Solaris Urbino 12 LE CNG

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
chudy5d

Post autor: chudy5d »

A dlaczego normalne U12 CNG nie mają obniżonego dachu w części przestrzeni pasażerskiej, a ten tak? Czy to jakaś różnica między rozmieszczeniem całej instalacji CNG? Czy może w budowie zbiornika?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

chudy5d pisze:A dlaczego normalne U12 CNG nie mają obniżonego dachu w części przestrzeni pasażerskiej, a ten tak? Czy to jakaś różnica między rozmieszczeniem całej instalacji CNG? Czy może w budowie zbiornika?
LE są wyższe, toteż muszą mieć częściowo wpuszczone butle. Zwykle LFy są niższe i takiej potrzeby nie ma.

CNG

Post autor: CNG »

  • Nowe Solarisy na czysty biogaz w Hamburgu
    airport.de, 21.01.2010

    Szybkie, ładne, nowoczesne. I EKOLOGICZNE. Port Lotniczy w Hamburgu od niedawna do napędu swoich pojazdów używa czystego, 100% biogazu. We flocie lotniska pojawiły się również dwa nowe autobusy Solaris Urbino o napędzie gazowym

    Mają 12 metrów długości i mogą zabrać po 80 pasażerów na pokład. Takie są dwa nowe autobusy Solaris Urbino CNG, które od niedawna posiada w swojej flocie Port Lotniczy w Hamburgu. Są łatwe do odróżnienia po charakterystycznych "garbach" znajdujących się na dachu (każdy mieści 6 zbiorników o łącznej objętości 1284 litrów, czyli ok. 320 m3). Do ich napędu wykorzystywany jest 100%, czysty biogaz. Autobusy są tankowane na wewnętrznej stacji lotniska, do której paliwo dostarcza firma E.ON Hanse Distribution. Dostarczane paliwo jest całkowicie odnawialne, a jego jakość i parametry gwarantowane przez TÜV Nord.

    "Jesteśmy dumni, że nasze przedsiębiorstwo jako pierwszy podmiot obsługiwany przez E.ON Hanse, wykorzystuje 100%, czysty biogaz do napędy swojej floty" - mówi Claus Diether Wehr, dyrketor zarządzający Portu Lotniczego Hamburg. "Dzięki temu rozwiązaniu emisja CO2 w porównaniu z wykorzystaniem oleju napędowego spadła o 65%. Jesteśmy pionierami w wykorzystaniu gazu ziemnego, gdyż już w 2005 roku przestawiliśmy część naszej floty na CNG. Wtedy jako pierwsi rozpoczęliśmy eksploatację wózków bagażowych na to paliwo. Dzisiaj posiadamy 32 tego typu pojazdy oraz, dzięki zakupowi nowych Solarisów, 13 autobusów.

    Inwestując w ekologię poprawił się stan bezpieczeństwa naszego lotniska. Zmniejszyła się też szkodliwość dla środowiska. Tego typu działaniami mamy zamiar zdobyć prestiżowy tytuł najbardziej ekologicznego lotniska w Europie w 2011 roku.

    Autobusy CNG Solaris Bus & Coach

    2 nowe autobusy Solaris CNG, zakupione przez Port Lotniczy w Hamburgu, są wyposażone w specjalne elementy poprawiające komfort użytkowników lotniska. Posiadają obniżoną podłogę na całej długości pojazdu oraz specjalne miejsca na bagaż. Pasażerowie są informowani na specjalnych wyświetlaczach o celu i numerze lotu. Dla łatwiejszego dostępu posiadają tzw. 'funkcję przyklęku' i specjalną rampę dla wózków inwalidzkich.

    Koszt jednego egzemplarza wyniósł ok. 245.000 euro. Solaris Bus & Coach posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji tego typu pojazdów. Pierwszą tego typu konstrukcją był wyprodukowany w 1999 autobus klasy VIP na potrzeby lotniska Warszawa Okęcie. Obecnie dostarcza swoje produkty dla wielu portów lotniczych w Europie.

    "Dzięki dostarczeniu dwóch autobusów zasilanych czystym biogazem, Port Lotniczy Hamburg nie tylko zyskał nowoczesne pojazdy, ale stał się jednym z wiodących podmiotów, które w perspektywie roku 2011, wdrażają przyszłościowe rozwiązania ekologiczne już dziś. Jako jeden z wiodących producentów autobusów w Europie, jesteśmy dumni z możliwości partycypowania w ekologicznych testach prowadzonych na terenie Hamburga."

    Bio-gas od E. ON Hanse

    Od tego roku biogaz jest integralną częścią oferty naszej firmy - mówi Kaak Roman, dyrektor generalny E. ON Hanse Vertrieb GmbH. - Oferujemy to paliwo dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Dla indywidualnych odbiorców dociera paliwo z minimum 10% dodatkiem BIO. Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani, że Port Lotniczy Hamburg zdecydował się na wykorzystywanie 100% biogazu do napędu swojej floty. Takie innowacyjne rozwiązanie gwarantuje zasilanie całkowicie odnawialnym paliwem, o bardzo ograniczonym oddziaływaniu na środowisko.

    Wykorzystywany przez nas biogaz pochodzi z rolniczych biogazowni. Powstaje on w wyniku rozkładu biologicznego odpadków roślinnych. Wytworzona w tym procesie mieszanka gazowa zawiera głównie metan (50-70% objętości) i dwutlenek węgla (30-50%). Pozostałe składniki to azot, tlen i para wodna. Następnie surowiec jest oczyszczany z dwutlenku węgla i pary wodnej. W wyniku dalszej obróbki powstaje czysty biometan. Wykorzystywany w Porcie Lotniczym Hamburg biogaz pochodzi z biogazowni firmy EON Hanse, położonch na terenie landu Saksonia-Anhalt, skąd dostarczany jest siecią gazociągów.

    ¬ródło: airport.de (w jęz. niemieckim)
Z tekstu wywnioskowałem, że są to LE. Ale jeśli jest to LF to przeniosą do drugiego wątku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Być może się mylę, jednakże, prawdę powiedziawszy - zakup autobusów CNG, do obsługi płyty lotniska - chyba nie jest najlepszym pomysłem.

Po pierwsze dlatego, że płyta lotniska - każdego lotniska - to nie jest jakieś miejsce super ekologiczne. Bo cóż z tego, że autobus jest czysty ekologicznie, skoro na płycie stoi kilkaset samolotów, których spaliny (z silników odrzutowych czy turbośmigłowych) są o wiele większe niż spaliny zwykłego miejskiego Solarisa. A wszystko jest w ciągłym ruchu. Samoloty przylatują, odlatują, manewrują. Plus do tego płytę lotniska obsługują inne pojazdy spalinowe - które również emitują spaliny. ;)

Po drugie autobus lotniskowy - ze względów bezpieczeństwa - powinien był być jednak jak najniższy.... a tu mamy pojazd z garbem. ;)

Ciekawy jestem jak długo lotnisko w Hamburgu, będzie eksploatować te gazowe Solarisy ? :)
CNG pisze:Z tekstu wywnioskowałem, że są to LE. Ale jeśli jest to LF to przeniosą do drugiego wątku.
Jeśli tłumaczenie tego tekstu jest prawidłowe, to jest tam takie zdanie...
Airport.de pisze:Posiadają obniżoną podłogę na całej długości pojazdu oraz specjalne miejsca na bagaż.
A to oznacza, że to jednak są LF ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”