Rozróżnianie generacji
Ooops. Współczuję Wam, to faktycznie dziwny przypadek. Ciekawe, czy to wina elektroniki, czy to coś zupełnie innego.Kozik pisze:(...) Takim pstliwym egzemplarzem jest u nas #546. Kierowca czeka aż wszyscy wsiądą, zamyka drzwi, patrzy w lusterko i wciskając gazu myśli "wiiioooo koniku!". A on zapiera się jak osioł "nigdzie nie pojadę" i otwiera przednie drzwi wraz z załączeniem hamulca przystankowego. Na wozie ludzie się przewracają krzycząc tradycyjnie "panie zimioki pon wieziesz..?" I tak #546 potrafi kilkanaście razy pod rząd. A gdy dojeżdża na końcowy przystanek odmienia mu się i nie chce otworzyć przednich drzwi. Wtedy "Fun klub przednich drzwi" kobiety powyżej 65 roku życia krzyczą" "całą drogę bawił się pan drzwiami a jak człowiek chce wysiaść to nie chce pan wypuścić"
Jednak "problem" z blokującymi się drzwiami, jest znany również w Warszawie - w naszych SU 15 z 2001/2002 roku.
To może tego #546 na naprawę do producenta (on od początku tak ma?)? W naszych wspaniałych i jedynych (tylko 5) Solarisach w Łodzi nie zaobserwowałem niczego nadzwyczajnego poza, bodajże w #2013 odwróceniem(dosłownym) przycisku do ciepłych guzików. Elektronika może 'sama' to przestawić?
I na tym końcowym przystanku może wystarczy po prostu załączyć przystankowy . A zamiast przystankowego na światłach na ułamek sekundy załączać ciepłe guziki To daje identyczny efekt, ale trzeba upewnić się, że nikt z pasażerów nie załączył otwierania drzwi
I na tym końcowym przystanku może wystarczy po prostu załączyć przystankowy . A zamiast przystankowego na światłach na ułamek sekundy załączać ciepłe guziki To daje identyczny efekt, ale trzeba upewnić się, że nikt z pasażerów nie załączył otwierania drzwi
#546 ma tak od początku i nie wiem czy coś było z tym robione. Oczywiście tak notorycznie to mu się nie zdarza. Ale czasami ma kiepski dzień..
Rozumiem, że cel załączenia na chwilke ciepłych guzików (nigdy nie wiedziałem że to się tak nazywa) jest taki by autobus nie pełzł tylko grzecznie stał na światłach. U nas większość SU mają tak, że jak się zwolni pomocniczy hamuec to on zaczyna pełznąć. A ostatnie cztery egzemplarze (#550-#553) mają to rozwiązane tak jak z przystankowym - czyli jak jak się zwolni hamulec pomocniczy to dopiero po wciśnięciu pedału gazu on rusza. I to jest fajne bo właśnie na światłach wystarczy pstryknąć pomocniczy i wyłączyć go a autobus dalej gdzecznie czeka na swoje zielone światło.
Rozumiem, że cel załączenia na chwilke ciepłych guzików (nigdy nie wiedziałem że to się tak nazywa) jest taki by autobus nie pełzł tylko grzecznie stał na światłach. U nas większość SU mają tak, że jak się zwolni pomocniczy hamuec to on zaczyna pełznąć. A ostatnie cztery egzemplarze (#550-#553) mają to rozwiązane tak jak z przystankowym - czyli jak jak się zwolni hamulec pomocniczy to dopiero po wciśnięciu pedału gazu on rusza. I to jest fajne bo właśnie na światłach wystarczy pstryknąć pomocniczy i wyłączyć go a autobus dalej gdzecznie czeka na swoje zielone światło.
Załączenie na chwilę guzików blokuje pojazd tak jak w tej drugiej sytuacji. U nas w Łodzi wszystkie Solarisy (rocznik 2000) mają postojowy(czy pomocniczy) jak w tej drugiej sytuacji.
PS. Co oznacza u was numer taborowy? U nas nnumer to cztery cyfry, np. 2519
1. cyfra[2] - zajezdnia (1-Kilińskiego/Kraszewskiego(MB, Nowy jelcz),2-Nowe Sady (najfajniejsza bo mam do niej blisko i trzyma Solarisy, MANy i mnóstwo Ikarusów (poza tym nowe gnioty ) i 3-Limanowskiego(Volvo, Ikarusy '89,'90 i jeden '92 po NG)
2. cyfra[5] - ostatnia cyfra roku produkcji/rejestracji u przewoźnika. Wygląda to tak:
Sady:wszystkie-> Ikarus, 0-> Solaris,Man 9,0->M11 5->nowy gniot
Kraszka: 1,2->mb citaro 5,6,7-> MB 405N, stary gniot, odkurzacz
Limanka: 0->B10L 9,0,2->Ikarus 1,2->7000(A) 3->7000 Nowa Seria (pomarańczowe wyświetlacze)
Kolejne cyfry to po prostu numerek
PS. Co oznacza u was numer taborowy? U nas nnumer to cztery cyfry, np. 2519
1. cyfra[2] - zajezdnia (1-Kilińskiego/Kraszewskiego(MB, Nowy jelcz),2-Nowe Sady (najfajniejsza bo mam do niej blisko i trzyma Solarisy, MANy i mnóstwo Ikarusów (poza tym nowe gnioty ) i 3-Limanowskiego(Volvo, Ikarusy '89,'90 i jeden '92 po NG)
2. cyfra[5] - ostatnia cyfra roku produkcji/rejestracji u przewoźnika. Wygląda to tak:
Sady:wszystkie-> Ikarus, 0-> Solaris,Man 9,0->M11 5->nowy gniot
Kraszka: 1,2->mb citaro 5,6,7-> MB 405N, stary gniot, odkurzacz
Limanka: 0->B10L 9,0,2->Ikarus 1,2->7000(A) 3->7000 Nowa Seria (pomarańczowe wyświetlacze)
Kolejne cyfry to po prostu numerek
A u nas to po prostu numer kolejnego autobusu pojawiającego się w zajezdni. pod tym względem jest bałagan w numeracji bo solarisy są poprzeplatane uzywanymi Manami i Mercedesami z Niemiec, jest luka po skasowanych dawno Mercedesach.. Mamy tylko jednego przewoźnika i jedną zajezdnię więc nie wiem czy byłby sens komplikować tą numerację nawet jesli nie jest doskonała.
Hamulec przystankowy to hamulec załączający się automatycznie po otworzeniu drzwi, a zwalniający zawsze (we wszystkich solarisach) dopiero po zamknięciu drzwi i naciśnięciu pedału gazu. Natomiast hamulec pomocniczy to ten który włącza się tą dźwigienką obok przycisków otwierania drzwi. Hamulec pomocniczy dopiero w nowszych modelach solarisa zwalnia się po wyłączeniu i naciśnięciu gazu. Przez długi czas było to rozwiązane w ten sposób, że po zwonieniu włącznika autobus od razu pełzł. Dlatego kierowcy oszukiwali ten mechanizm przez np. włączanie na chwilkę guzików.
Hamulec przystankowy to hamulec załączający się automatycznie po otworzeniu drzwi, a zwalniający zawsze (we wszystkich solarisach) dopiero po zamknięciu drzwi i naciśnięciu pedału gazu. Natomiast hamulec pomocniczy to ten który włącza się tą dźwigienką obok przycisków otwierania drzwi. Hamulec pomocniczy dopiero w nowszych modelach solarisa zwalnia się po wyłączeniu i naciśnięciu gazu. Przez długi czas było to rozwiązane w ten sposób, że po zwonieniu włącznika autobus od razu pełzł. Dlatego kierowcy oszukiwali ten mechanizm przez np. włączanie na chwilkę guzików.
J-31 pisze:Różnice między I-szą a II-gą generacją są naprawdę małe.
I generacja http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-3316.html
II generacja http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-119031.html
Ja po tym poznaje generacje .
Niekoniecznie, 3002 to tez 1 generacja ale tył ma czarny.rupak9 pisze:I generacja http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-3316.html
II generacja http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-119031.html
tematy6/rozroznianie-generacji-vt457.htm
Była już swego czasu dyskusja n/t generacji solarisa
Była już swego czasu dyskusja n/t generacji solarisa
Rzeczywiście II generacja Solarisów U12, różni sie od I generacji przede wszystkim wykończeniówką wewnętrzną/zewnętrzną i niektórymi elementami mechanicznymi. W Radomiu jeżdżą SU12 I, II i III generacji. Mamy więc pełny ich przegląd Tych II generacji jest 6 sztuk. Czym się różnią? II generacja ma (przynamniej u nas) niebieskie tapicerki na fotelach, dodatkowe miejsce na wózek kosztem 1 fotela tuż obok środkowych drzwi, wewnętrzny wyświetlacz, jak już napisał kol. Plocmaster, inna obudowa silnika, co do kierunków na dachu i szyberdachu to nie będę sie wypowiadał , dzwoneczki przy zamykaniu drzwi, diodowe (zielone) zewnętrzne wyświetlacze zamiast klapkowych. Troszkę inny jest też układ hamulcowy, bo po wyhamowaniu wydaje on syk.
My też mamy wszystkie generacje SU12.plati pisze:W Radomiu jeżdżą SU12 I, II i III generacji.
U nas w I generacji tez był, czerwony diodowy Pixela.plati pisze:wewnętrzny wyświetlacz, jak już napisał kol. Plocmaster
To zależy od zamawiającego. Bo nasz I i II generacja ma wyświetlacze typu matrix tylko że jedne mają Pixala a drugie R&G.plati pisze:diodowe (zielone) zewnętrzne wyświetlacze zamiast klapkowych.
Dostałem ostatnio na gwiazdkę — śliczną łopatkę. Więc pobawię się nią i odkopię stary temat…
Generacje Solarisa są jak koń: każdy widzi, jakie są. 1., 2., i 3. A co z generacją 2,5? Znalazła się i ona — w Oberhausen:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-63968.html
Zauważcie kolor jamniczka.
Tu do zobaczenia więcej fotek tego czegoś. Co o nim sądzicie?
Generacje Solarisa są jak koń: każdy widzi, jakie są. 1., 2., i 3. A co z generacją 2,5? Znalazła się i ona — w Oberhausen:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-63968.html
Zauważcie kolor jamniczka.
Tu do zobaczenia więcej fotek tego czegoś. Co o nim sądzicie?