Solaris na Ukrainie?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
BKV

Post autor: BKV »

Mam dumke, ze Solaris tego chce, a nie jaks firma, bo sytucja teraz wyglada tak ze potrzebno bede wincej autobusow dla EURO2012 i teraz mamy problem z tramwjamy - nie mamy <b>poprostu</b> producenta nizkopodlogowcew - LAZ chce produkowacz tramwaje, ale za te chce gwarancji na 50mln. EURO :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

LAZ nie ma doświadczenia w budowie tramwajów, a Solaris właśnie zaczyna swoją przygode z tramwajami. Może LAZ chciałby pozyskać dotychczasowe doświadczenia SB&C w kwestii budowy tramwajów ? ;)

BKV

Post autor: BKV »

LAZ ma 100% dokumentacji dla tramwaja (faktycznie to jest Horvatcki Koncar), porpostu LAZ nie chce inwestowacz swoje pienendzy

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »

Czyli Polskie zastaw się, a postaw się w wersji ukraińskiej ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

BKV pisze:LAZ ma 100% dokumentacji dla tramwaja (faktycznie to jest Horvatcki Koncar), porpostu LAZ nie chce inwestowacz swoje pienendzy
O to się rozchodzi :mruga:

Ciekawe, czy Solaris w to wejdzie ? :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:iek to mają ponoć nie być pojazdy znane nam z ulic - czyli Urbino, Trollino czy Tramino - ale jakieś nowe inne konstrukcje.
To dość logiczne. Pojawi się po prostu coś na miarę ukraińskiego rynku.
BKV pisze:teraz mamy problem z tramwjamy - nie mamy <b><b>poprostu</b></b> producenta nizkopodlogowcew
To czemu nie weźmiecie tramwajów od ruskich :?: Mam tu na myśli ПТМЗ. Przecież jest już taki w Kijowie :?:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Jak dla mnie niech Solaris w to mógłby wejść. Może to otworzy furtkę na rynki wschodnie (np:rosyjski).

BKV

Post autor: BKV »

Amalio pisze:
BKV pisze:teraz mamy problem z tramwjamy - nie mamy <b><b><b>poprostu</b></b></b> producenta nizkopodlogowcew
To czemu nie weźmiecie tramwajów od ruskich :?: Mam tu na myśli ПТМЗ. Przecież jest już taki w Kijowie :?:
A dla czego od ruskich? Chyba one ma normalne tramwaje??? ПТМЗ chce za swoje tramwaje 1.5-2mln EURO, kiedy Siemens oferuje za 2.5mln...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A czy wiadomo w jakiej cenie mieściłaby się konstrukcja Koncara, produkowana (o ile do tego dojdzie) przez LAZ-a ? ;)

BKV

Post autor: BKV »

J-31 pisze:A czy wiadomo w jakiej cenie mieściłaby się konstrukcja Koncara, produkowana (o ile do tego dojdzie) przez LAZ-a ? ;)
1.5mln.euro...

Teraz mam troche wiencej informacii: Solaris chce w Harkowie "produkowac" autobusy tylko pod EURO 2012...
W takym wypadku Solaris nie ma zadnego szansu z ich cenamy na autobus...

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

BKV pisze:W takym wypadku Solaris nie ma zadnego szansu z ich cenamy na autobus...
A jakie ceny zaproponowali :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

BKV pisze:Teraz mam troche wiencej informacii: Solaris chce w Harkowie "produkowac" autobusy tylko pod EURO 2012...
W takym wypadku Solaris nie ma zadnego szansu z ich cenamy na autobus...
Ja chyba rozumiem o co chodzi. Podejrzewam - ale tylko podejrzewam, bo nie znam szczegół rozmów prowadzonych na Ukrainie - że Solaris mógłby wejść w ten układ z produkcją autobusów na Ukrainie. Ale pod pewnymi warunkami :cool:

Tyle, że przedstawiciele LAZ-a chcieliby, aby Solaris zainwestował w produkcję tramwajów przez LAZ-a... a Solaris chciałby produkować i sprzedawać swoje Urbino na Ukrainę :mruga:

BKV

Post autor: BKV »

KB pisze:
BKV pisze:W takym wypadku Solaris nie ma zadnego szansu z ich cenamy na autobus...
A jakie ceny zaproponowali :?:
Oferty niema, ale myszle ze moze byc tak:
Solaris oferowal 2 lata temu 12m nizkopodlogowies w najbiednejszej komplektacjeza 220 000Euro (silnik EURO3)
Jezeli autobus bede wyprodukowany w Harkowie - w takym wypadku od ceny mozna odminusowacz 35% (VAT+inne oplaty): 220 000-35%=143 000Euro. Za taku cenu LAZ teraz oferuje autobusy EURO 4/ 5 + klimatyzacja i temu podobnie...
Najtansza cena na LAZ - 110 000Euro...

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 »

Jeżeli autobusy byłyby składane na Ukrainie to należałoby tez wziąć po d uwagę tańszą siłę roboczą więc wydaje mi sie, że 143 tysiące to nie byłoby ostatnie słowo Solarisa.

BKV

Post autor: BKV »

mars84 pisze:Jeżeli autobusy byłyby składane na Ukrainie to należałoby tez wziąć po d uwagę tańszą siłę roboczą więc wydaje mi sie, że 143 tysiące to nie byłoby ostatnie słowo Solarisa.
Так, ale LAZ tez moze podac tanej ceny na autobusy... Oficijalna cena na autobusy dla EURO 2012 136 000EURO

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Solaris chce produkować autobusy na Ukrainie

Największy polski producent autobusów chce je wytwarzać w Charkowie. Ukraińskie miasta uczestniczące w Euro 2012 planują kupno nowych autobusów i tramwajów za 1,5 mld zł

O planach Solarisa i władz Charkowa poinformował ukraiński "Kommiersant". Delegacja polskiej firmy była w Charkowie na zaproszenie tamtejszego mera Ihora Terechowa. - Rozmawialiśmy o wspólnym przedsiębiorstwie produkującym autobusy, tramwaje i trolejbusy - mówił mer. Menedżerowie Solarisa oglądali dwie istniejące już fabryki, w których mogłyby powstawać autobusy. Co ciekawe, jedna z nich należy do ministerstwa obrony. - Chcemy jak najszybciej opracować plan działań - mówił Terechow. - Prowadzimy rozmowy z władzami Charkowa o możliwości zainwestowania w montownię autobusów. Ale nic więcej na razie nie możemy na ten temat powiedzieć - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik firmy. "Kommiersantowi" powiedział, że polskiej firmie bardzo się podoba pozytywny stosunek władz Charkowa do polskich planów.

Ukraina to dla Solarisa jedna z niewielu już białych plam na eksportowej mapie Europy. A planowane przez Ukraińców wielkie zakupy nowego taboru komunikacji miejskiej w związku z przygotowaniami do Euro 2012 to świetna okazja, by wejść na ten rynek. Rząd ogłosił, że cztery miasta goszczące Euro - Kijów, Donieck, Charków i Lwów - dostaną dotację 3,5 mld hrywien (czyli ok. 1,5 mld zł) na zakup 2 tys. nowych pojazdów komunikacji miejskiej.

Solaris od kilku lat planował ekspansję na Wschód. W 2007 r. właściciel firmy Krzysztof Olszewski zapowiadał nawet utworzenie spółki Solaris Ukraina, której zadaniem byłaby nie tylko sprzedaż, ale i serwis pojazdów. Firma wysłała do głównych ukraińskich miast na jazdy testowe swoje autobusy, ale do dziś nie udało się jej wygrać na Ukrainie żadnego przetargu.

Solaris zastrzega jednak, że nie rezygnuje z tej części Europy. Tym bardziej że tym razem to Ukraińcy szukają inwestora z branży autobusowej. Prawdopodobnie w Solarisie liczą, że firmy produkujące autobusy na Ukrainie będą miały preferencje w przetargach organizowanych przez miasta.

Polska spółka nie jest jedyną firmą z UE, która chce się załapać na wymianę miejskiego taboru. Czeski Cegelec podpisał już umowę o produkcji trolejbusów, a również czeska Tatra Jug planuje wytwarzanie tramwajów.

Według ukraińskich ekspertów aż 95 proc. taboru nad Dnieprem wymaga wymiany. Lokalne władze nie mają jednak pieniędzy - w ostatnich latach kupowano tylko pięć-dziesięć tramwajów rocznie.

Gazeta Wyborcza Biznes
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,868 ... ainie.html

Lopez

Post autor: Lopez »

Wygląda na to, że Solaris tym razem rozsądniej zabrał się za rynek ukraiński i wydaje mi się, że szanse są nie najgorsze. Przede wszystkim racjonalne jest znalezienie lokalnego partnera i umiejscowienie produkcji na Ukrainie, bo tylko w ten sposób da się dostatecznie obniżyć koszty (a i o przychylność decydentów łatwiej, jeśli zakup oznacza tworzenie miejsc pracy na miejscu). Sądzę jednak, że ten rynek będzie wymagał stworzenie jakiegoś specjalnie dedykowanego modelu; zwykłe urbino jest bez szans, bo nawet zastapienie części podzespołów tańszymi zamiennikami nie wystarczy. Kluczowe znaczenie ma cena finalna.

BKV

Post autor: BKV »

Mam dumke ze Solaris teraz niema sznase nawet z tramajem... Wczoraj Bogdan odeslaw do Czechow swoj tramwaj (faktycznie rame< Cegelec ma zainstalowacz elekrtyku)...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Mam dumke ze Solaris teraz niema sznase nawet z tramajem...
To że oni wejdą ze swoim tramem ich nie skreśla. Tak mi się wydaje. Autobusy dla Ukrainy to może być specjalna wersja na rynek ukraiński wiec spokojnie z komentarzami i z ceną na poziomach jak na Ukrainie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coś mi się wydaje, że jeśli ludzie z Solarisa nie "pogadają sobie od serca" (Wiecie co mam na myśli :mruga: ) z lokalnymi decydentami - to faktycznie firma może mieć małe szanse na produkcję i sprzedaż czegokolwiek na Ukrainie. :cool:

I coś czuję, że oni już takie rozmowy prowadzą ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”