Solaris na Ukrainie?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:I to już oznacza, że z lubelskimi jest wszystko ok :?:
Amalio - Przyjrzyj się uważnie powyższym postom. To, że lubelskie Urbino mają jakieś problemy - nie kwestionuję tego, mogą mieć faktycznie jakieś problemy - nie oznacza, że wszystkie najnowsze Solarisy Urbino są złe - i koniec ;)

Jednakże wracając do tematu - Solaris na Ukrainie - zastanawiam się, czy przykładowy "Київпастранс" tudzież inny ukraiński przewoźnik komunikacji miejskiej, byłby w stanie utrzymać Urbino w dobrym stanie technicznym - pozwalającym na jak najdłuższą eksploatację tychże autobusów ;)

tophie

Post autor: tophie »

Zastanawia mnie ta "gorsza jakość" Solarisów dla Lublina, czy Bielsko-Białej. Tak jak wyżej wspomniano w Warszawie, Krakowie, czy Szczecinie nie ma większych problemów z tymi autobusami - myślę, że podobnie jest w innych większych przedsiębiorstwach komunikacyjnych, które można uznać za stałych odbiorców produktów z Bolechowa. Tutaj Solaris dba o szczegóły i spełnia wymagania zamawiających ciesząc się dobrą opinią.
W Lublinie i B-B Solaris nie ma szczęścia, może faktycznie wykazuje mniejszą dbałość w przypadku mało perspektywicznych dla siebie odbiorców (co jednak nie powinno mieć miejsca). Z tego, co czytam wnioskuję, że Solaris raczej nie ma co liczyć na jakiś większy kontrakt w tych miastach. Wyczuwa się też niechęć tych przewoźników do tej marki.

BF201

Post autor: BF201 »

tophie pisze: Krakowie, czy Szczecinie nie ma większych problemów z tymi autobusami

co rozumiesz przez nie ma większych problemów?

bo jak dla mnie rozklejanie się poszycia pierwszej serii, czy częste błędy silnikowe w ostatniej to poważny problem

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »


Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

BF201 pisze:
tophie pisze: Krakowie, czy Szczecinie nie ma większych problemów z tymi autobusami

co rozumiesz przez nie ma większych problemów?

bo jak dla mnie rozklejanie się poszycia pierwszej serii,
A z tym poszyciem, to znów nie wina składania w TR i naszych cacy drug ?

BF201

Post autor: BF201 »

Coffee pisze: A z tym poszyciem, to znów nie wina składania w TR i naszych cacy drug ?

a co to drug?

poza tym skoro TR miał autoryzację i spełniał wymogi, a technika montażu była nadzorowana, to w mojej opinii można go potraktować jako montażownie Solarisa


poza tym z tego co pamiętam to nie tylko problem aut montowanych u nas


luzujące się zaczepy holownicze i klapy pod autobusem też można podciągnąć pod drogi, tak naprawdę, gdyby nie drogi, to byśmy mieli nadal Ikarusy w stanie idealnym... i wszystkie inne autobusy, nawet Jelcze

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Wnętrze wygląda dobrze. Spodziewałem się czegoś znacznie gorszego:
http://www.phototrans.eu/14,315985,0.html

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Do czego służą te kasownikopodobne urządzenia przy drzwiach?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście przy drzwiach wiszą jakieś urządzenia, ale z tego co widzę to one nie mają chyba nic wspólnego z biletami - wg. mnie to może być jakieś urządzenie do komunikowania się z kosmitami... żartuję ;)

Może to są urządzenia służące do komunikowania się z kierowcą. Zdaje się, że w KLA drzwi II, III i IV służą do wychodzenia z pojazdu - może poprzez to urządzenie pasażer może zatrzymać pojazd na żądanie, albo na żądanie otworzyć drzwi... tylko czy do tego nie wystarczył by przycisk ? :roll:

Z tego co ja tam widzę, to chyba jest jakiś wyświetlacz i jakieś gałki lub przyciski :]

A tak trochę z innej beczki - w tym Solarisie będzie strasznie duszno :mruga:

Lopez

Post autor: Lopez »

Amalio pisze:Wnętrze wygląda dobrze. Spodziewałem się czegoś znacznie gorszego:
W końcu to ma być wyższy standard w stosunku do MAZa, LAZa itp.
J-31 pisze:w tym Solarisie będzie strasznie duszno
A to już standard ukraiński.
Rzeczywiście widać trochę po tym autobusie, gdzie był szykowany. Przy okazji - skoro Solaris sprzedał go to pewnie nie planuje już ekspansji na Wschód. W tej chwili nie mają nawet testera.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Rzeczywiście widać trochę po tym autobusie, gdzie był szykowany. Przy okazji - skoro Solaris sprzedał go to pewnie nie planuje już ekspansji na Wschód. W tej chwili nie mają nawet testera.
Oni chyba wyczuli to, co napisał nam wcześniej BKV - Ukraina nie jest zainteresowana Solarisami. Wolą tańsze, swoje własne konstrukcje :]

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To coś przy drzwiach to wg mnie na pewno kasownik do kart bezstykowych, choć ich koegzystencja z KRG-6 jest trochę dziwna. Nie można było wszystkiego w 1 urządzenie upchnąć? BTW fajna tapicerka siedzeń.
Lopez pisze:Rzeczywiście widać trochę po tym autobusie, gdzie był szykowany
Ciekawe, ilu nieobeznanych pomyśli sobie na skutek napisu pod jamnikiem, że to autobus zza wschodniej granicy

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Nie można było wszystkiego w 1 urządzenie upchnąć?
Może dwa różne systemy a widać tak im wyszło taniej. A poza tym dzięki temu kanar nie zablokuje KRG6 ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:A poza tym dzięki temu kanar nie zablokuje KRG6
Skąd wiesz, że nie?

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Skąd wiesz, że nie?
Bo gdyby ten system był od R&G to na poręczach by wisiały KRG6 z obsługą kart bezstykowych (wtedy kanar blokuje kasowniki swoją kartą), a tak musi latać do kierowcy z prośbą o zablokowanie.

Swoją drogą, fałszują u was w Płocku już te karty miejskie?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Raczej nie i wątpię, czy gdziekolwiek to się odbywa, chyba że na małą skalę

ppln

Post autor: ppln »

To jeszcze nikt na to nie wpadł? Sprzęt nie powinien być koszmarnie drogi, Mifare jest rozpracowane (trzeba tylko mniej więcej rozpracować to jak porozumiewają się urządzenia od R&G), a potem to już tylko ustawić gdzieś punkt programowania kart (wielkości 1,5 laptopa - laptop + programator) i ustalić konkurencyjną cenę (np. 10 zł za miesiąc - każdy to kupi).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Mifare jest rozpracowane (trzeba tylko mniej więcej rozpracować to jak porozumiewają się urządzenia od R&G), a potem to już tylko ustawić gdzieś punkt programowania kart (wielkości 1,5 laptopa - laptop + programator)
Delikatnie sugerują forumową zrzutę na sterownik, kasownik i programator dla pplna, sądzę, że nie stracimy wiele na tym. I koniec z OT


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thanks BKV I think, it's interesting news :)

Wychodzi na to, że jakaś firma na Ukrainie chce wejść w konsorcjum - prawdopodobnie z Solaris Bus&Coach i chcą produkować wszystko - tzn. autobusy, trolejbusy i tramwaje.

Aczkolwiek to mają ponoć nie być pojazdy znane nam z ulic - czyli Urbino, Trollino czy Tramino - ale jakieś nowe inne konstrukcje. Być może bazujące na produktach Solarisa :cool:

Ciekawy tylko czy ten biznes wypali ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”