Solaris na Ukrainie?
To dość logiczne. Pojawi się po prostu coś na miarę ukraińskiego rynku.J-31 pisze:iek to mają ponoć nie być pojazdy znane nam z ulic - czyli Urbino, Trollino czy Tramino - ale jakieś nowe inne konstrukcje.
To czemu nie weźmiecie tramwajów od ruskich Mam tu na myśli ПТМЗ. Przecież jest już taki w KijowieBKV pisze:teraz mamy problem z tramwjamy - nie mamy <b><b>poprostu</b></b> producenta nizkopodlogowcew
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
A dla czego od ruskich? Chyba one ma normalne tramwaje??? ПТМЗ chce za swoje tramwaje 1.5-2mln EURO, kiedy Siemens oferuje za 2.5mln...Amalio pisze:To czemu nie weźmiecie tramwajów od ruskich Mam tu na myśli ПТМЗ. Przecież jest już taki w KijowieBKV pisze:teraz mamy problem z tramwjamy - nie mamy <b><b><b>poprostu</b></b></b> producenta nizkopodlogowcew
1.5mln.euro...J-31 pisze:A czy wiadomo w jakiej cenie mieściłaby się konstrukcja Koncara, produkowana (o ile do tego dojdzie) przez LAZ-a ?
Teraz mam troche wiencej informacii: Solaris chce w Harkowie "produkowac" autobusy tylko pod EURO 2012...
W takym wypadku Solaris nie ma zadnego szansu z ich cenamy na autobus...
Ja chyba rozumiem o co chodzi. Podejrzewam - ale tylko podejrzewam, bo nie znam szczegół rozmów prowadzonych na Ukrainie - że Solaris mógłby wejść w ten układ z produkcją autobusów na Ukrainie. Ale pod pewnymi warunkamiBKV pisze:Teraz mam troche wiencej informacii: Solaris chce w Harkowie "produkowac" autobusy tylko pod EURO 2012...
W takym wypadku Solaris nie ma zadnego szansu z ich cenamy na autobus...
Tyle, że przedstawiciele LAZ-a chcieliby, aby Solaris zainwestował w produkcję tramwajów przez LAZ-a... a Solaris chciałby produkować i sprzedawać swoje Urbino na Ukrainę
Oferty niema, ale myszle ze moze byc tak:KB pisze:A jakie ceny zaproponowaliBKV pisze:W takym wypadku Solaris nie ma zadnego szansu z ich cenamy na autobus...
Solaris oferowal 2 lata temu 12m nizkopodlogowies w najbiednejszej komplektacjeza 220 000Euro (silnik EURO3)
Jezeli autobus bede wyprodukowany w Harkowie - w takym wypadku od ceny mozna odminusowacz 35% (VAT+inne oplaty): 220 000-35%=143 000Euro. Za taku cenu LAZ teraz oferuje autobusy EURO 4/ 5 + klimatyzacja i temu podobnie...
Najtansza cena na LAZ - 110 000Euro...
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Solaris chce produkować autobusy na Ukrainie
Największy polski producent autobusów chce je wytwarzać w Charkowie. Ukraińskie miasta uczestniczące w Euro 2012 planują kupno nowych autobusów i tramwajów za 1,5 mld zł
O planach Solarisa i władz Charkowa poinformował ukraiński "Kommiersant". Delegacja polskiej firmy była w Charkowie na zaproszenie tamtejszego mera Ihora Terechowa. - Rozmawialiśmy o wspólnym przedsiębiorstwie produkującym autobusy, tramwaje i trolejbusy - mówił mer. Menedżerowie Solarisa oglądali dwie istniejące już fabryki, w których mogłyby powstawać autobusy. Co ciekawe, jedna z nich należy do ministerstwa obrony. - Chcemy jak najszybciej opracować plan działań - mówił Terechow. - Prowadzimy rozmowy z władzami Charkowa o możliwości zainwestowania w montownię autobusów. Ale nic więcej na razie nie możemy na ten temat powiedzieć - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik firmy. "Kommiersantowi" powiedział, że polskiej firmie bardzo się podoba pozytywny stosunek władz Charkowa do polskich planów.
Ukraina to dla Solarisa jedna z niewielu już białych plam na eksportowej mapie Europy. A planowane przez Ukraińców wielkie zakupy nowego taboru komunikacji miejskiej w związku z przygotowaniami do Euro 2012 to świetna okazja, by wejść na ten rynek. Rząd ogłosił, że cztery miasta goszczące Euro - Kijów, Donieck, Charków i Lwów - dostaną dotację 3,5 mld hrywien (czyli ok. 1,5 mld zł) na zakup 2 tys. nowych pojazdów komunikacji miejskiej.
Solaris od kilku lat planował ekspansję na Wschód. W 2007 r. właściciel firmy Krzysztof Olszewski zapowiadał nawet utworzenie spółki Solaris Ukraina, której zadaniem byłaby nie tylko sprzedaż, ale i serwis pojazdów. Firma wysłała do głównych ukraińskich miast na jazdy testowe swoje autobusy, ale do dziś nie udało się jej wygrać na Ukrainie żadnego przetargu.
Solaris zastrzega jednak, że nie rezygnuje z tej części Europy. Tym bardziej że tym razem to Ukraińcy szukają inwestora z branży autobusowej. Prawdopodobnie w Solarisie liczą, że firmy produkujące autobusy na Ukrainie będą miały preferencje w przetargach organizowanych przez miasta.
Polska spółka nie jest jedyną firmą z UE, która chce się załapać na wymianę miejskiego taboru. Czeski Cegelec podpisał już umowę o produkcji trolejbusów, a również czeska Tatra Jug planuje wytwarzanie tramwajów.
Według ukraińskich ekspertów aż 95 proc. taboru nad Dnieprem wymaga wymiany. Lokalne władze nie mają jednak pieniędzy - w ostatnich latach kupowano tylko pięć-dziesięć tramwajów rocznie.
Gazeta Wyborcza Biznes
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,868 ... ainie.html
Wygląda na to, że Solaris tym razem rozsądniej zabrał się za rynek ukraiński i wydaje mi się, że szanse są nie najgorsze. Przede wszystkim racjonalne jest znalezienie lokalnego partnera i umiejscowienie produkcji na Ukrainie, bo tylko w ten sposób da się dostatecznie obniżyć koszty (a i o przychylność decydentów łatwiej, jeśli zakup oznacza tworzenie miejsc pracy na miejscu). Sądzę jednak, że ten rynek będzie wymagał stworzenie jakiegoś specjalnie dedykowanego modelu; zwykłe urbino jest bez szans, bo nawet zastapienie części podzespołów tańszymi zamiennikami nie wystarczy. Kluczowe znaczenie ma cena finalna.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt: