Rozróżnianie generacji

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Robson

Post autor: Robson » 2006-01-06, 00:57

a w #544 zdarza się tak że przy zmianie kierunku nakładają się oba i jest piękna mozaika. Być może spowodowane tym że ma diodówkę zamiast pixela.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-01-06, 10:05

Kozik pisze:(...) Takim pstliwym egzemplarzem jest u nas #546. Kierowca czeka aż wszyscy wsiądą, zamyka drzwi, patrzy w lusterko i wciskając gazu myśli "wiiioooo koniku!". A on zapiera się jak osioł "nigdzie nie pojadę" i otwiera przednie drzwi wraz z załączeniem hamulca przystankowego. Na wozie ludzie się przewracają krzycząc tradycyjnie "panie zimioki pon wieziesz..?" I tak #546 potrafi kilkanaście razy pod rząd. A gdy dojeżdża na końcowy przystanek odmienia mu się i nie chce otworzyć przednich drzwi. Wtedy "Fun klub przednich drzwi" kobiety powyżej 65 roku życia krzyczą" "całą drogę bawił się pan drzwiami a jak człowiek chce wysiaść to nie chce pan wypuścić" :D
Ooops. Współczuję Wam, to faktycznie dziwny przypadek. Ciekawe, czy to wina elektroniki, czy to coś zupełnie innego. :(

Jednak "problem" z blokującymi się drzwiami, jest znany również w Warszawie - w naszych SU 15 z 2001/2002 roku. :]
Obrazek

ppln

Post autor: ppln » 2006-01-06, 10:20

To może tego #546 na naprawę do producenta (on od początku tak ma?)? W naszych wspaniałych i jedynych (tylko 5) Solarisach w Łodzi nie zaobserwowałem niczego nadzwyczajnego poza, bodajże w #2013 odwróceniem(dosłownym) przycisku do ciepłych guzików. Elektronika może 'sama' to przestawić?

I na tym końcowym przystanku może wystarczy po prostu załączyć przystankowy :P . A zamiast przystankowego na światłach na ułamek sekundy załączać ciepłe guziki :) To daje identyczny efekt, ale trzeba upewnić się, że nikt z pasażerów nie załączył otwierania drzwi :diabeł:

Kozik

Post autor: Kozik » 2006-01-06, 12:40

#546 ma tak od początku i nie wiem czy coś było z tym robione. Oczywiście tak notorycznie to mu się nie zdarza. Ale czasami ma kiepski dzień..

Rozumiem, że cel załączenia na chwilke ciepłych guzików (nigdy nie wiedziałem że to się tak nazywa) jest taki by autobus nie pełzł tylko grzecznie stał na światłach. U nas większość SU mają tak, że jak się zwolni pomocniczy hamuec to on zaczyna pełznąć. A ostatnie cztery egzemplarze (#550-#553) mają to rozwiązane tak jak z przystankowym - czyli jak jak się zwolni hamulec pomocniczy to dopiero po wciśnięciu pedału gazu on rusza. I to jest fajne bo właśnie na światłach wystarczy pstryknąć pomocniczy i wyłączyć go a autobus dalej gdzecznie czeka na swoje zielone światło.

ppln

Post autor: ppln » 2006-01-06, 13:31

Załączenie na chwilę guzików blokuje pojazd tak jak w tej drugiej sytuacji. U nas w Łodzi wszystkie Solarisy (rocznik 2000) mają postojowy(czy pomocniczy) jak w tej drugiej sytuacji.

PS. Co oznacza u was numer taborowy? U nas nnumer to cztery cyfry, np. 2519

1. cyfra[2] - zajezdnia (1-Kilińskiego/Kraszewskiego(MB, Nowy jelcz),2-Nowe Sady (najfajniejsza bo mam do niej blisko i trzyma Solarisy, MANy i mnóstwo Ikarusów :) (poza tym nowe gnioty :( ) i 3-Limanowskiego(Volvo, Ikarusy '89,'90 i jeden '92 po NG)
2. cyfra[5] - ostatnia cyfra roku produkcji/rejestracji u przewoźnika. Wygląda to tak:
Sady:wszystkie-> Ikarus, 0-> Solaris,Man 9,0->M11 5->nowy gniot
Kraszka: 1,2->mb citaro 5,6,7-> MB 405N, stary gniot, odkurzacz
Limanka: 0->B10L 9,0,2->Ikarus 1,2->7000(A) 3->7000 Nowa Seria (pomarańczowe wyświetlacze)
Kolejne cyfry to po prostu numerek :)

Kozik

Post autor: Kozik » 2006-01-06, 13:44

A u nas to po prostu numer kolejnego autobusu pojawiającego się w zajezdni. pod tym względem jest bałagan w numeracji bo solarisy są poprzeplatane uzywanymi Manami i Mercedesami z Niemiec, jest luka po skasowanych dawno Mercedesach.. Mamy tylko jednego przewoźnika i jedną zajezdnię więc nie wiem czy byłby sens komplikować tą numerację nawet jesli nie jest doskonała.

Hamulec przystankowy to hamulec załączający się automatycznie po otworzeniu drzwi, a zwalniający zawsze (we wszystkich solarisach) dopiero po zamknięciu drzwi i naciśnięciu pedału gazu. Natomiast hamulec pomocniczy to ten który włącza się tą dźwigienką obok przycisków otwierania drzwi. Hamulec pomocniczy dopiero w nowszych modelach solarisa zwalnia się po wyłączeniu i naciśnięciu gazu. Przez długi czas było to rozwiązane w ten sposób, że po zwonieniu włącznika autobus od razu pełzł. Dlatego kierowcy oszukiwali ten mechanizm przez np. włączanie na chwilkę guzików.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-01-06, 20:15

ppln pisze:Co oznacza u was numer taborowy? U nas nnumer to cztery cyfry, np. 2519
Istnieje już wątek o numerach taborowych pojazdów, jeżeli chciabyś się dowiedzieć jak wygląda numeracja w innych miastach, to poszukaj sobie odpowiedniego wątku :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-31, 09:42

Dziwny pisze:Connex W-wa ma I generację
Różnice między I-szą a II-gą generacją są naprawdę małe. :D
Obrazek

Robson

Post autor: Robson » 2006-10-31, 15:49

Ale są ;)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2006-10-31, 16:17

J-31 pisze:Różnice między I-szą a II-gą generacją są naprawdę małe. :D

I generacja http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-3316.html
II generacja http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-119031.html
Ja po tym poznaje generacje :P.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-10-31, 16:36

Niekoniecznie, 3002 to tez 1 generacja ale tył ma czarny.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-10-31, 18:20

Wg mnie kolor szafy nie ma nic wspólnego z generacją.
ObrazekObrazek

Robson

Post autor: Robson » 2006-11-01, 20:46

Różni się wnętrzem, usytuowaniem zbiornika i też chyba ułożeniem jerzeniówek.

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2006-11-01, 21:13

tematy6/rozroznianie-generacji-vt457.htm
Była już swego czasu dyskusja n/t generacji solarisa ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-11-01, 21:16

W Płocku: brak środkowego szyberdachu, górnych tylnych migaczy, przyciski N¯ i CG zintegrowane, inny układ foteli, i chyba inna obudowa silnika.
ObrazekObrazek

plati

Post autor: plati » 2006-11-04, 21:52

Rzeczywiście II generacja Solarisów U12, różni sie od I generacji przede wszystkim wykończeniówką wewnętrzną/zewnętrzną i niektórymi elementami mechanicznymi. W Radomiu jeżdżą SU12 I, II i III generacji. Mamy więc pełny ich przegląd ;) Tych II generacji jest 6 sztuk. Czym się różnią? II generacja ma (przynamniej u nas) niebieskie tapicerki na fotelach, dodatkowe miejsce na wózek kosztem 1 fotela tuż obok środkowych drzwi, wewnętrzny wyświetlacz, jak już napisał kol. Plocmaster, inna obudowa silnika, co do kierunków na dachu i szyberdachu to nie będę sie wypowiadał :D , dzwoneczki przy zamykaniu drzwi, diodowe (zielone) zewnętrzne wyświetlacze zamiast klapkowych. Troszkę inny jest też układ hamulcowy, bo po wyhamowaniu wydaje on syk. :)

Robson

Post autor: Robson » 2006-11-10, 21:06

plati pisze:W Radomiu jeżdżą SU12 I, II i III generacji.
My też mamy wszystkie generacje SU12.
plati pisze:wewnętrzny wyświetlacz, jak już napisał kol. Plocmaster
U nas w I generacji tez był, czerwony diodowy Pixela.
plati pisze:diodowe (zielone) zewnętrzne wyświetlacze zamiast klapkowych.
To zależy od zamawiającego. Bo nasz I i II generacja ma wyświetlacze typu matrix tylko że jedne mają Pixala a drugie R&G.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-01-06, 23:56

Dostałem ostatnio na gwiazdkę — śliczną łopatkę. Więc pobawię się nią i odkopię stary temat… :devil:
Generacje Solarisa są jak koń: każdy widzi, jakie są. 1., 2., i 3. A co z generacją 2,5? Znalazła się i ona — w Oberhausen:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-63968.html
Zauważcie kolor jamniczka.
Tu do zobaczenia więcej fotek tego czegoś. Co o nim sądzicie?
ObrazekObrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2007-01-06, 23:59

plocmaster pisze:Co o nim sądzicie?
Całkiem ciekawy pojazd. A czy wiadomo może, czym różni się ta tzw. "przejściowa" generacja 2,5 od pozostałych? (oprócz leżącego silnika, układu drzwi 2-2-0 itp.)?

james206

Post autor: james206 » 2007-01-07, 01:34

A ja mam do Was pytanie. Czy istnieją Solarisy: Urbino i Urbinetto 10 czy tylko ten ostatni :rotfl: Jeśli są 2 rodzaje jak je rozróżnić :?: Jeszcze drugie pytanko - kiedy powstała pierwsza Solarka - jeszcze na licencji Neoplana :?:

ODPOWIEDZ