Rozróżnianie generacji
Atobusy to nie osobówki, co wymagają zmian kosmetycznych co roku, oraz wyglądają na przestarzałe po pięciu latach
Zderzak - drobna zmiana... Może podyktowana np poprawieniem aerodynamiki? Autobus w końcu to jedna wielka ściana pchająca przed sobą masę powietrza, może taki drobiazg coś poprawia?
Ja tam bardziej, niż na kolejną generację czekam na wyposażenie mniejszych autobusów w napęd hybrydowy...
Zderzak - drobna zmiana... Może podyktowana np poprawieniem aerodynamiki? Autobus w końcu to jedna wielka ściana pchająca przed sobą masę powietrza, może taki drobiazg coś poprawia?
Ja tam bardziej, niż na kolejną generację czekam na wyposażenie mniejszych autobusów w napęd hybrydowy...
No cóż, nie myślałem o wsadzaniu podwójnego napędu do Alpino, tylko do zwykłego SU12.
Czy cały układ zajmuje dużo miejsca? To zależy. Mniejszy i lżejszy o ładnych parę ton autobus nie musi posiadać tak mocnego napędu jak egzemplarz 18-metrowy - dlatego calość moze być mniejsza.
Inną sprawą jest to, że sam silnik elektryczny może bez problemu mieć rozmiar zbliżony do sprzęgła - jak w Civicu Hybrid. Bateria akumulatorów, przetwornica na dach i po problemie.
Poza tym SU18H ma przełożony napęd do pierwszego członu (mniejsze ryzyko poślizgu), przez co rozkład miejsca tak trochę kuleje. W pojazdach jednoczłonowych ten problem odpada...
Dlatego jestem za rozszerzeniem oferty autobusów hybrydowych, niż za tworzeniem kolejnej generacji Solarek.
Czy cały układ zajmuje dużo miejsca? To zależy. Mniejszy i lżejszy o ładnych parę ton autobus nie musi posiadać tak mocnego napędu jak egzemplarz 18-metrowy - dlatego calość moze być mniejsza.
Inną sprawą jest to, że sam silnik elektryczny może bez problemu mieć rozmiar zbliżony do sprzęgła - jak w Civicu Hybrid. Bateria akumulatorów, przetwornica na dach i po problemie.
Poza tym SU18H ma przełożony napęd do pierwszego członu (mniejsze ryzyko poślizgu), przez co rozkład miejsca tak trochę kuleje. W pojazdach jednoczłonowych ten problem odpada...
Dlatego jestem za rozszerzeniem oferty autobusów hybrydowych, niż za tworzeniem kolejnej generacji Solarek.
A jaki by miał? ¯eby w U12 miało to sens musiałby być o połowę mniejszy, a tak się tego zrobić nie da.Mibars pisze:Mniejszy i lżejszy o ładnych parę ton autobus nie musi posiadać tak mocnego napędu jak egzemplarz 18-metrowy
A czy jedno drugie wyklucza?Mibars pisze:Dlatego jestem za rozszerzeniem oferty autobusów hybrydowych, niż za tworzeniem kolejnej generacji Solarek.
- MADE IN HUNGARY
- Kierowca
- Posty: 166
- Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Mam:
Paweł na forum TWB pisze:¯eby nie było, że nie wiadomo co dany symbol oznacza
Typologia Solarisów U12 III generacji:
silnik DAF 9,2l moc 188 kW: W1, W2, W9, W13, W24, W25, W28
silnik DAF 9,2l moc 231 kW: W5, W6, W7, W8, W16
silnik MAN 6,9l moc 162 kW: W3
silnik MAN 6,9l moc 206 kW: W4
silnik MAN 12l moc 228 kW: W10, W11
silnik CNG 7,8l moc 162 kW: W12, W14.
Wersje różnią się pomiędzy sobą głównie zastosowaną skrzynią biegów.
Typologia drugiej generacji jest dość podobna, tylko zamiast litery W występuje litera E.
Podcięcia na zderzaku mają zapobiegać zahaczaniu o krawężnik.J-31 pisze:Nie wiem, czy czy Zauważyliście, ale u najnowszych Solarisów Urbino pojawiły się charakterystyczne wcięcia w przednim zderzaku.
Jak myślicie, jest to tylko mało znaczący detal, czy cichy początek do kolejnej, nowej generacji Solarisów ?