generacji sterowana komputerem pokładowym z multiplekserami.
I jeszcze pewne różnice m.in. w układzie świateł tylnych między #3001 a pozostałymi. Naprawdę trudno docieć, gdzie nastapiło "przejście".
Rzeczywiście i w autobusach - producent, Solaris - zrobił małą zmianę w światłach tylnych. Np. na górnych, tylnych światłach obrysowych zrezygnowano z kierunkowskazów, pozostawiając pełne czerwone obrysowe...

Po raz pierwszy zauważyłem to w najnowszych Solarisach Urbinetto 10 w Warszawie. Jednak na początku uważałem, że to tylko ten typ tak ma. :o:

Jednak potem - ponieważ jeszcze rok temu często jeździłem do Płocka, a tamtejsze przedsiębiorstwo "KM Płock" Sp. z o.o również zakupiło najnowsze SU12 - ostatnie 6 szt. dotarły do Płocka pod koniec 2003 roku - przyjrzałem się najnowszym płockim SU12. I one mają ten sam układ świateł tylnych, jak warszawskie SU10... ;)

PS. A to Namieszałeś :lol:

Robson

Post autor: Robson »

Światła tylne w Gorzowskich solarach sa dziwne gdyz mialy takie odblaski w kształcie trójkątów wokół samych świateł i po czasie one wyblakły i zamast czerwonych sa jasno różowe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W najstarszych warszawskich SU15 (z 1999 r.) jest dokładnie tak samo... :retard:

Robson

Post autor: Robson »

W gorzowie glównie solary z 2000r. maja tak .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Robson pisze:W gorzowie glównie solary z 2000r. maja tak .
A to wobec tego muszę się przyjrzeć Solarkom Connexu - ponieważ one też są z 2000 roku... ;)

voy

Post autor: voy »

Solaris zmienia układ świateł, bo w Rzeszowie kierunkowskaz z górnego poziomu tych normalnych świateł (nie tych na górze gdzie jest kierunkowskaz) przeniesiono potem kierunkowskaz na dolny poziom - po raz pierwszy zauważyłem to w Gdańsku, jak patrzyłem przez okno na przejeżdżającego Solarisa to coś mi dziwnie nie pasowało...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Robson pisze:Światła tylne w Gorzowskich solarach sa dziwne gdyz mialy takie odblaski w kształcie trójkątów wokół samych świateł i po czasie one wyblakły i zamast czerwonych sa jasno różowe.
Już chyba nie muszę patrzeć na pewno wyblakły. Dzisiaj rano jechałem za SU15 MZA - #8742, to jest autobus z 2001 roku. Jeden odblask już mu wyblakł.... :(

voy

Post autor: voy »

A to w Rzeszowie też powszechne, tylko u nas nie są różowe tylko raczej białe, czyli jeszcze bardziej wyblakłe, ale nie we wszystkich.

Robson

Post autor: Robson »

Tak samo lakier na karoserii jest nieraz beznadziejny i również wyblaka.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Robson pisze:Tak samo lakier na karoserii jest nieraz beznadziejny i również wyblaka.
Ok. Czy to oznacza, że te autobusy należą do I-szej generacji ? :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”